Ιερός Ναός ΤΙΜΙΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ Καστέλλας Πειραιώςαυτού του ιστολογίου

Κυριακή 14 Μαρτίου 2021

Καθαρά Δευτέρα.

Καθαρά Δευτέρα: Με βάση το Πάσχα, εορτάζει 48 ημέρες πριν το Άγιο Πάσχα.

Με την Καθαρά Δευτέρα ξεκινά η Σαρακοστή για την Ορθόδοξη εκκλησία, ενώ ταυτόχρονα σημάνει το τέλος των Απόκρεω.

Η Καθαρά Δευτέρα ονομάστηκε έτσι γιατί οι Χριστιανοί «καθαρίζονταν» πνευματικά και σωματικά. Είναι μέρα νηστείας αλλά και μέρα αργίας για τους Χριστιανούς. Η νηστεία διαρκεί για 40 μέρες, όσες ήταν και οι μέρες νηστείας του Χριστού στην έρημο.Καθαρά Δευτέρα: Με βάση το Πάσχα, εορτάζει 48 ημέρες πριν το Άγιο Πάσχα.

Με την Καθαρά Δευτέρα ξεκινά η Σαρακοστή για την Ορθόδοξη εκκλησία, ενώ ταυτόχρονα σημάνει το τέλος των Απόκρεω.

Η Καθαρά Δευτέρα ονομάστηκε έτσι γιατί οι Χριστιανοί «καθαρίζονταν» πνευματικά και σωματικά. Είναι μέρα νηστείας αλλά και μέρα αργίας για τους Χριστιανούς. Η νηστεία διαρκεί για 40 μέρες, όσες ήταν και οι μέρες νηστείας του Χριστού στην έρημο.


Το είδα στο Εκκλησία οn line

Σάββατο 13 Μαρτίου 2021

Της Τυρινής ! από τον Πειραιώς Σεραφείμ

https://m.youtube.com/watch?v=6MRopo6ILmw&feature=youtu.be

Αγία Υπομονή

Σήμερα 13  Μαρτίου γιορτάζει η 
+ΑΓΙΑ ΥΠΟΜΟΝΗ  δόξα νάχει Βοήθεια μας!!!
Η Αγία Υπομονή, κατά κόσμον Ελένη Δραγάση, και αργότερα, ως σύζυγος του Μανουήλ Β' Παλαιολόγου, «Ελένη η εν Χριστώ τω Θεώ αυγούστα και αυτοκρατόρισσα των Ρωμαίων η Παλαιολογίνα», ήταν θυγατέρα του Κωνσταντίνου Δραγάση, ενός από τους πολλούς ηγεμόνες - κληρονόμους του μεγάλου Σέρβου κράλη (βασιλιά) Στεφάνου Δουσάν. Καταγόταν από βασιλική και ευλογημένη γενιά. 
Η ανατροφή, η μόρφωση, η αγωγή της, ήταν διαποτισμένα με ό,τι ανώτερο υπαγόρευε το βυζαντινό ιδεώδες.
Κοντά σ' αυτά και πάνω απ' αυτά, γαλουχήθηκε με την πατροπαράδοτη στην οικογένειά της, ακράδαντη ορθόδοξη πίστη στο Θεό. Αυτή η πίστη είναι που θα την οδηγεί, θα την φωτίζει, και θα την εμπνέει στην πολυτάραχη γεμάτη θλίψεις και δοκιμασίες ζωή της.
Υπολογίζεται να ήταν 19 περίπου χρονών όταν παντρεύτηκε τον Μανουήλ Β' Παλαιολόγο (τέλη του 1390 μ.Χ.), λίγους μήνες πριν γίνει Αυτοκράτορας.
Η καινούργια ζωή της Ελένης - αγίας Υπομονής, από την αρχή της έδειξε ότι θα ήταν Γολγοθάς. Πολλές ήταν οι φορές που χρειάστηκε να πιει το ποτήρι της προσβολής και του εξευτελισμού στο πλευρό του συζύγου της όχι μόνο από τους αλλόθρησκους, αλλά και από τα κατ' όνομα χριστιανικά κράτη της Δύσεως, στην απεγνωσμένη προσπάθειά του να βρει τρόπους σωτηρίας της ετοιμοθάνατης Αυτοκρατορίας.
Η Ελένη - αγία Υπομονή απεδείχθη εξαιρετικός άνθρωπος που συγκέντρωνε πολλές και μεγάλες αρετές, και ψυχική δύναμη. Έδειξε ότι είχε απόλυτη συναίσθηση τόσο της θέσης της και των περιστάσεων, όσο και του ρόλου που αυτές της υπαγόρευαν, σε όλα τα επίπεδα.
Αγαπούσε το λαό. Ήταν η μεγάλη μάνα που ο καθένας μπορούσε να προστρέξει. Συμμεριζόταν τις αγωνίες του και ανησυχίες του ενώπιον των φοβερών εθνικών κινδύνων και προσπαθούσε πάντοτε με την προσευχή, με την πραότητά της και με γλυκά και παρηγορητικά της λόγια να τον ενισχύσει. Είναι πολύ χαρακτηριστικά και εύγλωττα μέσα στην λακωνικότητά της τα όσα γράφει για την Αυτοκρατόρισσα, ο σύγχρονός της φημισμένος φιλόσοφος Γεώργιος Γεμιστός - Πλήθων: «Η Βασιλίς αύτη με πολλήν ταπείνωσιν και καρτερικότητα εφαίνετο να αντιμετωπίζει και τας δύο μορφάς της ζωής. Ούτε κατά τους καιρούς των δοκιμασιών απεγοητεύετο, ούτε όταν ευτυχούσε επανεπαύετο, αλλά εις κάθε περίπτωσιν έκανε το πρέπον. Συνεδύαζε την σύνεσιν με την γενναιότητα, περισσότερον από κάθε άλλην γυναίκα. Διεκρίνετο δια την σωφροσύνην της. Την δε δικαιοσύνην την είχε εις τελειότατον βαθμόν. Δεν εμάθαμε να κάμνει κακόν εις ουδένα, ούτε μεταξύ των ανδρών, ούτε μεταξύ των γυναικών. Αντιθέτως εγνωρίσαμε να κάμνει πολλά καλά και εις πολλούς. Με ποίον άλλον τρόπον δύναται να φανεί εμπράκτως η δικαιοσύνη, εκτός από το γεγονός του να μη κάμνει κανείς ποτέ θεληματικά και σε κανέναν κακό, αλλά μόνον το αγαθόν σε πολλούς;»

Στάθηκε αντάξια του φιλόσοφου και φιλόχριστου συζύγου της Μανουήλ. Στάθηκε άξια δίπλα του για 35 χρόνια, «συνευδοκόντας», σύμφωνα με σύγχρονή τους μαρτυρία, δηλ. όλα γινόντουσαν με συμφωνία, ομόνοια, συναπόφαση, εν πνεύματι Χριστού και αγωνιστική αγιότητα. Κατόρθωναν να τιμούν την αρετή με λόγια και έργα. «Λόγω μεν διδάσκοντας το πρακτέον, έργω δε γενόμενοι πρότυπα και εικόνες εφηρμοσμένης αγάπης».

Στο ευλογημένο ζευγάρι ο Θεός χάρισε οκτώ παιδιά. Έξι αγόρια από τα οποία τα δύο ανέβηκαν στον αυτοκρατορικό θρόνο, ο Ιωάννης Η' (1425 - 1448 μ.Χ.) και ο Κωνσταντίνος ΙΑ', ο τελευταίος θρυλικός αυτοκράτορας (1448 - 29 Μαΐου 1453 μ.Χ.- μαύρη ήμερα αλώσεως της Βασιλεύουσας). Ο Θεόδωρος, ο Δημήτριος και ο Θωμάς διετέλεσαν δεσπότες του Μυστρά, και ο Ανδρόνικος της Θεσσαλονίκης. Και δύο κορίτσια, τα οποία όμως πέθαναν σε μικρή ηλικία. Η πολύτεκνη και φιλότεκνη μητέρα γαλούχησε τα παιδιά της με τα νάματα της πίστεως και τη γλυκύτατη διδασκαλία της Ορθόδοξης Εκκλησίας μας, τα οδηγούσε σε ιερά προσκυνήματα και σεβάσμια Μοναστήρια της Βασιλεύουσας, και επιζητούσε υπέρ αυτών τις ευχές των αγίων ασκητών και Γερόντων. Τα ανέθρεψε «εν παιδεία και νουθεσία Κυρίου», και ποτέ δεν «έπαυσε μετά δακρύων προσευχής και αγάπης να νουθετή ένα έκαστον».Με υπομονή και επιμονή, με προσοχή και προσευχή σμίλεψε τους χαρακτήρες τους, τους έδωσε μαζί με το «ζην»και το «εύ ζην». Έτσι, κατάφερε, μεταξύ άλλων, να θέσει τέρμα στις επί 90 περίπου χρόνια συγκρούσεις μεταξύ των μελών της αυτοκρατορικής οικογένειας για την εξουσία που είχαν εξαντλήσει την αυτοκρατορία. Οι όποιες διαφορές απόψεων η διενέξεις παρουσιάζονταν (μετά το θάνατο του Μανουήλ), ξεπερνιόνταν ήσυχα με το κύρος της μητρικής της παρέμβασης και της προσευχής της.

Ιδιαίτερη ήταν η αγάπη της για τα Μοναστήρια. Εκεί αναπαυόταν, ξεκουραζόταν η ψυχή της, αντλούσε δύναμη και κουράγιο για τη συνέχεια. Αυτό, το ενέπνευσε σε όλη την οικογένειά της. Ο σύζυγός της αφού παρέδωσε τον θρόνο στον πρωτότοκο Ιωάννη, δύο μήνες πριν τον θάνατό του (29 Μαρτίου 1425 μ.Χ.), απεσύρθη στη Μονή του Παντοκράτορος στην Κωνσταντινούπολη, όπου εκάρη μοναχός με το όνομα Ματθαίος. Η ίδια, μετά το θάνατο του συζύγου της έγινε μοναχή (1425 μ.Χ.) στη Μονή της κυράς Μάρθας, με το όνομα Υπομονή. Και τρία από τα παιδιά τους επίσης έγιναν μοναχοί, ο Θεόδωρος και ο Ανδρόνικος (μ. Ακάκιος) στη Μονή του Παντοκράτορος, και ο Δημήτριος (μ. Δαυίδ) στο Διδυμότειχο. Επίσης, η πενθερά της και η κουνιάδα της ετελείωσαν την ζωή τους ως Μοναχές. Το ίδιο και η εγγονή της, κόρη του γιου της Θωμά, Ελένη, που έγινε Μοναχή με το όνομα Υπομονή στη Λευκάδα.

Ακόμα, εν όσω βρισκόταν στην πατρίδα της, μαζί με τον πατέρα της έκτισαν την Ι.Μ. Παναγίας Παμμακαρίστου στο Πογάνοβο της πόλης Δημήτροβγκραντ της Ν.Α. Σερβίας. Στην Κωνσταντινούπολη είχε συνδεθεί με την Ι. Μ. του Τιμίου Προδρόμου της Πέτρας, όπου φυλαγόταν το ιερό λείψανο του οσίου Παταπίου του θαυματουργού (βλέπε 8 Δεκεμβρίου), στον οποίο η αγία Υπομονή έτρεφε ιδιαίτερη ευλάβεια. Η Μονή είχε ιδρυθεί από τον συνασκητή του οσίου Παταπίου στην Αίγυπτο, όσιο Βάρα, έξω από την πύλη του Ρωμανού πριν από το 450 μ.Χ. Με την συμβολή της αγίας ιδρύθηκε στη Μονή γυναικείο γηροκομείο με την επωνυμία «Η ελπίς των απηλπισμένων». Η ευλάβειά της προς τον όσιο Πατάπιο φαίνεται από το γεγονός ότι ο αγιογράφος του σπηλαίου του οσίου Παταπίου στα Γεράνεια όρη της Κορινθίας θεώρησε απαραίτητο να ιστορήσει την αγία Υπομονή δίπλα από το σκήνωμα του οσίου.

Άνθρωπος φωτεινός και φωτισμένος η αγία Υπομονή, προικισμένη με πολλά τάλαντα, που τα «εμπορεύθηκε» με σύνεση και σωφροσύνη και τα πολλαπλασίασε, κατάφερε με την αρετή, την άσκηση και την καρτερία της να φθάσει σε δυσανάβατα μέτρα αρετής. Μια σημαντική φυσιογνωμία εκείνης της εποχής ο Γεννάδιος Σχολάριος, ο πρώτος Οικουμενικός Πατριάρχης μετά την άλωση, στον Παραμυθητικό του Λόγο προς τον Βασιλέα Κωνσταντίνο ΙΑ', «Επί τη κοιμήσει της μητρός Αυτού αγίας Υπομονής», αναφέρει χαρακτηριστικά τα εξής:

«Την μακαρίαν εκείνην Βασίλισσαν όταν την επεσκέπτετο κάποιος σοφός, έφευγεν κατάπληκτος από την ιδικήν της σοφίαν. Όταν την συναντούσε κάποιος ασκητής, αποχωρούσε, μετά την συνάντηση, ντροπιασμένος δια την πτωχείαν της ιδικής του αρετής, συγκρινομένης προς την αρετήν εκείνης. Όταν την συναντούσε κάποιος συνετός, προσέθετεν εις την ιδικήν του περισσοτέραν σύνεσιν. Όταν την συναντούσε κάποιος νομοθέτης, εγινόταν προσεκτικώτερος. Όταν συνομιλούσε μαζί της κάποιος δικαστής, διεπίστωνε ότι έχει ενώπιόν του έμπρακτον Κανόνα Δικαίου. Όταν κάποιος θαρραλέος (τη συναντούσε), ένοιωθε νικημένος, αισθανόμενος έκπληξιν από την υπομονήν, την σύνεσιν και την ισχυρότητα του χαρακτήρος της. Όταν την επλησίαζε κάποιος φιλάνθρωπος, αποκτούσε εντονώτερο το αίσθημα της φιλανθρωπίας. Όταν την συναντούσε κάποιος φίλος των διασκεδάσεων, αποκτούσε σύνεσιν, και, γνωρίζοντας την ταπείνωσιν εις το πρόσωπόν της, μετανοούσε. Όταν την εγνώριζε κάποιος ζηλωτής της ευσεβείας, αποκτούσε μεγαλύτερον ζήλον. Κάθε πονεμένος με τη συνάντηση μαζί της, καταλάγιαζε τον πόνο του. Κάθε αλαζόνας αυτοτιμωρούσε την υπερβολικήν του φιλαυτίαν. Και γενικά κανένας δεν υπήρξε, που να ήλθεν εις επικοινωνίαν μαζί της και να μην έγινε καλύτερος».

Ο Θεός ευδόκησε να μην ζήσει τις τελευταίες τραγικές στιγμές της Αυτοκρατορίας. Την κάλεσε κοντά Του στις 13 Μαρτίου 1450 μ.Χ., έχοντας διανύσει 35 χρόνια ως Αυτοκρατόρισσα και 25 ως ταπεινή μοναχή. Ο σύγχρονός της διάκονος Ιωάννης Ευγενικός, αδελφός του Μάρκου του Ευγενικού Αρχιεπισκόπου Εφέσου, στον Παραμυθητικό του Λόγο προς τον Κωνσταντίνον Παλαιολόγον επί τη κοιμήσει της Μητρός του αγίας Υπομονής συνοψίζει:

«Ως προς δε την αοίδιμον, εκείνην Δέσποινα Μητέρα σου, τα πάντα εν όσω ζούσε, ήσαν εξαίρετα, η πίστις, τα έργα, το γένος, ο τρόπος, ο βίος, ο λόγος και όλα μαζί ήσαν σεμνά και επάξια της θείας τιμής και, όπως έζησε μέτοχος της θείας Προνοίας, έτσι και ετελεύτησεν».

Η «Αγία Δέσποινα»,όπως την ονομάζει ο Γεώργιος Φραντζής, συνέδεσε την έννοια του μοναχικού της ονόματος (Υπομονή) με τον τρόπον αντιμετωπίσεως και των ευτυχών στιγμών και των απείρων δυσκολιών της όλης ζωής της. Υπομονή κατά βίον, πράξιν και μοναχικό όνομα. «Τη υπομονή αυτής εκτήσατο την ψυχήν αυτής».

Σύγχρονο θαύμα της Αγίας

Είναι αρκετές οι εμφανίσεις της αγίας Υπομονής τα τελευταία χρόνια σε ευσεβείς και μη χριστιανούς. Επιλεκτικά καταχωρούμε ένα συμβάν που περιγράφει την θαυμαστή εμφάνισί της και θεραπεία κάποιου ασθενή.

«Η αγία Υπομονή εμφανίσθηκε ως μοναχή σε κάτοικο των Αθηνών που εργαζόταν σε ταξί. Το σταμάτησε και ζήτησε να κατευθυνθεί προς το Λουτράκι. Ο ταξιτζής είχε καρκίνο του δέρματος στα χέρια του και βρισκόταν σε μεγάλη απελπισία.

Καθ' οδόν η μοναχή που φορούσε ένα κουκούλι με κόκκινο σταυρό τον ρώτησε: «Γιατί είσαι μελαγχολικός;» και εκείνος δεν δίστασε να ομολογήσει όλη την αλήθεια. Μετά τον ρώτησε αν θέλει να τον σταυρώσει για να γίνει καλά και εκείνος δέχθηκε. Σε λίγο όμως τον έπιασε υπνηλία και παρεκάλεσε την μοναχή να σταθούνε λίγο για να μην σκοτωθούνε. Είχαν φθάσει κοντά στα διόδια και εύκολα θα έβρισκαν άλλο ταξί αν εκείνη βιαζόταν. Κάθισε στην άκρη του δρόμου και τον πήρε ο ύπνος. Όταν ξύπνησε διαπίστωσε ότι τα χέρια του είχαν γίνει καλά, αλλά η μοναχή είχε εξαφανιστεί. Ρώτησε τους ανθρώπους των διοδίων μήπως είδανε καμιά μοναχή εκεί κοντά, αλλά κανείς δεν την είχε δει. Τότε συγκλονισμένος γύρισε στο ταξί του και κατάλαβε ότι κάποια αγία ήταν κι' έγινε άφαντη. Κατευθύνθηκε μετά στον γιατρό του και του διηγήθηκε το περιστατικό. Την στιγμή εκείνη έπεσε το μάτι του σε μια εικόνα που ήταν κρεμασμένη στον τοίχο του ιατρείου. Πετάχτηκε απ' το κάθισμά του και φώναξε: «Αυτή ήταν».

Σημειωτέον ότι η εικόνα ήταν της αγίας Υπομονής. Έτσι έμαθε ποια ήταν εκείνη που τον θεράπευσε και τον γλύτωσε και απ' την απελπισία. Το κουκούλι με τον κόκκινο σταυρό έδειχνε την καταγωγή πριν γίνει αυτοκρατόρισσα του Βυζαντίου και με αυτό το μοναχικό σχήμα τελείωσε και την επίγεια ζωή της. Εκ των υστέρων γίνηκε γνωστό ότι η ημέρα που γίνηκε το θαύμα ήταν 13 Μαρτίου, ημέρα που η αγία γιορτάζει».

Εικόνα της ευρίσκεται στην Ιερά Μονή οσίου Παταπίου στο Λουτράκι Κορινθίας και η Εκκλησία τιμά την μνήμη της Οσίας Υπομονής, επίσης, στις 13 Μαρτίου.
(Απο τη σελιδα της Μονης Παναγιας Παντανασσας)

Δευτέρα 8 Μαρτίου 2021

AΠΟΣΤΟΛΗ ΚΕΙΜΕΝΟΥ

Εισερχόμενα

Γραφείο αιρέσεων Ι.Μ.Πειραιώς

Συνημμένα10:56 π.μ. (πριν από 1 ώρα)
προς george.wilerΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣΙερεύςΣΥΝΑΞΙΣΠεριοδικόEfenpresstriklopodiaAndreasdaskalosMonkSerafimpreotvtsigkoskonstantinosauthorimkimpireosΜητρόποληπ.Νικόδημοςpvasilios7infomixhoulΙΕΡΑcontactpanhouaverophΣάλπισμαinfonewsimkythironaugmyrouskontzosNickthriskeftikainfopegtrdespotatoneapetropoulosinfoimag.gorgΑΝΔΡΕΑΣganagnoiakritisΤΡΕΛΟ-contactPetergram.imkawΠαναγιώτηςakhs1914gmanolisΤάσοςεγώagiatriadatselengmitropoliimkachrisgefsiI.M.PΜΗΤΡΟΠΟΛΗestiapminfoinfoinfoΕπιτροπήimaaorthotypLeonidasaktinesblogspottasthyrasAmethystLawgap10kostdantinfok.dantilis

ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ

ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΠΑΡΑΘΡΗΣΚΕΙΩΝ

 

Εν Πειραιεί τη 8η Μαρτίου 2021

 

ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΘΕΡΜΩΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΤΟΥ ΠΑΡΑ ΚΑΤΩ ΑΡΧΕΙΟΥ ΚΑΙ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΕΚ ΤΩΝ ΠΡΟΤΕΡΩΝ 

ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ


ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΡΑΘΡΗΣΚΕΙΩΝ

Εν Πειραιεί τη 8η Μαρτίου 2021

ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΔΙΩΞΕΙΣ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΤΩΝ ΤΩΝ ΗΘΙΚΩΝ ΑΞΙΩΝ ΜΕ


ΝΤΙΡΕΚΤΙΒΑ ΤΟΥ Ο.Η.Ε.


Δεν απαιτούνται ιδικές γνώσεις και ικανότητες για να καταλάβει ο κάθε

νοήμων σύγχρονος άνθρωπος, ότι η ανθρωπότητα έχει εισέλθει πλέον σε μια νέα

περίοδο πρωτόγνωρης ηθικής κατάπτωσης, ή καλλίτερα: καταβαράθρωσης. Όσοι

μελετούμε τις Άγιες Γραφές και τα συγγράμματα των θεοφόρων Πατέρων της

Εκκλησίας μας, διαπιστώνουμε ότι φτάσαμε στα τραγικά εσχατολογικά χρόνια

της γενικής αποστασίας, η οποία θα σημάνει και το τέλος της ανθρώπινης

ιστορίας. Μελετώντας το 24 ο κεφάλαιο του κατά Ματθαίον Ευαγγελίου, το 18 ο

του κατά Λουκάν, το 13 ο του κατά Μάρκον, το 2 ο της Β΄ προς Θεσσαλονικείς

Επιστολής του αποστόλου Παύλου και ιδιαίτερα το 3 ο της Β΄ προς Τιμόθεον

Επιστολής του, διαπιστώνουμε πως οι σύγχρονοι ταραγμένοι καιροί μας έχουν

σαφές εσχατολογικό χαρακτήρα. Ο αείμνηστος π. Αθανάσιος Μυτιληναίος έλεγε

κάποτε προφητικά: «Απολύτως πιστεύω ότι έχουμε ήδη μπεί στο προοίμιο, αν

όχι στο κύριο θέμα της εποχής του Αντιχρίστου», (βλ. 279 η ομιλία του στις

1.5.2001). Η σύγχρονη έκλυση των ηθών και η αντίστροφη ηθική της Νέας

Εποχής τείνει πλέον να κυριαρχήσει σ’ όλο τον πλανήτη. Για το τι θα βλέπουμε

στο προσεχές μέλλον, δεν θα υπάρχει κανένα συγκρίσιμο ιστορικό προηγούμενο

από την ιστορία της ανθρωπότητος. Ο υπόγειος και ακήρυχτος πόλεμος των

σκοτεινών δυνάμεων εναντίον κάθε ηθικής τάξεως και κάθε παραδοσιακής αξίας

θα γίνεται στο εξής όλο και πιο τραχύς, όλο και πιο λυσσώδης, μέχρις ότου τελικά

επικρατήσει παγκοσμίως ο απόλυτος δαιμονισμός. Κάθε φυσιολογικός και αγνός

άνθρωπος, ο οποίος θα αγωνίζεται να ζήσει με γνώμονα το Ευαγγέλιο, θα

θεωρείται καθυστερημένος και ανώμαλος, ρατσιστής και οπισθοδρομικός.

Δεν αρνούμαστε την άποψη κάποιων, ότι η αμαρτία και η αποστασία υπήρχε

πάντοτε, από τότε που ο άνθρωπος εξέπεσε της αρχέγονης αθωότητός του και ότι

στο διάβα της παγκόσμιας ιστορίας υπήρξαν εποχές μεγάλης ηθικής κατάπτωσης,

(εποχή πριν από τον κατακλυσμό του Νώε, Σόδομα και Γόμμορα, Νινευή,

ρωμαϊκή εποχή, κλπ). Η διαφορά με την εποχή μας έγκειται στο ότι στις ημέρες

μας η αμαρτία και η ανηθικότητα απενοχοποιούνται και μεταβάλλονται σε δήθεν

αξίες, ενώ αντίθετα η χριστιανική ηθική τίθεται στο περιθώριο και τείνει να

θεωρηθεί ως παρανομία! Αλλά το κακό δεν φθάνει μέχρις εδώ. Όχι μόνο γενικά η

αμαρτία, αλλά και η κάθε είδους σεξουαλική διαστροφή σήμερα νομιμοποιείται,

γίνεται θεσμός, μεταβάλλεται σε έννομο αγαθό και προστατεύεται από τους

νόμους πολλών κρατών, μεταξύ των οποίων συγκαταλέγεται δυστυχώς και η

πατρίδα μας.


2


Αφορμή για την παρούσα ανακοίνωσή μας πήραμε από ένα πολύ ανησυχητικό

δημοσίευμα στο ιστολόγιο του εθνοκεντρικού και ηθοπλαστικού σωματείου

«Ενωμένη Ρωμιοσύνη», το οποίο προάγει τις ελληνορθόδοξες αξίες, με θέμα: «Ο

Ο.Η.Ε. ετοιμάζει διεθνή μαύρη λίστα των ‘ομοφοβικών’ ομάδων και

προσώπων». Σύμφωνα μ’ αυτό ο Οργανισμός Ηνωμένων Εθνών στοχοποιεί

όσους αντιτίθενται και στηλιτεύουν τον σοδομισμό, αλλά και όσους στηρίζουν

τον θεσμό και την αξία της οικογένειας. Το δημοσίευμα έχει ως εξής: «Το

γραφείο δικαιωμάτων του ΟΗΕ συλλέγει τα ονόματα οποιουδήποτε αντιτίθεται

στην ατζέντα των ΛΟΑΤ ατόμων με οποιονδήποτε τρόπο. Πολιτικοί,

θρησκευτικοί ηγέτες και οργανώσεις από όλο τον κόσμο που υπερασπίζονται τη

ζωή και την οικογένεια πιθανότατα θα συμπεριληφθούν σε μαύρη λίστα από το

γραφείο ανθρωπίνων δικαιωμάτων του ΟΗΕ. Το δραστικό νέο μέτρο μπορεί να

χρησιμοποιηθεί για την επιβολή κυρώσεων σε υποστηρικτές υπέρ της

οικογένειας και να εκθέσει τις ενέργειες τους ως τρομοκρατικές επιθέσεις κατά

ΛΟΑΤ ατόμων “Ποια είναι τα κύρια επιχειρήματά τους;” διερωτάται το

γραφείο δικαιωμάτων του ΟΗΕ. “Ήταν αποτελεσματικοί στην καταπάτηση

των ανθρωπίνων δικαιωμάτων των ΛΟΑΤ ατόμων; Έχουν οι στρατηγικές τους

επηρεάσει άμεσα ή έμμεσα τα ανθρώπινα δικαιώματα των γυναικών και των

κοριτσιών;” προσθέτουν.

Η έκκληση του γραφείου δικαιωμάτων του ΟΗΕ για συμβολή στις

προσπάθειες του δυσφημεί τους υπερασπιστές της ζωής και της οικογένειας

που αμφισβητούν την “ιδεολογία των φύλων” και τους χαρακτηρίζει ως

θεωρητικούς συνωμοσιολογους. Είναι δεδομένο ότι η “θεωρία φύλου” δεν είναι

ιδεολογία, αλλά αδιαμφισβήτητη αλήθεια. Οι “έννοιες” που συνδέονται με το

φύλο και με το γένος είναι “κοινωνικά κατασκευασμένες” ισχυρίζεται ο ΟΗΕ.

Σε αντίθεση με αυτή την αληθινή θεωρία γένους, ζητά λεπτομέρειες για τους

«ισχυρισμούς των ομάδων που υπερασπίζονται την ζωή και την οικογένεια και

αντιτίθενται στην ιδεολογία του “γένους/φύλου”. Αυτές οι δηλώσεις,

ισχυρίζεται το γραφείο δικαιωμάτων του ΟΗΕ “χρησιμοποιούνται για να

τροφοδοτήσουν τη βία και τις διακρίσεις με βάση τον σεξουαλικό

προσανατολισμό και την ταυτότητα φύλου και τον ιδιαίτερο αντίκτυπό τους

στα σεξουαλικά και αναπαραγωγικά δικαιώματα του ανθρώπου”. Το γραφείο

δικαιωμάτων του ΟΗΕ επικεντρώνεται ιδιαίτερα σε θρησκείες πού

υπερασπίζονται την ζωή και την οικογένεια. Ζητά οποιαδήποτε «παραδείγματα

όπου η έννοια του φύλου έχει χρησιμοποιηθεί σε θρησκευτικές δηλώσεις ή

παράδοσεις, των παραδοσιακών αξιών ή της προστασίας της οικογένειας» και

βρίσκονται σε αντίθεση με τους νέους ΛΟΑΤ νόμους και πολιτικές. Και ζητάει

πληροφορίες για την προστασία από θρησκευτικές ελευθερίες, πίστης και

συνείδησης, οι οποίες θα περιόριζαν “την απόλαυση των ανθρωπίνων

δικαιωμάτων (συμπεριλαμβανομένων των σεξουαλικών και αναπαραγωγικών

δικαιωμάτων) των ΛΟΑΤ ατόμων.

Το γραφείο δικαιωμάτων του ΟΗΕ αναφέρεται ακόμη και στην συνειδητή

αντίρρηση ως μία απλή μορφή εναντίωσης αντί για ένα βασικό ανθρώπινο


3


δικαίωμα που μπορεί να δικαιωθεί. Οι αναφορές συμβολής στην προσπάθεια

αυτή που παρέχονται στο γραφείο δικαιωμάτων του ΟΗΕ θα χρησιμοποιηθούν

στην επόμενη έκθεση του ανεξάρτητου εμπειρογνώμονα των Ηνωμένων Εθνών

για την προστασία από τη βία και τις διακρίσεις με βάση τον σεξουαλικό

προσανατολισμό και την ταυτότητα φύλου στο Συμβούλιο Ανθρωπίνων

Δικαιωμάτων του ΟΗΕ στη Γενεύη. Ο τσάρος υπερασπιστής των ΛΟΑΤ

ατόμων στον ΟΗΕ φαίνεται να υιοθετεί την προσέγγιση του νομου για την

προστασία από τη φτώχεια στο Νότο, για τη δημιουργία ενός καταλόγου

“ομάδων μίσους”. Ο ως άνω κατάλογος ομάδων χρησιμοποιήθηκε από τον

εγχώριο τρομοκράτη Floyd Corkins σε ένοπλη επίθεση στο Συμβούλιο

Οικογενειακής Έρευνας το 2015. Η χρήση τέτοιων καταλόγων μίσους έχει

επικριθεί ευρέως. Οι Δημοκρατικοί εισήγαγαν ένα νομοσχέδιο στο Κογκρέσο

των ΗΠΑ για τη δημιουργία μιας παρόμοιας διεθνούς λίστας πέρυσι, που

ονομάζεται Παγκόσμιος Νόμος Σεβασμού, επιβάλλοντας κυρώσεις σε όλους

τους αλλοδαπούς που αντιτίθενται στα δικαιώματα των ΛΟΑΤ ατόμων. Δεν

είναι η πρώτη φορά που ο εμπειρογνώμονας του ΟΗΕ για θέματα που αφορούν

τα ΛΟΑΤ άτομα επιχειρεί να επικεντρωθεί στη θρησκεία. Σε έκθεση του 2019

κάλεσε τα κράτη να «αναλάβουν αποφασιστική δράση» κατά των

θρησκευτικών ηγετών που αντιτίθενται στα δικαιώματα των ΛΟΑΤ ατόμων»

(https:// enromiosini. gr/arthrografia).

Μελετώντας με προσοχή το συγκλονιστικό αυτό δημοσίευμα, μας κατέλαβε

φρίκη και οδύνη. Φανερά πλέον και απροκάλυπτα, όχι ένα σωματείο, όχι μια

κομματική παράταξη, ή ακόμη και εθνική κυβέρνηση, αλλά ένας κορυφαίος

παγκόσμιος οργανισμός, ο Ο.Η.Ε., θέτει υπό την προστασία του τα κινήματα των

ομοφυλοφίλων, (ΛΟΑΤ), και τα πάσης φύσεως δικαιώματά τους. Ο Ο.Η.Ε. ο

οποίος υποτίθεται ότι ιδρύθηκε για να εδραιώσει την παγκόσμια ειρήνη και

δικαιοσύνη, αλλά και να προστατεύσει ηθικές αξίες και παραδοσιακούς θεσμούς,

που επί αιώνες θεωρήθηκαν αυτονόητοι στην παγκόσμια κοινότητα, σήμερα έχει

φθάσει στο σημείο να θέτει σε μαύρη λίστα, (και άρα υπό διωγμό), και να απειλεί

με κυρώσεις πολιτικούς, ή θρησκευτικούς ηγέτες και οργανώσεις από όλο τον

κόσμο, που είτε εναντιώνονται στο πάθος της ομοφυλοφιλίας, είτε «αμφισβητούν

την ιδεολογία των φύλων», είτε «υπερασπίζονται τη ζωή και την οικογένεια».

Σύμφωνα με την ιδεολογία του «Γραφείου Δικαιωμάτων του ΟΗΕ», η

ομοφυλοφιλία δεν αποτελεί μορφή σεξουαλικής διαστροφής, μια παρά φύσιν

κατάσταση, όπως διδάσκει η Εκκλησία μας και όπως αυτό εθεωρείτο αυτονόητο

και από όλους αποδεκτό, ακόμη και από την ιατρική επιστήμη και την ψυχολογία,

πριν από 35-40 χρόνια, αλλά αποτελεί απλώς ένα διαφορετικό σεξουαλικό

προσανατολισμό, μια φυσική διαφορετικότητα. Η διαφορετικότητα αυτή

θεωρείται ως φυσιολογικός τρόπος ζωής, ο οποίος οφείλει να γίνει αποδεκτός από

την ευρύτερη κοινωνία και να θεσμοθετηθεί από όλα τα κράτη μέλη του Ο.Η.Ε.

με κατάλληλες νομοθετικές ρυθμίσεις, ανεξαρτήτως των συνεπειών πάνω στην

ευρύτερη κοινωνία, (οικογένεια, σχολείο, δομές κοινωνικές κλπ). Επίσης

σύμφωνα με την καινούργια ιδεολογία και νοοτροπία του εν λόγω «Γραφείου»


4


κάθε αντίδραση και κριτική προς την σεξουαλική αυτή «διαφορετικότητα»

θεωρείται «ομοφοβία» και «ρατσισμός», που πρέπει να καταστέλλεται και να

πατάσσεται μέσω του ποινικού δικαίου. Η καινούργια αυτή ιδεολογία έχει πλέον

αποκρυσταλλωθεί και έχει βρει την πλήρη νομική κατοχύρωσή της στην

Απόφαση –Ψήφισμα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στις 4 Φεβρουαρίου 2014.

Το ακόμη πιο τραγικό είναι το γεγονός, ότι οι παρά πάνω θέσεις του Ο.Η.Ε. για

την αναγνώριση της ομοφυλοφιλίας ως «φυσιολογικής σεξουαλικής επιλογής»

έχουν βρεί σήμερα συνήγορους τόσο τον χώρο του Παπισμού όσο και του

Προτεσταντισμού. Η λεγόμενη «Αγγλικανική Εκκλησία», έχει καθιερώσει εδώ

και δεκαετίες, χειροτονίες «κληρικών» όλων των βαθμίδων και των δύο φύλων,

μεταξύ των οποίων συγκαταλέγονται και δεδηλωμένοι ομοφυλόφιλοι και λεσβίες.

Οι οπαδοί – μέλη αυτής της προτεσταντικής κοινότητος προσπάθησαν να

αναπτύξουν διάφορα θεολογικά επιχειρήματα, για να αποδείξουν ότι το πάθος

αυτό δεν έρχεται δήθεν σε αντίθεση με την διδασκαλία της αγίας Γραφής. Είναι

γνωστό ότι και το «Παγκόσμιο Συμβούλιο των Εκκλησιών», (ή καλλίτερα

αιρέσεων), διατυπώνει εδώ και πολλά χρόνια επίσημες προτάσεις στα διάφορα

κείμενά του για την «θεολογική» κατοχύρωση του δικαιώματος στην

ομοφυλοφιλία. Είναι γνωστό επίσης ότι καθημερινά αποκαλύπτονται σκάνδαλα

παιδοφιλίας, θυσιών και σοδομισμού με πρωταγωνιστές παπικούς κληρικούς,

τους οποίους συγκαλύπτει η «αγία Έδρα».

Αναγκαίο θεωρούμε στο σημείο αυτό να υπενθυμίσουμε στους αναγνώστες

μας μερικά βασικά στοιχεία από την διδασκαλία της Εκκλησίας μας γύρω από το

πάθος αυτό, απευθυνόμενοι κυρίως προς τα νεώτερα μέλη της ελληνικής

κοινωνίας, που δεν έχουν θεολογικές γνώσεις. Δεν υπάρχει καμία απολύτως

αναφορά, ούτε στην αγία Γραφή, ούτε στους αγίους Πατέρες, (ούτε καν

υπαινιγμός), που να δικαιώνει τον ισχυρισμό, ότι ο Θεός δημιούργησε τον

άνθρωπο με δύο δυνατότητες σεξουαλικού προσανατολισμού, τον ετερόφιλο και

τον ομόφιλο. Όπως είναι γνωστό από την βιβλική διήγηση της Γενέσεως, οι

συζυγικές σχέσεις ανδρός και γυναικός αποτελούν τις μόνες κατά φύσιν

ανθρώπινες σχέσεις, μέσα στους όρους της οικονομίας του Θεού και ως αντίδοτο,

τρόπον τινά, του βιολογικού θανάτου, που ήταν αποτέλεσμα του πνευματικού

θανάτου, εξ’ αιτίας της αμαρτίας. Είναι προφανές λοιπόν, ότι οι σεξουαλικές

σχέσεις ανδρός με άλλον άνδρα, ή γυναικός με άλλην γυναίκα, αποτελούν μία

παρά φύσιν κατάσταση, ένα είδος σεξουαλικής διαστροφής, ξένο και άγνωστο όχι

μόνο στο αρχικό σχέδιο της δημιουργίας του ανθρώπου, αλλά και στο σχέδιο της

οικονομίας του, μετά δηλαδή την πτώση των πρωτοπλάστων, αφού με μια τέτοιου

είδους σχέση είναι αδύνατη η αναπαραγωγή του ανθρωπίνου γένους. Τούτο

μαρτυρεί πέραν των άλλων η ίδια η οντολογία της κατασκευής του ανθρώπου. Η

κατασκευή δηλαδή υπό του Θεού των γεννητικών οργάνων ανδρός και γυναικός

αποτελούν τρόπον τινά ένα οδοδείκτη, που μας δείχνει, ποιά είναι η κατά φύσιν

σχέση και ποιά η παρά φύσιν. Δείγμα της αποστροφής του Θεού προς αυτό το

πάθος είναι η καταστροφή του αρχαίου κόσμου με τον κατακλυσμό του Νώε. Αν

ο Θεός είχε δημιουργήσει ανθρώπινα όντα με ομόφιλο σεξουαλικό


5


προσανατολισμό, δεν θα έπρεπε να καταστρέψει τον αρχαίο κόσμο, διότι τότε θα

ερχόταν σε αντίφαση με τον ίδιο τον εαυτό Του. Το ίδιο αυτό πάθος υπήρξε η

αιτία της καταστροφής των δύο αρχαίων πόλεων, των Σοδόμων και των

Γομόρρων.

Στην Καινή Διαθήκη ο απόστολος Παύλος στιγματίζει με τα μελανότερα

χρώματα στις επιστολές του το πάθος της ομοφυλοφιλίας: «αι τε γαρ θήλειαι

αυτών μετήλλαξαν την φυσικήν χρήσιν εις την παρά φύσιν, ομοίως δε και οι

άρσενες αφέντες την φυσικήν χρήσιν της θηλείας εξεκαύθησαν εν τη ορέξει

αυτών εις αλλήλους, άρσενες εν άρσεσι την ασχημοσύνην κατεργαζόμενοι»

(Ρωμ.1,26-28). Στην Α΄ προς Κορινθίους επιστολή προσθέτει: «μη πλανάσθε·

ούτε πόρνοι, ούτε ειδωλολάτραι, ούτε μοιχοί, ούτε μαλακοί, ούτε αρσενοκοίται,

[εννοεί τους ομοφυλόφιλους], ούτε πλεονέκται, ούτε κλέπται, ούτε μέθυσοι, ου

λοίδοροι, ουχ άρπαγες βασιλείαν Θεού ου κληρονομήσουσι» (Α΄Κορ.6,9-11). Ο

μεγάλος Πατήρ της Εκκλησίας Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος λέγει σχετικά με

το πάθος αυτό: «Πάντα μὲν ουν άτιμα τὰ πάθη, μάλιστα δὲ η κατὰ των

αρρένων μανία». Όλα τα πάθη είναι άτιμα, πάνω απ᾽ όλα όμως άτιμο, ατιμότατο,

είναι η ομοφυλοφιλία. Και συνεχίζει: Οποιοδήποτε αμάρτημα και αν αναφέρεις,

δεν είναι ίσο με αυτήν την παρανομία, η οποία ανατρέπει όχι μόνο τους θετούς

ανθρώπινους νόμους, αλλά και τους νόμους της φύσεως.

Κλείνοντας, εκφράζουμε για πολλοστή φορά την ανησυχία μας για την

κατηφορική πορεία του σύγχρονου αποστατημένου κόσμου. Ιδιαίτερα μας λυπεί

το γεγονός ότι ακόμη και μέσα στην Ορθοδοξία ακούγονται αρκετές θεολογικές

φωνές, που συνηγορούν υπέρ των ομοφυλοφιλικών σχέσεων, πράγμα το οποίο

προκαλεί μεγάλη σύγχυση στον πιστό λαό του Θεού. Οι διώξεις και οι διωγμοί

μας είναι προ των πυλών. Η όποια τοποθέτηση και η κριτική μας κατά της

αμαρτίας και ιδιαίτερα των σαρκικών αμαρτιών, θα μας στοιχίζουν την στέρηση

της ελευθερίας μας. Βιώνουμε ήδη τα τελευταία χρόνια τέτοιου είδους εμπειρίες

εξ’ αιτίας της προσήλωσής μας στις αρχές της χριστιανικής μας πίστεως και του

ελληνορθοδόξου τρόπου ζωής, με αφορμή αντίχριστες νομοθετικές παρεμβάσεις

της Ελληνικής Πολιτείας. Όμως ο τελικός μεγάλος νικητής και θριαμβευτής του

σατανά και του κακού, θα είναι ο Κύριός μας Ιησούς Χριστός, έστω και αν προς

το παρόν φαίνεται να επικρατεί η αποστασία.


Εκ του Γραφείου επί των Αιρέσεων και των Παραθρησκειών

Τετάρτη 3 Μαρτίου 2021

Απολύμανση του Ιερού Ναού μας!

Από: Dimitra Laskari <laskari.dimitra702@gmail.com>
Date: Τρί, 2 Μαρ 2021, 15:57
Subject: Απολύμανση Ι.Ν Τιμιου Σταυρού
To: <pronoia-ygeia@piraeus.gov.gr>


Με πολλή χαρά θα ήθελα να σας ενημερώσω ότι το Σάββατο 27 Φεβρουαριου το μεσημέρι πραγματοποιήθηκε η απολύμανση απο την εταιρεία Αλκυον ,στο Ναό μας.
Η εκκλησιαστική επιτροπή του Ιερου Ναού μας θα ήθελε να σας εκφράσει τις πιο θερμές ευχαριστίες της για την άμεση ανταπόκρισή σας και να παρακαλέσει τον Κύριό μας να ευλογεί το έργο σας που είναι πολύ σημαντικό για την ενορία και τον Δήμο μας .
Ευχαριστούμε ιδιαίτερα τον Αντιδήμαρχο κ Χρήστο Αγραπίδη για την συμπαράστασή του στο Ναό μας.

Ο Προιστάμενος του Εκκλησιαστικού Συμβουλίου
Αρχιμανδρίτης
Παύλος Δημητρακόπουλος