https://www.facebook.com/enoriaintimioustavroukastellaspireaus/
Ιερός Ναός ΤΙΜΙΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ Καστέλλας Πειραιώςαυτού του ιστολογίου
Κυριακή 15 Ιανουαρίου 2023
Ενοριακή Επιτροπή Νεότητας
Δευτέρα 9 Ιανουαρίου 2023
ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΤΗΝ ΑΙΡΕΣΗ ΤΩΝ ΜΟΡΜΟΝΩΝ
ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΡΑΘΡΗΣΚΕΙΩΝ
Εν Πειραιεί τη 9 η Ιανουαρίου 2023
ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΤΗΝ ΑΙΡΕΣΗ ΤΩΝ ΜΟΡΜΟΝΩΝ
Στη χώρα μας δραστηριοποιούνται πάμπολλες αιρετικές ομάδες. Τα τελευταία
χρόνια έχει προστεθεί και η αίρεση των Μορμόνων, μια άκρως κακόδοξη και
βλάσφημη αίρεση του ευρύτερου προτεσταντικού χώρου. Αυτοαποκαλείται ως
«Εκκλησία του Ιησού Χριστού των αγίων των τελευταίων ημερών», (Church of
Jesus Christ of Latterday Saints). Στην Αθήνα έχει ιδρυθεί ήδη «τοπική
εκκλησία» και στεγάζεται σε ευρύχωρο κτίριο. Επίσης στους δρόμους της
Πρωτεύουσας και άλλων μεγάλων πόλεων καλοντυμένοι αλλοδαποί
«ιεραπόστολοι», με προσποιητή ευγένεια κηρύττουν με ζήλο την μορμονική
αίρεση.
Ανήκει στις προτεσταντικές εκείνες ομάδες του 19ου αιώνα, που έχουν
κυρίαρχο χαρακτηριστικό γνώρισμα το μυστικιστικό και αποκαλυπτικό στοιχείο.
Ιδρύθηκε το 1830 στις Η.Π.Α. από τον Τζόζεφ Σμίθ. Το όνομά της οφείλεται
στον Μόρμον, κάποιον ιστορικά ανύπαρκτο «προφήτη», ο οποίος υποτίθεται ότι
έζησε τον 4ο μ. Χ. αιώνα στην Αμερικάνικη ήπειρο. Ο ιδρυτής της Τζόζεφ Σμίθ
γεννήθηκε το 1805 στην πολιτεία Βερμόντ των ΗΠΑ από φτωχούς αγρότες
γονείς. Αρχικά ανήκε στη θρησκευτική κοινότητα των Πρεσβυτεριανών και
αργότερα εντάχθηκε στους Μεθοδιστές. Ήταν αναμφίβολα έξυπνος άνθρωπος και
τον χαρακτήριζε άκρατη φιλοδοξία, αχαλίνωτη φαντασία και παθολογικός
μυστικισμός. Το 1830 εγκατέλειψε ξαφνικά τη «Μεθοδιστική Εκκλησία» και
άρχισε να κηρύττει μια δική του περίεργη διδασκαλία. Ονόμασε τον εαυτό του
«προφήτη» και ισχυρίσθηκε ότι στις 21 Σεπτεμβρίου 1823 είδε ένα όραμα, «στο
οποίο ο άγγελος Μορονί του είπε ότι στο λόφο Cumorah, κοντά στο
Μάντσεστερ, στην πολιτεία της Ν. Υόρκης, ήταν κρυμμένες πλάκες χρυσού με
σπουδαίες επιγραφές, που έπρεπε να ξεθάψει μετά τέσσερα χρόνια», (Βλ. H. De
Glasenapp, Παγκόσμιος Ιστορία των Θρησκειών, μετάφραση: Νικ. Βρετάκος,
Αθήνα, σελ. 494). Στα 1827, όπως ισχυριζόταν, ξέθαψε τις πλάκες και «στα
επόμενα τρία χρόνια υπαγόρευσε το περιεχόμενο των πινάκων, που ήταν
γραμμένο σε μια παραλλαγή αιγυπτιακής γραφής και ισχυρίζονταν ότι
ερμήνευσε δίχως να ξέρει τη γλώσσα και τους χαρακτήρες, με τη βοήθεια δύο
κρυστάλλων, που του έδωσε ο άγγελος και που υποτίθεται πως ήταν το Urim
και το Thummim του εβραίου αρχιερέα» (αυτόθι σελ. 494-495). Το υποτιθέμενο
λοιπόν περιεχόμενο των «χρυσών πλακών» αποτέλεσε κατόπιν το περιβόητο
«Βιβλίο του Μόρμον», το οποίο αποτελεί ύψιστη ιερή γραφή για τους
Μορμόνους, ανώτερη ακόμα και της Αγίας Γραφής!
Το περιεχόμενο αυτού του «ιερού» βιβλίου είναι μυθιστορηματικό, χωρίς το
παραμικρό ίχνος ιστορικών και πραγματικών γεγονότων. Σε παλαιοδιαθηκικό
ύφος αναφέρεται η υποτιθέμενη μετανάστευση κατά τον 1ο μ. Χ. αιώνα στην
2
Αμερικανική ήπειρο των δέκα φυλών του Ισραήλ, οι οποίες χωρίστηκαν σε δύο
ομάδες, τους «Νεφίτες» και τους «Λαμανίτες». Οι δεύτεροι λόγω της ασέβειάς
τους, έγιναν ερυθρόδερμοι, σε αντίθεση με τους πρώτους οι οποίοι δέχτηκαν το
Χριστό και έγιναν Χριστιανοί. Ανάμεσα στους «Νεφίτες» διακρίθηκε τον 4ο μ. Χ.
αιώνα ο «προφήτης» Μόρμον, ο οποίος πιστεύεται ότι έγραψε το ομώνυμο βιβλίο
στις «χρυσές πλάκες», που αποκαλύφτηκαν μετά από 14 αιώνες στον Σμιθ και
από τον οποίο πήρε το όνομά της η αίρεση.
Ο Σμιθ ονόμασε το 1827 την «εκκλησία» του «Latter Day Saints» και με τα
φλογερά του κηρύγματα απέκτησε αρκετούς και αφοσιωμένους οπαδούς, αρχικά
στην περιοχή της Ν. Υόρκης και αργότερα στο Κίρλαντ, στο Μισσούρι, στο
Ναουβόου, (Ιλλινόϊς), και αλλού. Ταυτόχρονα όμως απέκτησε και πολλούς
φανατικούς εχθρούς, οπαδούς άλλων προτεσταντικών ομάδων από τις οποίες
αντλούσε τους οπαδούς του. Τον κατηγόρησαν για διάφορα εγκλήματα,
κατόρθωσαν να τον καταδικάσουν και να τον φυλακίσουν. Τελικά πέθανε στη
φυλακή στις 27 Ιουνίου του 1844, λυντσαρισμένος από φανατικούς
συγκρατούμενους των φυλακών. Έτσι ο αιρεσιάρχης Σμιθ, εκτός από
«προφήτης» θεωρείται και «μάρτυρας» από τους Μορμόνους!
Τον Σμιθ διαδέχτηκε στην ηγεσία της «εκκλησίας» του ο φίλος του Μπρίγκαμ
Γιανγκ, (1801-1877), πρώην μαραγκός και υαλουργός. Αυτός προκειμένου να
γλιτώσει τους οπαδούς της αίρεσης από το διωγμό των εχθρών του Σμίθ, τους
οδήγησε μετά από μεγάλες περιπέτειες στη Δύση, στα Βραχώδη όρη, μπροστά
στη Μεγάλη Αλμυρά Λίμνη των Η.Π.Α., όπου ίδρυσε την πόλη Γιούτα, την οποία
χαρακτήρισε ως τη «Γη της Επαγγελίας» και τη «Νέα Ιερουσαλήμ». Εκεί
θεμελίωσε ένα ιδιότυπο θεοκρατικό καθεστώς, το «Διζερέτ», με πρόεδρο τον
Γιανγκ, με απεριόριστη εξουσία. Κάτω από τις εντολές του οι Μορμόνοι
μετέβαλλαν τον αφιλόξενο εκείνο τόπο σε επίγειο παράδεισο! Σε πολύ μικρό
χρόνο αυξήθηκαν και έγιναν πολυάριθμοι. Το 1898 αριθμούσαν 254.000 (Βλ.
Μεγάλη Ελληνική Εγκυκλοπαίδεια «Φοίνιξ», τομ. 17, σελ.382). Σήμερα αριθμούν
πολλά εκατομμύρια και έχουν ως κέντρο την πρωτεύουσα της πολιτείας τους, την
Σολκ Λέικ Σίτυ, όπου υπάρχει τεράστιος ναός, ο οποίος χτίστηκε μεταξύ των
ετών 1853-1893.
Το 1852 η αίρεση διασπάστηκε σε μια μετριοπαθή ομάδα, την
«Αναδιοργανωμένη Εκκλησία των Αγίων των Τελευταίων Ημερών», η οποία
οργανώθηκε επίσημα το 1860 στο Αμπόϋ, (Ιλλινόϊς). Όμως ποτέ δεν απέκτησε
την σπουδαιότητα της αρχικής ομάδος, της «Αλμυράς Λίμνης». Στην πρωτεύουσα
της Γιούτα, Σόλκ Λέικ Σίτυ, λειτουργεί μια πολύ καλά οργανωμένη
ιεραποστολική οργάνωση. Φανατικοί νέοι επιστήμονες, θεωρούν υποχρέωσή τους
τα πρώτα χρόνια της καριέρας τους, να τα αφιερώσουν στην ιεραποστολή.
Ιδιαίτερη επιτυχία σημειώνουν στα νησιά του Ειρηνικού και την Αυστραλία. Η
Θεοκρατική Πολιτεία των Μορμόνων προσαρτήθηκε στις Η.Π.Α. το 1860 με το
όνομα Ουτάχη. Σήμερα η ομοσπονδιακή αυτή Πολιτεία δεν διαθέτει τον καθαρό
μορμονικό της χαρακτήρα, διότι αφ’ ενός μεν υπερίσχυσαν οι ομοσπονδιακοί
νόμοι των πολλών ιδιαζόντων συνηθειών της κοινότητας (π.χ. πολυγαμία) και αφ’
ετέρου λόγω των αλλεπάλληλων μεταναστεύσεων, οι οποίοι έφεραν στην Ουτάχη
3
πολυάριθμους οπαδούς άλλων δογμάτων και θρησκειών και αλλοίωσαν το
μορμονικό κλίμα της περιοχής.
Η «εκκλησιαστική» οργάνωση των Μορμόνων είναι ιεραρχική και ταυτίζεται
με τη πολιτική εξουσία, (θεοκρατία). Ο αρχηγός της αίρεσης είναι και ο
κυβερνήτης της κοινότητας. Ο κλήρος αποτελείται από τους εκλεγμένους
προεστούς, οι οποίοι φέρουν βαθμούς με βιβλική αναφορά, (απόστολοι, προφήτες,
επίσκοποι, πρεσβύτεροι, διάκονοι). Σε αντίθεση με τους άλλους προτεστάντες
δέχονται την ιεροσύνη, την οποία διακρίνουν σε δύο κατηγορίες: την «Ιεροσύνη
του Ααρών» και την «Ιεροσύνη του Μελχισεδέκ». Η λατρεία της αιρέσεως είναι
τυπική προτεσταντική και επί πλέον ενέχει έντονο μυστικιστικό στοιχείο.
Ιδιαίτερη σημασία έχει για τους Μορμόνους η τελετή του «Μυστικού Δείπνου», η
«χειροθεσία», η χειροτονία δηλαδή των κληρικών της αιρέσεως και η τελετή του
Βαπτίσματος, η οποία γίνεται μόνο στους ενηλίκους, δια καταδύσεως. Ως ιερά
βιβλία θεωρούνται όπως αναφέραμε, το «Βιβλίο του Μόρμον», η Παλαιά και η
Καινή Διαθήκη, το «Βιβλίο των Διδασκαλιών και Επιγαμιών», το «Ακριβό
Μαργαριτάρι» κ.α. Οι Μορμόνοι ζουν βίο λιτοδίαιτο, απέχουν της κρεοφαγίας
και των ποτών, ακολουθώντας τις ευσεβιστικές τάσεις του Προτεσταντισμού.
Σχετικά με τις κακοδοξίες της αιρέσεως με πολλή συντομία αναφέρουμε τα
εξής: Η διδασκαλία του Μορμονισμού είναι κράμα χριστιανικών, ιουδαϊκών,
ινδουϊστικών, βουδιστικών, γνωστικών και θεοσοφικών ιδεών. Αν και ο ιδρυτής
της αιρέσεως ήταν ο Τζόζεφ Σμίθ, ωστόσο τις αρχές της μορμονικής διδασκαλίας
θα πρέπει να αναζητήσουμε στους διάσημους «θεολόγους» Όρσον Πράττ και
Πάρλεϋ Πάττ. Ολόκληρο το θεολογικό οικοδόμημα της αιρέσεως στηρίζεται στα
συγγράμματα αυτών των ακραίων προτεσταντών θεολόγων. Κυρίως
διαπιστώνουμε δοξασίες Ανατολικών θρησκειών όπως του Ινδουϊσμού και του
Βουδισμού. Επίσης κυρίαρχες είναι οι πανθεϊστικές δοξασίες του Θεοσοφικού
κινήματος, το οποίο, όπως είναι γνωστό, συστηματοποίησε όλες τις
αποκρυφιστικές και ειδωλολατρικές θεωρίες και πίστεις του παρελθόντος.
Ιδιαίτερα η περί Θεού, ή μάλλον περί θεών διδασκαλία, του Μορμονισμού είναι
παραλλαγή των θεοσοφικών ιδεών. Αναφέρουμε ενδεικτικά την ιδιότυπη
«θεογονία» της μορμονικής αιρέσεως, την καταγωγή του θείου από την ύλη, την
πληθώρα των κοσμικών θεοτήτων, τους θεϊκούς έρωτες, τις γεννήσεις των
πνευμάτων, την προΰπαρξη των ανθρωπίνων ψυχών, την θεοποίηση του
ανθρώπου διά των ιδίων αυτού δυνάμεων και δια των μετενσαρκώσεων, κλπ.
Οι Μορμόνοι θεωρούν τους εαυτούς τους ως τους μόνους γνησίους χριστιανούς
και την «εκκλησία» τους ως τη μόνη αληθινή εκκλησία, ενώ τους άλλους
χριστιανούς θεωρούν συλλήβδην ως «απίστους». Σύμφωνα με τον διάσημο
θρησκειολόγο H. De Glassenapp, τα χριστιανικά στοιχεία της αιρέσεως είναι
μόνο «η αναγνώριση της Βίβλου, η πίστη στους Πατέρα, Υιό και Άγιο Πνεύμα,
(που ωστόσο γι’ αυτούς είναι τρεις διαφορετικοί θεοί), στον εξιλαστήριο και
καθαγιασμένο θάνατο του Χριστού, και στην εσχατολογική του προσδοκία.
Μέσα για την απόκτηση της θείας Χάριτος είναι γι αυτούς η πίστη, η μετάνοια,
η βάπτιση, ο Μυστικός Δείπνος και η επίθεση των χειρών, (με σκοπό τη
4
μετάδοση των δώρων του Αγίου Πνεύματος κατά τη χειροτονία)», (Βλ. παρά
πάνω μνημονευθέν έργο, σελ. 496).
Εκτός όμως από τον Πατέρα, τον Υιό και το Άγιο Πνεύμα, δέχονται ότι
υπάρχουν πολυάριθμοι άλλοι θεοί «εν πολυγαμία ζώντες» (Βλ. Μεγάλη
Ελληνική Εγκυκλοπαίδεια «Φοίνιξ», τομ. 17, σελ.382)! Ο χριστιανικός Θεός είναι
αποκλειστικά ο Θεός της γης, ενώ για κάθε άστρο υπάρχει και ένας θεός με τις
γυναίκες του! Κανένας θεός δεν είναι άναρχος. Όλοι έχουν αρχή και γεννήθηκαν
από κάποιο ανώτατο άγνωστο θεό, ο οποίος βασιλεύει σήμερα στο κεντρικό
άστρο Kolob! Όμως και αυτός ακόμη δεν είναι άναρχος, «γεννήθηκε προ
αμνημονεύτων χρόνων, από την ένωση σε μια μονάδα, τριών ατόμων της
αιώνιας πνευματικής ύλης. Πράγματι μια από τις βασικές αρχές αυτής της
διδασκαλίας είναι ότι το ίδιο πνεύμα αποτελείται από λεπτή ύλη» (Βλ. H.
Glassenapp, όπου ανωτ. σελ. 497)! Αυτός ο πρωταρχικός θεός δημιούργησε μέγα
πλήθος ετερόφυλων πνευμάτων, «γιατί σύμφωνα με την αιώνια τάξη του
κόσμου, ο σεξουαλισμός είναι η προϋπόθεση κάθε υπάρξεως και κάθε ηθικής
ζωής. Από την ένωση αυτών των πανάρχαιων θεοτήτων γεννήθηκαν
πολυάριθμα πνεύματα που κατοικούν σήμερα το Σύμπαν και που συνεχώς
αυξάνονται τεκνοποιώντας» (αυτόθι)!
Οι δημιουργοί της γης είναι πολλοί θεοί, σύμφωνα με την ερμηνεία που δίνουν
στο γνωστό πληθυντικό όνομα «Ελλωχείμ» της Παλαιάς Διαθήκης. Αυτοί οι θεοί
μετά τη δημιουργία της γης, την παρέδωσαν στη δικαιοδοσία του Θεού της
Βίβλου. Ο Θεός αυτός είναι ένα ον, που αποτελείται από πνεύμα και σώμα
ανθρώπινης μορφής. Έχει χέρια, πόδια, μάτια και τρώγει πίνει, αγαπάει, μισεί και
μιλάει στους ανθρώπους. Έχει επίσης πολλές γυναίκες και με τη θνητή Μαρία
γέννησε το Χριστό! Ο Χριστός λοιπόν υπήρξε καρπός φυσιολογικής μείξης του
Θεού με την εβραιοπούλα Μαρία, ο οποίος ήρθε στον κόσμο να λυτρώσει τους
ανθρώπους! Ο ίδιος, πιστεύουν, ήταν έγγαμος και μάλιστα πολύγαμος, έχοντας ως
συζύγους του τη Μαρία Μαγδαληνή και τη Μάρθα! Μετά το τέλος του κόσμου θα
επανέλθει στη γη, θα εγκαθιδρυθεί στο μεγάλο ναό των Μορμόνων στη Γιούτα,
όπου θα κρίνει τους εθνικούς και τους απίστους. Θα επιβραβεύσει επίσης τους
Μορμόνους, ιδρύοντας το βασίλειο της χιλιετίας στην Αμερική, καθιστώντας
αυτούς άρχοντες του κόσμου. Η «Νέα Ιερουσαλήμ» (Αποκ.21,2) θα κτιστεί στο
Τζάκσον (Μισσούρι)!
Οι άνθρωποι, σύμφωνα με τις κακοδοξίες της αίρεσης, είναι καρποί θείων
ερώτων, στους οποίους δόθηκε θνητό σώμα! Σύμφωνα με αιώνιο θεϊκό νόμο, όλοι
οι άνθρωποι περνούν από τρία στάδια: α) Αφού γεννηθούν από κάποιο θεϊκό
έρωτα, παραμένουν ως κατώτερα πνεύματα για χιλιάδες, ή και εκατομμύρια
χρόνια, β) όταν γίνουν άνθρωποι και μπουν στο «ναό του σαρκικού σώματος»,
δεχτούν τη διδασκαλία του Μόρμον και γεννήσουν πολλά παιδιά θα γίνουν θεοί,
και γ) ως θεοί μιας συγκεκριμένης περιοχής, θα λατρεύονται από τους κατοίκους,
ως μοναδικοί κοσμικοί άρχοντες! Η «θέωση» επιτυγχάνεται πρωτίστως και
κυρίως με την απόκτηση πολλών παιδιών, γι’ αυτό και καθιερώθηκε από τους
Μορμόνους η πολυγαμία, (μόνο των ανδρών)! Ο ίδιος ο Σμίθ θέσπισε και
νομιμοποίησε την πολυγαμία, στηριζόμενος σε μια υποτιθέμενη αποκάλυψή του
5
στις 12 Ιουλίου 1843 στο Νοουβόου! Αυτοί που πεθαίνουν χωρίς να πιστέψουν
στη διδασκαλία του Μόρμον και δεν κατόρθωσαν να κάνουν πολλά παιδιά, τα
πνεύματά τους μπαίνουν στα σώματα ερυθροδέρμων, μαύρων, ή ζώων
προκειμένου να εξαγνιστούν! Στο τέλος της χιλιετούς βασιλείας θα γίνει
ανάσταση των νεκρών, οι οποίοι θα κατοικούν πλέον αιώνια στη γη ως αθάνατα
όντα!
Η περί κόσμου αντιλήψεις του Μορμονισμού ταυτίζονται εν πολλοίς με
εκείνες της Θεοσοφίας. Σε αντίθεση με το σύνολο του χριστιανικού κόσμου, οι
Μορμόνοι δέχονται την αιωνιότητα της ύλης και τη γέννηση από αυτή των
πολυάριθμων θεών. Κατ’ ουσίαν η ύλη είναι ο πρωταρχικός Θεός των Μορμόνων!
Αλλοπρόσαλλες επίσης είναι και οι αντιλήψεις της αιρέσεως για τους
κοινωνικούς θεσμούς. Ο Μορμονισμός, είναι ένα απαράδεκτο θεοκρατικό και
απολυταρχικό σύστημα, κατάλοιπο του παρελθόντος. Μια άλλη επίσης θλιβερή
και απαράδεκτη παράμετρος του Μορμονισμού είναι ο εμφανής ρατσισμός, ο
οποίος είναι ενταγμένος στο θεολογικό του σύστημα. Ιδιότυπος ρατσισμός πρέπει
να θεωρηθεί και η κυρίαρχη θέση των ανδρών της αιρέσεως έναντι των γυναικών.
Οι γυναίκες δεν μπορούν να διαδραματίσουν κανένα ρόλο στην μορμονική
κοινωνία. Υπάρχουν μόνο για να ικανοποιούν την ανάγκη της παιδοποιίας, η
οποία για τους Μορμόνους είναι κύριος τρόπος σωτηρίας τους! Ο ιδιότυπος τέλος
χιλιασμός της αιρέσεως και η τρομοκρατία που ασκεί στα μέλη της περί της
επικείμενης συντέλειας του κόσμου και της υλικής απολαβής των Μορμόνων,
δημιουργεί ψευδαισθήσεις και άγχος στα μέλη της.
Από την παραπάνω σύντομη επισκόπηση των βασικών αρχών της αιρέσεως
αυτής προκύπτει, νομίζομε, ξεκάθαρα ότι ο Μορμονισμός αποτελεί την πιο
ακραία, κακόδοξη και βλάσφημη χριστιανική αίρεση. Ο διαπρεπής ιστορικός των
θρησκειών H. de Glassenapp την ονομάζει «πρωτότυπη αίρεση της Βορείου
Αμερικής» (Βλ. μνημ. έργο σελ. 494). Θα μπορούσαμε να ισχυριστούμε ότι δεν
πρόκειται για χριστιανική αίρεση, αλλά για πολυθεϊστική θρησκεία με χριστιανικά
στοιχεία! Ο «Θεός της γης» έχει απογυμνωθεί πλήρως από την βιβλική
διδασκαλία και αντίληψη γι’ Αυτόν. Η περί Χριστού αντιλήψεις τους κρίνονται
απαράδεκτες και άκρως βλάσφημες για το πρόσωπο του Σωτήρος. Αρνούνται την
υπερφυσική ενανθρώπησή Του και ασεβούν όταν τον αναφέρουν ως πολύγαμο! Η
σωτηρία δεν είναι προϊόν του απολυτρωτικού έργου του Χριστού, αλλά είναι
προϊόν της τυφλής πίστης στον Μορμονισμό και της τεκνοποιίας! Η Αγία Γραφή
υποβιβάστηκε από τον Μορμονισμό και αντικαταστάθηκε από άλλες «ιερές
γραφές», όπως το μυθιστορηματικό «Βιβλίο του Μόρμον». Η θεία αποκάλυψη
έχει δευτερεύουσα σημασία, διότι βαρύνουσα σημασία έχουν οι «ζωντανές
αποκαλύψεις» των «προφητών» της αιρέσεως!
Καλούμε λοιπόν στους πιστούς μας να είναι προσεκτικοί και να μην ενδίδουν
σε καμιά πρόσκληση από οποιονδήποτε αιρετικό και εν προκειμένου, από τους
καλοντυμένους περιπλανώμενους «ιεραποστόλους» της αιρέσεως των
Μορμόνων!
Εκ του Γραφείου επί των Αιρέσεων και των Παραθρησκειών
Σάββατο 7 Ιανουαρίου 2023
Άγια Θεοφάνεια- Αγιασμός 2023
Σάββατο 24 Δεκεμβρίου 2022
«Ο Λόγος σάρξ εγένετο» (Ιω. 1,14) Υπό Αρχ. Παύλου Δημητρακοπούλου Πρ. Ιερού Ναού Τιμίου Σταυρού Πειραιώς.
«Ο Λόγος σάρξ εγένετο» (Ιω. 1,14)
Υπό Αρχ. Παύλου Δημητρακοπούλου
Πρ. Ιερού Ναού Τιμίου Σταυρού Πειραιώς.
Εν Πειραιεί τη 24 η Δεκεμβρίου 2022
Η εγγίζουσα μεγάλη Δεσποτική εορτή των Χριστουγέννων, η Μητρόπολη των
εορτών κατά τον άγιο Ιωάννη τον Χρυσόστομο, αλλά και η όλη κατανυκτική ατμό-
σφαιρα των ημερών, που διανύουμε, με τα προεόρτια τροπάρια και τους ύμνους,
στρέφουν και πάλι την προσοχή μας και οδηγούν την γραφίδα του λόγου προς το
μέγα γεγονός, το γεγονός των γεγονότων, την σάρκωση του Θεού Λόγου.
«Η πρώτη και η μεγαλυτέρα χαρμόσυνος αγγελία, το πιό μεγάλο ευαγγέλιον, που
ήτο δυνατόν να δώση ο Θεός εις τον άνθρωπον και ο ουρανός στη γη είναι, ότι ‘ο
Λόγος σάρξ εγένετο’», παρατηρεί ένας από τους μεγαλύτερους θεολόγους της
εποχής μας ο άγιος Ιουστίνος Πόποβιτς. Και συνεχίζει: Ολόκληρο το ευαγγέλιο του
ουρανού προς την γη συνοψίζεται στις τέσσερις αυτές λέξεις. Έξω από αυτό και
χωρίς αυτό, άλλος ευαγγελισμός δεν υπάρχει για τον άνθρωπο, ούτε σ’ αυτόν ούτε
στον άλλο κόσμο. Ο Θεός Λόγος έγινε άνθρωπος «ίνα θεόν τον αδάμ απεργάσηται»,
κατά τον Μέγαν Αθανάσιον, δηλαδή για να θεώση τον άνθρωπο, για να τον
επαναφέρει προς το αρχέτυπό του, προς τον δημιουργόν του, προς τον αρχικό προ-
ορισμό για τον οποίον τον έπλασε. Ο άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς, καθώς εμβαθύνει
στο μυστήριο της σαρκώσεως παρατηρεί: «Αυτός που παρήγαγε τα πάντα εκ μη
όντων, επίγεια και επουράνια, όταν είδε τα λογικά κτίσματά του να αχρειώνονται
από πόθο για τα μεγαλύτερα, τους χαρίζει τον εαυτό του, του οποίου τίποτε μεγα-
λύτερο, ούτε ίσον, ούτε πλησίον δεν υπάρχει και προβάλλεται για μέθεξη από τους
επιθυμούντας, έτσι ώστε να μπορούμε στο εξής να χρησιμοποιούμε ακινδύνως την
επιθυμία προς την θέωση, εξ’ αιτίας της οποίας στην αρχή καταντήσαμε στον έσχα-
το κίνδυνο, και, ποθώντας ο καθένας μας να γίνει θεός, να μην είμαστε μόνο ακα-
τάκριτοι, αλλά και να επιτυγχάνωμε την επιθυμία. Με την κένωσή του δε και την
εκούσια πτώχευσή του, υπέδειξε στους ανθρώπους, αλλά και στους αγγέλους την
μόνη ασφαλή οδό που οδηγεί προς την θέωση. Εξ’ αιτίας αυτής (της σαρκώσεως)
τώρα πλέον οι άγγελοι έλαβαν το απερίτρεπτον, αφού έμαθαν εμπράκτως από τον
Δεσπότη Χριστό, ότι η οδός της υψώσεως και της προς αυτόν ομοιώσεως δεν είναι η
έπαρσις, αλλά η ταπείνωσις. Εξ’ αιτίας αυτής και οι άνθρωποι έχουν το
ευκολοδιόρθωτο, αφού πλέον αναγνωρίζουν ότι η ταπείνωσις είναι η οδός της ανα-
κλήσεως.
Όπως επισημαίνει σύγχρονος αγιορείτης ασκητής: Ο Θεός εγνώριζε την πτώση
του ανθρώπου προτού ακόμη τον δημιουργήσει, δεν του αφήρεσε όμως την
ελευθερία για να μην μειώσει την ιδιότητά του ως λογικού όντος, κατ’ εικόνα Θεού
δημιουργηθέντος. Ως άπειρη όμως αγάπη και σοφία δεν άφησε να ματαιωθεί η προ-
αιώνια θέλησή του, να χαρίσει δηλαδή στον άνθρωπο τα προητοιμασμένα γιαυτόν
αγαθά, και γιαυτό προώρισε εξ’ αρχής την «φιλάνθρωπον οικονομίαν» της σωτη-
ρίας του. Η ελευθερία του ανθρώπου υπήρχε στο σχέδιο της δημιουργίας αυτού και
επομένως η πτώσις του δεν εξένισε τον Θεόν. Πλην όμως, κατά τον μέγαν Δαμα-
2
σκηνόν, δεν θέλησε η αμαρτία του ανθρώπου και η πονηρία του διαβόλου να υπερ-
νικήσουν την αγαθότητά Του. Γιαυτό οικονόμησε μεγαλύτερη φανέρωση της αγά-
πης του. Έτσι η ανθρώπινη ελευθερία δεν μπόρεσε να καταστρέψη το σχέδιο του
Θεού, διότι βρέθηκε έγκλειστη, τρόπον τινά, σ’ ένα άλλο ευρύτερο πεδίο: Το σχέδιο
της διά της σαρκώσεως του Λόγου σωτηρίας και θεώσεως του κόσμου. Η αγάπη του
Θεού, που εκδηλώνεται διά μέσου αυτής, δεν είναι ένα τυχαίο γεγονός ή μικράς
τινός σημασίας, διότι ο σαρκωθείς Λόγος καθίσταται πλέον για μας το κέντρον της
ζωής μας και ο σκοπός της αιωνιότητός μας. Γίνεται κατά τον Μέγαν Αθανάσιον και
άγιον Μάξιμον, το κέντρον της ιστορίας, και της προϊστορίας και της μεταϊστορίας
ημών.
Είναι φανερόν, ότι η διά της σαρκώσεως του Λόγου θεία οικονομία αποτελεί με-
γαλύτερο και βαθύτερο μυστήριο παρά η δημιουργία του κόσμου. Το μέγα αυτό γε-
γονός δεν αποτελεί μιά επίσκεψη του Θεού προς τον άνθρωπον, για να τον ε-
παναφέρει μηχανικώ τω τρόπω, από όπου εξέπεσε, αλλά αποτελεί την πραγμα-
τοποίηση των ανερμηνεύτων βουλών της σοφίας και της αγάπης του Θεού προς το
πεπτωκός πλάσμα του: Να αναπλάση, δηλαδή και καταστήση αυτό υιόν του Πατρός
και κοινωνόν της θείας ζωής, διά της συνουσιώσεως αυτού μετά του Χριστού. Ιδού
τι ήταν εκείνο που κατέπληττε τον Παύλον, ώστε να λέγει «ω βάθος πλούτου και
σοφίας και γνώσεως Θεού» (Ρωμ.11,33). Την συγκλονιστική αυτή αλήθεια επιση-
μαίνει και ο μέγας της Εκκλησίας φωστήρ άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος: «Μεγάλα
μεν τα δοθέντα, πολλώ δε μείζονα γίνεται τω διά του Χριστού δοθήναι. Ότι ουκ
έπεμψε τινά των δούλων προς τους δούλους, αλλ’ αυτόν τον μονογενή. Και πάλιν
ου μόνον ότι τον Υιόν έδωκε, θαυμαστόν, αλλ’ ότι και τούτω τω τρόπω, ώστε σφα-
γήναι αυτόν τον αγαπώμενον. Ουδέν γαρ ούτω μέγα ως το αίμα εκχυθήναι του Θεού
υπέρ ημών». Όντως και της υιοθεσίας και των άλλων δωρεών τούτο ασυγκρίτως
υπερέχει: το ότι ο Θεός «του ιδίου υιού ουκ εφείσατο» (Ρωμ.8,32).
Ο άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς, στρέφοντας την προσοχή του προς τον τρόπον της
σαρκώσεως και βλέποντας την άκρα ταπείνωση, πτωχεία και κένωση παρατηρεί
γεμάτος θαυμασμό: Αυτός, που κάθεται επάνω στα χερουβίμ ευρίσκεται σήμερα ως
βρέφος επάνω στη γη. Αυτός που είναι αθέατος από τα εξαπτέρυγα, που δεν μπο-
ρούν να ατενίσουν όχι μόνο την φύση του, αλλ’ ούτε την αίγλη της δόξης του,
γιαυτό και επισκιάζουν τα μάτια με τις πτέρυγες, βλέπεται αισθητώς και υποπίπτει
στους σαρκικούς οφθαλμούς, αφού έγινε σάρκα. Αυτός που ορίζει τα πάντα και δεν
ορίζεται από κανένα περιλαμβάνεται σε μία πρόχειρη και μικρή φάτνη. Αυτός που
κατέχει και συσφίγγει το παν με την παλάμη του περιτυλίσσεται σε μικρά σπάρ-
γανα. Αυτός που έχει τον πλούτο των ακενώτων θησαυρών, τέτοια πτωχεία υφί-
σταται εκουσίως, ώστε ούτε τόπο να μην ευρίσκει στο κατάλυμα.
Ας στρέψουμε λοιπόν και εμείς τους νοερούς οφθαλμούς της ψυχής μας προς τον
εν σπηλαίω γεννηθέντα Κύριον και ας διδαχθούμε από την άκρα ταπείνωσή του. Ας
τον δοξολογήσωμε μαζί με τους αγγέλους και τους ποιμένες, «δόξα εν υψίστοις
λέγοντες τω σήμερον εν σπηλαίω τεχθέντι εκ της παρθένου και Θεοτόκου εν
Βηθλεέμ της Ιουδαίας».
Πέμπτη 22 Δεκεμβρίου 2022
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΛΕΥΘΕΡΗΣ ΕΚΦΡΑΣΗΣ Η ΒΕΒΗΛΩΣΗ ΙΕΡΩΝ ΝΑΩΝ!
ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΡΑΘΡΗΣΚΕΙΩΝ
Εν Πειραιεί τη 21η Δεκεμβρίου 2022
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΛΕΥΘΕΡΗΣ ΕΚΦΡΑΣΗΣ Η ΒΕΒΗΛΩΣΗ ΙΕΡΩΝ ΝΑΩΝ!
(Σχόλιο σε απόφαση του «Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Ανθρωπίνων
Δικαιωμάτων»)
Είναι ολοφάνερο πως ο δυτικός κόσμος βαδίζει προς την οριστική δύση του,
εξαιτίας της πτώσεώς του σε όλα τα επίπεδα. Κατρακυλάει στην άβυσσο της
καταστροφής του, χωρίς να διαφαίνεται καμιά πιθανότητα ανάνηψης και
επιστροφής! Εντελώς απογυμνωμένος από τις πανανθρώπινες αξίες και μάλιστα
αυτές του ελληνοχριστιανικού πολιτισμού, οι οποίες επί αιώνες στήριζαν και
ποδηγετούσαν τις κοινωνίες, τα έθνη και τους λαούς, βιώνει την καταστροφική
του πορεία ως «πρόοδο»! «Βαπτίζει» την ηδονοθηρία και τον άκρατο
ευδαιμονισμό σε «ζητούμενο» και «ύψιστο ιδανικό». Ανάγει την θεοποίηση των
ανθρωπίνων παθών και την αμαρτία σε «ατομικό δικαίωμα», ενώ παράλληλα
καταδικάζει κάθε αντίσταση στην διάπραξη της αμαρτίας, ως «τροχοπέδη στην
πρόοδο», ως «σκοταδισμό» και «μεσαιωνισμό»
Και δεν μένει μόνο στα λόγια, αλλά ποινικοποιεί κάθε φωνή και διαμαρτυρία
κατά της ηθικής κατρακύλας. Τα κοινοβούλια της Δύσης ψήφισαν
«αντιρατσιστικούς» νόμους, ώστε να καταδικάζουν με αυστηρότατες,
εξοντωτικές ποινές, όσους διαμαρτύρονται για την απεμπόληση των
παραδεδομένων πανανθρώπινων και διαχρονικών αξιών και κυρίως κάθε αντίθεση
κατά της αμαρτίας, η οποία άπτεται του κοινωνικού συνόλου, και έχει κοινωνικές
επιπτώσεις, όπως λ.χ. το φρικώδες έγκλημα των εκτρώσεων και αυτό της
ανατροπής της ανθρωπίνης φυσιολογίας και οντολογίας, διά του θανασίμου
αμαρτήματος της ομοφυλοφιλίας. Ψηφίζουν επίσης νόμους, οι οποίοι
προστατεύουν όσους υβρίζουν, βλασφημούν και βεβηλώνουν την πίστη και τα
ιερά σεβάσματα των πιστών. Επίσης ευρωπαϊκοί θεσμοί, όπως το λεγόμενο
«Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων», έφθασε στο σημείο να
ανατρέπει δικαστικές αποφάσεις και να καταδικάζει εθνικές κυβερνήσεις, οι
οποίες ακόμα ανθίστανται στην ηθική κατρακύλα.
Μια τέτοια πρόσφατη απόφαση του «Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Ανθρωπίνων
Δικαιωμάτων», (ΕΔΑΔ), είδε το φως της δημοσιότητος, το οποίο αποφάνθηκε
ότι η βεβήλωση λατρευτικών χώρων, ιερών συμβόλων κλπ, δεν αποτελεί αδίκημα,
αλλά δικαίωμα στην ελεύθερη έκφραση! Διάφορα χριστιανικά και πατριωτικά
ιστολόγια δημοσιοποίησαν την απίστευτη είδηση, η οποία φέρνει πλήρη ανατροπή
του κώδικος αξιών στην σύγχρονη κοινωνία. Ανάρτησαν μάλιστα και ένα
αξιόλογο και αποκαλυπτικό άρθρο της Γαλλίδας διανοούμενης κ. Karine Bechet-
Golovko, Διδάκτωρος Δημοσίου Δικαίου, Συγγραφέως και Καθηγήτριας στο
Κρατικό Πανεπιστήμιο της Μόσχας, το οποίο αναδημοσίευσε, μεταφρασμένο στα
ελληνικά, το ιστολόγιο της πατριωτικής οργάνωσης «Ενωμένη Ρωμιωσύνη», με
τίτλο: «Ευρωπαϊκό Δικαστήριο: Η βεβήλωση ιερών ναών είναι ελευθερία
έκφρασης!!! (https://enromiosini.gr/arthrografia/eyropaiko-dikastirio-anthropinon
-dikaiomaton/). Το ενδιαφέρον και λίαν ανησυχητικό δημοσίευμα αρχίζει με την
επισήμανση: «Ποιός το φανταζόταν οι Femen να εκπροσωπούν την ελεύθερη
έκφραση στην Ευρώπη; Και μάλιστα με τη βούλα του Ευρωπαϊκού
Δικαστηρίου;…. Femen: οι νέες θεές του μετανεωτερικού κόσμου! Το
Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων (ΕΔΑΔ) μόλις καταδίκασε
τη Γαλλία επειδή τόλμησε, σε τελευταία αναλαμπή, να προσπαθήσει να
προστατεύσει την Εκκλησία». Έχουμε ασχοληθεί σε παλιότερη ανακοίνωσή μας
για το φαινόμενο «Femen», τις «οργισμένες» ακτιβίστριες, οι οποίες κρύβονται
πίσω από την δήθεν προάσπιση των δικαιωμάτων των γυναικών, για να
προωθήσουν τα ολέθρια σχέδια της «Νέας Τάξεως Πραγμάτων», να ευτελίσουν
τους παραδεδομένους θεσμούς και αξίες, οι οποίες λειτουργούν ως τροχοπέδη
στην λαίλαπα της παγκοσμιοποίησης. Κύρια να βεβηλώσουν την πίστη στο Θεό
και να καταρρίψουν κάθε ίχνος ηθικής.
Στη συνέχεια αναφέρει: «Η βεβήλωση του ναού της αγίας Μαγδαληνής στο
Παρίσι έγινε τον Δεκέμβριο του 2013, λίγο πριν τα Χριστούγεννα, όταν η Eloïse
Bouton εισέβαλε γυμνόστηθη με μια επιγραφή “Τα Χριστούγεννα
ακυρώνονται!”, μπροστά σε μια δωδεκάδα ανθρώπων και μια χορωδία σε
πλήρη πρόβα. Λίγες μέρες πριν από τα Χριστούγεννα, στις 20 Δεκεμβρίου 2013,
η Eloïse Bouton μπαίνει γυμνόστηθη στο ναό της αγίας Mαγδαληνής, στο 8ο
διαμέρισμα του Παρισιού, και στέκεται μπροστά στο ιερό όπου αναπαριστά μια
έκτρωση χρησιμοποιώντας κομμάτια από ματωμένο συκώτι μοσχαριού, που
υποτίθεται ότι συμβολίζουν ένα έμβρυο. Τελειώνει το “χάπενινγκ” της με τη
σάλτσα Femen ουρώντας μπροστά σε μια παράνομη ομήγυρη. Ο ιερέας της
ενορίας υπέβαλε μήνυση και τον Ιανουάριο η Eloïse Bouton τέθηκε σε
προληπτική κράτηση»! Φαίνεται ότι οι «Femen» έχουν ως κύριο στόχο τους τη
βεβήλωση εκκλησιών, όπως τουλάχιστον αποδεικνύει η δαιμονική ενέργεια της κ.
Bouton. Έχουμε επανειλημμένως αναλύσει πως το πλέον φρικτό φαινόμενο της
εποχής μας είναι το διαρκές έγκλημα των εκτρώσεων. Εκατομμύρια αθώα έμβρυα
θανατώνονται καθημερινά σε όλο τον κόσμο, με τον πλέον ειδεχθή τρόπο, με
απόφαση των «γονέων» τους και την άδεια και αρωγή των Κρατών! Οι «Femen»
είναι οι διαπρύσιοι κράχτες αυτού του φρικιαστικού εγκλήματος, με τις γνωστές
τραμπουκικές εκδηλώσεις τους, όπως η ανωτέρω!
Όπως σημειώνει το ΕΔΑΔ: «Η κ. Bouton εξήγησε ότι από το κίνημα Femen
της είχε ανατεθεί για τη Γαλλία να παρέμβει, σύμφωνα με ένα σχέδιο
ταυτόχρονων παρεμβάσεων και σε άλλες χώρες. Ο ναός της αγίας Mαγδαληνής
είχε επιλεγεί στη Γαλλία “για τον συμβολισμό του σε διεθνές επίπεδο”. …Στο
ιερό της εκκλησίας της Mαγδαληνής, η Αγία Μητέρα Eloise απέβαλε τον
Ιησού”». Εν τέλει «Το δικαστήριο, [ΕΔΑΔ], έκρινε ότι η ενέργειά της εμπίπτει
στην ελευθερία της έκφρασης και απέρριψε συγκεκριμένα το επιχείρημα της
προσφεύγουσας ότι η ενέργειά της ήταν αποκλειστικά πολιτική»! Δυστυχώς,
αυτές οι βλάσφημες και προσβλητικές διά τους πιστούς ενέργειες είναι για το
ΕΔΑΔ «δικαίωμα ελευθέρας έκφρασης»!
Ωστόσο κατά την αρθογράφο: «Η ελευθερία της έκφρασης δεν μπορεί να είναι
δικαιολογία για οποιαδήποτε βεβήλωση. Σε κάθε περίπτωση κάθε κοινωνία
πρέπει να προστατεύει τους ‘ιερούς’ τόπους της. Και η γαλλική δικαιοσύνη,
περιέργως σήμερα, υπερασπίστηκε την Εκκλησία: Το ποινικό δικαστήριο
καταδίκασε την κατηγορουμένη για σεξουαλική επίδειξη σε φυλάκιση ενός
μηνός με απλή αναστολή και, για λόγους αστικού συμφέροντος, να καταβάλει
στον εκπρόσωπο της ενορίας ποσό 2.000 ευρώ για ηθική βλάβη, καθώς και να
συμμετάσχει στα δικαστικά έξοδα του αντιδίκου της μέχρι του ποσού των 1.500
ευρώ».
Και συνεχίζει: «Προφανώς, το ΕΔΑΔ αθώωσε την Eloïse Bouton επειδή αυτό
έχει άλλες ιερότητες. Μη λαμβάνοντας υπόψη το γεγονός ότι αυτό το ευαίσθητο
άτομο ούρησε στο ιερό στο τέλος της παράστασης, το ΕΔΑΔ θεωρεί στην
απόφασή του της 13ης Οκτωβρίου ότι η ποινή που επιβλήθηκε είναι
δυσανάλογη σε μια δημοκρατική κοινωνία, επειδή δεν ελήφθησαν υπόψη τα
κίνητρα αυτής της πρόκλησης, και αυτό συνιστά επίθεση στην ελευθερία της
έκφρασης: Τέλος, το Δικαστήριο [ΕΔΑΔ] σημειώνει ότι, ενώ τα εθνικά
δικαστήρια δεν αγνόησαν τις δηλώσεις της προσφεύγουσας κατά τη διάρκεια
της ποινικής έρευνας, περιορίστηκαν ωστόσο στην εξέταση του ζητήματος της
γύμνιας του στήθους της σε έναν τόπο λατρείας, χωρίς να λάβουν υπόψη το
νόημα που αποδίδεται στην ενέργειά της ή τις εξηγήσεις που δόθηκαν για το
νόημα που έδωσαν στο γυμνό τους οι ακτιβίστριες των Femen. […]». Είναι
ολοφάνερο ότι το ΕΔΑΔ προσπαθεί να παρουσιάσει το άσπρο μαύρο και να
δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα.
Παρά κάτω προσθέτει: «Κάθε εποχή και κάθε κοινωνία έχει τα ιερά της, τα
οποία προστατεύει από κάθε βεβήλωση. Το να μπαίνεις με τόπλες και να ουρείς
σε έναν ναό σημαίνει ότι τον βεβηλώνεις. Είτε η κοινωνία θεωρεί, [ως], αξία
της την προστασία των χριστιανικών χώρων λατρείας, επειδή ανήκουν στα
ιερά της, είτε αρνείται τον ιερό τους χαρακτήρα και τότε είναι δυνατό να
γδυνόμαστε σ’ αυτά για ιδεολογικούς λόγους και να ουρούμε σ’ αυτά, όπως σε
ουρητήριο. Το ΕΔΑΔ υποβιβάζει την Καθολική Εκκλησία σε ουρητήριο! Θα
ήμουν περίεργη να μάθω ποια θα ήταν η αντίδραση αυτού του θεσμού, αν μια
ομάδα θυμωμένων πολιτών πραγματοποιούσε μια τέτοια “παράσταση” στην
αίθουσα ακροάσεών του; Ή αν βεβηλώναμε τους ιερούς τόπους που
προστατεύει ιδεολογικά; Η απάντηση θα ήταν καταδικαστική, γιατί κάθε
ιδεολογικό σύστημα προστατεύει τα ιερά του, διαφορετικά είναι καταδικασμένο
να εξαφανιστεί»! Πολύ ορθές οι παρά πάνω παρατηρήσεις της, που ομιλούν από
μόνες τους και δεν χρειάζονται περαιτέρω σχολιασμό.
Επισημαίνει ακόμη ότι στο ΕΔΑΔ λειτουργούν «δύο μέτρα και δύο σταθμά»:
«Το 2018, το ΕΔΑΔ καταδίκασε μια Αυστριακή λέκτορα γιατί χαρακτήρισε
‘παιδοφιλία’ το γάμο του Μωάμεθ με την 9χρονη Aϊσά. Καταλόγισε στη
λέκτορα παρακίνηση σε έλλειψη σεβασμού στον Μωάμεθ και ότι ο όρος
“παιδόφιλος” γι’ αυτόν ήταν μια “γενίκευση χωρίς τεκμηριωμένη βάση” και
“πιθανόν να προκαλέσει δικαιολογημένη αγανάκτηση” στους μουσουλμάνους.
Και μάλιστα, ήταν “μια κακόβουλη παραβίαση του πνεύματος ανεκτικότηταςσ τη βάση της δημοκρατικής κοινωνίας” που πιθανόν “να υποκινήσει
προκαταλήψεις” και “να θέσει σε κίνδυνο τη θρησκευτική ειρήνη”!!!!»! Είναι
γεγονός ότι οι απαγορεύσεις και οι καταδίκες εξαντλούνται στην χριστιανική
πίστη και ζωή, σε αντίθεση με τις άλλες θρησκευτικές πίστεις, οι οποίες όχι μόνο
προστατεύονται από το ΕΔΑΔ, αλλά επί πλέον καταδικάζονται οι χριστιανοί, όταν
τολμήσουν να εκφράσουν την πίστη και την ηθική τους, και να διαμαρτυρηθούν
σε όσους την προσβάλουν.
Εξετάζοντας από την ορθόδοξη σκοπιά αυτή την τραγική κατάσταση στον
δυτικό κόσμο, θεωρούμε ότι ο κύριος υπεύθυνος είναι ο δυτικός παρεφθαρμένος
Χριστιανισμός, διότι το εγκληματικό παρελθόν του και το αλλοπρόσαλλο παρόν
του προκάλεσε αποστροφή στις δυτικές κοινωνίες.
Περαίνοντας, εκφράζουμε την ανησυχία μας για τα τεκταινόμενα στο χώρο του
«πολιτισμένου» δυτικού κόσμου. Ταπεινά φρονούμε ότι αυτά τα άκρως
εκφυλιστικά φαινόμενα μαρτυρούν, ότι ζούμε στους εσχάτους χρόνους για τους
οποίους μας ομιλούν οι θεόπνευστες Άγιες Γραφές: «εν εσχάταις ημέραις
ενστήσονται καιροί χαλεποί· έσονται γαρ οι άνθρωποι φίλαυτοι, φιλάργυροι,
αλαζόνες, υπερήφανοι, βλάσφημοι, γονεύσιν απειθείς, αχάριστοι, ανόσιοι,
άστοργοι, άσπονδοι, διάβολοι, ακρατείς, ανήμεροι, αφιλάγαθοι, προδόται,
προπετείς, τετυφωμένοι, φιλήδονοι μάλλον ή φιλόθεοι, έχοντες μόρφωσιν
ευσεβείας, την δε δύναμιν αυτής ηρνημένοι. Και τούτους αποτρέπου. Εκ
τούτων γαρ εισιν οι ενδύνοντες εις τας οικίας και αιχμαλωτίζοντες γυναικάρια
σεσωρευμένα αμαρτίαις, αγόμενα επιθυμίαις ποικίλαις, πάντοτε μανθάνοντα
και μηδέποτε εις επίγνωσιν αληθείας ελθείν δυνάμενα» (Β΄Τιμ.3,1-7)! Κι όλα
αυτά με το πρόσχημα των «ατομικών δικαιωμάτων», τα οποία βεβαίως
προστατεύουν τα ευρωπαϊκά δικαστήρια! Ας είμαστε λοιπόν έτοιμοι για τα
χειρότερα, που σίγουρα θα ακολουθήσουν!
Εκ του Γραφείου επί των Αιρέσεων και Παραθρησκειών