Ιερός Ναός ΤΙΜΙΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ Καστέλλας Πειραιώςαυτού του ιστολογίου

Τρίτη 19 Απριλίου 2022

Πασχαλινά δέματα για απόρους !

Τα τρόφιμα για πλήρη δέματα  με τρόφιμα , πασχαλινά αυγά ,τσουρέκια ,κρέας ,κοτόπουλα κ τυρί είναι εξ ολοκλήρου δωρεά κ ευγενική χορηγία του SM Κρητικός Κατ/μα Πειραϊκής ,Ακτής Θεμιστοκλέους 278 τους οποίους από καρδιάς ευχαριστούμε! 
   Ευχαριστούμε επίσης τον δ// ντή  Κο Καρακατσάνη κ το νομικό τους σύμβουλο Κο Διονύσιο Βραχάτη για την άμεση ανταπόκριση κ εξυπηρέτηση ! 
  Ευχόμαστε σε όλους Καλή         Ανάσταση κ Καλό Πάσχα!

Η "ΓΥΝΑΙΚΕΙΑ ΙΕΡΩΣΥΝΗ" εισήλθε (και) στον ΠΑΠΙΣΜΟ.

 ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ


ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΡΑΘΡΗΣΚΕΙΩΝ

Πατήρ Παύλος

Εν Πειραιεί τη 18η Απριλίου 2022


Η "ΓΥΝΑΙΚΕΙΑ ΙΕΡΩΣΥΝΗ" ΕΙΣΗΛΘΕ (ΚΑΙ)

ΣΤΟΝ ΠΑΠΙΣΜΟ

 

Σε προηγούμενη ανακοίνωσή μας είχαμε αποδείξει ότι ο Παπισμός καταρρέει

και ότι η κύρια αιτία αυτής της κατάρρευσης και αυτοκαταστροφής είναι η

ολοένα και περισσότερο απομάκρυνσή του από τη δογματική διδασκαλία της

Εκκλησίας μας και από την αέναη πνοή του Αγίου Πνεύματος, η οποία την

«οδηγεί εις πάσαν την αλήθειαν» (Ιωάν.16,13). Οι πλάνες και τα ψεύδη

οδηγούν πάντα σε αδιέξοδα και καταστροφές. Αυτό συμβαίνει και με τον

Παπισμό. Η αντίστροφη μέτρηση προς την αυτοκαταστροφή του άρχισε αφότου

αποκόπηκε από την μία και αδιαίρετη Ορθόδοξη Εκκλησία του Χριστού. Παρά

το γεγονός ότι έχουν περάσει δέκα αιώνες συνεχούς και φοβερής πτωτικής

πορείας, τα τελευταία χρόνια η κατάρρευσή του προχωρεί με γεωμετρική

πρόοδο, με επιταχυνόμενους ρυθμούς, καθώς ο σύγχρονος αιρετικός Παπισμός

εντάσσεται όλο και περισσότερο στο πνεύμα του κόσμου. Αυτό φαίνεται

ιδιαίτερα μετά την άνοδο στον παπικό στον θρόνο του κ. Φραγκίσκου,

προερχομένου εκ των Ιησουϊτών, ο οποίος έχει ξεπεράσει, σε νεωτερισμούς και

αντιεκκλησιαστικές καινοτομίες, όλους τους προκατόχους του. Τον τελευταίο

καιρό για να φανεί δήθεν μοντέρνος, εγκαινίασε ένα περίεργο άνοιγμα προς τις

γυναίκες εκμεταλλευόμενος προφανώς την σύγχρονη ροπή προς τον φεμινισμό,

ο οποίος «πουλάει» σε δημοτικότητα!

Πιο συγκεκριμένα ο «ρωμαίος ποντίφηκας» φαίνεται ότι άρχισε να

δρομολογεί την καθιέρωση της «γυναικείας ιερωσύνης», κατεδαφίζοντας έτσι

άλλον ένα θεοπαράδοτο θεσμό της Εκκλησίας, και ακολουθώντας τα δικά του

«πνευματικά» τέκνα, τον αιρετικό Αγγλικανισμό και Προτεσταντισμό.

Πρόσφατα εξέδωσε ένα νέο «Σύνταγμα» του Βατικανού, σύμφωνα με το οποίο

μπορούν να ανατεθούν «υψηλά καθήκοντα» σε λαϊκούς και σε γυναίκες. Το

γεγονός αυτό άνοιξε κυριολεκτικά τους «ασκούς του Αιόλου», διότι υπήρξε η

«κερκόπορτα» για να εισέλθει στον Παπισμό η «γυναικεία ιερωσύνη». Σε ένα

μέρος του προοιμίου του «Συντάγματος» αναφέρεται: «"Ο Πάπας, οι

Επίσκοποι και άλλοι χειροτονημένοι λειτουργοί δεν είναι οι μόνοι

ευαγγελιστές στην Εκκλησία", προσθέτοντας ότι οι λαϊκοί άνδρες και οι

γυναίκες "πρέπει να έχουν ρόλους διακυβέρνησης και ευθύνης". Το τμήμα

αρχών του Συντάγματος λέει ότι "κάθε μέλος των πιστών μπορεί να ηγηθεί

ενός δικαστηρίου, (τμήμα της Κούριας), ή ενός οργανισμού", εάν ο Πάπας

αποφασίσει ότι έχουν τα προσόντα και τους διορίσει» (Ιστ.

https://www.pentapostagma.gr/ekklisia /7077213 _istoriko-anoigma-toy-papa-

fragkiskoy-sto-gynaikeio-fylo-kai-stoys-laikoys).


2


Το έναυσμα για την καθιέρωση της «γυναικείας ιερωσύνης» το έδωσε μία

σημαντική συνδιάσκεψη στη Γερμανία, την οποία διοργάνωσε ένα κίνημα μέσα

στους κόλπους του Παπισμού, με το οποίο ασχοληθήκαμε και παλαιότερα, η

λεγόμενη «Συνοδική Οδός», η οποία εργάζεται για τον εκσυγχρονισμό της

«εκκλησιαστικής» ζωής της παπικής «Εκκλησίας». Σύμφωνα με την

ειδησεογραφία: «Στις 4 Φεβρουαρίου 2022, στη Φρανκφούρτη, οι

συμμετέχοντες της ‘Συνοδικής οδού’ ψήφισαν υπέρ ενός εγγράφου που καλεί

σε χειροτονία γυναικών-ιερέων, αναφέρει το CNA. Το έγγραφο εγκρίθηκε με

174 ψήφους υπέρ, 30 ψήφους κατά και 6 αποχές κατά τη διάρκεια της

ολομέλειας της ‘Συνοδικής Οδού’, η οποία ενώνει καθολικούς επισκόπους,

κληρικούς και λαϊκούς στη Γερμανία, που αγωνίζονται για τον εκσυγχρονισμό

της εκκλησιαστικής ζωής…. Στη συζήτηση πριν από την ψηφοφορία κάποιοι

ομιλητές επέκριναν το κείμενο, το οποίο θα αποτελέσει τη βάση για

περαιτέρω συζητήσεις μέχρι την αναμενόμενη ολοκλήρωση της ‘Συνοδικής

Οδού’ το 2023. …Η ψηφοφορία έγινε μια ημέρα αφότου τα μέλη της

γερμανικής ομάδας ‘Καινούρια αρχή’ κάλεσαν τους επισκόπους σε όλο τον

κόσμο να αντιταχθούν στη ‘Συνοδική Οδό’. ‘Το επόμενο μεγάλο σχίσμα στον

Χριστιανισμό δεν είναι μακριά. Και θα ξαναγεννηθεί στη Γερμανία’,

πιστεύουν μέλη της καθολικής ομάδας ‘Καινούρια αρχή’»

(https://spzh.news/gr/news /86186-v-germanii-sinodalynyj-puty-podderzhal-

rukopolozhenije-zhenshhin-svyashhennikov)!

Δεν άργησε να υλοποιηθεί το αίτημα για την καθιέρωση της «γυναικείας

ιερωσύνης». Σύμφωνα με δημοσίευμα τελέστηκε ήδη «λειτουργία» με

«λειτουργούς» γυναίκες, σε παπικό ναό στη Γαλλία! Δείτε την είδηση:

«Σκάνδαλο! Λειτούργησαν γυναίκες σε καθολική εκκλησία στο Παρίσι! Η νέα

υπόθεση που ταράζει τα λιμνάζοντα ύδατα της Ρ/Καθολικής Εκκλησίας

αναφέρεται στο La Croix. Αφορά στην οργάνωση, την Κυριακή 3 Απριλίου,

μιας ‘περιεκτικής λειτουργίας’ στην ενορία του Saint-Pierre de Montrouge.

Ήταν αρχικά στα κοινωνικά δίκτυα που ξέσπασαν οι συζητήσεις, λίγες μέρες

μετά το συμβάν. Η αφίσα που το προώθησε, που ανακαλύφθηκε από

αρκετούς χρήστες του Διαδικτύου, συγκέντρωσε γρήγορα τα πυρά της

κριτικής. Η χρήση του όρου ‘God.e’ συζητήθηκε ιδιαίτερα, όπως και η

ανακοίνωση για την ανάγνωση του Ευαγγελίου και τον σχολιασμό του από

μια γυναίκα. Σύμφωνα με το La Croix, επιπλέον όλα τα αναγνώσματα, οι

ψαλμοί και η καθολική προσευχή, διαβάστηκαν επίσης από λαϊκή γυναίκα.

Ωστόσο, υπενθυμίζει η Καθολική εφημερίδα, πως ο κανονικός νόμος

επιφυλάσσει αυτή τη λειτουργία μόνο για χειροτονημένους ρωμαιοκαθολικούς

λειτουργούς. Επιπλέον, και ακόμη σύμφωνα με τον La Croix, είχαν

προσκληθεί προτεστάντες θεολόγοι και μια γυναίκα ραβίνος. Σύμφωνα με το

La Croix, στην σκανδαλώδη αυτή λειτουργία συγκεντρώθηκαν γύρω στα

σαράντα άτομα.» (https://www.pentapostagma. gr/ekklisia/7081542_skandalo-

leitoyrgisan-gynaikes-se-katholiki-ekklisia-sto-parisi).


3


Υπάρχει και μία άλλη είδηση, πάλι από την Γερμανία, όπου έχουμε

«χειροτονίες» γυναικών, για να τελούν το «μυστήριο του βαπτίσματος», με την

δικαιολογία ότι υπάρχει έλλειψη ανδρών «ιερέων»! Σύμφωνα με την είδηση:

«Έντονες είναι πλέον οι προσπάθειες, κυρίως στη ρωμαιοκαθολική

Εκκλησία, για την αξιοποίηση των γυναικών. Ενώ μέχρι τώρα ο αγώνας ήταν

οι γυναίκες να έχουν λόγο στα διοικητικά, στο εξής θα μπορούν να τελούν και

το μυστήριο της βάπτισης. Αυτή τη φορά ο επίσκοπος του Έσσεν της

Γερμανίας ευλόγησε τις λαϊκές γυναίκες να τελούν την ιεροτελεστία του

βαπτίσματος, εξηγώντας αυτή την απόφαση με την έλλειψη ιερέων στις

ενορίες, αναφέρει το catholicnews. Πριν από λίγες μέρες ο Πάπας είχε

αποφασίσει να εντάξει της γυναίκες στην διοίκηση του Βατικανού

αλλάζοντας το ισχύον καταστατικό. Ο επίσκοπος του Έσσεν έκανε ένα βήμα

παραπέρα αφού για πρώτη φορά στη Γερμανία επέτρεψε στις λαϊκές γυναίκες

να τελούν εκκλησιαστικά μυστήρια» (Ιστ. https://www.thepressroom.

gr/ekklisia/o-episkopos-toy-essen-stin-germania-eylogise-gynaikes-na-

baptizoyn-paidia)!

Με αφορμή τις παρά πάνω καινοτομίες πρέπει να τονίσουμε ότι η Ορθόδοξη

Εκκλησία μας ουδέποτε προβληματίστηκε, αν θα πρέπει να προχωρήσει στην

καθιέρωση της «γυναικείας ιερωσύνης» στον βαθμό του Πρεσβυτέρου και του

Επισκόπου, αλλά παρέμεινε μέχρι σήμερα αταλάντευτα προσηλωμένη στην

μακραίωνη Αποστολική και Πατερική μας Παράδοση. Ωστόσο πολλοί

Ορθόδοξοι, κληρικοί και λαϊκοί, επηρεασμένοι από τους Δυτικούς και

παρασυρόμενοι από τις καινοτομίες των Προτεσταντών, (τώρα και των

Παπικών), εξακολουθούν να προβληματίζονται και να μας θέτουν το ερώτημα:

Γιατί άραγε η Ορθόδοξη Εκκλησία δεν καθιέρωσε την Ιερωσύνη των γυναικών

και στους επόμενους δύο βαθμούς της Ιερωσύνης; Γύρω από το θέμα αυτό

ασχοληθήκαμε σε παλαιότερη ανακοίνωσή μας με τίτλο: «Ο θεσμός των

Διακονισσών στην Ορθόδοξη Παράδοση και στους κόλπους της παναιρέσεως

του Οικουμενισμού», (19.3.2020). Εδώ με άκρα συντομία και προς ενημέρωση

των αναγνωστών μας υπενθυμίζουμε τα εξής:

Η «μυστηριακή», ή «ειδική» Ιερωσύνη είναι ένα από τα πολλά χαρίσματα

του Αγίου Πνεύματος στη ζωή της Εκκλησίας. Το ειδικό αυτό χάρισμα εδόθη

από αυτόν τον ίδιο τον Κύριο στους Αποστόλους και διά μέσου αυτών στους

διαδόχους των, διά του μυστηρίου της χειροτονίας των, διά του οποίου

αναδεικνύονται εις «υπηρέτας Χριστού καὶ οικονόμους μυστηρίων Θεού», (Α΄

Κορ.4,1). Ήδη από τα αποστολικά χρόνια η εκκλησιαστική συνείδηση

απέκλεισε την συμμετοχή των γυναικών σ’ αυτήν επί τη βάσει:

Α) του υποδείγματος του Κυρίου μας, ο οποίος δεν επέλεξε καμία γυναίκα

ως μία των Αποστόλων του. Ούτε επίσης κατά την ώρα του Μυστικού Δείπνου,

κατά την οποία παρέδωσε το μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας, προσκάλεσε

κάποια γυναίκα. Κατ’ επέκταση η εντολή Του: «τούτο ποιείτε εις την εμήν

ανάμνησιν» (Λουκ.22,19), εδόθη μόνο στους Αποστόλους και σε καμία

γυναίκα, ούτε ακόμη και στην Πανάχραντη Μητέρα του,


4


Β) του παραδείγματος της Θεοτόκου, η οποία δεν άσκησε ιερατικό

λειτούργημα στην Εκκλησία, αν και αξιώθηκε να γίνει Μητέρα του

Σαρκωθέντος Υιού και Λόγου του Θεού,

Γ) της Αποστολικής και Πατερικής Παραδόσεως και πράξεως κατά την

οποίαν οι Απόστολοι, στοιχούντες πάνω στο παράδειγμα του Κυρίου, ουδέποτε

χειροτόνησαν γυναίκες στην «ειδική» αυτή Ιερωσύνη της Εκκλησίας. Οι

«Αποστολικές Διαταγές» μας πληροφορούν εν προκειμένω ότι «Ουκ

επιτρέπομεν ουν γυναίκας διδάσκειν εν Εκκλησία…Ει δε εν ταις προλαβούσι

διδάσκειν αυτάς ουκ επιτρέπομεν, πως ιερατεύσαι ταύτας παρά φύσιν τις

συγχωρήσει; Τούτο γαρ της των Ελλήνων αθεότητος αγνόημα θηλείαις θεαίς

ιερείας χειροτονείν, αλλ’ ου της του Χριστού διατάξεως». 1 Επίσης ο άγιος

Επιφάνιος Κύπρου μας πληροφορεί «ότι το μέν διακονισσών τάγμα εστίν εις

την Εκκλησίαν, αλλ’ ουχί εις το ιερατεύειν». 2

Δ) της Παυλείου διδασκαλίας περί της θέσεως των γυναικών στην

Εκκλησία, (βλ. Α΄ Κορ.14,34 και Α΄ Τιμ.2,12 κ.α.) και της σχέσεως ανδρός

και γυναικός στη νέα εν Χριστώ πραγματικότητα, (βλ. Α΄ Τιμ. 4,14. 3,5. 5,17-

22. 6,12-14. Β΄ Τιμ.1,6. Τιτ.1,6-9 και στις Πράξεις 20,7).

Ε) του κριτηρίου της αναλογίας κατά το οποίο, αν ήταν επιτρεπτή η άσκηση

ιερατικού λειτουργήματος στις γυναίκες, τότε θα έπρεπε να έχει ασκήσει αυτό

το λειτούργημα πρωτίστως η Θεοτόκος.

Το συμπέρασμα είναι ότι ο σύγχρονος Παπισμός, απόλυτα ταυτισμένος με

τον αποστατημένο κόσμο, απεμπολεί και τα τελευταία απομεινάρια της

εκκλησιαστικής του υπόστασης. Το μεγάλο πρόβλημα για μας δεν είναι αυτός

κάθ’ εαυτόν ο Παπισμός, του οποίου γνωρίζουμε τα πολλά εσωτερικά

προβλήματα που αντιμετωπίζει, αλλά οι εκ των «Ορθοδόξων» οικουμενιστές, οι

οποίοι πασχίζουν να ενώσουν την αγία Εκκλησία μας με τον αιρετικό και σαθρό

αυτόν κοσμικό οργανισμό για χάρη κοσμικών επιδιώξεων και γεωπολιτικών

εντολών. Ενώ βλέπουν τα όσα θλιβερά συμβαίνουν, δεν δείχνουν την

παραμικρή αντίδραση για την είσοδο της «γυναικείας ιεροσύνης» στον

Παπισμό στηρίζοντας σκανδαλωδώς την ηγεσία του και γενόμενοι τα σαθρά

δεκανίκια του, δίνοντας έτσι μια μικρή παράταση στην οριστική κατάρρευσή

του!


Εκ του Γραφείου επί των Αιρέσεων και των Παραθρησκειών

Κυριακή 17 Απριλίου 2022

Κυριακή των Βαϊων !

Σήμερα η Εκκλησία μας γιορτάζει την είσοδο του Ιησού στα Ιεροσόλυμα επί πόλου όνου καθήμενος κ την θριαμβευτική υποδοχή του από τους πιστούς! 

Κ στο ναό μας γιορτάσαμε αυτή την αγία ημέρα κ ο πατήρ Βονιφάτιος μας μοίρασε ,στο τέλος της λειτουργίας τα κλαδιά δάφνης με Σταυρό φτιαγμένο από βαϊόκλδαδο! 

Χρόνια πολλά!  
Με υγεία κ πίστη να πορευθούμε την Αγία κ Μεγάλη εβδομάδα με το βλέμμα μας στην Ανάσταση του Κυρίου μας!

Παρασκευή 15 Απριλίου 2022

ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΤΙΜΙΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ ΚΑΣΤΕΛΛΑΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ Διεύθυνση: Σωτήρος Διός (Τέρμα), 185 33, ΠειραιάςΤηλέφωνο: 210 41 18 043Fax: 210 41 00 298Ιερείς Ναού:Πανοσ. Αρχιμανδρίτης Παύλος ΔημητρακόπουλοςΑιδεσιμ. π. Βονιφάτιος Berg

 

Ιερός Ναός Τιμίου Σταυρού Καστέλλας

Διεύθυνση: Σωτήρος Διός (Τέρμα), 185 33,  Πειραιάς

Τηλέφωνο: 210 41 18 043

Fax: 210 41 00 298

Ιερείς Ναού:

  • Πανοσ. Αρχιμανδρίτης Παύλος Δημητρακόπουλος
  • Αιδεσιμ. π. Βονιφάτιος Berg

Δείτε φωτογραφικό υλικό του Ναού και του Ιερού Παρεκκλησίου του Αγίου Νεκταρίου ΕΔΩ.

Ιστορικά Στοιχεία Ιερού Ναού:

Επί του λόφου της Καστέλλας στον Πειραιά, μεταξύ του μικρολίμανου και της Ζέας (Πασαλιμάνι), και στη συμβολή των οδών, Σωτήρος Διός, Μινυών, Λόντου, Θρασυβούλου, Πατριάρχου Γρηγορίου Ε΄ και Λόυδ Τζωρτζ, βρίσκεται ὁ Ιερός Ναός της Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού.

Ο ιερός ναός αφιερώθηκε στο Τίμιο Σταυρό, σύμφωνα με την ευλαβή απαίτηση του αειμνήστου Σταύρου Σπυροπούλου, διαθέτου τεσσάρων οικοπέδων εκ δωρεάς στον Πειραιά για την ανέγερση του ιερού ναού με διαθήκη του το 1917. Ο δωρητής όρισε τον Δήμο Πειραιά ως διαχειριστή και εκτελεστή της διαθήκης, από δε την εκμετάλλευση ή την εκποίηση αυτών των οικοπέδων, επιθυμούσε να κτιστεί ο εν λόγω ιερός ναός επ’ ονόματι του Τιμίου Σταυρού, και επί πλέον ο δωρητής στη διαθήκη του όριζε ρητώς και απαιτούσε, όπως ο Δήμος, ως εκτελεστής της διαθήκης, να μη ξοδέψει ούτε ένα μονόλεπτο από την αξία της δωρεάς παρά μόνο για τον σκοπό της ανεγέρσεως ιερού ναού του Τιμίου Σταυρού.

Το 1922 ακολούθησε η μικρασιατική καταστροφή με πολλούς πρόσφυγες οι οποίοι κατέφυγαν στη περιοχή, ενώ μετά δέκα οκτώ χρόνια ακολουθεί ο πόλεμος του 1940. Οι όροι της διαθήκης δεν εξετελέσθησαν, αλλά εκκρεμούν ακόμη μέχρι και σήμερα, διότι εν αντιθέσει με τα οριζόμενα υπό του δωρητού, ο εκτελεστής της διαθήκης δεν διέθεσε ποτέ ούτε ένα μονόλεπτο για τον σκοπό της ανεγέρσεως του ιερού Ναού, όπως όριζε η διαθήκη, παρά το γεγονός ότι ήταν και παραμένει εγγυητής και εκτελεστής αυτής.

Κατά τη διάρκεια του Β΄ παγκοσμίου πολέμου κατασκευάζεται η ξύλινη παράγκα που εξυπηρετεί τις θρησκευτικές και λειτουργικές ανάγκες του εμπερίστατου από την κατοχή λαού απαλύνοντας τον πόνο του. Η παράγκα υφίσταται μέχρι το 1991.

Το αυτό έτος επί αρχιερατείας του πρώην Μητροπολίτου Πειραιώς κ.κ. Καλλινίκου και με τον οβολό του πιστού λαού, αρχίζει η εκσκαφή και ανέγερση του νέου ιερού ναού, σε σχέδια του αρχιτέκτονα-μηχανικού Γεωργίου Αλιφραγκή και κατασκευαστή τον Μάρκο Καπετανάκη, ενώ η ξύλινη παράγκα κατεδαφίζεται για το σκοπό αυτό, και αντικαθίσταται παραπλεύρως από λυόμενη κατασκευή, μέχρις ότου ο νέος ναός να καταστεί κατάλληλος ώστε να στεγάσει τις λειτουργικές ανάγκες των ενοριτών.

Εν συνεχεία κτίζεται ο υπόγειος χώρος, όπου βρίσκεται σήμερα το παρεκκλήσι του Αγίου Νεκταρίου και το πνευματικό κέντρο του ιερού ναού, όπου γίνονται οι πνευματικές συνάξεις και συνεστιάσεις και άλλες εκδηλώσεις της ενορίας. Ακολουθεί ο κυρίως ναός, σε ρυθμό μονόκλιτης βασιλικής, ο οποίος αφιερώνεται στον Τίμιο και Ζωοποιό Σταυρό, που είναι και ο πολυπόθητος σκοπός όλης της προσπάθειας των ενοριτών όλων αυτών των δεκαετιών, και μάλιστα με έξοδα και δαπάνες, όχι της παρακρατηθείσης περιουσίας του διαθέτου υπό του εκτελεστού, αλλά από πειραιώτες πιστούς, το δε 1995 εγκαινιάζεται υπό του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου πρώην Πειραιώς κ. Καλλινίκου, ενώ σε σύντομο χρονικό διάστημα αγιογραφείται με ωραιότατη θεματολογία και τεχνοτροπία υπό του αγιογράφου Κωνσταντίνου Πανταζή.

Ο ιερός ναός με τη χάρη του Τιμίου και Ζωοποιού Σταυρού, κατανικώντας τα εμπόδια των ορατών και αοράτων δυνάμεων, προχωρεί προς την αποπεράτωσή του και το τέλος της περιπέτειάς του, πάντα με τη καθοδήγηση και την ποικιλότροπη ενίσχυση και συμπαράσταση του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Πειραιώς κ.κ. Σεραφείμ.

Εσχάτως ανεγέρθησαν το νοτιοανατολικό και το βορειοδυτικό τμήμα του ιερού ναού, το κωδωνοστάσιο, τα προπύλαια και οι πλαϊνές πύλες, επίσης έχουν γίνει οι ορθομαρμαρώσεις και οι εξωτερικές διακοσμήσεις του ιερού ναού, ενώ βαίνει προς την τελείωσή της και η εξωτερική μαρμάρινη επένδυση του ναού εξ αρίστης ποιότητος μαρμάρου, μερικώς δε αποκατεστάθη η πρόσβαση και η στατικότητα της υπάρχουσας Κρύπτης.

Στην ανοικοδόμηση του ναού συνετέλεσε ο μόχθος, η φιλοτιμία και η ανιδιοτέλεια των υπηρετούντων αόκνως σ’ αυτόν ευσεβών ιερέων, αλλά και επιτρόπων και κυριών διαφόρων επιτροπών, οι οποίοι επί έτη με εράνους καταπονούμενοι και «εν μέσω οικονομικής κρίσεως» αναλισκόμενοι, απέδωσαν στους ενορίτες έναν αξιοπρεπή, λειτουργικό και κατανυκτικό ιερό ναό προς δόξα και λατρεία του Τριαδικού Θεού. Από τον Σεπτέμβριο του 2018 καταβάλλεται προσπάθεια συλλογής χρημάτων για την κατασκευή του τέμπλου του Ιερού Ναού εκ μαρμάρου. Η τοποθέτησή του θα πραγματοποιηθεί, Θεού θέλοντος, τον Απρίλιο του 2020, χάρις σε δωρεά της Ιεράς Μητροπόλεως Πειραιώς, σε οικονομικές εισφορές ενοριτών και άλλων προσώπων.  

Οι λατρευτικές εκδηλώσεις διά των οποίων τιμάται ο ιερός ναός είναι η περίοδος των Παρακλήσεων από 1ης έως 14ης Σεπτεμβρίου τελούμενες καθ’ εκάστην προς τον Τίμιον και Ζωοποιόν Σταυρόν, με αποκορύφωμα την πανήγυριν της 14ης Σεπτεμβρίου, ημέρα της Υψώσεως του Τιμίου και Ζωοποιού Σταυρού, ως και η «Κυριακή της Σταυροπροσκυνήσεως»· επίσης «η Εύρεσις του Τιμίου σταυρού» την 6ην Μαρτίου, «η Πρόοδος του Τιμίου Σταυρού» την 1ην Αυγούστου, «το εν ουρανώ φανέν σημείο του Τιμίου Σταυρού» την 7ην Μαΐου, και η εορτή του Αγίου Νεκταρίου την 9ην Νοεμβρίου, λόγω του ομωνύμου στον ιερό ναό παρεκκλησίου.    

 .  


Δευτέρα 11 Απριλίου 2022

 ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ


ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΡΑΘΡΗΣΚΕΙΩΝ


Πατήρ Παύλος


Εν Πειραιεί τη 11η Απριλίου 2022


ΟΔΕΥΟΥΜΕ ΠΡΟΣ ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΠΑΙΔΟΚΤΟΝΙΑΣ;


Η υπό διερεύνηση υπόθεση παιδοκτονίας στην Πάτρα συντάραξε

κυριολεκτικά τόσο την ελληνική κοινωνία, όσο και την παγκόσμια κοινότητα, η

οποία αντέδρασε, κατά τη γνώμη μας υγιώς, μπροστά στα ειδεχθή εγκλήματα

της δολοφονίας ανυπεράσπιστων παιδιών. Αν ο φόνος ενήλικος είναι χείριστο

έγκλημα, τότε η παιδοκτονία πως αλλιώς μπορεί να θεωρηθεί, παρά ως έσχατη

κατάσταση αποκτηνώσεως και διαστροφής, η οποία φανερώνει θηριωδία, που

υπερβαίνει και αυτή των αγρίων ζώων; Και αν η απλή παιδοκτονία φανερώνει

θηριωδία εσχάτης μορφής, τότε πως θα πρέπει να χαρακτηριστεί η παιδοκτονία

εκείνη, που διαπράττεται όχι από ένα τυχαίο άνθρωπο, αλλά από την ίδια την

μητέρα, η οποία στρέφεται εναντίον των ιδίων των παιδιών της, εναντίον των

ιδίων των σπλάγχνων της; Όταν το ένστικτο της μητρικής αγάπης και στοργής,

που ο Θεός φύτεψε στην ψυχή της μάνας, (αλλά και σ’ όλο το ζωϊκό βασίλειο),

φθάσει στο σημείο να μην λειτουργεί, τότε πόση άραγε διαστροφή και πόρωση

συνειδήσεως πρέπει να έχει υποστεί αυτή η μάνα;

Όμως το πρωτοφανές και ανήκουστο αυτό έγκλημα έγινε αφορμή να βγεί

στην επιφάνεια μια ακόμη παθογένεια, ένα ακόμη καρκίνωμα της ελληνικής

κοινωνίας, που αποκαλύπτει και καταδεικνύει το μέγεθος της σήψεως και της

πνευματικής χρεοκοπίας της. Μία ομάδα «ελληνίδων» φεμινιστριών

συντάχθηκε με την υπό κατηγορία παιδοκτόνο, την οποία θεώρησε ως

«αδικημένη» και ανέλαβε την υπεράσπιση της. Εξέδωσε ανακοίνωση, στην

οποία προσπαθεί να δικαιολογήσει την αποτρόπαια πράξη της και παράλληλα

απαιτεί να αποποινικοποιηθεί το έγκλημα αυτό! Να έχει δηλαδή το «δικαίωμα»

η γυναίκα, να φονεύει το γεννημένο τέκνο της, όπως το αγέννητο με την

έκτρωση, χωρίς νομικές συνέπειες! Θεωρήσαμε καθήκον μας να αναφερθούμε

σ’ αυτό το γεγονός, το οποίο ως δήθεν «δικαίωμα», όπως θα δούμε στη

συνέχεια, έχει γενικότερο χαρακτήρα, προωθούμενο από «προοδευτικούς»

κύκλους του εξωτερικού και γι’ αυτό πρέπει να στιγματιστεί, ως ένα ακόμη

«κυοφορούμενο» μέγα κοινωνικό πρόβλημα.

Κατ’ αρχήν παραθέτουμε απόσπασμα από σχετικό δημοσίευμα, στο οποίο

περιλαμβάνεται και η ανακοίνωση της συγκεκριμένης φεμινιστικής ομάδος:

«Μια αφίσα που δικαιολογεί τις βρεφοκτονίες και καταδικάζει τη

διαπόμπευση των μητέρων που σκοτώνουν τα παιδιά τους κυκλοφορεί στα

ελληνικά σόσιαλ με αφορμή τη Ρούλα Πισπιρίγκου. Προέρχεται απ’ την

ομάδα “Μιγάδα”, (μια ομάδα γυναικών ενάντια στις νέες πειθαρχήσεις), που

βγάζει και το ομώνυμο περιοδικό. Να τι γράφει: “Ο διασυρμός των νεαρών

γυναικών – και των μητέρων τους – που κατηγορούνται για βρεφοκτονία είναι


2

μια ακόμη στιγμή βαρβαρότητας, αντίστοιχης με τη διαπόμπευση των

οροθετικών γυναικών το 2012. Ο φασιστικός βούρκος αυτού του τόπου βρήκε

την ευκαιρία να ξεράσει τη μισογυνική χολή του. Η υποκρισία βασίλευσε σε

έναν ταξικό και ρατσιστικό κόσμο που υποτίθεται ότι κόπτεται για την

ανθρώπινη ζωή. Δημοσιογράφοι, επιστήμονες, γείτονες, ευυπόληπτοι πολίτες,

θεσμικές φεμινίστριες μίλησαν για την «αδιανόητη» πράξη και εξέφρασαν

την άποψη τους για τις «Μήδειες». Οι ζωές αυτών των γυναικών

λοιδορήθηκαν και στοχοποιήθηκαν, σε μια ακόμη μιντιακή φιέστα. Όμως,

αυτές οι γυναίκες είναι σαν και εμάς. Και αυτό γιατί ξέρουμε, τι σημαίνει μια

ανεπιθύμητη εγκυμοσύνη. Ξέρουμε πώς είναι να μην έχουμε στήριξη από τον

σύντροφο, να τρέχουμε πανικόβλητες στα φαρμακεία, να έχει περάσει το

τρίμηνο. Να ακούμε ότι η έκτρωση είναι φόνος. Ξέρουμε τι σημαίνει σε αυτή

την κοινωνία να είμαστε ανύπαντρες μητέρες, ή να κρινόμαστε συνεχώς ως

μάνες. Να πρέπει μόνες και σιωπηλά να λύνουμε τα ‘προβλήματά’ μας. Από

την άλλη, ξέρουμε ότι βρεφοκτονίες συμβαίνουν ανεπίσημα για λόγους

ευγονικής και υπό την επίβλεψη γιατρού. Βέβαια, κανένας γιατρός δεν έχει

διωχθεί, ή ταπεινωθεί, για ‘έκτρωση μετά τη γέννα’, όπως ονομάζεται η

βρεφοκτονία ιατρικά. Όπως και ξέρουμε ότι ζούμε σε μια χώρα που η

απρόσκοπτη πρόσβαση στην έκτρωση αμφισβητείται στην πράξη. Θυμηθείτε

τους αναισθησιολόγους της Σάμου και τους δήθεν λόγους συνείδησής τους

τον συνεχή βομβαρδισμό μας περί δημογραφικού, μιας εθνικής ρητορείας

στην ουσία εναντίον των εκτρώσεων τις φορές που πήγαμε για έκτρωση σε

ένα νοσοκομείο και τα υποτιμητικά σχόλια και τις μεθοδεύσεις του

προσωπικού, με σκοπό να μας αποτρέψουν από το να κάνουμε έκτρωση.

Μέχρι και την καρδιά του εμβρύου μας ανάγκασαν να ακούσουμε! Ξέρουμε

ότι το όλο ζήτημα έχει να κάνει με την πειθάρχησή μας ως εργάτριες της

αναπαραγωγής. Με τον κρατικό έλεγχο των γεννήσεων και του πληθυσμού

και άρα τον τρόπο αναπαραγωγής της εργατικής δύναμης. Και ας μην

ξεχνάμε και το πολύ επικερδές εμπόριο βρεφών, παιδιών, οργάνων. Η

αντισύλληψη, η έκτρωση, η έκθεση, η βρεφοκτονία, στην ουσία αποτελούν

στάδια στην προσπάθεια μιας γυναίκας να ελέγξει την αναπαραγωγική της

λειτουργία και άρα τη ζωή της. Αν η έκτρωση είναι η έσχατη μορφή

αντισύλληψης, τότε η βρεφοκτονία είναι η έσχατη μορφή έκτρωσης. Η

ΔΙΑΠΟΜΠΕΥΣΗ ΑΥΤΩΝ ΤΩΝ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΘΕΣΗ ΕΝΑΝΤΙΑ

ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ ΜΑΣ”» (https://mikropragmata.lifo.gr/listes/einai-san-ki-emas-

oi-gynaikes-pou-dikaiologoun-ti-roula-ta-11-tis-imeras/).

Ένα άλλο ιστολόγιο, το «Ξυπνήστε Ρε», έκανε τον εξής επιτυχή σχολιασμό:

«Εκατοντάδες χρήστες δημοσιεύουν την κατάπτυστη αυτή αφίσα,

κατακρίνοντας το περιεχόμενο και καλώντας τη Δίωξη και την Εισαγγελική

Αρχή να παρέμβει άμεσα. Σύμφωνα με την αφίσα, οι φεμινίστριες ζητούν οι

γυναίκες να έχουν το δικαίωμα… να σκοτώνουν τα βρέφη τους! Μάλιστα,

ζητούν αυτές οι βρεφοκτονίες να μην αντιμετωπίζονται ως ανθρωποκτονία

από πρόθεση αλλά ως… έκτρωση!!! Πιο συγκεκριμένα, αναφέρονται σε


3

φαινόμενο κατά το οποίο – σύμφωνα με το κείμενο της αφίσας – δίνεται τέλος

στη ζωή βρεφών, αμέσως μετά τον τοκετό, με παρουσία ιατρών! Σε

περίπτωση που η φεμινιστική ομάδα mιγaδa έχει γνώσεις και μαρτυρίες για

δολοφονία βρεφών, θα πρέπει άμεσα να κινηθεί Εισαγγελέας προκειμένου να

ερευνηθούν μάρτυρες, στοιχεία, καθώς επίσης να κινηθούν οι απαραίτητες

νομικές διαδικασίες για τους ανθρώπους που συνένταξαν το κείμενο της

αφίσας και παροτρύνουν τις γυναίκες σε βρεφοκτονία!»

Ο έγκριτος δημοσιογράφος κ. Ελευθέριος Ανδρώνης στην ιστοσελίδα

«sportime, 1 Απριλίου 2022» πολύ σοφά παρατηρεί τα εξής: «Στην περίπτωση

της Ρούλας Πισπιρίγκου η αγκαλιά της μάνας, το κορυφαίο καταφύγιο κάθε

παιδιού, ενδεχομένως έγινε παγίδα θανάτου. Φρικτό. Ασύλληπτο. Δεν τη

χωρά ο νους τέτοια ύβρη, τέτοια βλασφημία που πηγαίνει κόντρα στο μητρικό

ένστικτο. Αν όμως η αγκαλιά μιας μάνας είναι η υπέρτατη καταφυγή ενός

γεννημένου παιδιού, πόσο μάλλον η μήτρα, τα ίδια τα στοργικά σπλάχνα της

μάνας, δεν πρέπει να είναι η σκέπη της ασφάλειας και θαλπωρής ενός

αγέννητου παιδιού;». Αναφερόμενος στο στυγερό έγκλημα των εκτρώσεων

προσθέτει τα εξής: «Πως δέχεται η συνείδηση μερικών να υπάρχει

διαχωρισμός της αξίας μιας ανθρώπινης ζωής, προ γέννας και μετά γέννας;

Με ποια διεστραμμένη λογική ο άνθρωπος, δεν θεωρείται άνθρωπος αν δεν

αποκτήσει ληξιαρχική πράξη γέννησης; Ποιος σκοτισμένος νους θεωρεί πως

ο χτύπος της καρδιάς ενός αθώου εμβρύου, δεν υμνεί και δεν μαρτυρά τη ίδια

την ύπαρξη ζωής; Ένα παιδί είναι άνθρωπος και πριν γεννηθεί, και αφότου

γεννηθεί. […] Ποιος θα διαμαρτυρηθεί για τα αγέννητα παιδιά; Γιατί λοιπόν

τέτοια ασήκωτη υποκρισία; Γίνεσαι μαινόμενος όχλος που βρωμά μεσαίωνα,

για μια υπόθεση παιδοκτονίας, και σε αφήνει αδιάφορο το να θανατώνεται

μια ολόκληρη πόλη της Ελλάδας από αγέννητα παιδιά – κάθε έτος; Αυτές τις

ζωές ποιος θα τις υπερασπιστεί; Ποιος θα τις θρηνήσει; Ποιος θα τις

δικαιώσει; Γιατί κρύβονται ενοχικά κάτω από το ματωμένο χαλί μιας

ολόκληρης κοινωνίας;»! Θεωρούμε απόλυτα εύστοχα τα σχόλια του κ.

Ανδρώνη και τον συγχαίρουμε για τον ευθύ και απολογητικό του λόγο, αλλά

και το θάρρος του να στιγματίσει την υποκρισία της σύγχρονης κοινωνίας, η

οποία γίνεται «μαινόμενος όχλος» μπροστά στον ευτυχώς περιορισμένο αριθμό

των παιδοκτονιών, ενώ αδιαφορεί και ανέχεται το μέγα έγκλημα των

εκατομμυρίων εκτρώσεων σ’ όλο τον πλανήτη.

Την ίδια στιγμή πού οι «ελληνίδες» φεμινίστριες δημοσίευσαν την φρικτή

αυτή ανακοίνωση και πρόβαλαν τα σατανικά τους αιτήματα, μας ήρθε και μία

άλλη είδηση, εξ’ ίσου φρικιαστική και ανησυχητική, από τις Ηνωμένες

Πολιτείες της Αμερικής, σύμφωνα με την οποία προωθείται νομοθετικά η

νομιμοποίηση των παιδοκτονιών! Ιδού πως σχολίασε την συνταρακτική αυτή

είδηση ελληνικό ιστολόγιο: «Ανατριχιαστικό! Τελειώνουμε σαν άνθρωποι!

Νομοσχέδιο θα επιτρέπει στις γυναίκες να σκοτώνουν τα παιδιά τους μέσα

στις πρώτες 7 ημέρες μετά την γέννησή τους! Ήταν να μην γίνει η αρχή. Το

νομοσχέδιο το ετοιμάζει ο κυβερνήτης της Καλιφόρνιας Γκάβιν Νιούσομ και


4

προβλέπει την νομιμοποίηση των δολοφονιών των παιδιών έως τους 9 μήνες

κύησης και 7 μέρες μετά την γέννησή τους. Την πρόταση την έκανε το

“Συμβούλιο για το Μέλλον των Εκτρώσεων” για την “ενίσχυση” και την

“επέκταση” των εκτρώσεων στην Καλιφόρνια»!

Διαβάζοντας τα παρά πάνω, μας κατέλαβε φρίκη και αποτροπιασμός και

ταυτόχρονα βαθύτατος προβληματισμός, για το πού οδεύει ο σύγχρονος

αποστατημένος κόσμος, στον οποίο η ανθρώπινη ζωή έχει καταντήσει μια

φτηνή υπόθεση, ασύγκριτα πιο φθηνή και από αυτή των ζώων. Ο σύγχρονος

άνθρωπος, προκειμένου να διασφαλίσει την ηδονιστική απόλαυση της ζωής και

το αχαλίνωτο και ξέφρενο κατρακύλισμα στην κάθε είδους ασωτεία, δεν

διστάζει να αφαιρέσει τη ζωή ακόμη και αθώων παιδικών υπάρξεων, όταν

θεωρεί ότι αυτές του γίνονται εμπόδιο. Από την άποψη της χριστιανικής μας

πίστεως θεωρούμε τέτοιες καταστάσεις ως φαινόμενα εσχάτης κοινωνικής

παρακμής, ως σημεία των καιρών και ως φαινόμενα των εσχάτων χρόνων. Η

νέα φρίκη της νομιμοποίησης της παιδοκτονίας έρχεται να ολοκληρώσει το

φοβερό έγκλημα εκατομμυρίων εκτρώσεων σ’ όλο τον πλανήτη, με τις οποίες

αποδεκατίζονται αθώα και ανυπεράσπιστα έμβρυα, προτού αυτά αντικρύσουν

το φως της παρούσης ζωής.

Δεν θεωρούμε τυχαία την ανακοίνωση των ελληνίδων φεμινιστριών, με την

είδηση της προώθησης της νομιμοποίησης των παιδοκτονιών. Τέτοιες

απάνθρωπες πρακτικές εξυπηρετούν άριστα την διεθνή καμπάνια, που

προωθείται από τα σκοτεινά κέντρα του Διεθνούς Σιωνισμού για την δραστική

μείωση του παγκόσμιου πληθυσμού. Η αποθάρρυνση των γεννήσεων, η

προώθηση της ομοφυλοφιλίας, η προστασία των εκτρώσεων και μαζί η

νομιμοποίηση των παιδοκτονιών συνθέτουν την βαρβαρότητα της υποτιθέμενης

πολιτισμένης κοινωνίας του 21 ου αιώνα! Στην ουσία αποτελεί εφιαλτική

νεκρανάσταση του βάρβαρου προχριστιανικού παρελθόντος, όπου οι γονείς

θεωρούσαν τα παιδιά κτήμα τους και για να τα ξεφορτωθούν, είτε τα σκότωναν,

χωρίς νομικές συνέπειες, είτε τα έριχναν στις ερημιές για να γίνουν βορά των

άγριων θηρίων! Αυτή η θηριωδία έρχεται να φανερώσει για πολλοστή φορά το

μεγαλείο της Χριστιανικής μας Πίστεως η οποία, μόνη αυτή, έχει αναδείξει τον

άνθρωπο, το κάθε ανθρώπινο πρόσωπο, ως εικόνα του Θεού και ως υπέρτατη

αξία. Έρχεται επίσης να φανερώσει, που οδηγείται η ανθρωπότητα, όταν

απεμπολήσει το ευαγγέλιο και να επαληθεύσει τον μεγάλο Ντοστογιέφσκι, ο

οποίος πολύ σωστά επεσήμανε ότι «χωρίς Θεό τα πάντα επιτρέπονται» ακόμα

και η φρίκη της παιδοκτονίας!

Περαίνοντας την ανακοίνωσή μας, με ιδιαίτερη ανησυχία και

συναισθηματική φόρτιση για το όσα τραγικά διαδραματίζονται στην σύγχρονη

κοινωνία μας, κρούομε τον κώδωνα του κινδύνου και εφιστώμε την προσοχή

της Εκκλησίας μας και της Πολιτείας, αλλά και κάθε ψυχής, της οποίας η

συνείδηση δεν έχει πορωθεί ακόμη εντελώς, αλλά λειτουργεί, έστω,

στοιχειωδώς. Καλούμε την Ελληνική Κοινωνία να αντιδράσει, για όσα μας

ετοιμάζουν οι αφανείς κύκλοι του εξωτερικού, οι οποίοι «χτίζουν» την νέα


5

εφιαλτική κοινωνία του μέλλοντος, η οποία θα μοιάζει περισσότερο με ζούγκλα

αγρίων θηρίων, παρά με κοινωνία ανθρώπων.

Γνωρίζουμε πως η όποια δική μας αντίδραση είναι αδύναμη και πρακτικά

αναποτελεσματική, για να αναχαιτιστεί η σύγχρονη αποστασία. Αλλά αυτό δε

σημαίνει ηττοπάθεια, εφησυχασμό και το χειρότερο: συμβιβασμό, διότι θα μας

ζητηθεί λόγος από τον Μεγάλο Κριτή για την όποια στάση μας. Οφείλουμε να

γίνουμε φως «επάνω όρους κείμενοι» (Ματθ.5,14), τονίζοντας και

διακηρύσσοντας προς πάσαν κατεύθυνση την μοναδική και ανεπανάληπτη αξία

του κάθε ανθρώπου σύμφωνα με τον λόγο του Ευαγγελίου: «τι δώσει

άνθρωπος αντάλλαγμα της ψυχής αυτού;», (Ματθ.16,26). Και όχι μόνο να μην

γίνουμε συγκοινωνοί και συμμέτοχοι «τοις έργοις τοις ακάρποις του σκότους»,

(Εφ.5,11), αλλ’ απεναντίας μάλιστα να ελέγχουμε την εσχάτη ηθική κατάπτωση

της εσχατολογικής εποχής μας, η οποία, συν τοις άλλοις, επιβουλεύεται και την

ανθρώπινη ζωή! Να την υπερασπιστούμε, είτε αυτή βρίσκεται στην μητρική

γαστέρα, είτε ήρθε στο φως της παρούσης ζωής!


Εκ του Γραφείου επί των Αιρέσεων και Παραθρησκειών