https://www.facebook.com/enoriaintimioustavroukastellaspireaus/
Ιερός Ναός ΤΙΜΙΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ Καστέλλας Πειραιώςαυτού του ιστολογίου
Δευτέρα 15 Μαΐου 2023
Ο ΤΕΛΕΤΟΥΡΓΙΚΟΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ ΤΩΝ ΕΚΤΡΩΣΕΩΝ
Δευτέρα 8 Μαΐου 2023
ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΠΑΡΑΘΡΗΣΚΕΙΩΝ
Εν Πειραιεί τη 8 η Μαΐου 2023.
ΟΙ ΣΚΟΤΕΙΝΕΣ ΜΕΘΟΔΕΥΣΕΙΣ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ
ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΟΝΤΑΙ!
Ο Οικουμενισμός «καλπάζει», προχωρεί ακάθεκτος και ισοπεδώνει τα πάντα.
Έχει απλώσει παντού τα θανατηφόρα πλοκάμια του και απειλεί θανάσιμα την αγία
Ορθοδοξία μας. Υψηλόβαθμοι εκκλησιαστικοί άνδρες έχουν στρατευτεί ανοιχτά
στην υλοποίηση των δαιμονικών στόχων του. Συμπροσεύχονται με τους αιρετικούς
ωσάν να έχουν απαρνηθεί τις κακοδοξίες τους και παρά τις απαγορεύσεις των
Ιερών Κανόνων. Διαγράφουν με μία μονοκονδυλιά την επί δύο χιλιάδες χρόνια
παράδοση της Εκκλησίας μας, η οποία οριοθετεί την σώζουσα αλήθεια από την
πλάνη. Έπαψαν να θεωρούν την αίρεση ως οδόν απωλείας και διαδίδουν ότι η
σωτηρία δεν είναι μόνον αποκλειστικότητα της Ορθοδόξου Εκκλησίας, αλλά και
των αιρέσεων, ακόμη και των θρησκειών του κόσμου!
Το πολυκέφαλο θηρίο της αιρέσεως φαίνεται προς το παρόν να θριαμβεύει, να
βρίσκεται στο αποκορύφωμα της δόξης του, αφού κατόρθωσε να λάβει και τη
συνοδική νομιμοποίησή του στην «Σύνοδο» της Κρήτης, (2016). «Τίς όμοιος τω
θηρίῳ; τίς δύναται πολεμήσαι μετ’ αυτού;», (Αποκ.13,4), αφού η μεγάλη
πλειοψηφία των επισκόπων σήμερα πανορθοδόξως το έχει προσκυνήσει, άλλοι από
φόβο και δειλία και άλλοι εκ πεποιθήσεως; Τα ναυάγια περί την πίστιν κληρικών,
μοναχών και λαϊκών δεν έχουν τελειωμό και συνεχώς αυξάνουν με γεωμετρική
πρόοδο. Ήδη έχουμε επισημάνει πολλά από αυτά σε κατά καιρούς δημοσιεύσεις
μας. Ο θεοφώτιστος λόγος του Μεγάλου Βασιλείου φωτογραφίζει τη σημερινή
εκκλησιαστική κατάσταση: «Απέψυκται η αγάπη, πορθείται η των Πατέρων
διδασκαλία, ναυάγια περί την πίστιν πυκνά, σιγά των ευσεβούντων τα
στόματα…». 1
Όπως και άλλοτε έχουμε επισημάνει, το 2025 είναι ένας σημαντικός ιστορικός
σταθμός, διότι τη χρονιά αυτή η Ορθόδοξη Εκκλησία μας εορτάζει την
συμπλήρωση 1700 χρόνων από την σύγκληση της Α΄ Οικουμενικής Συνόδου
(325). Ωστόσο το κατ’ αρχήν χαρμόσυνο αυτό επετειακό γεγονός σκιάζεται από
δημοσιεύματα και περιρρέουσες φήμες, που δημιουργούν μέσα μας αισθήματα
θλίψεως και ανησυχίας. Κύκλοι θιασωτών του Οικουμενισμού, θεωρούν την εν
λόγω επέτειο ως μια καλή ευκαιρία για την καθιέρωση κοινού εορτασμού του
Πάσχα όλων των χριστιανών, Ορθοδόξων και ετεροδόξων, καθ’ όσον μάλιστα τη
χρονιά αυτή τυχαίνει να συμπίπτει το Ορθόδοξο Πάσχα με αυτό των Δυτικών.
Έχουν προαναγγείλει ακόμη και «Παγχριστιανική Σύνοδο», η οποία θα
αποτελέσει την αφετηρία για τη δρομολόγηση της πλήρους ορατής «ένωσής» μας
με τους ετεροδόξους στο κοινό Ποτήριο. Ορισμένοι ισχυρίζονται ότι οι θιασώτες
της αναδιπλώνονται και απομακρύνουν την «ένωση» για το 2054, με τη
1 Μεγ. Βασιλείου, Επιστολή 164, P.G.32,636D-637A
2
συμπλήρωση 1000 ετών από το σχίσμα του 1054! Εις ό,τι αφορά το νέο πασχάλιο,
αυτό θα προχωρήσει ως το πρώτο «τολμηρό» βήμα για την ένωση του
κατακερματισμένου χριστιανικού κόσμου. Οψώμεθα!
Πρόσφατο δημοσίευμα του δημοσιογράφου κ. Γεωργίου Παπαθανασόπουλου,
με θέμα: «Οι προθέσεις Φαναρίου και Βατικανού σε δύο σοβαρά ζητήματα»,
έφερε πάλι στο φως της δημοσιότητας το εν λόγω θέμα. Το δημοσίευμα
παρουσιάζει και σχολιάζει κάποιο κοινό κείμενο του Ελληνορθόδοξου
Μητροπολίτη Γαλλίας κ. Δημητρίου και του παπικού «επισκόπου» Ματιέ Ρουζέ
(Matthieu Rouge) 2 στη γαλλική εφημερίδα Le Figaro, (22 Απριλίου 2023).
Σύμφωνα με το δημοσίευμα: «Τα δύο ζητήματα που έθεσαν οι δύο αξιωματούχοι
είναι ο κοινός εορτασμός του Πάσχα και η ένωση των Εκκλησιών. …Ως
ευκαιρία υλοποίησης του κοινού εορτασμού του Πάσχα ο Μητροπολίτης
Γαλλίας και ο Επίσκοπος της Ναντέρ βλέπουν το 2025, που είναι η επέτειος των
1700 ετών από την Α΄ Οικουμενική Σύνοδο, κατά την οποία ορίστηκε ο τρόπος
καθορισμού της ημερομηνίας του Πάσχα και που η Ορθόδοξη Εκκλησία και οι
Ρωμαιοκαθολικοί θα εορτάσουν το Πάσχα στην ίδια ημερομηνία, 20 Απριλίου.
Την ένωση των Παπικών με την Ορθόδοξη Εκκλησία οι δύο κληρικοί την
τοποθετούν αργότερα, το 2054, κατά την 1000ετή επέτειο από του Σχίσματος».
Και συνεχίζει: «Στο κείμενο του Figaro οι δύο κληρικοί γράφουν, μεταξύ
άλλων, για τον κοινό εορτασμό του Πάσχα: “Ένας διάλογος επί του κοινού
εορτασμού του Πάσχα έλαβε χώρα το 2017 στο Χαλέπι, υπό την αιγίδα του
Παγκοσμίου Συμβουλίου των Εκκλησιών. Προτάθηκε τότε να επανέλθουν όλοι
οι χριστιανοί στις αρχές της Συνόδου της Νικαίας, δηλαδή να εορτάζεται το
Πάσχα την Κυριακή, που ακολουθεί την πρώτη πανσέληνο μετά την εαρινή
ισημερία, που βασίζεται στον μεσημβρινό, που διέρχεται από τα Ιεροσόλυμα. Η
πρόταση θα επετύγχανε μια ημερομηνία του εορτασμού του Πάσχα, που δεν θα
ήταν ούτε αυτή των καθολικών και των προτεσταντών, ούτε των ορθοδόξων….
Μια τέτοια απόφαση θα προκαλούσε βεβαίως αναστάτωση στους χριστιανούς
που έχουν ήδη το προγραμματισμένο ημερολόγιό τους, αλλά θα συνιστούσε ένα
εξαιρετικό σημείο ενότητας, ευεργετικό κατ’ αλήθεια για την ειρήνη του κόσμου
όλου”.….Όλη η Ορθόδοξη Εκκλησία τηρεί μέχρι σήμερα τον σύμφωνα με τον
Κανόνα της Α΄ Οικουμενικής Συνόδου καθορισμό της ημερομηνίας του Πάσχα
την πρώτη Κυριακή μετά την πανσέληνο της εαρινής ισημερίας κατά το
ιουλιανό ημερολόγιο, που τότε ίσχυε.….Το 1977 και σε συνέδριο των Ορθοδόξων
Εκκλησιών στη Γενεύη, με σκοπό τον καθορισμό κοινής Κυριακής εορτασμού
του χριστιανικού Πάσχα από όλους τους χριστιανούς ο καθηγητής Αστρονομίας
και ακαδημαϊκός κ. Γεώργιος Κοντόπουλος πρότεινε “ο υπολογισμός της
ημερομηνίας εορτασμού του Ορθοδόξου Πάσχα να διορθωθεί το ταχύτερο
δυνατό”. …Πάντως η τυχόν μονομερής και χωρίς προηγούμενη συνεννόηση με
τις άλλες τοπικές Εκκλησίες συμφωνία του Φαναρίου για κοινό εορτασμό του
Πάσχα με τους καθολικούς και τους προτεστάντες θα προκαλέσει νέα
αναταραχή στους κόλπους της Ορθοδοξίας. Το επισήμαναν και στο κοινό
κείμενό τους οι δύο προαναφερθέντες κληρικοί και το είχε σαφώς διατυπώσει ο
2 http://aktines.blogspot.com/2023/04/blog-post_168.html
3
μακαριστός Οικουμενικός Πατριάρχης Δημήτριος το 1974, όταν πρότεινε τον
καθορισμό ‘σταθεράς Κυριακής διηνεκώς από κοινού εορτασμού του ενός
χριστιανικού Πάσχα υφ’ απάντων των ανά την Οικουμένη Χριστιανών’, μετά
όμως ‘πρώτον πανορθόδοξον και δεύτερον παγχριστιανικήν συμφωνίαν’».
Σε παλαιότερες ανακοινώσεις μας είχαμε παραθέσει ορισμένα στοιχεία γύρω
από το ημερολογιακό ζήτημα, με το οποίο είναι άρρηκτα συνδεδεμένο και το
ζήτημα του κοινού εορτασμού του Πάσχα με τους ετεροδόξους. Υπενθυμίζουμε
εδώ ότι η Εκκλησία της Ελλάδος καθιέρωσε το 1924 το διορθωμένο Ιουλιανό
Ημερολόγιο, το οποίο ταυτιζόταν με το Γρηγοριανό μόνον ως προς τις
ημερομηνίες των ακινήτων εορτών, ενώ διέφερε ριζικά από αυτό ως προς το
πασχάλιο. Το πασχάλιο παρέμεινε αμετακίνητο, διότι τυχόν μεταρρύθμισή του θα
παραβίαζε τους όρους που έθεσε η Α΄ Οικουμενική Σύνοδος, η οποία προέβλεπε
δύο τινά: α) Να εορτάζεται το Πάσχα την πρώτη Κυριακή μετά την πρώτη
πανσέληνο της εαρινής ισημερίας και β) Ουδέποτε να συμπίπτει, ή να προηγείται
το χριστιανικό Πάσχα από το Πάσχα των Εβραίων. Το Γρηγοριανό Ημερολόγιο,
που ακολουθούν οι παπικοί, ναι μεν τηρεί τον πρώτο όρο που έθεσε η Α΄
Οικουμενική Σύνοδος, όχι όμως και τον δεύτερο, με αποτέλεσμα σε πάμπολλες
περιπτώσεις, είτε να συνεορτάζουν οι Λατίνοι με τους Εβραίους, την ίδια ημέρα το
Πάσχα, είτε να προηγούνται σε σχέση με το Πάσχα των Εβραίων. Τους παρά πάνω
όρους που θέτει η Α΄ Οικουμενική Σύνοδος επαναλαμβάνει και η Τοπική Σύνοδος
της Αντιοχείας στον Α΄ Ιερό Κανόνα της, ενώ ο Ζ΄ Αποστολικός Ιερός Κανόνας
ορίζει σαφέστατα, (με απειλή μάλιστα καθαιρέσεως), το «μη μετά Ιουδαίων
επιτελείν το Πάσχα».
Επισημάναμε ακόμη ότι ο κοινός εορτασμός του Πάσχα ήταν αείποτε, (επί 100
και πλέον έτη), ο διακαής πόθος των οικουμενιστών και ότι στο παρελθόν πάντοτε
θεωρήθηκε ως ένα μεγάλο βήμα προς την πορεία για την «ένωση» Ανατολής και
Δύσεως. Όλοι οι κατά τον 20 ο αιώνα διατελέσαντες Οικουμενικοί Πατριάρχες, (από
τον Ιωακείμ τον Γ΄ μέχρι τον σημερινό), δεν έπαυαν σε κατά καιρούς επίσημες
δηλώσεις και Εγκύκλιες Επιστολές των να επισημαίνουν την αναγκαιότητα του
κοινού εορτασμού, η οποία θα αποτελέσει, (κατά τους ισχυρισμούς των), την
«απαρχήν της ελπιζομένης και ποθητής παγκοσμίου χριστιανικής ενότητος».
Τονίσαμε ακόμη ότι ο επιδιωκόμενος κοινός εορτασμός είναι άρρηκτα
συνδεδεμένος με την «ημερολογιακή συμπόρευση Φαναρίου –Βατικανού», η
οποία όμως δεν μπορεί να επιτευχθεί παρά μόνο με την «προσαρμογή του
Ορθοδόξου Πασχαλίου προς το παπικό». Ωστόσο μια τέτοια προσαρμογή μοιραία
θα οδηγήσει στην παραβίαση των όρων που έθεσε η Α΄ Οικουμενική Σύνοδος,
όπως επίσης και στην παραβίαση του Ζ΄ Αποστολικού Κανόνος, που προβλέπει:
«μη μετά Ιουδαίων επιτελείν το Πάσχα». Η θεοφώτιστη αυτή ιεροκανονική
παραγγελία ισοδυναμεί με το «μη μετά αιρετικών ετεροδόξων εορτάζειν το
Πάσχα», κάτι το οποίο όμως μανιωδώς επιθυμούν και επιδιώκουν οι
οικουμενιστές. Εάν ακόμη και η απλή συμπροσευχή με αιρετικούς απαγορεύεται
από τους Ιερούς Κανόνες, πόσο μάλλον ο κοινός συνεορτασμός της «εορτής των
εορτών και της πανηγύρεως των πανηγύρεων»;
4
Για μια ακόμη φορά θεωρούμε αναγκαίο να διακηρύξουμε σε όλους τους
τόνους, ότι εφόσον οι δυτικοί συνεχίσουν να εορτάζουν το Πάσχα, παραβαίνοντας
τους Ιερούς Κανόνες, εμείς δεν θα δεχθούμε ποτέ να γίνουμε παραβάτες αυτών,
διότι οι Ιεροί Κανόνες, ως θεόπνευστοι, έχουν αιώνιο κύρος. Θα παραμείνουμε
«επόμενοι τοις αγίοις πατράσι», οι οποίοι, με την έμπνευση του Αγίου Πνεύματος
καθόρισαν τον τρόπο εορτασμού της μεγίστης αυτής εορτής. Θα παραμείνουμε
πιστοί στη βασική δογματική διδασκαλία της Εκκλησίας μας και των αγίων
Πατέρων, σύμφωνα με την οποία ενώ στη σφαίρα του δόγματος δεν επιτρέπεται
καμία οικονομία και συγκατάβασις, αντιθέτως σε θέματα που αφορούν την τάξη,
την λειτουργική ζωή και λατρεία, τα ήθη και τα έθιμα και γενικά σε θέματα «εν οίς
ουκ έστι πίστις το αθετούμενον» 3 , κατά τον Μέγαν Φώτιον, γίνονται ανεκτές οι
κατά τόπους παραλλαγές και διαφοροποιήσεις. Σε αντίθεση, βέβαια, με τους
παλαιοημερολογίτες οι οποίοι έχουν αναγάγει σε θέμα πίστεως την διαφορά των 13
ημερών. Βεβαίως δεν παραβλέπουμε την αδυναμία όλων των ημερολογίων, τα
οποία, (ως ανθρώπινα κατασκευάσματα), είναι ατελή και λανθάνουν όσον αφορά
τις ακριβείς αστρονομικές μετρήσεις.
Εις ό,τι αφορά το θέμα της «ενώσεως των εκκλησιών», το δημοσίευμα
αναφέρει τα εξής: «Στο κοινό κείμενό τους οι δύο κληρικοί τονίζουν ότι το βήμα
του κοινού εορτασμού του Πάσχα θα μπορούσε να είναι το ξεκίνημα των νέων
διαδρομών προς την πλήρη ενότητα, που δεν είναι ανέφικτη, ούτε κατά
ανθρώπινη άποψη….Ο ένας από εμάς, [δεν αναφέρεται ποιος], εύχεται την
πλήρη ενότητα για το 2054 – δεν μένουν παρά 31 χρόνια για να προετοιμασθεί –
προκειμένου να κλείσει καταλλήλως η δυσάρεστη “παρένθεση” των χιλίων ετών
του μεγάλου σχίσματος. Ο άλλος, [ούτε αυτού αναφέρεται το όνομα], αναφέρει
ότι ένα καλό πρώτο βήμα θα ήταν ο κοινός εορτασμός του Πάσχα από το 2025
και μετά. Στις κοινότητές μας σε αυτούς που ηγούνται στις Εκκλησίες μας λέμε
με μια καρδιά στο φως του Πάσχα: “Δεν φοβούμεθα γι’ αυτό το μεγάλο και
όμορφο βήμα προς τα εμπρός για να μαρτυρήσουμε την Ανάσταση!”».
Και καταλήγει: «Η βεβαιότητα περί της άρσης του σχίσματος το 2054 από
τους δύο κληρικούς προκαλεί έντονο προβληματισμό, διότι το κοινό κείμενο
ασφαλώς εγράφη με την έγκριση των προϊσταμένων τους, του Πάπα
Φραγκίσκου και του Οικουμενικού Πατριάρχου κ. Βαρθολομαίου. Και ο μεν
Πάπας είναι απόλυτος μονάρχης, πορεύεται με τα δόγματα του Πρωτείου και
του αλάθητου και μπορεί να μεθοδεύει και να πράττει κατά το δοκούν. Στην
Ορθοδοξία υπάρχει άλλη εκκλησιολογία. Μπορεί ο σημερινός Πατριάρχης να
επιδιώκει να την αλλάξει, όμως δεν είναι καθόλου εύκολο. Σημειώνεται ότι
σήμερα το Φανάρι έχει από παγωμένες έως εχθρικές σχέσεις με τις δέκα από τις
14 τοπικές Ορθόδοξες Εκκλησίες, (Αντιοχείας, Ιεροσολύμων, Μόσχας, Σερβίας,
Ρουμανίας, Βουλγαρίας, Γεωργίας, Πολωνίας, Αλβανίας και Τσεχίας –
Σλοβακίας)».
Έχουμε αναφερθεί σε παλαιότερες ανακοινώσεις μας γύρω από το θέμα της
«ενώσεως των Εκκλησιών» και έχουμε επισημάνει, τι είδους ενότητα επιδιώκουν
οι οικουμενιστές. Με άκρα συντομία εδώ υπενθυμίζουμε τα εξής: Η προωθούμενη
3 Μεγάλου Φωτίου, Επιστολή β΄, βιβλίο α΄, PG 102,605 C
5
ενότητα του χριστιανικού κόσμου, όπως την οραματίζεται το σύγχρονο
οικουμενιστικό μοντέλο, είναι η ενότητα μέσα στη διαφορετικότητα, δηλαδή
ενότητα παρά τις υπάρχουσες δογματικές διαφορές. Οι δογματικές πλάνες των
ετεροδόξων, (για τις οποίες έχουν καταδικασθεί ως αιρετικοί από μια πλειάδα
Ορθοδόξων Συνόδων), δεν θεωρούνται πλέον ως πλάνες, αλλά ως διαφορετικές
παραδόσεις. Αυτή δυστυχώς η πεπλανημένη αντίληψη κυριάρχησε όχι μόνον στους
επί πολλές δεκαετίες μέχρι σήμερα γενομένους Θεολογικούς Διαλόγους με τους
ετεροδόξους, αλλά και στη «Σύνοδο» της Κρήτης, η οποία όχι μόνον εξαφάνισε
στα κείμενά της τη λέξη «αίρεση», ακόμη και ως έννοια, αλλά προχώρησε έτι
περισσότερο: Αναγνώρισε την ιστορική ονομασία των ετεροδόξων ως
«εκκλησιών», αποδίδοντας εκκλησιαστική υπόσταση σ’ αυτούς.
Ωστόσο εντελώς διαφορετικά έβλεπαν οι άγιοι και θεοφόροι Πατέρες τους εκτός
της Εκκλησίας αιρετικούς. Οι αιρετικοί για τους αγίους Πατέρες είναι όπως τα
κλήματα, τα οποία επειδή δεν μπορούν να καρποφορήσουν, αποκόπτονται από την
κληματαριά και ρίπτονται στο πυρ, σύμφωνα με το λόγο του Κυρίου: «εγώ ειμί η
άμπελος, υμείς τα κλήματα….», (Ιωάν.15, 5-6). Οι άγιοι Πατέρες, στη
δισχιλιόχρονη πορεία της Εκκλησίας, μέσω των Αγίων Συνόδων, έθεταν όρια
ανάμεσα στην σώζουσα πίστη της Εκκλησίας και στην αίρεση και καλούσαν τους
αιρετικούς σε μετάνοια και επιστροφή στη σώζουσα αγκαλιά της Εκκλησίας,
επειδή δεν έβλεπαν σωτηρία στην αίρεση. Αυτού του είδους την αγάπη γνώριζαν
εκείνοι και όχι την ψεύτικη και ολέθρια των οικουμενιστών, οι οποίοι δίνουν την
ψευδαίσθηση στους αιρετικούς ότι βρίσκονται εντός της Εκκλησίας και έχουν
εξασφαλισμένη τη σωτηρία!
Εις ό,τι αφορά το θέμα της «ένωσης των εκκλησιών», θεωρούμε και πάλι
αναγκαίο να διακηρύξουμε προς πάσαν κατεύθυνση και σε όλους τους τόνους, ότι
εφ’ όσον αυτή αποφασισθεί να πραγματοποιηθεί, (είτε το 2025, είτε το 2054),
σύμφωνα με τις οικουμενιστικές προδιαγραφές, εμείς δεν θα την αποδεχθούμε,
διακόπτοντες κάθε εκκλησιαστική κοινωνία με όσους την αποδεχθούν και
εφαρμόζοντες τον 15 ον Ιερό Κανόνα της Πρωτοδευτέρας Συνόδου. Ένα τέτοιο
εξόχως τραγικό γεγονός θα γίνει αφορμή νέων σχισμάτων και διαιρέσεων στο
σώμα της Εκκλησίας και θα αποτελέσει ένα ακόμη καίριο πλήγμα στην ενότητά
της. Θα είναι ίσως το 4 ο μεγάλο πλήγμα μετά το πλήγμα του
Παλαιοημερολογητικού σχίσματος, αυτό της «Συνόδου» της Κρήτης και αυτό του
Ουκρανικού Αυτοκέφαλου. Ωστόσο η Ορθοδοξία είναι και θα παραμένει ανίκητη
μέχρι συντελείας του αιώνος, όπως μας διαβεβαιώνει ο άγιος Ιωάννης ο
Χρυσόστομος, σε μία υπέροχη ομιλία του «Προ της Εξορίας»: «ουδέν Εκκλησίας
δυνατώτερον, άνθρωπε. Λύσον τον πόλεμον, ίνα μη καταλύση σου την δύναμιν.
Μη είσαγε πόλεμον εις τον ουρανόν. Άνθρωπον εάν πολεμής, ή ενίκησας ή
ενικήθης, εκκλησίαν δε εάν πολεμής, νικήσαι σε αμήχανον, ο Θεός γαρ εστίν ο
πάντων ισχυρότερος». 4
Κλείνουμε την ανακοίνωσή μας με την επισήμανση ότι, όπως αποδεικνύεται από
το ανωτέρω κείμενο, (και) η δική μας ταπεινή μαρτυρία και αντίσταση, φέρνει
καρπούς. Αποδεικνύεται περίτρανα πως οι «παντοδύναμοι» θιασώτες του
4 Ἰωάννου Χρυσοστόμου, Ὁμιλία πρὸ τῆς ἐξορίας 1-2, PG 52, 429.
6
Οικουμενισμού υπολογίζουν την μικρή μας προσπάθεια, η οποία λειτουργεί ως
τροχοπέδη στα ανίερα σχέδια τους!
Εκ του Γραφείου επί των Αιρέσεων και Παραθρησκειών
Τρίτη 2 Μαΐου 2023
«Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΣΕΡΑΦΕΙΜ ΕΝΗΜΕΡΩΝΕΙ ΓΙΑ ΤΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΟΥ ΚΑΜΠΑΛΙΣΜΟΥ»
«Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΣΕΡΑΦΕΙΜ ΕΝΗΜΕΡΩΝΕΙ ΓΙΑ ΤΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΟΥ ΚΑΜΠΑΛΙΣΜΟΥ»
Α Ν Α Κ Ο Ι Ν Ω Θ Ε Ν
ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
«Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΣΕΡΑΦΕΙΜ ΕΝΗΜΕΡΩΝΕΙ ΓΙΑ ΤΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΟΥ ΚΑΜΠΑΛΙΣΜΟΥ»
Τα νέα θρησκευτικά ρεύματα του Υπερανθρωπισμού και του Μετανθρωπισμού καθώς και ο πολυδιαφημιζόμενος δικαιωματισμός έχουν ως «πνευματικό» εφαλτήριο και κρυφή αφετηρία την θρησκεία του «Καμπαλισμού», που μετέβαλε τον θεϊσμό της Παλαιάς Διαθήκης και του Προφητισμού σε εωσφορισμό. Όλες οι κρυπτοκρατικές «εταιρείες», παγκόσμιες και ημεδαπές, όπως ο τεκτονισμός και οι διεθνιστικές κινήσεις: Παγκόσμιο Συμβούλιο Εκκλησιών, Βατικανό κ.λπ., εδράζονται επάνω στην κοσμοθεωρία του Καμπαλισμού, γνησίου τέκνου της θεοσοφικής εταιρείας της Alice Bailey και του ηγέτη της μασονίας Albert Pike, που προβάλλει τον αποφατισμό του Άϊν Σοφ, δηλαδή του απροσίτου θείου, το οποίο εξομοιώνουν με τον ΜΑΤΣ, τον κρυπτογραφικό Θεό του τεκτονισμού, που συνδέεται με τον Αδάμ Καδμον του Καμπαλισμού και που αρνείται τη δυνατότητα κοινωνίας του ανθρώπου με τις άκτιστες ενέργειες του Θεού και επιδιώκει τη συνένωση των θρησκειών μέσα στο καμπαλιστικό δαιμονικό περίπαιγμα. Η επίγνωσις του παραθρησκευτικού καμπαλισμού ερμηνεύει πληρέστατα όλες τις σύγχρονες κινήσεις των δαιμονικών δυνάμεων για την απομείωση του δόγματος και της αποκεκαλυμμένης θείας αληθείας. Ο Μητροπολίτης Πειραιώς ενημερώνει κατ’ αρχάς για αυτό το πολύ καίριο και κομβικό θέμα που εξηγεί όλη τη διαχρονική επίθεση των σκοτεινών δυνάμεων κατά της Αγίας μας Ορθοδόξου Καθολικής Εκκλησίας και της ανθρώπινης οντολογίας και του ανθρωπίνου ήθους.
ΕΚ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
Τετάρτη 26 Απριλίου 2023
ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΠΑΡΑΘΡΗΣΚΕΙΩΝ
Εν Πειραιεί τη 24η Απριλίου 2023.
ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΤΟΝ ΕΠΕΡΧΟΜΕΝΟ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΟ ΕΦΙΑΛΤΗ
(Η διατροφική παράνοια που μας σερβίρεται ως «βιώσιμη επανάσταση»)
Το κακό που κυριαρχεί στις τραγικές ημέρες μας, καλύπτει όλες τις πτυχές της
ζωής μας. Ο υποβολέας διάβολος πασχίζει να καταστρέψει τον κάθε άνθρωπο, με
κάθε μέσον και σε κάθε τομέα της ζωής του, τόσο την ψυχή του, θεριεύοντας τα
πάθη, όσο και το σώμα του με την ηδονοθηρία και την ακολασία. Όπως διδάσκει
η Εκκλησία μας, η αμαρτία είναι μια αφύσικη, μια παρά φύσιν, κατάσταση στον
άνθρωπο και ως εκ τούτου έχει ολέθριες επιπτώσεις, τόσο στον ίδιο, όσο και στον
κοινωνικό περίγυρό του. Όπως μας βεβαιώνει η καθημερινή πραγματικότητα, ο
άνθρωπος που ζει μακριά από τον Θεό, φθείρεται και καταστρέφεται ασύγκριτα
περισσότερο σε σχέση με όσους τιθασεύουν τα πάθη τους και ζουν με εγκράτεια,
μετανοούντες και αναθέτοντας τη ζωή τους στον χορηγό της όντως ζωής και
παντός αγαθού.
Αυτό που γιγαντώνει το κακό και την αμαρτία ακόμη περισσότερο και την
καθιστά εσχατολογικού χαρακτήρα, είναι η αντιστροφή των όρων καλού και
κακού. Σήμερα δυστυχώς που κυριαρχεί η ιδεολογία της Νέας Εποχής, το κακό
λογίζεται ως καλό και το καλό ως κακό! Ο σημερινός άνθρωπος διαπράττει το
κακό και την αμαρτία ως «απελευθέρωση» από τα «δεσμά» του παρελθόντος,
που επέβαλαν οι προαιώνιοι ηθικοί κανόνες, η χριστιανική ηθική, αλλά και ο
έμφυτος ηθικός νόμος της συνειδήσεώς του. Το ακόμη τραγικότερο και λίαν
ανησυχητικό είναι η θεσμοθέτηση της αμαρτίας από διεθνείς οργανισμούς και
εθνικά κοινοβούλια, ανοίγοντας διάπλατα τις πόρτες για την διάπραξη της
αμαρτίας με την προστασία των νόμων. Κάθε αντίσταση, ή και απλή διαμαρτυρία
κατά του θεσμοποιημένου κακού θεωρείται «αντικοινωνική πρακτική» και συχνά
τιμωρείται από τους νόμους! Κλασικό παράδειγμα ο «αντιρατσιστικός νόμος»
στην πατρίδα μας, ο οποίος σε πάμπολλες περιπτώσεις προβλέπει σοβαρές
τιμωρίες σε όσους επικαλούνται το νόμο του Ευαγγελίου.
Ένα πολύ σοβαρό πρόβλημα, ήρθε στο φως της δημοσιότητος τους τελευταίους
μήνες, το οποίο προμηνύει σοβαρότατους κινδύνους για την σωματική υγεία μας.
Πρόκειται για την προβολή ενός πρωτόγνωρου στην ιστορία του πολιτισμένου
κόσμου, είδους διατροφής, που αφορά την βρώση εργαστηριακών «πλαστικών
κρεάτων», σκωλήκων και εντόμων!
Η διατροφή του ανθρώπου είναι ένα υπέρτατο δώρο του Θεού προς αυτόν,
όπως αποδεικνύεται από πάμπολλες αναφορές στην Αγία Γραφή. Στο βιβλίο της
Γενέσεως αναφέρεται ότι «εξανέτειλεν ο Θεός έτι εκ της γης παν ξύλον ωραίον
εις όρασιν και καλόν εις βρώσιν … και ενετείλατο Κυριος ο Θεός τω Αδὰμ
λέγων· από παντός ξύλου του εν τω παραδείσω βρώσει φαγή…» (Γεν.2,9-16). Ο
απόστολος Παύλος μας βεβαιώνει ότι «παν κτίσμα Θεού καλόν και ουδέν
2
απόβλητον μετά ευχαριστίας λαμβανόμενον», (Α΄ Τιμ. 4,4). Το ανθρώπινο σώμα
είναι θεόπλαστο και ως εκ τούτου άξιο φροντίδος, φτάνει αυτή να υπόκειται σε
φραγμούς, που ο Δημιουργός έθεσε. Όμως οι πρωτόπλαστοι υπερέβησαν αυτούς
τους φραγμούς, με την παρότρυνση του Σατανά, τρώγοντας εκ του «καρπού του
ξύλου, ό εστίν εν μέσω του παραδείσου» (Γεν.3,3), τον οποίο είχε απαγορεύσει ο
Θεός, με συνέπεια τον θάνατο, (Γεν.3,3). Η ανυπακοή τους στο θέλημα του Θεού
και η ηδονοθηρική ικανοποίηση υπήρξαν και οι απαρχές της πτώσεώς των και
της απομακρύνσεώς των από το Θεό.
Στη συνέχεια ο άνθρωπος, αποκομμένος από την κοινωνία με το Θεό,
σκοτίσθηκε πνευματικά, βιώνοντας την απουσία Του ως φρίκη και καταστροφή.
Μεταξύ των άλλων φρικαλεοτήτων βίωνε και διατροφική διαστροφή, η οποία
έφτανε συχνά μέχρι κανιβαλισμού. Σε μιά παρόμια διαστροφή φαίνεται ότι τείνει
να επιστρέψει ο σύγχρονος αποστατημένος άνθρωπος, ο οποίος καθοδηγούμενος
από σκοτεινά κέντρα της Νέας εποχής, εξωθείται σε ακραίες διατροφικές
συνήθειες, με προφάσεις δήθεν το «καλό της ανθρωπότητας», την «επιτακτική
αναγκαιότητα» για την αποφυγή της «κλιματικής αλλαγής» και του «φάσματος
της πείνας», από τον υπερπληθυσμό της γης.
Οι ειδήσεις γύρω από αυτό το σοβαρό θέμα είναι συγκλονιστικές και συνάμα
πολύ ανησυχητικές. Σε αποκαλυπτικό δημοσίευμα διαβάζουμε: «Η Αμερικάνικη
Υπηρεσία Τροφίμων και Φαρμάκων (FDA) έδωσε έγκριση για την κυκλοφορία
προϊόντων κρέατος πουλερικών, που αναπτύσσονται εξολοκλήρου στο
εργαστήριο. Χρησιμοποιώντας ως πρώτη ύλη κύτταρα από ζωντανά κοτόπουλα
προκύπτει μια μάζα κρέατος, ως αποτέλεσμα εργαστηριακής καλλιέργειας. Η
εταιρεία ‘Upside Foods’ με έδρα το Μπέρκλεϊ της Καλιφόρνιας έχει ήδη κάνει
επενδύσεις εκατοντάδων εκατομμυρίων δολαρίων στο κρέας
κυτταροκαλλιέργειας. Και αρκεί μια μόνο επίσκεψη στο site για να διαπιστώσει
κανείς πως στην λίστα των επενδυτών φιγουράρει το όνομα του νεοταξίτη
‘γκουρού’ Bill Gates. Ο Bill Gates μέσω του ιδρύματος του ‘Bill and Melinda
Gates’ χρηματοδοτεί αδρά την εταιρία υποκατάστατων κρέατος, Beyond Meat
(BYND.O) με έδρα τις ΗΠΑ, και ουκ ολίγες φορές έχει δηλώσει πως οι πλούσιες
χώρες πρέπει να στραφούν εξολοκλήρου στο συνθετικό κρέας για να
αντιμετωπιστεί η κλιματική κρίση και να μειωθούν οι εκπομπές αερίων του
θερμοκηπίου….» 1
Σε άλλο δημοσίευμα αποκαλύφτηκε πως εκτός από τα «συνθετικά κρέατα»
πλασάρουν και την βρώση εντόμων και σκουληκιών. «Η Ευρωπαϊκή Ένωση,
ενέκρινε τη διάθεση τροφίμων με συστατικό μερικώς απολιπασμένη σκόνη
οικιακού γρύλλου (Acheta domesticus), ως ‘νέα τροφή για την αντιμετώπιση της
κλιματικής αλλαγής και της επισιτιστικής κρίσης’. Δηλαδή, να μην τρώμε
κρέας γιατί βλάπτει το περιβάλλον και να τρώμε βρωμερά έντομα για να
παίρνουμε τις πρωτεΐνες που χρειαζόμαστε. Επιπρόσθετα, εγκρίθηκε και η
κυκλοφορία τροφίμων με συστατικά κίτρινο αλευροσκουλήκι και
1 https://www.sportime.gr/bloggers/eleftherios-andronis/nea-taxi-pragmaton-sinthetiko-kreas-ke-alevra-apo-
entoma-i-diatrofiki-parania-pou-mas-servirete-os-viosimi-epanastasi/.
3
μεταναστευτική ακρίδα. Στην αρμόδια Αρχή Ασφάλειας τροφίμων που παρέχει
τις εγκρίσεις εκκρεμούν ακόμη 8 αιτήσεις για συμπερίληψη εντόμων ως
διατροφικών προϊόντων» 2 . Μάλιστα δημοσιεύτηκε πως ήδη άρχισε η διανομή
τροφών με βάση τα έντομα και τα σκουλήκια σε παιδιά! «… πριν μερικούς
μήνες, εκπρόσωποι της εταιρείας ‘Prairie Cricket Farms’ έβαλαν μικρά
παιδάκια να τρώνε …γρύλους, δίνοντάς όχι μόνο σακουλάκια αλλά και οδηγίες
για το πως μπορούν να αλλάξουν τις διατροφικές τους επιλογές φυσικά για το
καλό του… περιβάλλοντος και του… δυτικού τρόπου ζωής» 3 !
Ο αγωνιστής δημοσιογράφος κ. Ελευθέριος Ανδρώνης, ο οποίος ειρήσθω, μας
εκπλήσσει θετικά συχνά με τα εύστοχα δημοσιεύματά του, τον οποίο
συγχαίρουμε, δημοσίευσε και σχολίασε την διαφαινόμενη και προωθούμενη
παγκόσμια διατροφική διαστροφή, ως εξής: «Η εξουσιαστική ‘ελίτ’ προωθεί την
τροφή του ‘μετα – ανθρώπου’ - Η φυσιολογικές τροφές αντικαθίστανται από
εργαστηριακές πατέντες. Όσο οι μάζες των λαών κρατούν την προσοχή τους
στραμμένη σε θέματα βιοπορισμού, ή υπνωτίζονται από ανούσια θεάματα,
κάποιοι προχωρούν με γοργά βήματα το σχέδιο επαναπροσδιορισμού των
διατροφικών μας συνηθειών. Η εργαλειοποίηση της υγείας είναι ένα πανίσχυρο
όπλο στα χέρια της δυναστικής ‘ελίτ’, άλλα εξίσου αποτελεσματικό όπλο (αν όχι
και πιο ισχυρό ακόμα) είναι ο έλεγχος της τροφής, δηλαδή των αγαθών που
συνδέονται άμεσα με την επιβίωση κάθε ανθρώπου….».
Και συνεχίζει: «Όσο επιμηκύνεται η γεωπολιτική αστάθεια σε διεθνές
επίπεδο, οι αγρότες, οι κτηνοτρόφοι και οι αλιείς καταστρέφονται οικονομικά –
μέρα με τη μέρα – από την εκτίναξη του κόστους ενέργειας, λιπασμάτων και
ζωοτροφών. Αυτό αποτελεί μια ιδανική ευκαιρία για τις πολυεθνικές τροφίμων
ώστε να επωφεληθούν από την οικονομική εξόντωση των τελευταίων
ανεξάρτητων επιχειρήσεων που έχουν απομείνει στον πρωτογενή τομέα. Και
όσο μας εγκαταλείπουν οι επαγγελματίες που ασχολούνται με την πρωτογενή
παραγωγή, τόσο κάνουν δυναμικά την εμφάνιση τους στην αγορά οι εταιρείες
που παράγουν εργαστηριακά υποκατάστατα, ή απομιμήσεις κρέατος που
επιχειρούν να ωθήσουν τον κόσμο σε ένα παντελώς αφύσικο και
βιομηχανοποιημένο διατροφικό μονοπάτι» 4 .
Αλλά υπάρχει και μια άλλη διάσταση του προβλήματος: «Η ‘Νέα Εποχή’
απαιτεί και νέα καταναλωτικά ήθη. Σε μια ακόμα βαθύτερη ματιά στο ζήτημα,
ο σταδιακός περιορισμός της κατανάλωσης κρέατος είναι μια επιδίωξη της
εξουσιαστικής ‘ελίτ’ που ταυτίζεται απόλυτα με το ανιμιστικό πνεύμα της Νέας
Εποχής και της Πανθρησκείας, που σκοπεύει να καθυποτάξει όλες τις
θρησκείες. Ο Ανιμισμός είναι μια πανάρχαια δοξασία που θεωρεί πως ό, τι μας
περιβάλλει διαθέτει πνεύμα και είναι άξιο να θεοποιηθεί. Πρόκειται για μια
παγανιστική θεώρηση, που ορίζει πως τα ζώα, τα φυτά, τα ουράνια σώματα,
2 https://www.makeleio.gr/%ce%b5%cf%80%
3 https://www.pronews.gr/kosmos/i-ee-enekrine-os-trofi-tin-vrosi-enos-skoulikiou-to-trofimo-den-enexei-
kindyno-asfaleias-gia-tin-anthropini-ygeia/
4 https://www.sportime.gr/bloggers/eleftherios-andronis/nea-taxi-pragmaton-sinthetiko-kreas-ke-alevra-apo-
entoma-i-diatrofiki-parania-pou-mas-servirete-os-viosimi-epanastasi/
4
όλα είναι πλάσματα που χρήζουν λατρείας και ‘θεοί’ που εμψυχώνουν τον
φυσικό κόσμο και αποτελούν μέρη της ζωτικής ενέργειας της Γαίας, του
πλανήτη Γη δηλαδή που λατρεύεται ως υπερ – θεότητα. ….Επιπλέον, η
αποκήρυξη της κατανάλωσης κρέατος στοχεύει και σε κάτι ακόμα. Το να
εγκαταλείψουν σταδιακά οι λαοί τα διατροφικά τους ήθη, που οπωσδήποτε
είναι στενά συνδεδεμένα με την κουλτούρα, την παράδοση και την ιστορία
τους. Η αποσύνδεση των λαών από τα παραδοσιακά διαιτολόγια τους είναι
μέρος ενός ευρύτερου σχεδίου που επιδιώκει να ομογενοποιηθούν οι λαοί και να
ενσωματωθούν ευκολότερα στην παγκόσμια δικτατορία που θα καταλύσει όλα
τα σύνορα» 5 .
Νομίζουμε, ότι τα αποκαλυπτικά δημοσιεύματα που παραθέσαμε εξαντλούν το
διαφαινόμενο παγκόσμιο σοβαρό πρόβλημα. Θεωρούμε ότι τίποτε δεν γίνεται
τυχαία στον σύγχρονο εφιαλτικό κόσμο. Τα πάντα κινούνται βάσει σχεδίου για
την διαμόρφωση της εσχατολογικής κοινωνίας, η οποία θα έχει ζωώδη
χαρακτήρα. Η «Νέα Εποχή», εμφορούμενη από τα ειδωλολατρικά θρησκεύματα
της Ανατολής, (Ινδουισμό, Βουδισμό, κλπ), τα οποία θεωρούν τον άνθρωπο απλά
ως «εξάρτημα» του «κοσμικού όλου» και ορίζουν την αξία του όχι μεγαλύτερη
από αυτή του φυτικού και ζωικού βασιλείου, τον υποβιβάζει στην κατηγορία των
ζώων και αναγάγει τα ζώα στην αξία του ανθρώπου. Γι’ αυτό και ο άνθρωπος της
«Νέας Εποχής» πρέπει να συμπεριφέρεται, να ζει και να τρέφεται ως ζώο.
Η δική μας ανησυχία είναι ότι ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη σχέδιο πλήρους
ποδηγετήσεως της ανθρωπότητας και ο νέος διατροφικός εφιάλτης είναι μια
φρικιαστική πτυχή του! Ως Ορθόδοξοι Χριστιανοί και Έλληνες οφείλουμε να
μείνουμε εδραίοι στην μόνη σώζουσα Ορθόδοξη Πίστη μας και στον
ελληνορθόδοξο τρόπο ζωής, τον μόνο επωφελή για τον άνθρωπο και την κοινωνία
μας.
Εκ του Γραφείου επί των Αιρέσεων και των Παραθρησκειών
Κυριακή 23 Απριλίου 2023
Τέλεση ιερού μυστηρίου της Βάφτισης από τον π. Βονιφάτιο.
Πέμπτη 20 Απριλίου 2023
Δευτέρα 10 Απριλίου 2023
ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΡΑΘΡΗΣΚΕΙΩΝ
Εν Πειραιεί τη 10 η Απριλίου 2023
ΜΑΡΤΥΡΕΣ ΤΟΥ ΙΕΧΩΒΑ: «ΤΟ ΠΑΣΧΑ ΕΙΝΑΙ ΕΙΔΩΛΟΛΑΤΡΙΚΗ
ΕΟΡΤΗ»!
(Αντ’ αυτού «εορτάζουν» το θάνατο του Χριστού!)
Με την χάρη του Αγίου Tριαδικού Θεού οδεύουμε προς το άγιο Πάσχα, να
βιώσουμε και να προσκυνήσουμε τα Άχραντα Πάθη του Λυτρωτή μας Χριστού
και να εορτάσουμε το μέγα και κοσμοσωτήριο γεγονός της Ανατάσεώς Του. Το
απολυτρωτικό Πάθος του Κυρίου μας Ιησού Χριστού και η εκ νεκρών Έγερσή
Του αποτελεί το θριαμβευτικό πέρας του επί γης έργου Του, για τη σωτηρία του
ανθρωπίνου γένους και ολοκλήρου της κτιστής δημιουργίας. Με τον εκούσιο
θάνατό Του κατάργησε το δικό μας θάνατο και με την ένδοξη ανάστασή Του
συνανέστησε «παγγενή τον Αδάμ», δηλαδή ολόκληρο το ανθρώπινο γένος. Ο
απόστολος Παύλος διακήρυξε πανηγυρικά πως, «Νυνί δε Χριστός εγήγερται εκ
νεκρών, απαρχή των κεκοιμημένων εγένετο. επειδή γαρ δι ἀνθρώπου ο
θάνατος, και δι ἀνθρώπου ανάστασις νεκρών. ώσπερ γαρ εν τω Αδὰμ πάντες
αποθνήσκουσιν, ούτω και εν τω Χριστώ πάντες ζωοποιηθήσονται»
(Α΄Κορ.15,20-22). Γι’ αυτό πανηγυρίζουμε, με άρρητη ευφροσύνη, η οποία μας
πλημμυρίζει ως τα μύχια της ψυχής μας, την εορτή των εορτών, ψάλλοντες, μαζί
με τον θεσπέσιο υμνογράφο του Πάσχα: «θανάτου εορτάζομεν νέκρωσιν Άδου
την καθαίρεσιν»!
Αλλά δυστυχώς υπάρχει και η κακοδοξία, το ολέθριο αυτό έργο του διαβόλου,
η οποία διαστρεβλώνει (και) το αληθινό και σωτήριο νόημα της μεγάλης εορτής.
Οι σύγχρονες αυτές διαστρεβλώσεις έχουν τη ρίζα τους στον σχολαστικισμό του
αιρετικού Δυτικού Χριστιανισμού, ο οποίος διέστρεψε τον γνήσιο σωτηριολογικό
χαρακτήρα της σταυρικής θυσίας του Χριστού. Από υπέρτατη εκδήλωση της
θείας αγάπης, της προσέδωσε δικανικό χαρακτήρα, με την βλάσφημη δοξασία
«Περί Ικανοποιήσεως της Θείας Δικαιοσύνης». Τα αποτελέσματα αυτής της
δογματικής εκτροπής υπήρξαν ολέθρια για τον δυτικό κόσμο, (λογικοκρατία,
σχετικοκρατία, αντικληρικαλισμός, αγνωστικισμός, αθεΐα, μηδενισμός,
θρησκευτική αδιαφορία, παλινόρθωση παγανισμού, αποκρυφισμός, κλπ).
Στην παρούσα ανακοίνωσή μας θα αναφερθούμε σε μια σοβαρή παρεκτροπή
της «Εταιρείας Σκοπιά», της οργάνωσης των Μαρτύρων του Ιεχωβά, η οποία
ανήκει, ως γνωστόν, στον ακραίο προτεσταντικό χώρο. Μεταξύ των άλλων
διέστρεψε, με απίστευτα βλάσφημο τρόπο και τον σωτηριολογικό χαρακτήρα της
σταυρικής θυσίας του Χριστού και την περί της Αναστάσεώς Του πίστη,
προκειμένου να στηρίξει τις κακοδοξίες της περί του Θεού και του ανθρώπου.
Αρνούμενη την θεότητα του Χριστού και την αθανασία της ψυχής, Τον
υποβιβάζει σε έναν «ξεχωριστό άνθρωπο» και ανάλογα ορίζει τον σταυρικό Του
2
θάνατο και την ανάστασή Του. Σε αντίθεση με τον υπόλοιπο χριστιανικό κόσμο,
αρνείται να εορτάσει την Ανάστασή Του, χαρακτηρίζοντας τη μεγάλη εορτή του
Πάσχα, σατανικής εμπνεύσεως ειδωλολατρική εορτή 1 ! Γράφουν: «Η γιορτή του
Πάσχα, με τη μορφή που έχει σήμερα, δεν βασίζεται στην Αγία Γραφή. Ο
Ιησούς έδωσε εντολή να τηρούμε την επέτειο του θανάτου του, όχι της
ανάστασής του. Εμείς τηρούμε την Ανάμνηση του θανάτου του κάθε χρόνο, την
ημέρα που πέθανε… Πιστεύουμε ότι η προέλευση των εθίμων του Πάσχα
καθιστά αυτή τη γιορτή απαράδεκτη για τον Θεό, επειδή τα περισσότερα από
αυτά τα έθιμα έχουν τις ρίζες τους σε αρχαίες τελετές γονιμότητας. …. (είναι)
υιοθέτηση ειδωλολατρικών εθίμων» 2 . Αντί της Αναστάσεως του Χριστού,
εορτάζουν, στις 14 του εβραϊκού μήνα Νισάν, μαζί με το εβραϊκό Πάσχα, την
εορτή του θανάτου Του! Αρνούνται να εορτάσουν την Ανάσταση του Κυρίου και
εορτάζουν το θάνατό Του!
Για μας τους Χριστιανούς, ανάσταση σημαίνει ξαναζωντάνεμα αυτού που
πεθαίνει, ήτοι του φθαρτού σώματος, διότι η ψυχή είναι αθάνατη και δεν πεθαίνει.
Ως ανάσταση του Κυρίου πιστεύουμε την επιστροφή του πνεύματος του Κυρίου
από τον Άδη στο νεκρό σώμα Του, την αναζωογόνησή του, την αφθαρτοποίησή
του και τη θριαμβευτική ψυχοσωματική Του έγερση. Αντίθετα για τους Μάρτυρες
του Ιεχωβά θάνατος σημαίνει εκμηδένιση του όλου ανθρώπου, τόσο του φθαρτού
σώματος, όσο και της ψυχής, διότι αρνούνται τη θεμελιώδη χριστιανική
διδασκαλία της αθανασίας της ψυχής, έχοντας υιοθετήσει την αρχαία κακοδοξία
των θνητοψυχιτών. «Το ότι τάχα η ψυχή ζει μετά τον θάνατον, είναι ένα ψέμα
που το είπε ο διάβολος» 3 ! «Η Γραφή δηλώνει ξεκάθαρα ότι η ψυχή πεθαίνει.
(Ιεζεκιήλ 18:4) Γι’ αυτόν τον λόγο, οι Μάρτυρες του Ιεχωβά δεν γιορτάζουν τις
γιορτές που αναφέρονται παρακάτω, οι οποίες προάγουν την πίστη στην
αθανασία της ψυχής» γράφουν στην επίσημη ιστοσελίδα τους 4 . Ο νεκρός
εκμηδενίζεται ολοσχερώς και το μόνο που απομένει είναι η ενθύμησή του στο νου
του Ιεχωβά! Κι’ αυτό, που θεωρούν ως «ανάσταση νεκρών», είναι η δημιουργία
νέων ανθρώπων, με νέο σώμα και ψυχή, εντελώς διαφορετική από αυτή που
χάθηκε στη γη, στους οποίους ο Ιεχωβά θα βάλει στη μνήμη τους την ενθύμηση
του ανθρώπου που εκμηδενίστηκε!
Διαφωτιστικός επ’ αυτού είναι ο π. Β. Γεωργόπουλος, Αν. Καθηγητής της
Θεολογικής Σχολής ΑΠΘ και ειδικός συνεργάτης της Σ.Ε. επί των αιρέσεων:
«Μεταξύ των πολεμίων της σωματικής ανάστασης του Κυρίου, στα νεώτερα
χρόνια, συναριθμείται και η αιρετική κίνηση των Μαρτύρων του Ιεχωβά.
Γιορτάζουν κάθε χρόνο, όχι την ανάσταση του Χριστού, αλλά πάντα κατά τους
ισχυρισμούς τους, την επέτειο του θανάτου του μεγαλύτερου ανθρώπου που
έζησε ποτέ. Είναι σύνηθες το φαινόμενο, η εν λόγω αίρεση να αλλάζει κατά
καιρούς τις διάφορες διδασκαλίες της. Στο θέμα όμως της ανάστασης του
Θεανθρώπου από την εποχή του Κ Ρώσσελ μέχρι σήμερα, υποστηρίζουν
1 «Σκοπιά», 15-5-95, σελ.18-19
2 https://www.jw.org/
3 «Μπορείτε να ζείτε για πάντα...», 1982,σελ.77
4 https://www.jw.org/
3
σταθερά την κακοδοξία, ότι ο Ιεχωβά Θεός εξαφάνισε, εκμηδένισε το σώμα του
Χριστού, που καταναλώθηκε μέσα στον τάφο και ποτέ δεν αναστήθηκε
σωματικά. Τι αναστήθηκε λοιπόν; Ένα πνευματικό ον, απαντούν οι Μάρτυρες
του Ιεχωβά, που επιστρέφει στους ουρανούς και ξαναγίνεται, σύμφωνα με μία
άλλη κακόδοξη δοξασία της κίνησης, ο αρχάγγελος Μιχαήλ, ό, τι ήταν, λέγουν,
πριν έλθει στη γη» 5 .
Ο Χριστός, κατ’ αυτούς, δεν ήταν Θεός, αλλά κάποιος εξέχων άνθρωπος, τον
οποίο υιοθέτησε ο Θεός, «ένας τέλειος άνθρωπος, τίποτε περισσότερο, και
τίποτε λιγότερο» 6 . Είχε θνητή φύση και γι’ αυτό πέθανε επάνω στο σταυρό. Ο
θάνατός Του δε διέφερε από το θάνατο των υπολοίπων θνητών, δηλαδή
εκμηδενίστηκε όπως εκείνοι, υποστηρίζοντας πως μαζί με το σώμα Του και «η
ανθρώπινη ψυχή (σ.σ. του Χριστού) πέθανε» 7 και μαζί της ολόκληρη η οντότητά
Του εξαφανίστηκε, όπως εξαφανίζονται και εκμηδενίζονται όλοι οι θνητοί μετά το
θάνατό τους. Διδάσκουν μάλιστα πως «Ο Θεός προφανώς εξαφάνισε το σώμα
του Χριστού ώστε να μην μπορεί να λατρεύεται» 8 , αρνούμενοι και την
προσκύνησή Του! Θέλοντας δε να δικαιολογήσουν την μη σωματική ανάσταση
του Χριστού αναφέρουν πως «... ο Ιησούς δεν μπορούσε να αποκτήσει ζωή στον
ουρανό ως άνθρωπος, επειδή σάρκα και αίμα δεν μπορούν να κληρονομήσουν
την ουράνια Βασιλεία του Θεού» 9 !
Ο αρχιμ. π. Θεόφιλος Λεμοντζής Δρ. Θ. έγραψε: «Η εταιρεία Σκοπιά
ισχυρίζεται ότι το σώμα του Ιησού Χριστού το “απομάκρυνε” ο Θεός,
“κατηναλώθη” επάνω στη γη από τον Παντοδύναμο Θεό. Στη θέση του
Χριστού εμφανίστηκε και πάλι ο αρχάγγελος Μιχαήλ, που ανέλαβε πλέον να
παραδώσει στον Θεό το αντίτιμο της ζωής κάποιου άλλου, εκείνου που έζησε
σαν άνθρωπος στη γη και έπαυσε να υπάρχει. Σύμφωνα με το εγχειρίδιό τους
“Μπορείτε να ζείτε για πάντα στον Παράδεισο στη γη”, αναφέρουν ότι ο
Χριστός έδωσε το σώμα του για θυσία. Ποτέ δεν θα μπορούσε να το ξαναπάρει
πίσω. Ο Θεός εξαφάνισε το σώμα του Ιησού!» 10 ! Και πολύ εύστοχα σχολιάζει:
«Πώς όμως συμβιβάζονται οι παραπάνω αντιλήψεις περί πνευματικής
αναστάσεως του Ιησού με την εικόνα του άδειου τάφου που υπάρχει στο
εξώφυλλο της Σκοπιάς του Απριλίου 2001; Ενώ οι Μάρτυρες του Ιεχωβά
ισχυρίζονται ότι ο Ιησούς άφησε το σώμα του επάνω στη γη δεν μας δίδουν μία
λογική εξήγηση για το πώς συμβιβάζονται η θεωρία τους με τις διηγήσεις των
ευαγγελίων που λένε ότι ο Ιησούς μετά την ανάστασή του, εμφανίστηκε στους
μαθητές του ( Ιωάν.21:1), οι μυροφόρες γυναίκες έπιασαν τα πόδια του
(Ματθ.28:9), ο Θωμάς άγγιξε τις πληγές του (Ιωάν.20:26), έφαγε ψάρι
(Ιωάν.21:13) και άρτο (Λουκ.24:30) μαζί με τους μαθητές του» 11 .
5 https://www.impantokratoros.gr/7BD278D8.el.aspx
6 «Αγαθά Νέα», 1976-1978,σελ.118.
7 «Μπορείτε να ζείτε για πάντα στον παράδεισο στη γη», 1982, σελ.58.
8 «Ξύπνα», 22.02.1977, σελ. 27 και «Σκοπιά», 01.09.1976, σελ. 543.
9 «Σκοπιά», 15.01.2000, σελ. 15-16, παρ. 9.
10 https://www.vimaorthodoxias.gr/eipan/i-vivliki-alitheia-tis-anastasis-tou-iisou-kai-i-arnisi-tis-apo-tous-martyres-
tou-iechova/
11 Όπου ανωτέρω
4
Ιδού και το «τελετουργικό» του «εορτασμού» του θανάτου του Χριστού: «Την
ανάμνηση του θανάτου τη γιορτάζουν κυρίως στις Αίθουσες Βασιλείας ἤ και σε
άλλους χώρους π. χ. ξενοδοχεία, μετά τη δύση του ηλίου. Σε κάθε χώρο πού
συγκεντρώνονται τοποθετούν ένα τραπέζι. Πάνω στο τραπέζι τοποθετούν
άζυμο ψωμί, καθώς ισχυρίζονται ότι ὁ Χριστός χρησιμοποίησε άζυμο άρτο, και
κόκκινο κρασί. Το άζυμο ψωμί και το κρασί θεωρούνται απλώς σύμβολα της
θυσίας του και στη χιλιαστική ορολογία ονομάζονται ‘εμβλήματα’. Προηγείται
ομιλία σχετική με το γεγονός. Στην ομιλία επαναλαμβάνονται οι χιλιαστικές
πλάνες σχετικά με την προσέγγιση και κατανόηση των γεγονότων. Ύστερα
περιφέρονται τα εμβλήματα, πρώτα το ψωμί και ύστερα το κρασί, μεταξύ των
παρόντων στη συνάθροιση. Τα εμβλήματα μπορούν να τα πάρουν κατά τις
χιλιαστικές πλάνες μόνο όσοι ανήκουν στους 144.000 που θα ζήσουν στον
ουρανό και θα είναι συγκυβερνήτες μαζί με το Χριστό» 12 . Δεν έχουμε βεβαίως
εδώ τη ευχέρεια να αναφερθούμε στις κατ’ έτος τραγελαφικές καταστάσεις,
σχετικά με τον αριθμό όσων λαμβάνουν τα «εμβλήματα», ποιοι είναι αυτοί, ποιος
τους ορίζει και πόσοι ζουν ακόμη από το 1919, για να δικαιούνται να τα λάβουν!
Αυτός που θλίβεται και πολεμά την Ανάσταση του Κυρίου είναι πρωτίστως και
ιδιαιτέρως ο διάβολος, διότι ο Χριστός, διά της λαμπροφόρου και πανένδοξης
Ανάστασής Του, τον νίκησε κατά κράτος και διέλυσε το σκοτεινό του βασίλειο.
Μαζί με το διάβολο θλίβονται και λυπούνται για την λαμπροφόρο Ανάσταση του
Κυρίου και όλοι οι χριστιανομάχοι, άθεοι, αγνωστικιστές, αμοραλιστές, υλιστές,
μηδενιστές και όλοι οι επί γης εκλεκτοί του διαβόλου, προσπαθώντας ταυτόχρονα
με ευτελή επιχειρήματα να αμφισβητήσουν το υπέρτατο και κοσμοσωτήριο αυτό
γεγονός.
Μαζί με όλους αυτούς αρνείται την Ανάσταση του Κυρίου και προφανώς
λυπάται και οργίζεται, που εμείς την εορτάζουμε και η οργάνωση των Μαρτύρων
του Ιεχωβά. Είναι ολοφάνερο, ότι τους ενοχλεί η πανένδοξη νίκη του Κυρίου μας
κατά του διαβόλου και η κατάργηση του θανάτου μας! Τους ενοχλεί ο
Αναστημένος Χριστός, γι’ αυτό πασχίζουν να αρνηθούν τη Θεότητά Του και να
τον εξισώσουν με τους κοινούς θνητούς, ο οποίος τελείωσε στον υγρό τάφο Του!
Αν δεχθούν την Ανάστασή Του είναι αναγκασμένοι να δεχθούν και τη Θεότητά
Του, και προκειμένου να μη δεχτούν τη θεότητά Του, αρνούνται και την
Ανάστασή Του! Γι’ αυτό έπλασαν την πλάνη, μιας αλλόκοτης «ανάστασης» του
Χριστού, χωρίς την ανάσταση του σώματός Του και της ψυχής Του, «ο Ιησούς
απέθανεν ως άνθρωπος, αλλ' ηγέρθη ως πνευματικόν ον» 13 , ισχυρίζονται, που
σημαίνει, ότι ο Χριστός, ως ψυχοσωματική οντότητα, που ήρθε στον κόσμο και
έζησε για τριάντα τρία χρόνια στη ζωή, σάπισε στον τάφο, τελείωσε, δε
διασώθηκε τίποτε από Αυτόν, και στη θέση του ο Ιεχωβά δημιούργησε κάποιο
άλλο «πνευματικό ον», ταυτισμένο (αυθαίρετα από αυτούς) με τον αρχάγγελο
Μιχαήλ, όπως προαναφέρθηκε!
12 https://www.tideon.org/thriskeymata-aireseis/169-%CE%A7%CE%B9%CE%BB%CE%B9%CE%
B1%CF%83%CE%BC%CF%8C%CF%82/12393-2018-04-01-12-00-00
13 «Καταλλαγή»,1928,σελ.144)
5
Γι’ αυτούς τους λόγους λοιπόν, οργίζεται και θρηνεί η ηγεσία του Μπρούκλιν
και μαζί της οι άμισθοι ανά τον κόσμο διακινητές της πολυεθνικής εταιρείας,
επειδή εμείς γιορτάζουμε την λαμπροφόρο Ανάσταση του Αυτού του Ιδίου του
Κυρίου μας, και όχι τη «δημιουργία» στη θέση Του «κάποιου άλλου όντος», την
οποία ονομάζουν «ανάσταση»! Ως και αυτή η λέξη «ανάσταση» χάνει το νόημά
της, αφού παράγεται από το ρήμα «ανίσταμαι», που σημαίνει σηκώνομαι από
κάπου! Αλλά δυστυχώς, η ως άνω εκδοτική πολυεθνική εταιρεία έχει ως
προσφιλή και πρόσφορο έργο της να κακοποιεί βάναυσα και την γλώσσα,
προκειμένου να στηρίξει τις κακοδοξίες της.
Αλλά δεν κακοποιεί μόνο τη γλώσσα, υποτιμά και την κοινή λογική και
νοημοσύνη. Θέλοντας να στηρίξει την δοξασία της, ότι δήθεν η εορτή του Πάσχα
είναι «σατανικής εμπνεύσεως ειδωλολατρική εορτή», επικαλείται τα πασχαλινά
έθιμα, ήτοι: τα κόκκινα αυγά, τον οβελία, τους …λαγούς και τα κουνελάκια! 14
Αλλά, ποιος συνειδητός πιστός διανοείται να ταυτίσει τη μεγάλη και
κοσμοσωτήρια εορτή με αυτά; Σε ανάλογη σαθρότητα στηρίζεται ολόκληρο το
«θεολογικό» σύστημα της εκδοτικής εταιρείας «Σκοπιά», για να φαίνονται
αληθοφανείς οι δοξασίες της στους αφελείς και ανίδεους οπαδούς – καταναλωτές
και προωθητές των εκδοτικών της προϊόντων!
Εμείς πιστεύουμε στην αιώνια ύπαρξη του Θεού Λόγου, τον Ένα της Τριάδος,
όπως ξεκάθαρα μαρτυρούν πλήθος χωρίων της Αγίας Γραφής, στον Οποίο ο
θάνατος δεν έχει εξουσία, «ειδότες ότι Χριστός εγερθείς εκ νεκρών ουκέτι
αποθνήσκει, θάνατος αυτού ουκέτι κυριεύει» (Ρωμ.6,9). Είμαστε ενωμένοι με το
πραγματικό και πανάγιο Σώμα του Λυτρωτή μας Χριστού, αυτό που θεωρούν οι
πλάνοι σάπιο στον τάφο, με τη Θεία Κοινωνία, αντλώντας από Αυτό και τη δική
μας αφθαρσία, ως το μοναδικό φάρμακο της αθανασίας.
Τελειώνοντας, κάνουμε έκκληση αυτές τις άγιες ημέρες στους αδελφούς μας, οι
οποίοι έπεσαν θύματα της πλάνης των αρνητών της Αναστάσεως του Κυρίου μας
Ιησού Χριστού, Μαρτύρων του Ιεχωβά, να ξανασκεφτούν με νηφαλιότητα την
απόφασή τους να προσχωρήσουν σε μια τέτοιας έκτασης πλάνη, μελετώντας τα
άγια Ευαγγέλια, τα οποία μαρτυρούν ξεκάθαρα την πραγματική Ανάσταση του
Κυρίου από τους νεκρούς. Να διαπιστώσουν στα ιερά κείμενα την βεβαιότητα
των ιερών Ευαγγελιστών, οι οποίοι έγραψαν για τον αναστημένο Χριστό, γι’
Αυτόν που είδαν με τα ίδια τους τα μάτια, μίλησαν μαζί Του, συμπορεύτηκαν,
συνέφαγαν και έβαλαν τα χέρια τους στους τύπους των ήλων: «Ό ήν απ αρχής, ο
ακηκόαμεν, ο εωράκαμεν τοις οφθαλμοίς ημών, ο εθεασάμεθα και αι χείρες
ημών εψηλάφησαν» (Α΄Ιωάν.1,1)! Και πέθαναν μαρτυρικά για να κηρύξουν την
Ανάσταση και διακηρύξουν, (Απόστολος Παύλος), ότι αν ο Χριστός δεν ανέστη
είναι ματαία η πίστις μας. Να έχουν εμπιστοσύνη στην αγία μας Εκκλησία και
στις αιώνιες και απαραχάρακτες αλήθειες της Πίστεώς μας, τις οποίες τηρεί και
διδάσκει μόνον Εκείνη, καθοδηγούμενη από το Πανάγιο Πνεύμα, το Οποίο την
«οδηγεί εις πάσαν την αλήθειαν» (Ιωάν.16,13) στους αιώνες. Να
14 https://www.jw.org/
6
συνειδητοποιήσουν πως οι αλήθειες της Πίστης μας είναι συνώνυμες με τη
σωτηρία και με κάθε απόκλιση από αυτές τίθεται εν αμφιβόλω!
Ευχόμαστε στους αναγνώστες μας καλό υπόλοιπο Μ. Τεσσαρακοστής,
ευλογημένη Μεγάλη Εβδομάδα και καλό Πάσχα!
Εκ του Γραφείου επί των αιρέσεων και των Παραθρησκειών