Ιερός Ναός ΤΙΜΙΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ Καστέλλας Πειραιώςαυτού του ιστολογίου

Δευτέρα 6 Φεβρουαρίου 2023

ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΤΩΝ ΑΝΙΕΡΩΝ ΣΥΜΠΡΟΣΕΥΧΩΝ «ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ»

 ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ


ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΡΑΘΡΗΣΚΕΙΩΝ

Εν Πειραιεί τη 6η Φεβρουαρίου 2023


ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΤΩΝ ΑΝΙΕΡΩΝ ΣΥΜΠΡΟΣΕΥΧΩΝ «ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΟΤΗΤΑ  ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ»


Ο παγκόσμιος Οικουμενισμός απλώνει παντού τα θανατηφόρα πλοκάμια του

και σαρώνει τα πάντα στο πέρασμά του. Υψηλόβαθμοι εκκλησιαστικοί άνδρες

έχουν στρατευτεί ανοιχτά στην υλοποίηση των δαιμονικών στόχων του.

Συναναστρέφονται, με τους αιρετικούς σαν να είναι πια ορθόδοξοι, σαν να έχουν

απαρνηθεί τις κακοδοξίες τους και να έχουν ενταχθεί στην Ορθόδοξη Εκκλησία

του Χριστού. Διαγράφουν με μία μονοκονδυλιά την επί δύο χιλιάδες χρόνια

παράδοση της Εκκλησίας μας, η οποία οριοθετεί την σώζουσα αλήθεια από την

πλάνη, η οποία είναι συνώνυμη με την απώλεια της σωτηρίας. Έπαψαν πια να

θεωρούν την αίρεση ως οδόν απωλείας και διαδίδουν ότι η σωτηρία δεν είναι

μόνον αποκλειστικότητα της Ορθοδόξου Εκκλησίας, αλλά και των αιρέσεων,

ακόμη και των θρησκειών του κόσμου!

Πρωτοπόρος στην προώθηση του θρησκευτικού Οικουμενισμού είναι, ως

γνωστόν, ο Παπισμός ο οποίος με πολλές και διάφορες μεθοδεύσεις απεργάζεται

πυρετωδώς την «ένωση των εκκλησιών» σύμφωνα με όσα έχει νομοθετήσει στη

Β΄ Βατικανή Σύνοδο. Ένα ισχυρό εργαλείο που έχει στα χέρια του, για να επιτύχει

αυτό τον στόχο είναι και η λεγόμενη «Παγκόσμια Εβδομάδα Προσευχής για την

Ενότητα των Χριστιανών». Πρόκειται για μια παγκόσμια διοργάνωση, την οποία

έχει καθιερώσει εδώ και πολλές δεκαετίες και πραγματοποιείται κάθε χρόνο από

τις 18 έως τις 25 Ιανουαρίου. Η διοργάνωση αυτή, η οποία περιλαμβάνει

συμπροσευχές Πατριαρχών, Προκαθημένων και άλλων «εκκλησιαστικών»

ηγετών από διάφορες ομολογίες, σταδιακά και προοδευτικά επεκτάθηκε και στον

χώρο του Προτεσταντισμού. Με την ίδρυση του Π.Σ.Ε. το 1948, οι συμπροσευχές

για την ενότητα των χριστιανών καθιερώθηκαν πλέον και έγιναν θεσμός μέσα

στον χώρο του Προτεσταντισμού.

Η συμμετοχή των Ορθοδόξων σ’ αυτόν τον ετήσιο και κακόδοξο θεσμό δεν

άργησε δυστυχώς να πραγματοποιηθεί μετά το επίσημο άνοιγμα της Ορθοδοξίας

στον Οικουμενισμό με τις γνωστές πατριαρχικές εγκυκλίους του 1902, 1904 και

1920 και την είσοδό μας στο Π.Σ.Ε. Το φοβερό αυτό ολίσθημα, με ολέθριες

συνέπειες για την παγκόσμια Ορθοδοξία, δηλαδή της συμμετοχής μας, ως μελών,

στο παγκόσμιο αυτό συνονθύλευμα των αιρέσεων έφερε με τη σειρά του, ως

αναγκαίο επακόλουθο και το άλλο μεγάλο ολίσθημα, της συμμετοχής μας δηλαδή

σε τέτοιου είδους συμπροσευχές με αιρετικούς, οι οποίες όμως σαφώς

απαγορεύονται από τους Ιερούς Κανόνες, (βλ. ενδεικτικά Κανόνας ΜΕ΄ των

αγίων Αποστόλων κ.α.). Διαστρεβλώνουν βεβαίως την αυτονόητη έννοια της

συμπροσευχής, ισχυριζόμενοι ότι συμπροσευχή κατά τους Ιερούς Κανόνες


2

αποτελεί μόνον το «κοινόν ποτήριον». Όμως το «κοινόν ποτήριον» δεν είναι

συμπροσευχή, αλλά διακοινωνία και ενότητα στην πίστη!!!

Διαβάζοντας τις πρόσφατες δηλώσεις και διακηρύξεις των συμπροσευχομένων

εκκλησιαστικών ηγετών με τους αιρετικούς, διαπιστώνουμε αβίαστα, ότι για την

σχεδιαζόμενη «ένωση των εκκλησιών» δεν προβάλλουν μόνον εκκλησιολογικά

κριτήρια, αλλά και κοινωνικά και κοσμικά! Η «ένωση» γι’ αυτούς είναι αναγκαία,

πέραν των άλλων και για την επίλυση των σημερινών κοινωνικών προβλημάτων.

Ο παπικός πρ. «Αρχιεπίσκοπος» Κέρκυρας κ. Ι. Σπιτέρης, σε σχετικό λόγο του

τόνισε: «Οι ποιμένες των εκκλησιών μας, ο Πάπας Φραγκίσκος και ο

Πατριάρχης Βαρθολομαίος καθώς και πολλοί ποιμένες και συνελεύσεις των

Εκκλησιών της Μεταρρύθμισης έχουν επανειλημμένα τονίσει τη σημασία της

αλληλεγγύης και της συνεργασίας των εκκλησιών. Η Εκκλησία του Χριστού

είναι η σωτηρία και το μέλλον της ανθρωπότητας, η διαίρεση είναι έργο του

‘κακού’ και κατά συνέπεια αποτελεί την αποτυχία του λαού του Θεού»!

Αποκαλυπτική υπήρξε και η κεντρική ομιλία του Βέλγου Καρδιναλίου Jozef De

Kesel, σε ορθόδοξο ναό στις Βρυξέλλες, τονίζοντας και αυτός την

«σπουδαιότητα και το επείγον της προσευχής για την ενότητα»: «Αυτή η

προσευχή δεν είναι πρωτίστως ιδική μας, είναι του Χριστού και εις την

πραγματικότητα συμμετέχομεν εις την προσευχήν του Χριστού προς τον

Εαυτού Πατέρα, όταν παρακαλεί και προσεύχεται δι᾽ ημάς. Αυτή η προσευχή

είναι και επείγουσα διότι η κοινωνία μας καλείται να αντιμετωπίση μίαν σειράν

μεγάλων προκλήσεων: την εξαθλίωσιν εις τον κόσμον, τον πόλεμον τον οποίον

βιώνομεν εις την ευρωπαικήν ήπειρον, την μετανάστευσιν και την δύσκολον

αναζήτησιν ανθρωπίνων λύσεων, την πτωχείαν δι᾽ όλον και περισσοτέρας

οικογενείας, την υπερθέρμανσιν του πλανήτου, του οποίου δεν είμεθα οι

ιδιοκτήται αλλά οι οίκονόμοι…» (https://www.orthodoxtimes. gr/esperinos-gia-

tin-enotita-ton-christianon-stis-vryxelles/)!

Ένα άλλο ισχυρότατο επιχείρημα που επικαλούνται οι οικουμενιστές, για να

δικαιολογήσουν τόσο τις συμπροσευχές, όσο και τις πάσης φύσεως ενέργειές

τους, που αποβλέπουν στην μεταξύ τους ενότητα, είναι η φράση του Κυρίου μας

στην αρχιερατική του προσευχή «ίνα πάντες εν ώσιν», (Ιω. 17,21). Όπως και

παλαιότερα έχουμε τονίσει, η φράση αυτή έχει κακοποιηθεί βάναυσα και έχει

παρερμηνευτεί όσο κανένα άλλο χωρίο της Καινής Διαθήκης. Οι οικουμενιστές

ισχυρίζονται ότι ο Χριστός με τη φράση αυτή προανήγγειλε ότι όλες οι

χριστιανικές ομολογίες θα αποκτήσουν κάποτε στο μέλλον την μεταξύ τους

πολυπόθητη ενότητα και θα αποτελέσουν τη «Μία» Εκκλησία, υπονοώντας, ότι η

Εκκλησία τώρα είναι διεσπασμένη. Όμως ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος δεν

συμφωνεί μαζί τους. Ερμηνεύοντας το χωρίο αυτό παρατηρεί: «Ίνα ώσιν εν,

καθώς συ, Πάτερ, εν εμοί, και εγώ εν σοι [...] Τι είναι, λοιπόν, το ‘Εν ημίν’;

Στην πίστη προς εμάς. Επειδή βέβαια τίποτε δεν σκανδαλίζει όλους, όσο η

διάσπαση, αυτό κατασκευάζει, ώστε να γίνουν ένα. Τι, λοιπόν; Το κατόρθωσε

αυτό, λέγουν; Και πάρα πολύ το κατόρθωσε. Διότι, όλοι όσοι πίστευσαν μέσω

των Αποστόλων είναι ένα, μολονότι κάποιοι από αυτούς αποσπάστηκαν [...]». 1


3

Κλασικό παράδειγμα αποτελούν τα όσα διεκήρυξε ο παν. Οικουμενικός

πατριάρχης κ. Βαρθολομαίος κατά την συνάντησή του με τον «πάπα»

Φραγκίσκο στα Ιεροσόλυμα τον Μάϊο του 2014. Μεταξύ άλλων ο κ.

Βαρθολομαίος διατύπωσε μια καινοφανή Εκκλησιολογία, στην οποία η Εκκλησία

παρουσιάζεται ως Μία και ταυτόχρονα διεσπασμένη εν χρόνω. Είπε: «Η Μία,

Αγία, Καθολική και Αποστολική Εκκλησία, η ιδρυθείσα υπό του εν ‘αρχή

Λόγου’, του ‘όντος προς τον Θεόν’ Λόγου, κατά τον ευαγγελιστήν της αγάπης,

δυστυχώς κατά την επί γης στρατείαν αυτής, λόγω της υπερισχύσεως της

ανθρωπίνης αδυναμίας και του πεπερασμένου θελήματος του ανθρωπίνου νοός,

διεσπάσθη εν χρόνω. Ούτω διεμορφώθησαν καταστάσεις και ομάδες ποικίλαι

εκ των οποίων εκάστη διεκδικεί ‘αυθεντίαν’ και ‘αλήθειαν’». 2 Γύρω από την

καινοφανή αυτή διακήρυξη έχει ασχοληθεί η «Σύναξη κληρικών και Μοναχών»,

η οποία εξέδωσε σχετικό φυλλάδιο το 2015, με τίτλο: «Η νέα Εκκλησιολογία του

Οικουμενικού Πατριάρχου κ. Βαρθολομαίου και επίκαιρα ομολογιακά κείμενα»

και παραπέμπουμε εκεί για περισσότερα στοιχεία τους ενδιαφερομένους. Από το

φυλλάδιο αυτό παραθέτουμε προς ενημέρωση ένα χαρακτηριστικό απόσπασμα:

«…Η θέση αυτή, [περί μιας και ταυτόχρονα διεσπασμένης Εκκλησίας],

συνιστά συνειδητή άρνηση τουλάχιστον της ενότητος της ‘Μιάς’ Εκκλησίας ως

ιδιότητος και οντολογικού Της δεδομένου. Η συμπερίληψη της ιδιότητος αυτής

στο εκκλησιολογικό άρθρο του Συμβόλου της Πίστεως, αποτελεί την έκφραση

της αυτοσυνειδησίας και αγιοπνευματικής εμπειρίας της Εκκλησίας και κατά

συνέπειαν όποιος – κληρικός ή λαϊκός - αμφισβητεί συνειδητώς, ή απορρρίπτει

την πίστη της Εκκλησίας, όπως αυτή οριοθετείται με κάθε ακρίβεια στους

Όρους των Οικουμενικών Συνόδων και ιδιαιτέρως στα μονοσήμαντα άρθρα

του Συμβόλου της Πίστεως, ευλόγως εκπίπτει από το Σώμα της Εκκλησίας,

υποκείμενος σε καθαίρεση, ή αφορισμό κατά τις Οικουμενικές Συνόδους 3 ». 4

Επίσης η φράση «ίνα ώσιν εν» είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με όσα

προηγουμένως είπε ο Κύριος στον παραβολικό λόγο του περί της αμπέλου και

των κλημάτων, τα οποία αποκόπτονται από την άμπελο. Τα κλήματα τα οποία δεν

φέρουν «καρπόν» αληθούς Ορθοδόξου πίστεως και αγιοπνευματικής ζωής είναι

οι αιρετικοί, οι οποίοι «αίρονται», αποκόπτονται από τον αμπελουργό Πατέρα,

και παύουν να αποτελούν κλήματα της νοητής αμπέλου, της Εκκλησίας, παύουν

δηλαδή να αποτελούν μέλη της Εκκλησίας. Επομένως το «ίνα ώσιν εν», που λέει

παρά κάτω ο Κύριος, δεν αφορά τα αποκοπέντα κλήματα. Δηλαδή σε καμιά

περίπτωση δεν προσεύχεται ο Κύριος, να παραμείνουν τα αποκοπέντα κλήματα,

(=οι αιρετικοί), ενωμένα με την άμπελο, (=την Εκκλησία), διότι τα κλήματα

αυτά απορρίπτονται εις το «πυρ» το εξώτερο, σύμφωνα με τη διαβεβαίωση του

Κυρίου: «εάν μη τις μείνη εν εμοί, εβλήθη έξω ως το κλήμα και εξηράνθη, και

συνάγουσιν αυτά και εις το πυρ βάλλουσι, και καίεται» (Ιωάν.15,6).

1 Ε.Π.Ε.14,594.

2 Βλ. «Η νέα Εκκλησιολογία του οικουμενικού Πατριάρχου κ. Βαρθολομαίου και επίκαιρα ομολογιακά κείμενα»,

Εκδ. ««Σύναξη ορθοδόξων κληρικών και Μοναχών», Ιανουάριος 2015, σελ. 9

3 Βλ. ἱερόν ζ΄ Κανόνα τῆς Γ΄ Οἰκουμενικῆς Συνόδου

4 «Η νέα Εκκλησιολογία…», ο.π. σελ. 13.


4

Πέραν αυτών ο αείμνηστος και μακαριστός Αρχιμανδρίτης π. Χαράλαμπος

Βασιλόπουλος στο περισπούδαστο βιβλίο του με τίτλο: «Ο Οικουμενισμός χωρίς

μάσκα» μας αποκαλύπτει μια άλλη διάσταση, πολύ σημαντική, του όλου θέματος.

Ότι δηλαδή την «ένωση των εκκλησιών» προωθούν τεκτονικοί κύκλοι. Γράφει:

«Ο Οικουμενισμός, κατασκεύασμα μασονικό, ζητεί να ισοπεδώσει όλες τις

θρησκείες, να τις ζυμώσει μέσα στο ίδιο ζυμωτήρι, για να ετοιμάσει σιγά – σιγά

την πάστα της θρησκευτικής αδιαφορίας, πρόδρομο – σύμπτωμα του

Αντιχρίστου». Παραθέτει μάλιστα σχετική τεκτονική διακήρυξη από το περιοδικό

«LA TEMPLE» (1946): «Το πρόβλημα το οποίον ηγέρθη υπό του σχεδίου της

ενώσεως των Εκκλησιών, αι οποίαι ομολογούν τον Χριστόν, ενδιαφέρει ζωηρώς

την Μασονίαν και είναι συγγενές προς την Μασονίαν, καθ’ όσον περιέχει εν

εαυτώ την ιδέαν της παγκοσμιότητος. Και ας μας επιτραπεί να προσθέσωμεν,

ότι εάν αυτή η ένωσις, τουλάχιστον όσον αφορά τας μη ρωμαϊκάς ομολογίας,

ευρίσκεται εις καλόν δρόμον, τούτο οφείλεται εις την τάξιν μας». 5

Υπάρχει και μια άλλη σοβαρή παράμετρος, σχετικά με τις «Προσευχές για την

ενότητα των χριστιανών». Εμμέσως πλην σαφώς μετατίθεται η ευθύνη για την

ενότητα στο ίδιο τον Θεό, τον Οποίο παρακαλούν οι προσευχόμενοι να κάμει την

«πολυπόθητη» ένωση! Οι αιρετικοί αποποιούνται των ευθυνών τους για την

διαίρεση του χριστιανικού κόσμου και επιζητούν από το Θεό να κάμει, μαγικώ τω

τρόπω, την ένωση! Μελετώντας όλες τις μέχρι τώρα συμπροσευχές, δεν

συναντήσαμε πουθενά την λέξη «μετάνοια», ούτε ως έννοια,! Αντίθετα κάνουν

λόγο για μια αόριστη και σκιώδη «συνολική ευθύνη» των χριστιανών, η οποία

προκλήθηκε από «προκαταλήψεις του παρελθόντος»! Ο θεολόγος κ. Ι. Μπουγάς

έγραψε το εξής απίστευτο: «Μετά την οικουμενική προσευχή των Χριστιανών η

Χάρις του Αγίου Πνεύματος θα οδηγήσει και στο κοινό Ποτήριο κατά το

ευλογημένο Συλλείτουργο όλων των χριστιανικών ομολογιών» (https://arxon.gr

/2023/01/i-koini-proseychi-olon-ton-christianon-18-25-ianoyarioy-2023-odigei-

stin-enotita/)!

Ωστόσο εδώ γεννάται το καυτό ερώτημα: Πως συμβαίνει, ενώ οι συμπροσευχές

αυτές γίνονται εδώ και πολλές δεκαετίες, να μην φέρνουν αποτέλεσμα και να μην

πραγματοποιείται η πολυπόθητη ενότητα; Γιατί ο Θεός δεν εισακούει τις

προσευχές τους; Δεν τις εισακούει για δύο κυρίως λόγους. Πρώτον μεν διότι οι

συμμετέχοντες προσεύχονται σ’ έναν ανύπαρκτο Θεό, αφού σύμφωνα με τον άγιο

Γρηγόριο Παλαμά, η αίρεση είναι ένα δεύτερο είδος αθεΐας: «Δεύτερον δε γένος

αθεΐας εστίν η πολυσχιδής και πολύμορφος απάτη των αιρετικών». 6 Και

δεύτερον, διότι αυτοί που συμμετέχουν σ’ αυτές επιζητούν να επιτύχουν μια

ενότητα, που δεν είναι σύμφωνη με το θέλημα του Θεού. Επιζητούν την ενότητα

όχι εν τη αληθεία της Ορθοδόξου πίστεως και μέσα στους κόλπους της Μιάς

Αγίας Καθολικής και Αποστολικής Εκκλησίας, αλλά μέσα στην «ποικιλομορφία»

μιάς σωρείας διαφορετικών δογματικών πεποιθήσεων, πολλές φορές εκ διαμέτρου

αντιθέτων μεταξύ τους.


5 Βλ. «Ο Οικουμενισμός χωρίς μάσκα», Εκδ. «Ορθοδόξου Τύπου», Αθήναι 1995, σελ. 71-72.

6 Επιστολή προς Σεραπίωνα 30. PG 26,597 C


5

Περαίνοντας την ανακοίνωσή μας εκφράζουμε την λύπη μας, καθώς για μια

ακόμη φορά διαπιστώνουμε την Εκκλησία μας να σύρεται σε συναντήσεις και

συμπροσευχές με τους αμετανόητους αιρετικούς, με προφάσεις της δήθεν «νέας»

ερμηνείας του όρου «συμπροσευχή» και της «νέας» δήθεν κατανοήσεως των

κανονικών προβλέψεων, που απαγορεύουν τις συμπροσευχές με αιρετικούς και

κακοδόξους.

Καλούμε και πάλι τους εκ των «Ορθοδόξων» οικουμενιστές να ανανήψουν και

να μετανοήσουν, πριν έρθει η ώρα του θανάτου, οπότε θα θρηνήσουν ανώφελα.

Τους καλούμε να σκεφθούν ότι με τη συμμετοχή τους σ’ αυτού του είδους τις

συμπροσευχές, όχι μόνον δεν ευαρεστούν στον Θεό, όπως νομίζουν, αλλά τον

παροργίζουν και αμαρτάνουν, καταπατούντες μάλιστα και τους ιερούς Κανόνες

και σκανδαλίζοντες τον πιστό λαό του Θεού. Ας σκεφθούν ακόμη, ότι με την

συμμετοχή τους δεν βοηθούν τους αιρετικούς να συνειδητοποιήσουν, ότι

βρίσκονται στην πλάνη, σε λάθος δρόμο. Αντίθετα μάλιστα γίνονται συμμέτοχοι

στην ασέβειά τους, παρακαλώντας τον Θεό να παραβλέψει την αμετανοησία τους

και την εμμονή τους στις πλάνες τους και να ενώσει τους χριστιανούς όχι εν τη

αληθεία, αλλά με τον συγκερασμό αληθείας και ψεύδους. Δηλαδή χωρίς την

μετάνοιά τους και την επιστροφή τους στην Μία, Αγία, Καθολική και Αποστολική

Ορθόδοξη Εκκλησία του Χριστού, αποδεχόμενοι σιωπηρώς, ή εκπεφρασμένα την

κακόδοξη οικουμενιστική θεωρία της «ενότητος στην ποικιλομορφία»!

Καλούμε ακόμη τον φιλόχριστο λαό του Θεού να αφυπνιστεί και να

συνειδητοποιήσει την κατ’ εξοχήν δύσκολη κατάσταση στην οποία βρίσκεται η

Εκκλησία μας. Να επαγρυπνεί, συμπαρατασσόμενος με όλους εκείνους τους

κληρικούς, που αγωνίζονται κατά της Αιρέσεως, έχοντας υπ’ όψη του ότι πλείστοι

Άγιοί μας, παλαιότεροι και σύγχρονοι, μας έχουν προειδοποιήσει για τον

ολισθηρό δρόμο της παναιρέσεως αυτής, που οδηγεί αναπόδραστα στην

πανθρησκεία και στην απώλεια.


Εκ του Γραφείου επί των Αιρέσεων και των Παραθρησκειών

Κυριακή 5 Φεβρουαρίου 2023

Εκδήλωση της Ενοριακής Επιτροπής Νεότητας .

Η Ενοριακή Επιτροπή Νεότητας του Ι. Ναού μας ο πρόεδρος της πατήρ  Βονιφάτιος Μπεργκ κ τα μέλη της ,διοργανώνουν απογευματινή εκδήλωση ,όπως αναγράφεται στην παρακάτω προσκληση. 
Η τιμή είναι 3 ευρώ κ μπορείτε να τις προμηθευτείτε από τα μέλη,
από το ναό κ από τον πατέρα Βονιφάτιο ! 
Παρακαλούμε για τη συμμετοχή σας κ σας ευχαριστούμε !

Τρίτη 31 Ιανουαρίου 2023

Παναγία η Ρομφαία του πόνου!

Η Παναγία η Ρομφαία που βρίσκεται στο ναό μας γιορτάζει στις 3 του μηνός Φεβρουαρίου .

 Στον εσπερινό της παραμονής 2 Φεβρουαρίου καθώς κ την επόμενη  στη γιορτή της θα παραβρεθεί κ θα ιερουργήσει ο Σεβασμιώτατος Πειραιώς Σεραφείμ! 

Παρακαλούμε στην παρουσία σας!

Δευτέρα 30 Ιανουαρίου 2023

ΑΠΙΣΤΕΥΤΗ ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ: ΤΟ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ ΕΞΕΔΩΣΕ ΤΟ ΚΟΡΑΝΙΟ!

 ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ


ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΡΑΘΡΗΣΚΕΙΩΝ

Εν Πειραιεί τη 30η Ιανουαρίου 2023



ΑΠΙΣΤΕΥΤΗ ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ: ΤΟ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ


ΕΞΕΔΩΣΕ ΤΟ ΚΟΡΑΝΙΟ!


Έχουμε συντάξει και δημοσιεύσει πάμπολλες ανακοινώσεις μας σχετικά με το

Ισλάμ. Έχουμε αποδείξει με αδιάσειστα στοιχεία, ότι πρόκειται για μια από τις

πλέον βάρβαρες και απολίτιστες θρησκείες της ιστορίας, αλλά και μία από τις

πλέον βλάσφημες εναντίον του Χριστιανισμού. Ο άγιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός

δίκαια και εύστοχα την αποκαλεί ως «λαοπλάνο θρησκεία και πρόδρομο του

Αντιχρίστου»! Σοβαρές θεολογικές μελέτες αποδεικνύουν ότι το Ισλάμ

απορρίπτει και πολεμά λυσσαλέα σχεδόν όλη την δογματική διδασκαλία της

Εκκλησίας μας. Αποκαλύπτουν ότι δεν πρόκειται για μία θρησκεία

«μονοθεϊστική», όπως την θέλουν οι θιασώτες του Οικουμενισμού, με δικές της

αρχές και πίστεις, αλλά για ένα συμπίλημα διδασκαλιών από τον Ιουδαϊσμό,

Χριστιανισμό, Γνωστικισμό, Μανιχαϊσμό, Ζωροαστρισμό, κλπ, δομημένων σε

συνδυασμό με την παγανιστική δεισιδαιμονία της προϊσλαμικής αραβικής

χερσονήσου. Τα χριστιανικά στοιχεία του Ισλάμ προέρχονται από τις διάσπαρτες

αιρετικές ομάδες της αραβικής ερήμου, όπου είχαν καταφύγει πλήθος αιρετικών,

που διώχθηκαν από το Βυζαντινό κράτος. Πολλές ανιστόρητες διηγήσεις του

Κορανίου, προέρχονται από τα λεγόμενα απόκρυφα κείμενα των πρώτων

χριστιανικών χρόνων, τα οποία χρησιμοποιούνταν ως «ιερές γραφές» από τους

αιρετικούς της εποχής εκείνης. Είναι άλλωστε ιστορικά αποδεδειγμένο, ότι ο

αγράμματος βεδουίνος Μωάμεθ, κατηχήθηκε από αιρετικούς χριστιανούς

ερημίτες, στα διάφορα ταξίδια του ως βοηθός καμηλιέρης.

Η ιστορία των 13 αιώνων της θρησκείας αυτής είναι ένας αδιάκοπος αγώνας

κατά του Χριστιανισμού, ο οποίος είναι ποτισμένος με ποταμούς αιμάτων

εκατομμυρίων χριστιανών. Φρικτές είναι οι διώξεις και θανατώσεις χιλιάδων

Νεομαρτύρων στα μαύρα χρόνια της οθωμανικής δουλείας, οι οποίοι

υποβλήθηκαν σε φοβερά μαρτύρια και έχυσαν το αίμα τους, διότι αρνήθηκαν να

απεμπολήσουν την πίστη τους στον αληθινό Τριαδικό Θεό και τον Ένσαρκο Θεό

Λόγο Του.

Ωστόσο στους σύγχρονους καιρούς της δαιμονικής «Νέας Εποχής» οι

θιασώτες του Οικουμενισμού και του πανθρησκειακού οράματος, αποδεχόμενοι

και διακηρύσσοντες επισήμως ότι όλες οι θρησκείες πιστεύουν στον ίδιο θεό και

σ’ όλες μπορεί να βρεί ο άνθρωπος τη σωτηρία, φυσικό και επόμενο είναι να

αποδέχονται και το ιερό βιβλίο των μουσουλμάνων, το Κοράνιο και να το

θεωρούν άγιο και θεόπνευστο. Μάλιστα για να αποδείξουν την «εκτίμησή» τους

σ’ αυτό, δωρίζουν δήθεν «άγια» Κοράνια σε επιφανείς μουσουλμάνους! Το

χειρότερο όμως αποκαλύφτηκε πρόσφατα. Τα δήθεν «άγια» Κοράνια, τα οποία


2


δωρίζει ο Οικουμενικός Πατριάρχης κ. Βαρθολομαίος, είναι έκδοση του

Οικουμενικού Πατριαρχείου, του Πατριαρχικού Κέντρου της Ελβετίας!

Πιο συγκεκριμένα στις 12 Νοεμβρίου 2022 ο κ. Βαρθολομαίος,

κατευθυνόμενος προς την Κύπρο για την κηδεία του μακαριστού Αρχιεπισκόπου

Χρυσοστόμου του Β΄, στάθμευσε στην Κω, όπου συναντήθηκε με τον εκεί

μουσουλμάνο ιμάμη, στον οποίο δώρισε όχι ένα αντίτυπο της Αγίας Γραφής,

όπως θα περίμενε κανείς, αλλά του Κορανίου. Εκεί αποκαλύφτηκε ότι το

συγκεκριμένο αντίτυπο προέρχεται από έκδοση του Οικουμενικού

Πατριαρχείου. Την απίστευτη είδηση έφερε στη δημοσιότητα γνωστό ιστολόγιο:

«Στις 12/11/22 ο πατριάρχης …Βαρθολομαίος βρέθηκε για λίγο στο νησί της

Κω πριν την άφιξή του στην Κύπρο για την εξόδιο ακολουθία του Χρυσοστόμου

Β΄. Θλίψη απέραντη προκαλεί αυτό που έγινε στην Κω με τους

“πατριαρχικούς” που περίμεναν να πάρουν την “ευλογία” του. […] Γύρω στο

11 του βίντεο ο ιμάμης στην Κω εξηγεί στην δημοσιογράφο, ότι ο πατριάρχης

Βαρθολομαίος του έδωσε ένα κοράνι μεταφρασμένο στα Ελληνικά και λέει

πόσο συγκινημένος είναι. […] Αμέσως μετά ο μητροπολίτης Αγκύρας Ιερεμίας

εξήγησε πως φτιάχτηκε η έκδοση του συγκεκριμένου κορανίου. […] “Η έκδοσις

αυτή έγινε στη Γενεύη. Έγινε στο κέντρο του πατριαρχείου στη Γενεύη, όπου ο

πρώην μητροπολίτης εκεί ο Δαμασκηνός ο μακαριστός είχε δημιουργήσει

επαφές με την Ιορδανία και μία καλή συνεργασία, και αποτέλεσμα της

συνεργασίας αυτής είναι η έκδοσις του κορανίου με μετάφραση Ελληνική

παραπλεύρως και χαίρω ιδιαιτέρως που ο πατριάρχης το έδωσε σήμερα στον

σοφολογιότατο να το κρατάει στην βιβλιοθήκη του”».

Όπως είναι φυσικό, το γεγονός αυτό δημιούργησε αίσθηση, πολλή λύπη και

ισχυρό σκανδαλισμό στον πιστό λαό του Θεού, ο οποίος γνωρίζει, τι πραγματικά

είναι το Ισλάμ. Πικρία και απογοήτευση προκάλεσε και σε όλους εμάς, που

ασχολούμαστε με θέματα οριοθετήσεως της Ορθοδόξου Πίστεώς μας. Το

Οικουμενικό Πατριαρχείο, το οποίο υπήρξε στο παρελθόν ο κυματοθραύστης των

κακοδοξιών και των πλανών, με ποταμούς αιμάτων αγίων και ηρώων της πίστεως,

εκδίδει ένα βλάσφημο για την χριστιανική μας πίστη βιβλίο, το Κοράνιο! Ένα

βιβλίο που υβρίζει ανελέητα τις αρχές της χριστιανικής πίστεως και εξαγγέλλει

φοβερές τιμωρίες για τους χριστιανούς που τις πιστεύουν! Θα κάνουμε το κόπο

στις γραμμές που ακολουθούν, για μια ακόμη φορά να παραθέσουμε συνοπτικά

τις φρικώδεις ύβρεις και βλασφημίες του και τις φοβερές απειλές του εναντίον

μας:


Α) Βλασφημίες κατά της Αγίας Τριάδος


Το Ισλάμ αρνείται μετά βδελυγμίας την θεμελιώδη χριστιανική πίστη περί του

αγίου Τριαδικού Θεού και την απορρίπτει ως «ειδωλολατρία» με τα εξής

κορανικά χωρία: «Πιστεύετε όθεν εις τον Θεόν και εις τους αποστόλους Αυτού

και μη λέγετε ότι υπάρχει Τριάς. Παύσατε λέγοντες τούτο και θα ωφεληθήτε,

διότι εις είναι μόνον ο Θεός» (Αι γυναίκες,4:169). «Ω οπαδοί της Βίβλου, μην

κάνετε κατάχρηση της θρησκείας σας και μην λέτε για τον Αλλάχ τίποτε άλλο

παρά μόνο την αλήθεια.…Πιστεύετε λοιπόν στον Αλλάχ και στους αποστόλους


3


του και μη λέτε ‘Τριάδα’. Παραιτηθείτε, θα είναι το καλύτερο για σας, γιατί ο

Αλλάχ είναι ο Θεός δοξασμένος. Μεγάλη η αξιοπρέπειά του προπαντός από το

να έχει παιδί» (Αι γυναίκες,4,171). «Πράγματι βλαστήμησαν όσοι είπαν “ο

Αλλάχ είναι ένας από τους τρεις της Τριάδας” Γιατί δεν υπάρχει άλλος Θεός

εκτός από τον ένα Θεό. Εκτός και αν παραιτηθούν από τον λόγο τους αυτό,

τότε αυτοί είναι άπιστοι και φοβερά βασανιστήρια θα πέσουν στους

βλάστημους» (Κοράν.5,73). Απορρίπτει την προαιώνια και αΐδια γέννηση του

Υιού από τον Πατέρα. Σύμφωνα με το Κοράνιο: «Πως είναι δυνατόν να έχει

παιδί, [ο Πατήρ], χωρίς να έχει σύζυγο;» (Κοράν.6,101). «Λέγε, Μουχάμμεντ:

“Αυτός είναι ο Αλλάχ, ο ένας και μοναδικός […] Ποτέ δεν γέννησε και ποτέ δεν

γεννήθηκε”» (Κοράν.112,1-4).


Β) Βλασφημίες κατά του Κυρίου μας Ιησού Χριστού.


Απορρίπτει με σφοδρότητα την θεότητα του Χριστού, με τα εξής κορανικά

χωρία: «Άπιστοι εισίν οι λέγοντες ότι ο Μεσσίας, Υιός της Μαριάμ, είναι Θεός.

Ειπέ αυτοίς, τις δύναται να αναχαιτίση τον Θεόν, εάν θελήση να καταστρέψη

τον Μεσσίαν Υιόν της Μαριάμ και την μητέραν αυτού και πάντα τα επί της γης

όντα;» (Η Τράπεζα 5:19). «Ο Μεσσίας, ο γιος της Μαριάμ, δεν ήταν τίποτ’ άλλο

παρά ένας Απόστολος. Τόσοι και τόσοι Απόστολοι πέρασαν πριν απ’ αυτόν»

(Κοράν.5:75). Απορρίπτουν την Σταύρωση και την Ανάστασή Του: «Και είπον

ημείς εφονεύσαμεν τον Μεσσίαν Ιησούν, Υιόν της Μαριάμ τον Απόστολον του

Θεού. Ουχί δεν εφόνευσαν, δεν εσταύρωσαν αυτόν, αλλά έτερον τινά όμοιον

αυτώ. Οι δε συζητήσαντες επί του αντικειμένου τούτου, έμειναν αυτοί οι ίδιοι εν

τη αμφιβολία, δεν ήσαν βέβαιοι περί τούτου αλλά κατά εικασίαν. Αληθώς ούτοι

δεν εφόνευσαν αυτόν, αλλ’ ο Θεός εν τη ισχύι και σοφία αυτού μετεκαλέσατο

αυτόν» (Αι γυναίκες 4:156). Προσθέτουν έναν ανύπαρκτο διάλογο του Ιησού με

τον Αλλάχ: «Και πρόσεξε όταν ο Αλλάχ θα πει: ‘Ω Ιησού γιε της Μαριάμ,

μήπως είπες στους ανθρώπους, λατρεύετε εμένα και τη μητέρα μου σαν Θεούς

εκτός από τον Αλλάχ;’ Δόξα σε σένα είπε ο Ιησούς “ποτέ δεν θα έλεγα ό,τι δεν

είχα δικαίωμα να πω και αν είπα τέτοιο πράγμα, εσύ θα το γνωρίζεις αμέσως.

Γιατί ξέρεις, τι κρύβει η καρδιά μου ενώ εγώ δεν ξέρω τι υπάρχει στη δική σου,

γιατί εσύ είσαι ο Γνώστης όλων όσα είναι κρυμμένα”» (Κοράν.5,116).

Ο Χριστός είναι για το Ισλάμ ένας απλός δούλος του Αλλάχ σύμφωνα με

«ομολογία» του ιδίου του Χριστού: «Είμαι στ’ αλήθεια ένας δούλος του Αλλάχ.

Μου έδωσε το Βιβλίο, [την αποκάλυψη] και με έκανε Προφήτη» (Κοράν.9:30).

Όποιος εξισώνει τον Αλλάχ με τον Χριστό θα τιμωρηθεί στο αιώνιον πυρ: «Και

όμως [οι άπιστοι χριστιανοί] έχουν αποδώσει σε αυτόν τη θεότητα του Αλλάχ

ένα μέρος, ένα παιδί από τον δούλο του» (Κοράν.43/15). «Βλασφημούν βεβαίως

όποιοι λένε ότι ‘ο Αλλάχ είναι ο Χριστός ο γιος της Μαριάμ’. Ο Χριστός είπε “Ω

παιδιά του Ισραήλ λατρεύετε τον Αλλάχ τον Κύριο μου και Κύριό σας” και

σίγουρα όποιος συνδυάζει άλλους θεούς με τον Αλλάχ τότε ο Αλλάχ θα

απαγορεύσει για αυτόν τον παράδεισο και σπίτι του θα είναι η φωτιά»

(Κοράν.5,72). Ο Χριστός θεωρείται ισότιμος του Αδάμ, ο οποίος πλάστηκε με


4


λάσπη. Για τον Αλλάχ η γέννηση του Ιησού είναι παρόμοια με τη γέννηση του

Αδάμ (Κοράν.10.7). Οι Χριστιανοί αποκαλούνται «άπιστοι», «βλάσφημοι» και

«αχάριστοι» επειδή λατρεύουν τον Μεσσία – Χριστό ως Θεό: «Μοιάζουν με τους

αρχαίους άπιστους. Ο Θεός ας τους καταστρέψει. Πόσα ψέματα λένε!»

(Κοράν.9.30)

Επίσης αναφέρεται: «Ο Μωάμεθ δίδαξε ότι ο Ιησούς θα κατέλθει στα έσχατα

στη γη από τον ουρανό και θα επιτελέσει τα ακόλουθα: Θα καταστρέψει

(σπάσει) τον σταυρό. Θα σκοτώσει τους χοίρους. Θα καταργήσει τον κεφαλικό

φόρο, τον οποίο πληρώνουν οι μη μουσουλμάνοι, (ιουδαίοι, χριστιανοί και

ζωροάστρες) στο ισλαμικό Κράτος. Θα ακυρώσει όλες τις ψεύτικες θρησκείες,

εκτός από το Ισλάμ και θα αγωνιστεί υπέρ της επικράτησής του. Θα επιβάλλει

και θα διαδώσει το Ισλάμ ακόμη και με τη βία. Τέλος, θα συντρίψει τον

αντίχριστο και θα ζήσει για σαράντα έτη. Στη συνέχεια θα πεθάνει και οι

μουσουλμάνοι θα προσευχηθούν για εκείνον» 1 . Τελεία διαστροφή ολοκλήρου της

Ενσάρκου Θείας Οικονομίας!


Γ) Βλασφημία κατά του Αγίου Πνεύματος.


Το Κοράνιο βλασφημεί και το Άγιο Πνεύμα, το Οποίο ταυτίζει με τον

Μωάμεθ! Ο ψευδοπροφήτης του Ισλάμ είναι, σύμφωνα με το Κοράνιο, ο

αναγγελλόμενος από το Χριστό Παράκλητος: «Ο δε Ιησούς Υιός της Μαριάμ

είπε προς τον λαόν αυτού: Ω υιοί Ισραήλ εγώ ειμί Απόστολος του Θεού

πεμφθείς προς υμάς όπως κυρώσω την προ εμού αποσταλείσαν Πεντάτευχον

και ευαγγελίσωμαι υμίν την έλευσιν ετέρου Αποστόλου μετ’ εμέ, ού το όνομα

Αχμέτ» (Πολεμική παράταξη 61:6).


Δ) Βλασφημία κατά της Εκκλησίας.


Η Εκκλησία για το Ισλάμ είναι ψεύτικη θρησκεία, την οποία ίδρυσαν οι

μετέπειτα «άπιστοι» χριστιανοί, παρερμηνεύοντας και παραχαράσσοντας το

«αληθινό κήρυγμα» του Ιησού, που ήταν η αναγγελία της «αληθινής θρησκείας»

του Ισλάμ! «Λέγε: Ω λαοί της Βίβλου μην ξεπερνάτε στην πίστη, τα όρια του

σωστού, καταπατώντας την αλήθεια, αλλά ούτε και να ακολουθείτε τους

πόθους εκείνων, που παραπλάνησαν πολλούς και απομάκρυναν τον εαυτό τους

από τον σωστό δρόμο» (Κοράν.5,77)!


Ε) Βλασφημίες κατά της Θεοτόκου.


Παρά το γεγονός ότι το Κοράνιο φαίνεται να σέβεται το πρόσωπο της

Θεοτόκου Μαρίας, στην ουσία την υβρίζει, αφού την απογυμνώνει από την

ιδιότητά Της ως Μητέρα του Θεού, η οποία δεν γέννησε Θεό, αλλά άνθρωπο! «Ο


1 Πηγή: Abū Dāwūd, Sunan Abī Dāwūd, Tahqiq Muḥammad Nāsir al-Dīn al-Albanī, Riyāḍ: Maktabat al-Maʿārif

lil-Nashr wal-Tawzīʻ, 1996, σσ. 773-774


5


Μεσσίας, ο γιος της Μαριάμ, δεν ήταν τίποτ' άλλο παρά ένας Απόστολος. Τόσοι

και τόσοι Απόστολοι πέρασαν πριν απ’ αυτόν» (Κοράνιο 5:75). Σύμφωνα με την

ισλαμική παράδοση, όπως την εξέφρασε πρόσφατα ο αιγύπτιος μουσουλμάνος

«θεολόγος» Σαλέμ Αμπντέλ Γκαλίλ, η Παναγία θα είναι μια από τις τέσσερις

συζύγους του Μωάμεθ στον «παράδεισο»: «Τέσσερις γυναίκες επελέγησαν, μαζί

με τη Μαριάμ και η Μαριάμ είναι η πρώτη μεταξύ τους. Και αυτή θα είναι η

σύζυγος του αγαπημένου μας Μωάμεθ στον παράδεισο, και θα είναι η πρώτη

που θα μπει στον παράδεισο μαζί με τους μεγαλύτερους προφήτες. Και όχι μόνο

με του προφήτες, αλλά με τους μεγαλύτερους προφήτες» 2 .

ΣΤ) Προτροπή για αισθήματα μίσους και πράξεων βίας κατά των χριστιανών.

Το Κοράνιο, όπως και η Χαντίθ, (παράδοση), του Ισλάμ είναι κατάμεστη από

εκδηλώσεις αισθημάτων μίσους και σαφή παραγγέλματα πράξεων βίας και

θανατώσεως ημών ως «απίστων»! Παραθέτουμε κάποια από αυτά: «Ώ προφήτη!

Παρότρυνε τοὺς πιστοὺς στὸν πόλεμο. Αν υπάρχουν είκοσι από σας, που

υπομονετικά επιμένουν, θα νικήσουν διακόσιους και αν από σας είναι εκατό, θα

νικήσουν χίλιους από τους απίστους…» (Τα λάφυρα, 8,65). «Ο Αλλάχ δεν

συγχωρεί, όποιον λατρεύει συνέταιρο μ’ Αυτόν» (Αι γυναίκες, 4,8). Αφού ο

Αλλάχ δεν συγχωρεί εκείνους που πιστεύουν σε άλλο Θεό, τι πρέπει να κάμουν οι

πιστοί του; Ασφαλώς να εξοντώσουν, όσους λατρεύουν «συνεταίρους» του

Αλλάχ! «Και να πολεμάτε για χάρη του Αλλάχ όσους σας πολεμούν…», (Η

αγελάδα,190). «Φονεύετέ τους, όπου τους βρίσκετε και διώχτε τους, από κει

που σας εδίωξαν (….) Αν όμως σας πολεμήσουν, σκοτώστε τους. Τέτοια είναι η

τιμωρία των απίστων», (Η αγελάδα,4,191). «Πολεμάτε τους ώσπου να μην σας

καταδιώξουν στην ειδωλολατρία και να υπερισχύσει η Πίστη στον Αλλάχ», (Η

αγελάδα,2,193). «Και όταν οι απαγορευμένοι μήνες έχουν περάσει, τότε

(πολεμάτε και) σκοτώνετε τους ειδωλολάτρες, οπουδήποτε κι αν τους βρείτε,

και συλλάβετέ τους και πολιορκείστε τους και στήστε τους παγίδες με κάθε

(πολεμικό) στρατήγημα. Αν όμως μετανιώσουν και διατηρήσουν την τακτική

προσευχή κι εφαρμόσουν (τακτική) ελεημοσύνη, τότε αφήστε τους ελεύθερους.

Γιατί ο Αλλάχ είναι πολυεύσπλαχνος, πολυεπιεικής», (Η μετάνοια,9,5).

Τί σημαίνουν όλα αυτά; Ασφαλώς εξόντωση των «απίστων» Χριστιανών και

τίποτε λιγότερο! Μ’ άλλα λόγια εμείς οι χριστιανοί είμαστε άξιοι θανάτου, δεν

έχουμε δικαίωμα ζωής και άρα ούτε ως ανθρώπινα όντα πρέπει να λογιζόμαστε.

«Πολυεπιεικὴς» είναι ὁ Αλλάχ, μόνον όταν υποταχτούμε στο Ισλάμ, ειδάλλως θα

εξοντωθούμε! Αλλά πως μπορεί να είναι αληθινός Θεός, ένας «θεός», ο οποίος

καταπατεί το αυτεξούσιο, με το οποίο ετίμησε τον άνθρωπο, όταν τον έπλασε, ως

κύριο χαρακτηριστικό γνώρισμα της κατ’ εικόνα Θεού δημιουργίας του;

Αυτό είναι, εν ολίγοις, το φρικτό περιεχόμενο του δήθεν «αγίου» Κορανίου, το

οποίο εξέδωσε, σύμφωνα με επίσημη ομολογία του Σεβ. Μητροπολίτου Αγκύρας


2 https://www. huffingtonpost.gr/2017/01/28/eidhseis-diethnes-panagia-moameth-paradeisos-

aigyptos_n_14460436.html


6


κ. Ιερεμίου, το Οικουμενικό Πατριαρχείο, για να το δωρίζει ο εκάστοτε

Πατριάρχης σε εξέχοντα πρόσωπα μουσουλμάνων! Ένα βιβλίο όχι απλά διάφορο

της χριστιανικής μας πίστεως, αλλά άκρως βλάσφημο, γεμάτο απειλές κατά της

χριστιανικής μας πίστεως και κατά τον άγιο Ιωάννη τον Δαμασκηνό, «βιβλίον

ανάμεστον, [= γεμάτο], πάσης κτηνωδίας και αθείας» και «άξιο γέλωτος»!

Περαίνοντας, προσπαθούμε να βρούμε έστω και την παραμικρή δικαιολογία για

την πράξη αυτή του Οικουμενικού Πατριαρχείου μας και δεν βρίσκουμε. Όπως

δεν μπορούμε να διανοηθούμε ότι θα μπορούσαν ο Μέγας Αθανάσιος, ή ο Άγιος

Κύριλλος να εκδώσουν την «Θάλεια» του αιρεσιάρχη Αρείου, έτσι δεν μπορούμε

να διανοηθούμε ότι το Φανάρι εξέδωσε το Κοράνιο! Όμως η επίσημη μαρτυρία

του πατριαρχικού Ιεράρχου δεν μας αφήνει περιθώρια να αμφιβάλλουμε! Ίσως

κάποιοι δικαιολογήσουν την ανίερη και άφρονα αυτή πράξη, ως διπλωματικό

ελιγμό, ως καλλιέργεια δημοσίων σχέσεων με τους αλλόθρησκους. Αγνοούν

όμως, ότι σε θέματα πίστεως δεν χωρούν διπλωματικοί ελιγμοί, οι οποίοι είναι

απόλυτα ξένοι προς την Πατερική μας Παράδοση. Οι άγιοι Πατέρες μας ποτέ τους

δεν θυσίασαν την ομολογία της πίστεως στο βωμό διπλωματικών ελιγμών και

δημοσίων σχέσεων. Η πλάνη ότι όλες οι θρησκείες πιστεύουν στον ίδιο Θεό και

όλες παρέχουν σωτηρία, γιατί έχουν δήθεν τμήμα της αληθείας, τότε μόνο θα

κατεδαφιστεί, εάν και εφ’ όσον στο μέλλον συγκροτηθεί αληθής πανορθόδοξη

Σύνοδος, που θα καταδικάσει την παναίρεση του Οικουμενισμού. Όμως ένα

τέτοιο ενδεχόμενο δεν φαίνεται στον ορίζοντα. Προς το παρόν τουλάχιστον, με

ευθύνη των πρωθιεραρχών της Ορθοδοξίας.

Εκ του Γραφείου επί των Αιρέσεων και των Παραθρησκειών

Κοπή πρωτοχρονιάτικης πίτας 2023 στο εόρτιο του ναού μας !

Οι Τρεις Ιεράρχες .



Κάθε χρόνο, στις 30 Ιανουαρίου, η Χριστιανική Εκκλησία τιμά από κοινού τους τρεις Μεγάλους Πατέρες και Οικουμενικούς Δασκάλους, τον Μέγα Βασίλειο, τον Γρηγόριο τον Θεολόγο και τον Ιωάννη τον Χρυσόστομο. Στην Ελλάδα τιμώνται ως προστάτες της εκπαίδευσης και των γραμμάτων.

Σύμφωνα με το sansimera.gr, η εορτή των Τριών Ιεραρχών εισήχθη στην εκκλησία στα μέσα του 11ο αιώνα από τον λόγιο και μητροπολίτη Ευχαΐτων Ιωάννη Μαυρόποδα (1000-1070), επί αυτοκράτορος Κωνσταντίνου Θ’ του Μονομάχου (1000-1055). Σκοπός του Μαυρόποδα ήταν να παρουσιάσει τις τρεις εξέχουσες αυτές προσωπικότητες της Χριστιανοσύνης ως τους κατ’ εξοχήν υπερμάχους του τριαδικού δόγματος και να δώσει τέλος στον φατριασμό που σοβούσε στο σώμα της εκκλησίας για το ποιος από τους τρεις ιεράρχες είναι ο σπουδαιότερος. Είναι χαρακτηριστικό ότι την εποχή εκείνη μεγάλος αριθμός ιερωμένων και πιστών είχαν χωριστεί σε τρεις ομάδες: τους Ιωαννίτες, τους Γρηγορίτες και τους Βασιλείτες.

Στην Ακολουθία ο Μαυρόπους υμνεί τη σημασία του έργου και την ποιότητα της δράσης τους και τονίζει τη σχέση της Τριανδρίας με τον Τρισυπόστατο Θεό για την Ορθόδοξη Εκκλησία. Οι απαρχές της Εορτής πρέπει να εντοπισθούν σε μια περίοδο «διανοητικού αναβρασμού». Είναι η εποχή που ο Κωνσταντίνος Θ’ Μονομάχος αναδιοργάνωνε τη Νομική Σχολή της Κωνσταντινούπολης η οποία κατάρτιζε τα μελλοντικά στελέχη της Βυζαντινής διοίκησης, στελεχώνοντας τη Σχολή με λόγιους όχι αριστοκρατικής καταγωγής: σε αυτούς συμπεριλαμβάνονταν ο Μιχαήλ Ψελλός, ο Ιωάννης Ξιφιλίνος και ο Ιωάννης Μαυρόπους. Οι μεταρρυθμίσεις που ο Κωνσταντίνος Θ΄ προωθούσε και με τις οποίες ταυτίστηκε ο Ψελλός και η ομάδα του τους εξανάγκασε έναν-έναν σε παραίτηση στη συνέχεια.

Πράγματι, οι συνεχείς επιθέσεις εκ μέρους του παλιού δικαστή Οφρυδά ήταν μια έκφραση δυσαρέσκειας για τον τρόπο στέρησης του ελέγχου της νομικής εκπαίδευσης εκ μέρους των καθημερινών εργατών του νόμου, της συντεχνίας των συμβολαιογράφων. Τα πνευματικά ενδιαφέροντα των Ψελλού και Ιωάννη Ιταλού και ο προσανατολισμός τους στην θύραθεν σκέψη προκάλεσε την αντίδραση της Εκκλησίας η οποία επιθυμεί να ελέγξει την εκπαίδευση και να την απαλλάξει από τα όποια περιττά της στοιχεία. Οι Τρεις Άγιοι εμφανίζονται μαζί το 1066 στο Ψαλτήριο Θεοδώρου και σε όλη τη διάρκεια του 11ου αιώνα όλο και πιο συχνά σε εικονογραφημένα χειρόγραφα. Στα Ευχάιτα πρέπει να καθιερώθηκε για πρώτη φορά η εορτή όταν ήταν εκεί ο Μαυρόποδας Μητροπολίτης.

Η μνήμη των Τριών Ιεραρχών έρχεται να συμβολίσει μεταφορικά την Αγία Τριάδα και τον ρόλο των Τριών Πατέρων στη διαμόρφωση του τριαδικού δόγματος και να υποδηλώσει τα όρια προσέγγισης του ελληνικού φιλοσοφικού στοχασμού. Ουσιαστικά η εκκλησιαστική εορτή θεσπίστηκε με σκοπό την κατασίγαση της εγερθείσης διάστασης σχετικά με την αξιολογική ιεράρχησή τους και δεν ήταν παρά ένα απλό επεισόδιο της ιστορίας της Εκκλησίας της Κωνσταντινούπολης, καθώς ο καθορισμός περιελάμβανε τρεις πατέρες οι οποίοι ανήκαν στο κλίμα του Οικουμενικού Πατριαρχείου.

Η εορτή των Τριών Ιεραρχών, εκτός από τον εκκλησιαστικό χαρακτήρα, έχει και εκπαιδευτικό στα καθ’ ημάς. Θεωρείται ως η εορτή των ελληνικών γραμμάτων, καθόσον οι Τρεις Ιεράρχες συνετέλεσαν στην ανάπτυξη της χριστιανικής διδασκαλίας, σε συνδυασμό με την ανάπτυξη των αρχαίων ελληνικών γραμμάτων. Ο εκπαιδευτικός χαρακτήρας της εορτής των Τριών Ιεραρχών καθιερώθηκε στις 9 Αυγούστου του 1841 από το ακαδημαϊκό συμβούλιο του Οθωνείου Πανεπιστημίου (νυν Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών) και πρωτογιορτάστηκε στις 30 Ιανουαρίου του 1842. Τα επόμενα χρόνια, ο εορτασμός επεκτάθηκε σ’ όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.

Οι διαδικασίες καθιέρωσης της εορτής ως εκπαιδευτικής συνδέονται με το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, όταν σε συνεδρίαση του Ακαδημαϊκού Συμβουλίου στις 9 Αυγούστου του 1841, η οποία πραγματοποιήθηκε με αφορμή τον θάνατο του καθηγητή του ιδρύματος Δημήτριου Μαυροκορδάτου και δωρεάς στο Πανεπιστήμιο Αθηνών της οικίας του θανόντος από τον πατέρα του, θέλησαν να τον τιμήσουν. Τελικά προκρίθηκε η καθιέρωση μνημοσύνου υπέρ των ευεργετών του Πανεπιστημίου κατά την Εκκλησιαστική Εορτή των Τριών Ιεραρχών. Ο πρώτος Εορτασμός-μνημόσυνο πραγματοποιήθηκε στις 30 Ιανουαρίου 1842. Η πραγματική θεσμοθέτηση της εορτής όμως θα καθυστερήσει: θα πραγματοποιηθεί το 1911 όταν το ανώτατο αυτό ακαδημαϊκό ίδρυμα θα αποκτήσει τον καινούργιο οργανισμό του και μέσα σε αυτόν θα προσδιορίσει και τις εορτές του

Απολυτίκιο

Τους τρεις μεγίστους φωστήρας της τρισηλίου Θεότητος, τους την οικουμένην ακτίσι δογμάτων θείων πυρσεύσαντας, τους μελιρρύτους ποταμούς της σοφίας, τους την κτίσιν πάσαν θεογνωσίας νάμασι καταρδεύσαντας, Βασίλειον τον μέγαν, και τον Θεολόγον Γρηγόριον, συν τω κλεινώ Ιωάννη, τω την γλώτταν χρυσορρήμονι, πάντες οι των λόγων αυτών ερασταί, συνελθόντες ύμνοις τιμήσωμεν· αυτοί γαρ τη Τριάδι, υπέρ υμών αεί πρεσβεύουσιν. sansimera.

Κυριακή 29 Ιανουαρίου 2023

ΟΙ ΡΙΖΕΣ ΤΗΣ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑΣ ΕΦΙΑΛΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ

 ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ


ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΡΑΘΡΗΣΚΕΙΩΝ

Εν Πειραιεί τη 23η Ιανουαρίου 2023

ΟΙ ΡΙΖΕΣ ΤΗΣ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑΣ ΕΦΙΑΛΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ

Η ανθρωπότητα εισήλθε σε μια νέα εποχή θεωρήσεως του ανθρώπου, στην

εποχή του «Μετανθρωπισμού», όπου ο άνθρωπος έχει απογυμνωθεί από τις

θεόσδοτες αξίες του και έχει υποβιβαστεί στην κατηγορία της χρηστικότητας. Που

σημαίνει ότι η όποια αξία του μετράται με το πόσο χρήσιμος είναι, ή δεν είναι, για

τον άλλον, κατά πόσον μπορεί να ικανοποιήσει, ή όχι, τις ανάγκες του άλλου! Σ’

αυτή την δίνη τον οδήγησε η μακροχρόνια ύπουλη δράση της «Νέας Εποχής», η

οποία, όπως έχει αποδειχτεί, αποτελεί την χειρότερη κατάπτωση στην ιστορία της

ανθρωπότητας. Στο πρόσωπο του νεοεποχίτικου ανθρώπου υιοθετήθηκε απόλυτα

το αρχέγονο εωσφορικό ψέμα προς στους πρωτοπλάστους, ότι δήθεν είναι από τη

φύση τους θεοί, (Γεν.3,5). Το δαιδαλώδες πλέγμα της «Νέας Υδροχοϊκής

Εποχής» με τα χιλιάδες «παρακλάδια» του έχει δηλητηριάσει τον σύγχρονο

άνθρωπο με το εωσφορικό ψέμα, ότι δεν χρειάζεται άλλον Θεό, έξω από τον

εαυτό του για να τον σώσει.

Ένα από αυτά τα «παρακλάδια» είναι και το νεοφανές νεοπαγανιστικό

φαινόμενο, το οποίο λειτουργεί ως «προωθητικός κριός» εκθεμελίωσης των

χριστιανικών αξιών από τα ανθρώπινα πρόσωπα και την κοινωνία. Με τη

δυναμική απόπειρα «νεκρανάστασης» των αρχαίων ειδωλολατρικών

θρησκευμάτων εισάγει μια νέα θεώρηση του ανθρώπου, ο οποίος εξωθείται στις

«ηθικές» των παγανιστικών «θεών», οι οποίοι ενσάρκωναν την πλέον ακραία

διαστροφή της ανθρωπίνης φύσεως, παρόμοια με αυτήν των δαιμόνων!

Θεωρήσαμε ότι είναι σημαντικό να αναφερθούμε σ’ αυτή την τρομακτική

αλλοίωση του σύγχρονου ανθρώπου, προκειμένου να αντιληφθούμε, έστω και

αμυδρώς, το εύρος της σύγχρονης κακοδαιμονίας, της πραγματικά εφιαλτικής

κατάστασης που επικρατεί παγκοσμίως τον τελευταίο καιρό.

H ανθρωπολογία της «Νέας Εποχής», η οποία ταυτίζεται σχεδόν απόλυτα με

εκείνη του Νεοπαγανισμού, αντικατοπτρίζει πλήρως τον αυτονομημένο και

αποστατημένο από το Θεό άνθρωπο. Δεν υπάρχει στην ανθρώπινη ιστορία άλλο

αντίχριστο σύστημα, όπως αυτό της «Νέας Εποχής», το οποίο καλλιεργεί την

αλαζονία του ανθρώπου σε τέτοιο βαθμό, ώστε να τον ανεβάζει σε δυσθεώρητα

ύψη νοσηρής αποθέωσης. Επίσης δεν υπάρχει άλλο αντίχριστο σύστημα, το οποίο

αποκόπτει τον άνθρωπο σε τέτοιο βαθμό από την κοινωνική συνοχή, ώστε να τον

βυθίζει σε ένα απερίγραπτα τρομακτικό εγωκεντρισμό. Μέσα στα πλαίσια της εν

λόγω ανθρωπολογίας έχουν αναπτυχθεί ποικίλες μέθοδοι και πρακτικές, όπως π.χ.

η ανάπτυξη της «θετικής σκέψεως», οι «εναλλακτικές μορφές θεραπείας», κ.α.,

δια των οποίων εμπεδώνεται η αντίληψη ότι ο άνθρωπος, ως παντοδύναμος,

μπορεί να «αυτοπραγματωθεί» και να «αυτοθεραπευθεί». Μια τέτοια μέθοδος

είναι για παράδειγμα η μέθοδος Κουάν Γιν, η οποία βοηθάει, (υποτίθεται), τον


2

άνθρωπο να ανακαλύψει τις πανίσχυρες δυνάμεις που βρίσκονται μέσα του, οι

οποίες εκδηλώνονται ως εσωτερικό φως και ήχος.

Ας δούμε τι λένε οι ίδιοι οι εκπρόσωποι τη Νέας Εποχής για το θέμα αυτό, αλλά

και οι εκπρόσωποι του Νεοπαγανισμού. Ο θεοσοφιστής συγγραφέας Τζέφρεϋ

Φάρδινγκ τόνισε κατηγορηματικά πως «ο άνθρωπος είναι ο ίδιος θεός και

μάλιστα ο μοναδικός θεός του εαυτού του» (βλ. «Το Όραμα», ιστοσελ. Ελλ.

Θεοσοφ. Εταιρίας). Ένας άλλος αποκρυφιστής ο Έμμετ Φόξ ορίζει τον άνθρωπο

ως «αιώνιο και παντοδύναμο, ο οποίος μπορεί να πετύχει ό,τι θελήσει» (βλ. Χ.

Τσιάκκα, «Λεξικό Θρησκειών και Αιρέσεων», Κύπρος 2002, σελ.307)! Η

νεοεποχίτικη οργάνωση Agni Yoga έχει ως αρχή της το: «Εγώ είμαι εσύ, εσύ

είσαι εγώ, μέρη του θεϊκού Εαυτού». Με άλλα λόγια ο άνθρωπος είναι και αυτός

μια από της πολλές απορροές της «Συμπαντικής Αρχής» και φέρει μέσα του τη

θεία ουσία, άρα είναι φύσει θεός!

Μια άλλη επίσης θεμελιώδης δοξασία των ομάδων της Νέας Εποχής και του

Νεοπαγανισμού είναι η πίστη στον αδυσώπητο νόμο του Κάρμα και της

μετενσάρκωσης, που είναι μια από τις πιο τρανταχτές παραμέτρους της

αυτονόμησης του ανθρώπου από το Θεό. Τονίζει Ελληνίδα θεοσοφίστρια: «Για

πρώτη φορά στο Δυτικό κόσμο, ανακοινώνονται οι νόμοι του Κάρμα και της

Μετενσάρκωσης…Μέσω της γνώσης και της αυτοπαρατήρησης καλλιεργείται

η πίστη για τις μεταφυσικές αιτίες της ζωής και η σταθερή έφεση προς την

πνευματικότητα». Σε άλλο σύγγραμμά της η ίδια συγγραφέας είναι πιο

αναλυτική: Ο άνθρωπος με την αυτοεξέλιξή του μπορεί να αναχθεί σε Μαχάτμας,

δηλαδή σε υπεράνθρωπο, καθότι «οι Μαχάτμας είναι άνθρωποι πολύ εξελιγμένοι

πνευματικά (και) ελέγχουν τις δυνάμεις της φύσης» (https://www.reikicenter.gr

/forum/viewtopic.php?t=2109). Καλούνται λοιπόν οι άνθρωποι της Νέας Εποχής

να αποδεχτούν το νόμο του Κάρμα και της αυτοεξέλιξης μέσα από τις διαδικασίες

της μετεμψύχωσης για να γίνουν Μαχάτμας, να υπερβούν τη φύση τους, να γίνουν

υπεράνθρωποι. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση του γνωστού γκουρού

Ρόμπερτ Νάτζεμυ, οποίος προτρέπει: «Να γίνουμε υπεράνθρωποι σαν τον Ιησού

Χριστό και να συγχωνευτούμε, να γίνουμε ένα με το Θεό» (βλ. «Ο μυστικός

κύκλος της ζωής»).

Στο χώρο του Νεοπαγανισμού επαναλαμβάνεται η ίδια ιδεολογία. Έλληνας

θεωρητικός του χώρου των αρχαιοθρήσκων γράφει: «Δια του θείου νόμου της

εξελίξεως και με τις επανειλημμένες μετεμψυχώσεις, οι ατομικότητες που

γεννιούνται μέσα στον κόσμο κατακτούν την Ανωτέρα Συνείδηση και γίνονται

θεοί αθάνατοι που φροντίζουν για την εύρυθμη λειτουργία της Φύσεως»

(Ιστοσελίδα oodegr.com). Και συνεχίζει: «Η ψυχή εξελίσσεται, δέχεται εγγραφές

και αποκτά την συνείδηση διά επανειλημμένων μετεμψυχώσεων που αρχίζουν

από το ορυκτό βασίλειο, για να περάσουν στα ζώα και τέλος στον άνθρωπο.

Όταν ο κύκλος αυτός κλείσει επιτυχώς, τότε η ψυχή έχει αποκτήσει την

Ανωτέρα Συνείδηση, οπότε και εισέρχεται στους Ανωτέρους Κόσμους, όπου και

συνεχίζει διηνεκώς την εξέλιξή της, καθισταμένη ήρως, δαίμων, θεός

Ολύμπιος» (όπου ανωτ.). Το ίδιο διαβάζουμε και σε αχραιολατρικό περιοδικό:

«Κάθε άνθρωπος έχει τη δυνατότητα να προβιβάσει το Είναι του σε Θεό. Και


3

αυτό επειδή αντιπροσωπεύουμε όλοι μας ένα μικρό απειροελάχιστο κομμάτι

της Πρωταρχικής Ιδέας» (Διιπετές.τευχ.1,1991,σ.6).

Κοινές είναι και οι περί ηθικής αντιλήψεις τους. Μια από τις σημαντικότερες

παραμέτρους της διδασκαλίας της «Νέας Εποχής» καθώς και του Νεοπαγανισμού

είναι η έλευση στον σύγχρονο κόσμο της νέας ηθικής, όπως την οραματίστηκαν οι

ιδρυτές του κινήματος αυτού. Όπως διατείνονται, η νεοεποχίτικη υδροχοϊκή

«ηθική» ήλθε να εκτοπίσει την παλαιά ηθική, κυρίως την χριστιανική, η οποία,

κατ’ αυτούς, καταπίεζε και καταπιέζει ασφυκτικά τον άνθρωπο και του

αναστέλλει όλες τις δημιουργικές του δυνάμεις, για να αναχθεί σε ανώτερες

πνευματικές σφαίρες. Όπως προκύπτει όμως από τα ίδια τα κείμενά τους, η

«νεοεποχίτικη ηθική» είναι στην ουσία η κατάργηση της χριστιανικής ηθικής και

όλων των ηθικών κωδίκων, που διαμόρφωσε ο άνθρωπος μέχρι σήμερα. Είναι η

ταφόπετρα κάθε ηθικής εννοίας, διότι δεν κάνει καμιά διάκριση ανάμεσα στο

καλό και το κακό.

Ο διαβόητος γκουρού Μπαμπάζι (Babazi) αποφάνθηκε κατηγορηματικά πως

«Οι παλαιοί νόμοι και οι κανονισμοί έχασαν σήμερα την ισχύ τους» (Χ.

Τσιάκκα, μν. έργ. σελ. 624). Το ίδιο και ο γνωστός Σάτυα Σαϊ Μπάμπα

αποφάνθηκε: «Όποιος υπακούει στο νόμο του Κάρμα, είναι πιο ηθικός και

δίκαιος, από έναν που ακολουθεί τις 10 εντολές… Αυτό που ονομάζουμε

τιμωρία του Θεού δεν είναι τίποτε άλλο από την αντίδραση των δικών μας

πνευματικών φυσικών πράξεων» (όπου ανωτ. 609). Αμαρτία κατά τον θεωρητικό

της Νέας Εποχής J. Murphy είναι η αδυναμία μας να αυτοπραγματωθούμε.

Προσέξτε το αλλόκοτο σκεπτικό του: «Το να είναι κανείς ασθενής, πτωχός,

θλιμμένος, αυτό είναι αμαρτία. Ο τελικός σκοπός της ηθικής τάξης είναι η

ηδονή»! Ακούστε και το πιο εξωφρενικό και άκρως δαιμονικό: «Το να θεωρήσει

κανείς τον εαυτό του αμαρτωλό, λογίζεται ως αρνητική σκέψη. Μόνο τότε

γίνεται ‘αμαρτωλός’ και αυτοβυθίζεται στη δυστυχία»! Ο Αμερικανός

νεοεποχίτης ψυχοθεραπευτής Γουέιν Ντύερ συστήνει κυνικά στους ασθενείς του:

«Αν η θρησκεία που ανήκεις σου λέει ότι είσαι αμαρτωλός, γρήγορα θα πρέπει

να την αλλάξεις» (όπου ανωτ. σελ.207).

Ύψιστο ιδανικό και στόχος είναι για τη Νέα Εποχή η ηδονή και η δύναμη. Ο

Νεοεποχίτης Victor Frankl, θεμελιωτής του λεγομένου «τρίτου ανθρωπισμού»

υποστηρίζει: «Και η θέληση για ηδονή και η θέληση για δύναμη είναι παράγωγα

της γνήσιας θέλησης για νόημα» (όπου ανωτ. σελ.56). Επίσης η περιβόητη

νεοεποχίτικη κίνηση Αράϊς (Araise) για τη θεμελίωση του ηδονισμού έχει ως

σλόγκαν το «να ζεις είναι σπουδαιότερο από το να επιβιώνεις. Η ευχαρίστηση

πρέπει να είναι το κύριο μέλημα στην καθημερινή ζωή» (όπου ανωτ. σελ.103). Ο

ιδρυτής της νεοπαγανιστικής – νεοσατανιστικής οργάνωσης «Αδελφότης του

Κρόνου» Αμερικανός Eugen Grosche (Έγκεν Γκρός) συμβούλευε κυνικά τους

οπαδούς του: «Ακούστε το νόμο του νέου αιώνα: Κάντε αυτό που θέλετε»!

Σε ελληνικό νεοπαγανιστικό περιοδικό διαβάζουμε: «Δεν πιστεύουμε στην

Εβραιοχριστιανική δυαδικότητα (καλό - κακό) … Η προσπάθεια μας είναι να

ξεφύγουν κάποτε (οι άνθρωποι) από το διπολισμό των εννοιών Καλό και Κακό»

(Διιπετές, τ. 4, 1993, σελ. 9 και 30). Επίσης υποστηρίζουν, ότι μόνο «ο


4

πολυθεϊσμός απελευθερώνει τον άνθρωπο απ’ οποιονδήποτε ηθικό νόμο. Βάζει

την ηθική του πάνω στη φύση και πουθενά αλλού» (Δ. Δελής, Ένα 5-5-1988,

σελ. 124). «Ο Παγανισμός μπορεί να γίνει συμπαθής στον πολίτη του 21ου

αιώνα. Προσφέρει φύση, σεξ και επικοινωνία» (Αθηναϊκό περιοδικό, υπότιτλος

άρθρου 1-4-1997). Σε κάποιο περιοδικό του χώρου διαβάζουμε: «Για τον Έλληνα

Άνθρωπο οι ηθικές δεσμεύσεις εκπηγάζουν από τη συνείδησή του και όχι από

αυταρχικές εντολές, η παραβίαση των οποίων επισείει κινδυνολογικά την

τιμωρία της Κολάσεως» («Απολλώνειον Φως»)!

Πιο αποκαλυπτικό είναι το πόρισμα της «Εθνικής Επιτροπής για τα

Δικαιώματα του Ανθρώπου», σύμφωνα με το οποίο απορρίφτηκε η αίτηση

προσφυγής της «Επιτροπής για την αναγνώριση της Θρησκείας του

Δωδεκαθέου», με το σκεπτικό ότι «Και μόνο η έλλειψη ηθικής διδασκαλίας (στο

δωδεκάθεο) αποκλείει την έννοια της θρησκείας» (Εφ. Ορθόδοξος. Τύπος, 30-

9-2005)!

Περαίνοντας, θεωρούμε ότι η σύγχρονη εφιαλτική πραγματικότητα αποδεικνύει

περίτρανα την φρικτή διαβρωτική δράση της «Νέας Εποχής» στον σύγχρονο

άνθρωπο και την κοινωνία. Τα ειδεχθή εγκλήματα, οι παιδοκτονίες, οι

γυναικοκτονίες, τα φρικτά σεξουαλικά εγκλήματα βιασμών παιδιών και ενηλίκων,

η βία των νέων, οι σεξουαλικές διαστροφές, η αλλοίωση της ανθρώπινης

οντολογίας κ.α. είναι τα ολέθρια αποτελέσματα αυτού του δαιμονικού

«κλίματος». Η έλλειψη ηθικής οδηγεί ολοταχώς στην καταστροφή. Αυτό μας

διδάσκει και η ιστορία. Λαοί που είχαν βουτηχτεί στην ακολασία και την αμαρτία,

εξέλειπαν από προσώπου της γης! Ο αυτοθεοποιημένος άνθρωπος μεταποιείται σε

δαίμονα και αυτοκαταστρέφεται! Αυτός άλλωστε είναι και ο στόχος του

«Μετανθρωπισμού», να καταστραφεί ο άνθρωπος μέσω του εαυτού του! Αυτό

είναι και το τελικό σχέδιο του διαβόλου, για την καταστροφή του ανθρώπου!

Διατρανώνουμε λοιπόν την φωνή μας, ότι ο άνθρωπος χωρίς το Θεό, όχι τον

οποιοδήποτε «θεό», αλλά τον αληθινό, που μας αποκαλύφτηκε από τον

Σαρκωμένο Λόγο Του, είναι καταδικασμένος να καταστραφεί. Ο Λυτρωτής μας

Χριστός είναι η μοναδική σωτηρία για τον άνθρωπο και την κοινωνία. «Ουκ

έστιν εν άλλω ουδενί η σωτηρία· ουδέ γαρ όνομά εστιν έτερον υπό τον ουρανόν

το δεδομένον εν ανθρώποις εν ώ δει σωθήναι ημάς» (Πράξ.4,12)!

Εκ του Γραφείου επί των Αιρέσεων και των Παραθρησκειών