Ιερός Ναός ΤΙΜΙΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ Καστέλλας Πειραιώςαυτού του ιστολογίου

Τετάρτη 20 Απριλίου 2022

Ιερόν Ευχέλαιον της Αγίας κ Μεγάλης Τετάρτης στο ναό μας!

Το Ιερόν Ευχέλαιον "εις ίασην ψυχής τε και σώματος" τέλεσε σήμερα στο ναό μας ο Αρχιμανδρίτης ιερομόναχος πατήρ Βονιφάτιος Μπεργκ! 
Οι πιστοί που προσήλθαν με ευλάβεια,έλαβαν την ευλογία κ το σταύρωμα από τον πατέρα ιερέα μας,με το έλαιο που τελέσθηκε το Ιερόν Ευχέλαιο. 

Τρίτη 19 Απριλίου 2022

Πασχαλινά δέματα για απόρους !

Τα τρόφιμα για πλήρη δέματα  με τρόφιμα , πασχαλινά αυγά ,τσουρέκια ,κρέας ,κοτόπουλα κ τυρί είναι εξ ολοκλήρου δωρεά κ ευγενική χορηγία του SM Κρητικός Κατ/μα Πειραϊκής ,Ακτής Θεμιστοκλέους 278 τους οποίους από καρδιάς ευχαριστούμε! 
   Ευχαριστούμε επίσης τον δ// ντή  Κο Καρακατσάνη κ το νομικό τους σύμβουλο Κο Διονύσιο Βραχάτη για την άμεση ανταπόκριση κ εξυπηρέτηση ! 
  Ευχόμαστε σε όλους Καλή         Ανάσταση κ Καλό Πάσχα!

Η "ΓΥΝΑΙΚΕΙΑ ΙΕΡΩΣΥΝΗ" εισήλθε (και) στον ΠΑΠΙΣΜΟ.

 ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ


ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΡΑΘΡΗΣΚΕΙΩΝ

Πατήρ Παύλος

Εν Πειραιεί τη 18η Απριλίου 2022


Η "ΓΥΝΑΙΚΕΙΑ ΙΕΡΩΣΥΝΗ" ΕΙΣΗΛΘΕ (ΚΑΙ)

ΣΤΟΝ ΠΑΠΙΣΜΟ

 

Σε προηγούμενη ανακοίνωσή μας είχαμε αποδείξει ότι ο Παπισμός καταρρέει

και ότι η κύρια αιτία αυτής της κατάρρευσης και αυτοκαταστροφής είναι η

ολοένα και περισσότερο απομάκρυνσή του από τη δογματική διδασκαλία της

Εκκλησίας μας και από την αέναη πνοή του Αγίου Πνεύματος, η οποία την

«οδηγεί εις πάσαν την αλήθειαν» (Ιωάν.16,13). Οι πλάνες και τα ψεύδη

οδηγούν πάντα σε αδιέξοδα και καταστροφές. Αυτό συμβαίνει και με τον

Παπισμό. Η αντίστροφη μέτρηση προς την αυτοκαταστροφή του άρχισε αφότου

αποκόπηκε από την μία και αδιαίρετη Ορθόδοξη Εκκλησία του Χριστού. Παρά

το γεγονός ότι έχουν περάσει δέκα αιώνες συνεχούς και φοβερής πτωτικής

πορείας, τα τελευταία χρόνια η κατάρρευσή του προχωρεί με γεωμετρική

πρόοδο, με επιταχυνόμενους ρυθμούς, καθώς ο σύγχρονος αιρετικός Παπισμός

εντάσσεται όλο και περισσότερο στο πνεύμα του κόσμου. Αυτό φαίνεται

ιδιαίτερα μετά την άνοδο στον παπικό στον θρόνο του κ. Φραγκίσκου,

προερχομένου εκ των Ιησουϊτών, ο οποίος έχει ξεπεράσει, σε νεωτερισμούς και

αντιεκκλησιαστικές καινοτομίες, όλους τους προκατόχους του. Τον τελευταίο

καιρό για να φανεί δήθεν μοντέρνος, εγκαινίασε ένα περίεργο άνοιγμα προς τις

γυναίκες εκμεταλλευόμενος προφανώς την σύγχρονη ροπή προς τον φεμινισμό,

ο οποίος «πουλάει» σε δημοτικότητα!

Πιο συγκεκριμένα ο «ρωμαίος ποντίφηκας» φαίνεται ότι άρχισε να

δρομολογεί την καθιέρωση της «γυναικείας ιερωσύνης», κατεδαφίζοντας έτσι

άλλον ένα θεοπαράδοτο θεσμό της Εκκλησίας, και ακολουθώντας τα δικά του

«πνευματικά» τέκνα, τον αιρετικό Αγγλικανισμό και Προτεσταντισμό.

Πρόσφατα εξέδωσε ένα νέο «Σύνταγμα» του Βατικανού, σύμφωνα με το οποίο

μπορούν να ανατεθούν «υψηλά καθήκοντα» σε λαϊκούς και σε γυναίκες. Το

γεγονός αυτό άνοιξε κυριολεκτικά τους «ασκούς του Αιόλου», διότι υπήρξε η

«κερκόπορτα» για να εισέλθει στον Παπισμό η «γυναικεία ιερωσύνη». Σε ένα

μέρος του προοιμίου του «Συντάγματος» αναφέρεται: «"Ο Πάπας, οι

Επίσκοποι και άλλοι χειροτονημένοι λειτουργοί δεν είναι οι μόνοι

ευαγγελιστές στην Εκκλησία", προσθέτοντας ότι οι λαϊκοί άνδρες και οι

γυναίκες "πρέπει να έχουν ρόλους διακυβέρνησης και ευθύνης". Το τμήμα

αρχών του Συντάγματος λέει ότι "κάθε μέλος των πιστών μπορεί να ηγηθεί

ενός δικαστηρίου, (τμήμα της Κούριας), ή ενός οργανισμού", εάν ο Πάπας

αποφασίσει ότι έχουν τα προσόντα και τους διορίσει» (Ιστ.

https://www.pentapostagma.gr/ekklisia /7077213 _istoriko-anoigma-toy-papa-

fragkiskoy-sto-gynaikeio-fylo-kai-stoys-laikoys).


2


Το έναυσμα για την καθιέρωση της «γυναικείας ιερωσύνης» το έδωσε μία

σημαντική συνδιάσκεψη στη Γερμανία, την οποία διοργάνωσε ένα κίνημα μέσα

στους κόλπους του Παπισμού, με το οποίο ασχοληθήκαμε και παλαιότερα, η

λεγόμενη «Συνοδική Οδός», η οποία εργάζεται για τον εκσυγχρονισμό της

«εκκλησιαστικής» ζωής της παπικής «Εκκλησίας». Σύμφωνα με την

ειδησεογραφία: «Στις 4 Φεβρουαρίου 2022, στη Φρανκφούρτη, οι

συμμετέχοντες της ‘Συνοδικής οδού’ ψήφισαν υπέρ ενός εγγράφου που καλεί

σε χειροτονία γυναικών-ιερέων, αναφέρει το CNA. Το έγγραφο εγκρίθηκε με

174 ψήφους υπέρ, 30 ψήφους κατά και 6 αποχές κατά τη διάρκεια της

ολομέλειας της ‘Συνοδικής Οδού’, η οποία ενώνει καθολικούς επισκόπους,

κληρικούς και λαϊκούς στη Γερμανία, που αγωνίζονται για τον εκσυγχρονισμό

της εκκλησιαστικής ζωής…. Στη συζήτηση πριν από την ψηφοφορία κάποιοι

ομιλητές επέκριναν το κείμενο, το οποίο θα αποτελέσει τη βάση για

περαιτέρω συζητήσεις μέχρι την αναμενόμενη ολοκλήρωση της ‘Συνοδικής

Οδού’ το 2023. …Η ψηφοφορία έγινε μια ημέρα αφότου τα μέλη της

γερμανικής ομάδας ‘Καινούρια αρχή’ κάλεσαν τους επισκόπους σε όλο τον

κόσμο να αντιταχθούν στη ‘Συνοδική Οδό’. ‘Το επόμενο μεγάλο σχίσμα στον

Χριστιανισμό δεν είναι μακριά. Και θα ξαναγεννηθεί στη Γερμανία’,

πιστεύουν μέλη της καθολικής ομάδας ‘Καινούρια αρχή’»

(https://spzh.news/gr/news /86186-v-germanii-sinodalynyj-puty-podderzhal-

rukopolozhenije-zhenshhin-svyashhennikov)!

Δεν άργησε να υλοποιηθεί το αίτημα για την καθιέρωση της «γυναικείας

ιερωσύνης». Σύμφωνα με δημοσίευμα τελέστηκε ήδη «λειτουργία» με

«λειτουργούς» γυναίκες, σε παπικό ναό στη Γαλλία! Δείτε την είδηση:

«Σκάνδαλο! Λειτούργησαν γυναίκες σε καθολική εκκλησία στο Παρίσι! Η νέα

υπόθεση που ταράζει τα λιμνάζοντα ύδατα της Ρ/Καθολικής Εκκλησίας

αναφέρεται στο La Croix. Αφορά στην οργάνωση, την Κυριακή 3 Απριλίου,

μιας ‘περιεκτικής λειτουργίας’ στην ενορία του Saint-Pierre de Montrouge.

Ήταν αρχικά στα κοινωνικά δίκτυα που ξέσπασαν οι συζητήσεις, λίγες μέρες

μετά το συμβάν. Η αφίσα που το προώθησε, που ανακαλύφθηκε από

αρκετούς χρήστες του Διαδικτύου, συγκέντρωσε γρήγορα τα πυρά της

κριτικής. Η χρήση του όρου ‘God.e’ συζητήθηκε ιδιαίτερα, όπως και η

ανακοίνωση για την ανάγνωση του Ευαγγελίου και τον σχολιασμό του από

μια γυναίκα. Σύμφωνα με το La Croix, επιπλέον όλα τα αναγνώσματα, οι

ψαλμοί και η καθολική προσευχή, διαβάστηκαν επίσης από λαϊκή γυναίκα.

Ωστόσο, υπενθυμίζει η Καθολική εφημερίδα, πως ο κανονικός νόμος

επιφυλάσσει αυτή τη λειτουργία μόνο για χειροτονημένους ρωμαιοκαθολικούς

λειτουργούς. Επιπλέον, και ακόμη σύμφωνα με τον La Croix, είχαν

προσκληθεί προτεστάντες θεολόγοι και μια γυναίκα ραβίνος. Σύμφωνα με το

La Croix, στην σκανδαλώδη αυτή λειτουργία συγκεντρώθηκαν γύρω στα

σαράντα άτομα.» (https://www.pentapostagma. gr/ekklisia/7081542_skandalo-

leitoyrgisan-gynaikes-se-katholiki-ekklisia-sto-parisi).


3


Υπάρχει και μία άλλη είδηση, πάλι από την Γερμανία, όπου έχουμε

«χειροτονίες» γυναικών, για να τελούν το «μυστήριο του βαπτίσματος», με την

δικαιολογία ότι υπάρχει έλλειψη ανδρών «ιερέων»! Σύμφωνα με την είδηση:

«Έντονες είναι πλέον οι προσπάθειες, κυρίως στη ρωμαιοκαθολική

Εκκλησία, για την αξιοποίηση των γυναικών. Ενώ μέχρι τώρα ο αγώνας ήταν

οι γυναίκες να έχουν λόγο στα διοικητικά, στο εξής θα μπορούν να τελούν και

το μυστήριο της βάπτισης. Αυτή τη φορά ο επίσκοπος του Έσσεν της

Γερμανίας ευλόγησε τις λαϊκές γυναίκες να τελούν την ιεροτελεστία του

βαπτίσματος, εξηγώντας αυτή την απόφαση με την έλλειψη ιερέων στις

ενορίες, αναφέρει το catholicnews. Πριν από λίγες μέρες ο Πάπας είχε

αποφασίσει να εντάξει της γυναίκες στην διοίκηση του Βατικανού

αλλάζοντας το ισχύον καταστατικό. Ο επίσκοπος του Έσσεν έκανε ένα βήμα

παραπέρα αφού για πρώτη φορά στη Γερμανία επέτρεψε στις λαϊκές γυναίκες

να τελούν εκκλησιαστικά μυστήρια» (Ιστ. https://www.thepressroom.

gr/ekklisia/o-episkopos-toy-essen-stin-germania-eylogise-gynaikes-na-

baptizoyn-paidia)!

Με αφορμή τις παρά πάνω καινοτομίες πρέπει να τονίσουμε ότι η Ορθόδοξη

Εκκλησία μας ουδέποτε προβληματίστηκε, αν θα πρέπει να προχωρήσει στην

καθιέρωση της «γυναικείας ιερωσύνης» στον βαθμό του Πρεσβυτέρου και του

Επισκόπου, αλλά παρέμεινε μέχρι σήμερα αταλάντευτα προσηλωμένη στην

μακραίωνη Αποστολική και Πατερική μας Παράδοση. Ωστόσο πολλοί

Ορθόδοξοι, κληρικοί και λαϊκοί, επηρεασμένοι από τους Δυτικούς και

παρασυρόμενοι από τις καινοτομίες των Προτεσταντών, (τώρα και των

Παπικών), εξακολουθούν να προβληματίζονται και να μας θέτουν το ερώτημα:

Γιατί άραγε η Ορθόδοξη Εκκλησία δεν καθιέρωσε την Ιερωσύνη των γυναικών

και στους επόμενους δύο βαθμούς της Ιερωσύνης; Γύρω από το θέμα αυτό

ασχοληθήκαμε σε παλαιότερη ανακοίνωσή μας με τίτλο: «Ο θεσμός των

Διακονισσών στην Ορθόδοξη Παράδοση και στους κόλπους της παναιρέσεως

του Οικουμενισμού», (19.3.2020). Εδώ με άκρα συντομία και προς ενημέρωση

των αναγνωστών μας υπενθυμίζουμε τα εξής:

Η «μυστηριακή», ή «ειδική» Ιερωσύνη είναι ένα από τα πολλά χαρίσματα

του Αγίου Πνεύματος στη ζωή της Εκκλησίας. Το ειδικό αυτό χάρισμα εδόθη

από αυτόν τον ίδιο τον Κύριο στους Αποστόλους και διά μέσου αυτών στους

διαδόχους των, διά του μυστηρίου της χειροτονίας των, διά του οποίου

αναδεικνύονται εις «υπηρέτας Χριστού καὶ οικονόμους μυστηρίων Θεού», (Α΄

Κορ.4,1). Ήδη από τα αποστολικά χρόνια η εκκλησιαστική συνείδηση

απέκλεισε την συμμετοχή των γυναικών σ’ αυτήν επί τη βάσει:

Α) του υποδείγματος του Κυρίου μας, ο οποίος δεν επέλεξε καμία γυναίκα

ως μία των Αποστόλων του. Ούτε επίσης κατά την ώρα του Μυστικού Δείπνου,

κατά την οποία παρέδωσε το μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας, προσκάλεσε

κάποια γυναίκα. Κατ’ επέκταση η εντολή Του: «τούτο ποιείτε εις την εμήν

ανάμνησιν» (Λουκ.22,19), εδόθη μόνο στους Αποστόλους και σε καμία

γυναίκα, ούτε ακόμη και στην Πανάχραντη Μητέρα του,


4


Β) του παραδείγματος της Θεοτόκου, η οποία δεν άσκησε ιερατικό

λειτούργημα στην Εκκλησία, αν και αξιώθηκε να γίνει Μητέρα του

Σαρκωθέντος Υιού και Λόγου του Θεού,

Γ) της Αποστολικής και Πατερικής Παραδόσεως και πράξεως κατά την

οποίαν οι Απόστολοι, στοιχούντες πάνω στο παράδειγμα του Κυρίου, ουδέποτε

χειροτόνησαν γυναίκες στην «ειδική» αυτή Ιερωσύνη της Εκκλησίας. Οι

«Αποστολικές Διαταγές» μας πληροφορούν εν προκειμένω ότι «Ουκ

επιτρέπομεν ουν γυναίκας διδάσκειν εν Εκκλησία…Ει δε εν ταις προλαβούσι

διδάσκειν αυτάς ουκ επιτρέπομεν, πως ιερατεύσαι ταύτας παρά φύσιν τις

συγχωρήσει; Τούτο γαρ της των Ελλήνων αθεότητος αγνόημα θηλείαις θεαίς

ιερείας χειροτονείν, αλλ’ ου της του Χριστού διατάξεως». 1 Επίσης ο άγιος

Επιφάνιος Κύπρου μας πληροφορεί «ότι το μέν διακονισσών τάγμα εστίν εις

την Εκκλησίαν, αλλ’ ουχί εις το ιερατεύειν». 2

Δ) της Παυλείου διδασκαλίας περί της θέσεως των γυναικών στην

Εκκλησία, (βλ. Α΄ Κορ.14,34 και Α΄ Τιμ.2,12 κ.α.) και της σχέσεως ανδρός

και γυναικός στη νέα εν Χριστώ πραγματικότητα, (βλ. Α΄ Τιμ. 4,14. 3,5. 5,17-

22. 6,12-14. Β΄ Τιμ.1,6. Τιτ.1,6-9 και στις Πράξεις 20,7).

Ε) του κριτηρίου της αναλογίας κατά το οποίο, αν ήταν επιτρεπτή η άσκηση

ιερατικού λειτουργήματος στις γυναίκες, τότε θα έπρεπε να έχει ασκήσει αυτό

το λειτούργημα πρωτίστως η Θεοτόκος.

Το συμπέρασμα είναι ότι ο σύγχρονος Παπισμός, απόλυτα ταυτισμένος με

τον αποστατημένο κόσμο, απεμπολεί και τα τελευταία απομεινάρια της

εκκλησιαστικής του υπόστασης. Το μεγάλο πρόβλημα για μας δεν είναι αυτός

κάθ’ εαυτόν ο Παπισμός, του οποίου γνωρίζουμε τα πολλά εσωτερικά

προβλήματα που αντιμετωπίζει, αλλά οι εκ των «Ορθοδόξων» οικουμενιστές, οι

οποίοι πασχίζουν να ενώσουν την αγία Εκκλησία μας με τον αιρετικό και σαθρό

αυτόν κοσμικό οργανισμό για χάρη κοσμικών επιδιώξεων και γεωπολιτικών

εντολών. Ενώ βλέπουν τα όσα θλιβερά συμβαίνουν, δεν δείχνουν την

παραμικρή αντίδραση για την είσοδο της «γυναικείας ιεροσύνης» στον

Παπισμό στηρίζοντας σκανδαλωδώς την ηγεσία του και γενόμενοι τα σαθρά

δεκανίκια του, δίνοντας έτσι μια μικρή παράταση στην οριστική κατάρρευσή

του!


Εκ του Γραφείου επί των Αιρέσεων και των Παραθρησκειών

Κυριακή 17 Απριλίου 2022

Κυριακή των Βαϊων !

Σήμερα η Εκκλησία μας γιορτάζει την είσοδο του Ιησού στα Ιεροσόλυμα επί πόλου όνου καθήμενος κ την θριαμβευτική υποδοχή του από τους πιστούς! 

Κ στο ναό μας γιορτάσαμε αυτή την αγία ημέρα κ ο πατήρ Βονιφάτιος μας μοίρασε ,στο τέλος της λειτουργίας τα κλαδιά δάφνης με Σταυρό φτιαγμένο από βαϊόκλδαδο! 

Χρόνια πολλά!  
Με υγεία κ πίστη να πορευθούμε την Αγία κ Μεγάλη εβδομάδα με το βλέμμα μας στην Ανάσταση του Κυρίου μας!

Παρασκευή 15 Απριλίου 2022

ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΤΙΜΙΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ ΚΑΣΤΕΛΛΑΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ Διεύθυνση: Σωτήρος Διός (Τέρμα), 185 33, ΠειραιάςΤηλέφωνο: 210 41 18 043Fax: 210 41 00 298Ιερείς Ναού:Πανοσ. Αρχιμανδρίτης Παύλος ΔημητρακόπουλοςΑιδεσιμ. π. Βονιφάτιος Berg

 

Ιερός Ναός Τιμίου Σταυρού Καστέλλας

Διεύθυνση: Σωτήρος Διός (Τέρμα), 185 33,  Πειραιάς

Τηλέφωνο: 210 41 18 043

Fax: 210 41 00 298

Ιερείς Ναού:

  • Πανοσ. Αρχιμανδρίτης Παύλος Δημητρακόπουλος
  • Αιδεσιμ. π. Βονιφάτιος Berg

Δείτε φωτογραφικό υλικό του Ναού και του Ιερού Παρεκκλησίου του Αγίου Νεκταρίου ΕΔΩ.

Ιστορικά Στοιχεία Ιερού Ναού:

Επί του λόφου της Καστέλλας στον Πειραιά, μεταξύ του μικρολίμανου και της Ζέας (Πασαλιμάνι), και στη συμβολή των οδών, Σωτήρος Διός, Μινυών, Λόντου, Θρασυβούλου, Πατριάρχου Γρηγορίου Ε΄ και Λόυδ Τζωρτζ, βρίσκεται ὁ Ιερός Ναός της Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού.

Ο ιερός ναός αφιερώθηκε στο Τίμιο Σταυρό, σύμφωνα με την ευλαβή απαίτηση του αειμνήστου Σταύρου Σπυροπούλου, διαθέτου τεσσάρων οικοπέδων εκ δωρεάς στον Πειραιά για την ανέγερση του ιερού ναού με διαθήκη του το 1917. Ο δωρητής όρισε τον Δήμο Πειραιά ως διαχειριστή και εκτελεστή της διαθήκης, από δε την εκμετάλλευση ή την εκποίηση αυτών των οικοπέδων, επιθυμούσε να κτιστεί ο εν λόγω ιερός ναός επ’ ονόματι του Τιμίου Σταυρού, και επί πλέον ο δωρητής στη διαθήκη του όριζε ρητώς και απαιτούσε, όπως ο Δήμος, ως εκτελεστής της διαθήκης, να μη ξοδέψει ούτε ένα μονόλεπτο από την αξία της δωρεάς παρά μόνο για τον σκοπό της ανεγέρσεως ιερού ναού του Τιμίου Σταυρού.

Το 1922 ακολούθησε η μικρασιατική καταστροφή με πολλούς πρόσφυγες οι οποίοι κατέφυγαν στη περιοχή, ενώ μετά δέκα οκτώ χρόνια ακολουθεί ο πόλεμος του 1940. Οι όροι της διαθήκης δεν εξετελέσθησαν, αλλά εκκρεμούν ακόμη μέχρι και σήμερα, διότι εν αντιθέσει με τα οριζόμενα υπό του δωρητού, ο εκτελεστής της διαθήκης δεν διέθεσε ποτέ ούτε ένα μονόλεπτο για τον σκοπό της ανεγέρσεως του ιερού Ναού, όπως όριζε η διαθήκη, παρά το γεγονός ότι ήταν και παραμένει εγγυητής και εκτελεστής αυτής.

Κατά τη διάρκεια του Β΄ παγκοσμίου πολέμου κατασκευάζεται η ξύλινη παράγκα που εξυπηρετεί τις θρησκευτικές και λειτουργικές ανάγκες του εμπερίστατου από την κατοχή λαού απαλύνοντας τον πόνο του. Η παράγκα υφίσταται μέχρι το 1991.

Το αυτό έτος επί αρχιερατείας του πρώην Μητροπολίτου Πειραιώς κ.κ. Καλλινίκου και με τον οβολό του πιστού λαού, αρχίζει η εκσκαφή και ανέγερση του νέου ιερού ναού, σε σχέδια του αρχιτέκτονα-μηχανικού Γεωργίου Αλιφραγκή και κατασκευαστή τον Μάρκο Καπετανάκη, ενώ η ξύλινη παράγκα κατεδαφίζεται για το σκοπό αυτό, και αντικαθίσταται παραπλεύρως από λυόμενη κατασκευή, μέχρις ότου ο νέος ναός να καταστεί κατάλληλος ώστε να στεγάσει τις λειτουργικές ανάγκες των ενοριτών.

Εν συνεχεία κτίζεται ο υπόγειος χώρος, όπου βρίσκεται σήμερα το παρεκκλήσι του Αγίου Νεκταρίου και το πνευματικό κέντρο του ιερού ναού, όπου γίνονται οι πνευματικές συνάξεις και συνεστιάσεις και άλλες εκδηλώσεις της ενορίας. Ακολουθεί ο κυρίως ναός, σε ρυθμό μονόκλιτης βασιλικής, ο οποίος αφιερώνεται στον Τίμιο και Ζωοποιό Σταυρό, που είναι και ο πολυπόθητος σκοπός όλης της προσπάθειας των ενοριτών όλων αυτών των δεκαετιών, και μάλιστα με έξοδα και δαπάνες, όχι της παρακρατηθείσης περιουσίας του διαθέτου υπό του εκτελεστού, αλλά από πειραιώτες πιστούς, το δε 1995 εγκαινιάζεται υπό του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου πρώην Πειραιώς κ. Καλλινίκου, ενώ σε σύντομο χρονικό διάστημα αγιογραφείται με ωραιότατη θεματολογία και τεχνοτροπία υπό του αγιογράφου Κωνσταντίνου Πανταζή.

Ο ιερός ναός με τη χάρη του Τιμίου και Ζωοποιού Σταυρού, κατανικώντας τα εμπόδια των ορατών και αοράτων δυνάμεων, προχωρεί προς την αποπεράτωσή του και το τέλος της περιπέτειάς του, πάντα με τη καθοδήγηση και την ποικιλότροπη ενίσχυση και συμπαράσταση του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Πειραιώς κ.κ. Σεραφείμ.

Εσχάτως ανεγέρθησαν το νοτιοανατολικό και το βορειοδυτικό τμήμα του ιερού ναού, το κωδωνοστάσιο, τα προπύλαια και οι πλαϊνές πύλες, επίσης έχουν γίνει οι ορθομαρμαρώσεις και οι εξωτερικές διακοσμήσεις του ιερού ναού, ενώ βαίνει προς την τελείωσή της και η εξωτερική μαρμάρινη επένδυση του ναού εξ αρίστης ποιότητος μαρμάρου, μερικώς δε αποκατεστάθη η πρόσβαση και η στατικότητα της υπάρχουσας Κρύπτης.

Στην ανοικοδόμηση του ναού συνετέλεσε ο μόχθος, η φιλοτιμία και η ανιδιοτέλεια των υπηρετούντων αόκνως σ’ αυτόν ευσεβών ιερέων, αλλά και επιτρόπων και κυριών διαφόρων επιτροπών, οι οποίοι επί έτη με εράνους καταπονούμενοι και «εν μέσω οικονομικής κρίσεως» αναλισκόμενοι, απέδωσαν στους ενορίτες έναν αξιοπρεπή, λειτουργικό και κατανυκτικό ιερό ναό προς δόξα και λατρεία του Τριαδικού Θεού. Από τον Σεπτέμβριο του 2018 καταβάλλεται προσπάθεια συλλογής χρημάτων για την κατασκευή του τέμπλου του Ιερού Ναού εκ μαρμάρου. Η τοποθέτησή του θα πραγματοποιηθεί, Θεού θέλοντος, τον Απρίλιο του 2020, χάρις σε δωρεά της Ιεράς Μητροπόλεως Πειραιώς, σε οικονομικές εισφορές ενοριτών και άλλων προσώπων.  

Οι λατρευτικές εκδηλώσεις διά των οποίων τιμάται ο ιερός ναός είναι η περίοδος των Παρακλήσεων από 1ης έως 14ης Σεπτεμβρίου τελούμενες καθ’ εκάστην προς τον Τίμιον και Ζωοποιόν Σταυρόν, με αποκορύφωμα την πανήγυριν της 14ης Σεπτεμβρίου, ημέρα της Υψώσεως του Τιμίου και Ζωοποιού Σταυρού, ως και η «Κυριακή της Σταυροπροσκυνήσεως»· επίσης «η Εύρεσις του Τιμίου σταυρού» την 6ην Μαρτίου, «η Πρόοδος του Τιμίου Σταυρού» την 1ην Αυγούστου, «το εν ουρανώ φανέν σημείο του Τιμίου Σταυρού» την 7ην Μαΐου, και η εορτή του Αγίου Νεκταρίου την 9ην Νοεμβρίου, λόγω του ομωνύμου στον ιερό ναό παρεκκλησίου.    

 .