Ιερός Ναός ΤΙΜΙΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ Καστέλλας Πειραιώςαυτού του ιστολογίου

Δευτέρα 11 Απριλίου 2022

 ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ


ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΡΑΘΡΗΣΚΕΙΩΝ


Πατήρ Παύλος


Εν Πειραιεί τη 11η Απριλίου 2022


ΟΔΕΥΟΥΜΕ ΠΡΟΣ ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΠΑΙΔΟΚΤΟΝΙΑΣ;


Η υπό διερεύνηση υπόθεση παιδοκτονίας στην Πάτρα συντάραξε

κυριολεκτικά τόσο την ελληνική κοινωνία, όσο και την παγκόσμια κοινότητα, η

οποία αντέδρασε, κατά τη γνώμη μας υγιώς, μπροστά στα ειδεχθή εγκλήματα

της δολοφονίας ανυπεράσπιστων παιδιών. Αν ο φόνος ενήλικος είναι χείριστο

έγκλημα, τότε η παιδοκτονία πως αλλιώς μπορεί να θεωρηθεί, παρά ως έσχατη

κατάσταση αποκτηνώσεως και διαστροφής, η οποία φανερώνει θηριωδία, που

υπερβαίνει και αυτή των αγρίων ζώων; Και αν η απλή παιδοκτονία φανερώνει

θηριωδία εσχάτης μορφής, τότε πως θα πρέπει να χαρακτηριστεί η παιδοκτονία

εκείνη, που διαπράττεται όχι από ένα τυχαίο άνθρωπο, αλλά από την ίδια την

μητέρα, η οποία στρέφεται εναντίον των ιδίων των παιδιών της, εναντίον των

ιδίων των σπλάγχνων της; Όταν το ένστικτο της μητρικής αγάπης και στοργής,

που ο Θεός φύτεψε στην ψυχή της μάνας, (αλλά και σ’ όλο το ζωϊκό βασίλειο),

φθάσει στο σημείο να μην λειτουργεί, τότε πόση άραγε διαστροφή και πόρωση

συνειδήσεως πρέπει να έχει υποστεί αυτή η μάνα;

Όμως το πρωτοφανές και ανήκουστο αυτό έγκλημα έγινε αφορμή να βγεί

στην επιφάνεια μια ακόμη παθογένεια, ένα ακόμη καρκίνωμα της ελληνικής

κοινωνίας, που αποκαλύπτει και καταδεικνύει το μέγεθος της σήψεως και της

πνευματικής χρεοκοπίας της. Μία ομάδα «ελληνίδων» φεμινιστριών

συντάχθηκε με την υπό κατηγορία παιδοκτόνο, την οποία θεώρησε ως

«αδικημένη» και ανέλαβε την υπεράσπιση της. Εξέδωσε ανακοίνωση, στην

οποία προσπαθεί να δικαιολογήσει την αποτρόπαια πράξη της και παράλληλα

απαιτεί να αποποινικοποιηθεί το έγκλημα αυτό! Να έχει δηλαδή το «δικαίωμα»

η γυναίκα, να φονεύει το γεννημένο τέκνο της, όπως το αγέννητο με την

έκτρωση, χωρίς νομικές συνέπειες! Θεωρήσαμε καθήκον μας να αναφερθούμε

σ’ αυτό το γεγονός, το οποίο ως δήθεν «δικαίωμα», όπως θα δούμε στη

συνέχεια, έχει γενικότερο χαρακτήρα, προωθούμενο από «προοδευτικούς»

κύκλους του εξωτερικού και γι’ αυτό πρέπει να στιγματιστεί, ως ένα ακόμη

«κυοφορούμενο» μέγα κοινωνικό πρόβλημα.

Κατ’ αρχήν παραθέτουμε απόσπασμα από σχετικό δημοσίευμα, στο οποίο

περιλαμβάνεται και η ανακοίνωση της συγκεκριμένης φεμινιστικής ομάδος:

«Μια αφίσα που δικαιολογεί τις βρεφοκτονίες και καταδικάζει τη

διαπόμπευση των μητέρων που σκοτώνουν τα παιδιά τους κυκλοφορεί στα

ελληνικά σόσιαλ με αφορμή τη Ρούλα Πισπιρίγκου. Προέρχεται απ’ την

ομάδα “Μιγάδα”, (μια ομάδα γυναικών ενάντια στις νέες πειθαρχήσεις), που

βγάζει και το ομώνυμο περιοδικό. Να τι γράφει: “Ο διασυρμός των νεαρών

γυναικών – και των μητέρων τους – που κατηγορούνται για βρεφοκτονία είναι


2

μια ακόμη στιγμή βαρβαρότητας, αντίστοιχης με τη διαπόμπευση των

οροθετικών γυναικών το 2012. Ο φασιστικός βούρκος αυτού του τόπου βρήκε

την ευκαιρία να ξεράσει τη μισογυνική χολή του. Η υποκρισία βασίλευσε σε

έναν ταξικό και ρατσιστικό κόσμο που υποτίθεται ότι κόπτεται για την

ανθρώπινη ζωή. Δημοσιογράφοι, επιστήμονες, γείτονες, ευυπόληπτοι πολίτες,

θεσμικές φεμινίστριες μίλησαν για την «αδιανόητη» πράξη και εξέφρασαν

την άποψη τους για τις «Μήδειες». Οι ζωές αυτών των γυναικών

λοιδορήθηκαν και στοχοποιήθηκαν, σε μια ακόμη μιντιακή φιέστα. Όμως,

αυτές οι γυναίκες είναι σαν και εμάς. Και αυτό γιατί ξέρουμε, τι σημαίνει μια

ανεπιθύμητη εγκυμοσύνη. Ξέρουμε πώς είναι να μην έχουμε στήριξη από τον

σύντροφο, να τρέχουμε πανικόβλητες στα φαρμακεία, να έχει περάσει το

τρίμηνο. Να ακούμε ότι η έκτρωση είναι φόνος. Ξέρουμε τι σημαίνει σε αυτή

την κοινωνία να είμαστε ανύπαντρες μητέρες, ή να κρινόμαστε συνεχώς ως

μάνες. Να πρέπει μόνες και σιωπηλά να λύνουμε τα ‘προβλήματά’ μας. Από

την άλλη, ξέρουμε ότι βρεφοκτονίες συμβαίνουν ανεπίσημα για λόγους

ευγονικής και υπό την επίβλεψη γιατρού. Βέβαια, κανένας γιατρός δεν έχει

διωχθεί, ή ταπεινωθεί, για ‘έκτρωση μετά τη γέννα’, όπως ονομάζεται η

βρεφοκτονία ιατρικά. Όπως και ξέρουμε ότι ζούμε σε μια χώρα που η

απρόσκοπτη πρόσβαση στην έκτρωση αμφισβητείται στην πράξη. Θυμηθείτε

τους αναισθησιολόγους της Σάμου και τους δήθεν λόγους συνείδησής τους

τον συνεχή βομβαρδισμό μας περί δημογραφικού, μιας εθνικής ρητορείας

στην ουσία εναντίον των εκτρώσεων τις φορές που πήγαμε για έκτρωση σε

ένα νοσοκομείο και τα υποτιμητικά σχόλια και τις μεθοδεύσεις του

προσωπικού, με σκοπό να μας αποτρέψουν από το να κάνουμε έκτρωση.

Μέχρι και την καρδιά του εμβρύου μας ανάγκασαν να ακούσουμε! Ξέρουμε

ότι το όλο ζήτημα έχει να κάνει με την πειθάρχησή μας ως εργάτριες της

αναπαραγωγής. Με τον κρατικό έλεγχο των γεννήσεων και του πληθυσμού

και άρα τον τρόπο αναπαραγωγής της εργατικής δύναμης. Και ας μην

ξεχνάμε και το πολύ επικερδές εμπόριο βρεφών, παιδιών, οργάνων. Η

αντισύλληψη, η έκτρωση, η έκθεση, η βρεφοκτονία, στην ουσία αποτελούν

στάδια στην προσπάθεια μιας γυναίκας να ελέγξει την αναπαραγωγική της

λειτουργία και άρα τη ζωή της. Αν η έκτρωση είναι η έσχατη μορφή

αντισύλληψης, τότε η βρεφοκτονία είναι η έσχατη μορφή έκτρωσης. Η

ΔΙΑΠΟΜΠΕΥΣΗ ΑΥΤΩΝ ΤΩΝ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΘΕΣΗ ΕΝΑΝΤΙΑ

ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ ΜΑΣ”» (https://mikropragmata.lifo.gr/listes/einai-san-ki-emas-

oi-gynaikes-pou-dikaiologoun-ti-roula-ta-11-tis-imeras/).

Ένα άλλο ιστολόγιο, το «Ξυπνήστε Ρε», έκανε τον εξής επιτυχή σχολιασμό:

«Εκατοντάδες χρήστες δημοσιεύουν την κατάπτυστη αυτή αφίσα,

κατακρίνοντας το περιεχόμενο και καλώντας τη Δίωξη και την Εισαγγελική

Αρχή να παρέμβει άμεσα. Σύμφωνα με την αφίσα, οι φεμινίστριες ζητούν οι

γυναίκες να έχουν το δικαίωμα… να σκοτώνουν τα βρέφη τους! Μάλιστα,

ζητούν αυτές οι βρεφοκτονίες να μην αντιμετωπίζονται ως ανθρωποκτονία

από πρόθεση αλλά ως… έκτρωση!!! Πιο συγκεκριμένα, αναφέρονται σε


3

φαινόμενο κατά το οποίο – σύμφωνα με το κείμενο της αφίσας – δίνεται τέλος

στη ζωή βρεφών, αμέσως μετά τον τοκετό, με παρουσία ιατρών! Σε

περίπτωση που η φεμινιστική ομάδα mιγaδa έχει γνώσεις και μαρτυρίες για

δολοφονία βρεφών, θα πρέπει άμεσα να κινηθεί Εισαγγελέας προκειμένου να

ερευνηθούν μάρτυρες, στοιχεία, καθώς επίσης να κινηθούν οι απαραίτητες

νομικές διαδικασίες για τους ανθρώπους που συνένταξαν το κείμενο της

αφίσας και παροτρύνουν τις γυναίκες σε βρεφοκτονία!»

Ο έγκριτος δημοσιογράφος κ. Ελευθέριος Ανδρώνης στην ιστοσελίδα

«sportime, 1 Απριλίου 2022» πολύ σοφά παρατηρεί τα εξής: «Στην περίπτωση

της Ρούλας Πισπιρίγκου η αγκαλιά της μάνας, το κορυφαίο καταφύγιο κάθε

παιδιού, ενδεχομένως έγινε παγίδα θανάτου. Φρικτό. Ασύλληπτο. Δεν τη

χωρά ο νους τέτοια ύβρη, τέτοια βλασφημία που πηγαίνει κόντρα στο μητρικό

ένστικτο. Αν όμως η αγκαλιά μιας μάνας είναι η υπέρτατη καταφυγή ενός

γεννημένου παιδιού, πόσο μάλλον η μήτρα, τα ίδια τα στοργικά σπλάχνα της

μάνας, δεν πρέπει να είναι η σκέπη της ασφάλειας και θαλπωρής ενός

αγέννητου παιδιού;». Αναφερόμενος στο στυγερό έγκλημα των εκτρώσεων

προσθέτει τα εξής: «Πως δέχεται η συνείδηση μερικών να υπάρχει

διαχωρισμός της αξίας μιας ανθρώπινης ζωής, προ γέννας και μετά γέννας;

Με ποια διεστραμμένη λογική ο άνθρωπος, δεν θεωρείται άνθρωπος αν δεν

αποκτήσει ληξιαρχική πράξη γέννησης; Ποιος σκοτισμένος νους θεωρεί πως

ο χτύπος της καρδιάς ενός αθώου εμβρύου, δεν υμνεί και δεν μαρτυρά τη ίδια

την ύπαρξη ζωής; Ένα παιδί είναι άνθρωπος και πριν γεννηθεί, και αφότου

γεννηθεί. […] Ποιος θα διαμαρτυρηθεί για τα αγέννητα παιδιά; Γιατί λοιπόν

τέτοια ασήκωτη υποκρισία; Γίνεσαι μαινόμενος όχλος που βρωμά μεσαίωνα,

για μια υπόθεση παιδοκτονίας, και σε αφήνει αδιάφορο το να θανατώνεται

μια ολόκληρη πόλη της Ελλάδας από αγέννητα παιδιά – κάθε έτος; Αυτές τις

ζωές ποιος θα τις υπερασπιστεί; Ποιος θα τις θρηνήσει; Ποιος θα τις

δικαιώσει; Γιατί κρύβονται ενοχικά κάτω από το ματωμένο χαλί μιας

ολόκληρης κοινωνίας;»! Θεωρούμε απόλυτα εύστοχα τα σχόλια του κ.

Ανδρώνη και τον συγχαίρουμε για τον ευθύ και απολογητικό του λόγο, αλλά

και το θάρρος του να στιγματίσει την υποκρισία της σύγχρονης κοινωνίας, η

οποία γίνεται «μαινόμενος όχλος» μπροστά στον ευτυχώς περιορισμένο αριθμό

των παιδοκτονιών, ενώ αδιαφορεί και ανέχεται το μέγα έγκλημα των

εκατομμυρίων εκτρώσεων σ’ όλο τον πλανήτη.

Την ίδια στιγμή πού οι «ελληνίδες» φεμινίστριες δημοσίευσαν την φρικτή

αυτή ανακοίνωση και πρόβαλαν τα σατανικά τους αιτήματα, μας ήρθε και μία

άλλη είδηση, εξ’ ίσου φρικιαστική και ανησυχητική, από τις Ηνωμένες

Πολιτείες της Αμερικής, σύμφωνα με την οποία προωθείται νομοθετικά η

νομιμοποίηση των παιδοκτονιών! Ιδού πως σχολίασε την συνταρακτική αυτή

είδηση ελληνικό ιστολόγιο: «Ανατριχιαστικό! Τελειώνουμε σαν άνθρωποι!

Νομοσχέδιο θα επιτρέπει στις γυναίκες να σκοτώνουν τα παιδιά τους μέσα

στις πρώτες 7 ημέρες μετά την γέννησή τους! Ήταν να μην γίνει η αρχή. Το

νομοσχέδιο το ετοιμάζει ο κυβερνήτης της Καλιφόρνιας Γκάβιν Νιούσομ και


4

προβλέπει την νομιμοποίηση των δολοφονιών των παιδιών έως τους 9 μήνες

κύησης και 7 μέρες μετά την γέννησή τους. Την πρόταση την έκανε το

“Συμβούλιο για το Μέλλον των Εκτρώσεων” για την “ενίσχυση” και την

“επέκταση” των εκτρώσεων στην Καλιφόρνια»!

Διαβάζοντας τα παρά πάνω, μας κατέλαβε φρίκη και αποτροπιασμός και

ταυτόχρονα βαθύτατος προβληματισμός, για το πού οδεύει ο σύγχρονος

αποστατημένος κόσμος, στον οποίο η ανθρώπινη ζωή έχει καταντήσει μια

φτηνή υπόθεση, ασύγκριτα πιο φθηνή και από αυτή των ζώων. Ο σύγχρονος

άνθρωπος, προκειμένου να διασφαλίσει την ηδονιστική απόλαυση της ζωής και

το αχαλίνωτο και ξέφρενο κατρακύλισμα στην κάθε είδους ασωτεία, δεν

διστάζει να αφαιρέσει τη ζωή ακόμη και αθώων παιδικών υπάρξεων, όταν

θεωρεί ότι αυτές του γίνονται εμπόδιο. Από την άποψη της χριστιανικής μας

πίστεως θεωρούμε τέτοιες καταστάσεις ως φαινόμενα εσχάτης κοινωνικής

παρακμής, ως σημεία των καιρών και ως φαινόμενα των εσχάτων χρόνων. Η

νέα φρίκη της νομιμοποίησης της παιδοκτονίας έρχεται να ολοκληρώσει το

φοβερό έγκλημα εκατομμυρίων εκτρώσεων σ’ όλο τον πλανήτη, με τις οποίες

αποδεκατίζονται αθώα και ανυπεράσπιστα έμβρυα, προτού αυτά αντικρύσουν

το φως της παρούσης ζωής.

Δεν θεωρούμε τυχαία την ανακοίνωση των ελληνίδων φεμινιστριών, με την

είδηση της προώθησης της νομιμοποίησης των παιδοκτονιών. Τέτοιες

απάνθρωπες πρακτικές εξυπηρετούν άριστα την διεθνή καμπάνια, που

προωθείται από τα σκοτεινά κέντρα του Διεθνούς Σιωνισμού για την δραστική

μείωση του παγκόσμιου πληθυσμού. Η αποθάρρυνση των γεννήσεων, η

προώθηση της ομοφυλοφιλίας, η προστασία των εκτρώσεων και μαζί η

νομιμοποίηση των παιδοκτονιών συνθέτουν την βαρβαρότητα της υποτιθέμενης

πολιτισμένης κοινωνίας του 21 ου αιώνα! Στην ουσία αποτελεί εφιαλτική

νεκρανάσταση του βάρβαρου προχριστιανικού παρελθόντος, όπου οι γονείς

θεωρούσαν τα παιδιά κτήμα τους και για να τα ξεφορτωθούν, είτε τα σκότωναν,

χωρίς νομικές συνέπειες, είτε τα έριχναν στις ερημιές για να γίνουν βορά των

άγριων θηρίων! Αυτή η θηριωδία έρχεται να φανερώσει για πολλοστή φορά το

μεγαλείο της Χριστιανικής μας Πίστεως η οποία, μόνη αυτή, έχει αναδείξει τον

άνθρωπο, το κάθε ανθρώπινο πρόσωπο, ως εικόνα του Θεού και ως υπέρτατη

αξία. Έρχεται επίσης να φανερώσει, που οδηγείται η ανθρωπότητα, όταν

απεμπολήσει το ευαγγέλιο και να επαληθεύσει τον μεγάλο Ντοστογιέφσκι, ο

οποίος πολύ σωστά επεσήμανε ότι «χωρίς Θεό τα πάντα επιτρέπονται» ακόμα

και η φρίκη της παιδοκτονίας!

Περαίνοντας την ανακοίνωσή μας, με ιδιαίτερη ανησυχία και

συναισθηματική φόρτιση για το όσα τραγικά διαδραματίζονται στην σύγχρονη

κοινωνία μας, κρούομε τον κώδωνα του κινδύνου και εφιστώμε την προσοχή

της Εκκλησίας μας και της Πολιτείας, αλλά και κάθε ψυχής, της οποίας η

συνείδηση δεν έχει πορωθεί ακόμη εντελώς, αλλά λειτουργεί, έστω,

στοιχειωδώς. Καλούμε την Ελληνική Κοινωνία να αντιδράσει, για όσα μας

ετοιμάζουν οι αφανείς κύκλοι του εξωτερικού, οι οποίοι «χτίζουν» την νέα


5

εφιαλτική κοινωνία του μέλλοντος, η οποία θα μοιάζει περισσότερο με ζούγκλα

αγρίων θηρίων, παρά με κοινωνία ανθρώπων.

Γνωρίζουμε πως η όποια δική μας αντίδραση είναι αδύναμη και πρακτικά

αναποτελεσματική, για να αναχαιτιστεί η σύγχρονη αποστασία. Αλλά αυτό δε

σημαίνει ηττοπάθεια, εφησυχασμό και το χειρότερο: συμβιβασμό, διότι θα μας

ζητηθεί λόγος από τον Μεγάλο Κριτή για την όποια στάση μας. Οφείλουμε να

γίνουμε φως «επάνω όρους κείμενοι» (Ματθ.5,14), τονίζοντας και

διακηρύσσοντας προς πάσαν κατεύθυνση την μοναδική και ανεπανάληπτη αξία

του κάθε ανθρώπου σύμφωνα με τον λόγο του Ευαγγελίου: «τι δώσει

άνθρωπος αντάλλαγμα της ψυχής αυτού;», (Ματθ.16,26). Και όχι μόνο να μην

γίνουμε συγκοινωνοί και συμμέτοχοι «τοις έργοις τοις ακάρποις του σκότους»,

(Εφ.5,11), αλλ’ απεναντίας μάλιστα να ελέγχουμε την εσχάτη ηθική κατάπτωση

της εσχατολογικής εποχής μας, η οποία, συν τοις άλλοις, επιβουλεύεται και την

ανθρώπινη ζωή! Να την υπερασπιστούμε, είτε αυτή βρίσκεται στην μητρική

γαστέρα, είτε ήρθε στο φως της παρούσης ζωής!


Εκ του Γραφείου επί των Αιρέσεων και Παραθρησκειών

Σάββατο 9 Απριλίου 2022

Ακάθιστος Ύμνος

Ο Πανοσιολογιώτατος Αρχιμανδρίτης κ προϊστάμενος του ναού μας πατήρ Παύλος

Δημητρακόπουλος .
Ο Αρχιμανδρίτης ιερομόναχος πατήρ Βονιφάτιος.

Δευτέρα 4 Απριλίου 2022

 ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ


ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΡΑΘΡΗΣΚΕΙΩΝ

Εν Πειραιεί τη 4 η Απριλίου 2022


Πατήρ Παυλος


ΣΤΟΧΟΣ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ Η ΑΠΟΜΕΙΩΣΗ ΤΗΣ

ΜΟΝΑΔΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΑΠΟΛΥΤΡΩΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ



Ο άνθρωπος, ως το εκλεκτότερο δημιούργημα του Θεού, πλάστηκε από τον

Θεό κατ’ εικόνα και καθ’ ομοίωσή του, ώστε να έχει τη δυνατότητα να γίνει

κατά χάριν θεός, συγκληρονόμος της ατέρμονης βασιλείας Του. Όμως το τραγικό

γεγονός της πτώσεως ακύρωσε αυτή την δυνατότητα και τον απέκοψε από την

κοινωνία του Θεού, με αποτέλεσμα να οδηγηθεί στον πνευματικό και τον

σωματικό θάνατο. Κατά τον άγιο Γρηγόριο Νύσσης η αμαρτία «πτώμα

εποίησεν», (PG 44, 508 CD), τον άνθρωπο, ο οποίος έγινε δούλος της φθοράς και

του θανάτου. Ο μεταπτωτικός άνθρωπος, εστερημένος του φωτός της αληθινής

θεογνωσίας, ματαίως επεχείρησε στη συνέχεια με τις δικές του δυνάμεις να έρθει

σε κοινωνία και πάλι με τον αληθινό Θεό. Δημιούργησε θρησκείες, τελετουργικά

και θυσίες τρέφοντας την αυταπάτη, ότι έχει επαφή και κοινωνία μ’ Αυτόν.

Όμως ο Θεός δεν εγκατέλειψε το πλάσμα του. Ήδη από τους χρόνους της

Παλαιάς Διαθήκης απεκαλύφθη στους εκλεκτούς δούλους του Πατριάρχες και

Προφήτες, διά μέσου των οποίων προανήγγειλε την «μέλλουσαν έσεσθαι

σωτηρίαν». Όταν δε ήλθε το πλήρωμα του χρόνου, «ελάλησεν ημίν εν Υιώ»,

(Εβρ.1,1). Διά της Ενανθρωπήσεως του Υιού και Λόγου Του έθεσε σε εφαρμογή

το προαιώνιο σχέδιο της απολυτρώσεως του ανθρωπίνου γένους, για να είναι

ασφαλής και βεβαία η σωτηρία του. Η πρόσληψη της ανθρωπίνης φύσεως από

τον Θεόν Λόγον αποτέλεσε τον μόνο δυνατό τρόπο της σωτηρίας και γι’ αυτό η

Ενανθρώπησή Του ήταν απόλυτα αναγκαία. Αυτή τη μεγάλη αλήθεια διακήρυξε

ο απόστολος Πέτρος, ότι «ουκ έστιν εν άλλῳ ουδενὶ η σωτηρία· ουδὲ γαρ όνομα

εστίν έτερον υπὸ τον ουρανὸν το δεδομένον εν ανθρώποις εν ᾧ δει σωθήναι

ημάς», (Πραξ.4,12), μη αφήνοντας κανένα περιθώριο να νοηθεί σωτηρία εκτός

του απολυτρωτικού έργου του Χριστού και της Εκκλησίας! Ο Χριστός, σύμφωνα

με τον απόστολο Παύλο, προκειμένου να επιτελέσει το επί γης απολυτρωτικό

του έργο, «ώφειλε κατά πάντα τοις αδελφοίς ομοιωθήναι» (Εβρ.2,17), να γίνει

δηλαδή πραγματικός άνθρωπος, «ίνα διά του θανάτου καταργήσῃ τον το

κράτος έχοντα του θανάτου, τουτ’ έστι τον διάβολον, και απαλλάξῃ τούτους,

όσοι φόβῳ θανάτου διὰ παντὸς του ζην ένοχοι ήσαν δουλείας» (Εβρ.2,14-15).

Ο ιερός Χρυσόστομος διευκρινίζει: «δια τούτο, φησί, την σάρκα ανέλαβε την

ημετέραν, δια φιλανθρωπίαν μόνον, ίνα ελεήσει ημάς. Ουδέ γαρ είναι άλλη τις

αιτία της οικονομίας, ή μόνη αύτη. Είδε δε χαμαί ερριμένους, απολλυμένους

υπό του θανάτου, τυραννουμένους και ηλέησεν», (Κατά Ιουδαίων 2,V).

Παρόμοια και ο Μέγας Αθανάσιος τονίζει: «Αυτός (πλέον) έστι Θεός

σαρκοφόρος και ημείς άνθρωποι πνευματοφόροι… Αυτός ο αληθινός και


2


φύσει Υιός του Θεού τους πάντας φορεί (στην αγία σάρκα Του), ίνα οι πάντες

τον ένα φορέσωμεν Θεόν» (ΒΕΠΕΣ 33,226).

Σε προηγούμενη ανακοίνωσή μας είχαμε αναφερθεί στο γεγονός ότι ο

Oικουμενισμός έχει δαιμονική και αποκρυφιστική υφή. Στην παρούσα θα

αναφερθούμε στους στόχους του. Οι κινούντες τα νήματα του Οικουμενισμού

κατά κόρον προβάλλουν και διακηρύσουν, ότι ο πρωταρχικός και κύριος στόχος

των είναι η αποκατάσταση της πανχριστιανικής ενότητος. Και κατά δεύτερο

λόγο προβάλλουν ως στόχους την από κοινού αντιμετώπιση των μεγάλων

παγκοσμίων προβλημάτων της ανθρωπότητος. Ωστόσο η μέχρι σήμερα, (εδώ και

έναν αιώνα), πορεία αλλά και οι πνευματικοί καρποί που παρήγαγε αυτή η

παναίρεση, απέδειξαν με τον πιο εμφαντικό και ξεκάθαρο τρόπο, ότι οι

πραγματικοί στόχοι ήταν άλλοι, ο κυριότερος των οποίων υπήρξε η προσβολή

και ανατροπή του σωτηριολογικού δόγματος της Εκκλησίας μας. Και ειδικότερα

η ανατροπή της αποκλειστικότητος της σωτηρίας την οποία παρέχει ο Χριστός,

ο σαρκωμένος Υιός και Λόγος του Θεού, μέσω της Αγίας του Εκκλησίας και

μόνον.

Οι θιασώτες του Οικουμενισμού, (δυστυχώς μεταξύ αυτών και Πατριάρχες και

Προκαθήμενοι και μέλη της Ακαδημαϊκής Θεολογίας), αρνούνται πεισματωδώς

κάθε έννοια αποκλειστικότητος της σωτηρίας μέσα στο χώρο της Ορθοδόξου

Εκκλησίας, όπως θα φανεί με όσα θα παραθέσουμε παρά κάτω, διδάσκοντας και

διακηρύσσοντας ότι δήθεν η «Οικουμενική Κίνηση», (όπως ονομάζουν την

παναίρεση του Οικουμενισμού), και οι κακοδοξίες που αναπτύχθηκαν μέσα

στους κόλπους του δεν προσβάλλουν το σωτηριολογικό δόγμα της Εκκλησίας

μας. Οι ίδιοι καυχώνται ότι είναι ορθοδοξότατοι και ουδέποτε ομιλούν περί

αιρέσεως του Οικουμενισμού, διακηρύσσοντας ότι δεν υφίσταται. Ωστόσο

αντιμετωπίζουν όλες τις θρησκευτικές πίστεις όχι απλώς με «κατανόηση»,

«συμπάθεια» και «σεβασμό», αλλά και τις θεωρούν ως «αξίες», ως παρεκτικές

σωτηρίας και ως «διαφορετικούς δρόμους αναγωγής στον ίδιο Θεό»! Ειδικά για

τους ετεροδόξους φρονούν, ότι οι πλάνες τους δεν είναι κακοδοξίες, αλλά

«διαφορετικές παραδόσεις» και «πηγές πνευματικότητας», οι οποίες «μπορούν

να εμπλουτίσουν την Εκκλησία μας», παρ’ ότι έχουν καταδικασθεί από

Οικουμενικές Συνόδους.

Στις γραμμές που ακολουθούν, σταχυολογούμε κάποιες από τις πάμπολλες

χαρακτηριστικές ρήσεις και διακηρύξεις τους, με τις οποίες γίνονται, εκόντες,

άκοντες, εκφραστές και συνήγοροι της Αιρέσεως. Αρχίζουμε με τον μέγα

πρωτοπόρο του Οικουμενισμού τον Οικουμενικό Πατριάρχη κυρό Αθηναγόρα, ο

οποίος σε κατά καιρούς διακηρύξεις του είχε πεί μεταξύ άλλων τα εξής: α) «Όλοι

οι Χριστιανοί πιστεύουν στο ίδιο βάπτισμα, διά του οποίου όλοι έχουν γίνει

μέλη του Σώματός του, της Εκκλησίας». (Πηγή: Athenagoras Kokkinakis, The

Thyateira Confession, London, The Faith Press 1975, σ. 62).

β) «Απατώμεθα και αμαρτάνομεν, εάν νομίζωμεν ότι η Ορθόδοξος πίστις

κατήλθεν εξ’ ουρανού και ότι τα άλλα δόγματα είναι ανάξια. Τριακόσια

εκατομμύρια ανθρώπων εξέλεξαν τον Μουσουλμανισμόν διά να φθάσουν εις

τον Θεόν των και άλλαι εκατοντάδες εκατομμυρίων είναι Διαμαρτυρόμενοι,


3


Καθολικοί, Βουδισταί. Σκοπός κάθε θρησκείας είναι να βελτιώση τον

άνθρωπον». (Πηγή : «Ορθόδοξος Τύπος», Δεκέμβριος 1968).

γ) «Εις την κίνησιν προς την ένωσιν, δεν πρόκειται η μία Εκκλησία να

βαδίση προς την άλλην, αλλ’ όλαι ομού να επανιδρύσωμεν την Μίαν, Αγίαν,

Καθολικήν και Αποστολικήν Εκκλησίαν, εν συνυπάρξει εις την Ανατολήν και

την Δύσιν, όπως εζώμεν μέχρι του 1054, παρά και τας τότε υφισταμένας

Θεολογικάς διαφοράς». (Πηγή : Εκ του μηνύματός του επί τη εορτή των

Χριστουγέννων του 1967, «Από την πορείαν της αγάπης», σ. 87) .

Ο πρώην Αρχιεπίσκοπος Αθηνών κυρός Χρυσόστομος ο Β΄ απήντησε τα

εξής, βλέποντας τα ολισθήματά του : «Ο Αθηναγόρας ο Α´ ουδέν πρεσβεύει,

εις ουδέν πιστεύει, ει μη μόνον εαυτώ δουλεύει και την απαθανάτισιν του

ονόματός του επιδιώκει, έστω κατά Ηρόστρατον, δια της καταστροφής της

Εκκλησίας» («Πεπραγμένα» του, τομ. Β´, Αθήναι 1967, σελ. 197).

Ο νυν παν. Οικουμενικός Πατριάρχης κ. Βαρθολομαίος σε κατά καιρούς

δηλώσεις του είπε μεταξύ άλλων τα εξής: α) Στην «Παγκόσμιο Διάσκεψη

Θρησκείας και Ειρήνης» στη Riva del Garda της Ιταλίας στις 4.11.1994,

δήλωσε ότι «πρέπει να συντελέσωμε όλοι μας στην προώθηση των

πνευματικών αρχών του Οικουμενισμού, της αδελφοσύνης και της ειρήνης.

Αυτό μπορεί να επιτευχθεί μόνον εφ’ όσον είμεθα ηνωμένοι εν τω πνεύματι του

ενός Θεού». Και απηύθυνε την εξής πρόσκληση: «Ρωμαιοκαθολικοί και

Ορθόδοξοι, Προτεστάνται και Εβραίοι, Μουσουλμάνοι και Ινδοί, Βουδισταί

και Κουμφουκιανοί, ήλθε ο καιρός όχι απλώς για προσέγγιση, αλλά για μία

συμμαχία και συλλογική προσπάθεια, για να οδηγήσωμε τον κόσμο μας

μακριά από τους ψεύτικους προφήτες του εξτρεμισμού και της μη ανοχής».

(Πηγή: Περιοδικόν «Επίσκεψις» 494 (1994) 23 και εφημερίδα «Ορθόδοξος

Τύπος» (11.9.2009).

β) «Το κύριο πρόβλημα στην αλληλοκατανόηση, την αμοιβαία εμπιστοσύνη

και συνεργασία μεταξύ των τριών μονοθεϊστικών θρησκειών είναι η

απολυτότης. Η θέση δηλαδή της κάθε θρησκείας, ότι αυτή και μόνον κατέχει

την απόλυτη περί του περί Θεού και κόσμου αλήθεια. Ωστόσο, επειδή ο Θεός

μόνος είναι η απόλυτη αλήθεια, από την οποία κάθε άνθρωπος γνωρίζει όψεις

μόνον της αληθείας, γι’ αυτό ο καθένας οφείλει να ομολογεί, όπως ο

Σωκράτης, την άγνοιά του και να είναι ανοικτός προς τις απόψεις των άλλων.

Επομένως οι δυσκολίες στη διαθρησκειακή επικοινωνία ανακύπτουν από το

γεγονός ότι ο καθένας γνωρίζει μεν διάφορες όψεις της αληθείας, αλλά αυτές

τις απολυτοποιεί και θέλει να τις επιβάλλει στον άλλο. Οι θρησκευτικοί ηγέτες

καθήκον έχουν να απορρίπτουν τέτοιες απολυτοποιήσεις. Ακριβώς το καθήκον

αυτό, που εκφράζει τον σεβασμό του ενός ανθρώπου προς την θρησκευτική

πίστη και την ελευθερία του άλλου, αποτελεί την προϋπόθεση της

θρησκευτικής συνυπάρξεως και της καλής συνεργασίας των ανθρώπων. Ο

Θεός προίκισε τον άνθρωπο με ελευθερία βουλήσεως και δεν ευαρεστείται

ούτε με την βιαία και απατηλή επιβολή της πίστης σ’ αυτόν ούτε με την

κατάλυση της ελευθερίας του. Επομένως, ο διάλογος μεταξύ των

μονοθεϊστικών θρησκειών είναι η μόνη θεάρεστη οδός μαρτυρίας και


4


μεταδόσεως της αληθείας». (Πηγή: Περιοδικό «Ορθοδοξία» Δ (1998) 749-752,

Χαιρετισμός του παν. Οικουμενικού Πατριάρχου κ. Βαρθολομαίου κατά το εν

Αγκύρα Συνέδριον Διαθρησκειακού Διαλόγου, 25.10.1998).

γ) «Οι κληροδοτήσαντες εις ημάς την διάσπασιν προπάτορες ημών υπήρξαν

ατυχή θύματα του αρχεκάκου όφεως, και ευρίσκονται ήδη εις χείρας του

δικαιοκρίτου Θεού. Αιτούμεθα υπέρ αυτών το έλεος του Θεού, αλλ’οφείλομεν

ενώπιον Αυτού όπως επανορθώσωμεν τα σφάλματα εκείνων…». (Πηγή:

Περιοδικό «Επίσκεψις» 563, 30.11.1998).

δ) «Αλλά, δεν εγκαταλείπομεν την ελπίδα ότι το ευαγγελικόν κήρυγμα της

καταλλαγής, του συμβιβασμού και της ειρηνικής συνεργασίας… και η

αντίστοιχος πρόσκλησις του Κορανίου… θα υπερισχύσουν, θα γίνουν υφ’ όλων

αποδεκτά και θα οδηγήσουν εις παγίωσιν της ειρήνης και της ευημερίας των

λαών, ώστε έκαστος να λατρεύη τον Ένα Θεόν ως (=όπως) προτιμά και όλοι

μαζί να συνεργαζώμεθα δια το κοινόν καλόν». (Πηγή: «Διαθρησκειακή εις το

Εμιράτον του Μπαχρέιν» (25.9.2000), εν περιοδικώ «Επίσκεψις» 588, 2000).

ε) «Εάν σταθώμεν με το προσήκον δέος απέναντι των προσωπικών

αναζητήσεων εκάστης ψυχής, η οποία, γεννηθείσα εις ωρισμένην

θρησκευτικήν παράδοσιν, ανοίγει τας πτέρυγάς της, δια να πετάξη εις

αναζήτησιν του Ηγαπημένου, αντιλαμβανόμεθα ότι έχομεν ανθρώπινον χρέος

να σεβασθώμεν απολύτως την προσωπικήν πορείαν εκάστου προς την

υπερτάτην αγάπην. Τότε εναγκαλιζόμεθα εν ειρήνη την ψυχήν αυτήν και

παρακολουθούμεν εν άκρα σιωπή και προσευχή την πορείαν της, είτε

συμβαδίζει με ημάς, [τους χριστιανούς], είτε ακολουθεί άλλον δρόμον [λ.χ. τον

Ιουδαϊσμόν η το Ισλάμ], διότι ο Ηγαπημένος Θεός, ο Κύριός της, την αναμένει

και θα της δείξει τον δρόμον. Δεν χρειάζεται από μέρους ημών ουδεμία βία,

ουδεμία πίεσις, μόνον στοργή και ειρήνη». (Πηγή: «Διαθρησκειακή

Βρυξελλών, ενώπιον εκπροσώπων του Ιουδαϊσμού, του Ισλάμ και διαφόρων

χριστιανικών ομολογιών» (20.12.2001), εν περιοδικώ «Επίσκεψις» 603 (2001).

στ) «Οι διαφορές ανάμεσα σε Μουσουλμάνους και Χριστιανούς έχουν τις

ρίζες τους στην πολιτική και όχι στην πίστη». (Πηγή: «Διαθρησκειακή εις

Αυστρίαν με θέμα την θέσιν του Ισλάμ εις τον κόσμον», στην εφημερίδα

«Ορθόδοξος Τύπος» (25.11.2005).

ζ) Το 2007 συμμετείχε σε συμπροσευχή με αιρετικούς και αλλοθρήσκους για

την σωτηρία του περιβάλλοντος στην Γροιλανδία, μπροστά σε μια γυάλινη

σφαίρα, η οποία συμβόλιζε τη «θεά» Γαία! (Βλ. Περιοδικό «Εν συνειδήσει»,

Εκδ. Ιεράς Μονής Μεγ. Μετεώρου, Ιούνιος 2009, σελ. 32). Επίσης συμμετείχε

σε όλες τις Διαθρησκειακές Συναντήσεις και συμπροσευχές στην Ασίζη. Συνεπής

στα πιστεύω του δώρισε το Κοράνιο στον πρόεδρο της Κόκα Κόλα στην

Αμερική τον Οκτώβριο του 2009, το οποίο Κοράνιο επαναλαμβάνει χονδροειδώς

μεταξύ άλλων την Αίρεση του Αρείου, ονομάζοντας τον Χριστό «λάσπη», σαν

τον Αδάμ και κτίσμα!!! Την ίδια χρονιά επισκέφθηκε την Εβραϊκή Συναγωγή της

Νέας Υόρκης, (του park East), την οποία χαρακτήρισε ως «ευλογημένη», όταν το

Ταλμούδ και η Καμπάλα καθυβρίζουν τον Χριστόν.


5


(Βλ. Ρίζου Ιωάννη, «Οι ληστές της θείας διδασκαλίας», Εκδ. Ιεράς Μονής

Αγίας Παρασκευής Μηλοχωρίου Πτολεμαΐδας, Μέρος Α΄ σελ. 41 και 49)

Ο πρώην Πατριάρχης Αλεξανδρείας κυρός Παρθένιος διεκήρυξε: «Για μένα

το θέμα της γνώσεως αν το Ισλάμ είναι, ή δεν είναι μια εμπνευσμένη θρησκεία

δεν τίθεται: Είναι βεβαίως εμπνευσμένη…Ο Μωάμεθ είναι άνθρωπος του

Θεού, ο οποίος έκαμε τους Άραβας της ερήμου να πιστεύουν στον ένα Θεόν,

ικανούς να νηστεύουν, να προσεύχονται, να αγαπούν τους γείτονές τους και να

εργάζονται για το καλό. Και αυτό είναι καλό πράγμα». (Πηγή: Πατρ.

Αλεξανδρείας Παρθενίου, στο «You Shall Be My Witnesses», Επιμέλεια Γεωρ.

Λαιμοπούλου, Εκδ. «Τέρτιος», Κατερίνη 1991, σελ. 19).

Ο Μακ. Αρχιεπίσκοπος Αλβανίας κ. Αναστάσιος διεκήρυξε: «Ύψιστο και

άμεσο χρέος όλων των θρησκευτικών ηγετών είναι η επίμονη και συστηματική

καλλιέργεια μιας υγιούς πνευματικότητος. Μέσα στα ιερά κείμενα υπάρχουν

φωτεινές ακτίνες που συμβάλλουν στην ειρηνική συμβίωση και διευκρινίζουν

τον χαρακτήρα της γνήσιας θρησκευτικότητος, στην οποία ευαρεστείται ο

Θεός» και ότι «το φαινόμενο της θρησκείας είναι θείο δώρο, δοσμένο για να

γαληνεύει τις καρδιές, να θεραπεύει τις πληγές και να φέρνει πλησιέστερα

άτομα και λαούς» (https://www.vimaorthodoxias.gr/mitropoleis /kritiki-tis-

mitropolis-peiraios-ston-alvanias-anastasio/).

Ο Αρχιεπίσκοπος Αμερικής κ. Ελπιδοφόρος, μιλώντας πριν από καιρό,

(15.7.2021), στη Νέα Υόρκη στη Διεθνή Διάσκεψη Κορυφής για τη

Θρησκευτική Ελευθερία, είπε ότι «όλες οι θρησκείες είναι μυριάδες μονοπάτια

που οδηγούν στο ίδιο μέρος. Όταν ανυψώνετε μια θρησκεία πάνω από όλες τις

άλλες, είναι σαν να αποφασίσετε ότι υπάρχει μόνο ένα μονοπάτι που οδηγεί

στην κορυφή του βουνού. Αλλά στην πραγματικότητα, απλά δεν βλέπετε

μυριάδες μονοπάτια που οδηγούν στο ίδιο μέρος, γιατί περιβάλλεστε από

βουνά προκαταλήψεων που σας κρύβουν την θέα»! (Πηγή:

https://choratouaxoritou. gr/?p=145068&cn-reloaded=1

Δεν μπορούμε να επεκταθούμε περισσότερο με περισσότερες μαρτυρίες. Οι

ελάχιστες που παραθέσαμε είναι αρκετές, νομίζουμε, για να πείσουν τον

αναγνώστη ότι οι θιασώτες του Οικουμενισμού, με τις κατά καιρόν διακηρύξεις

των, προσβάλλουν καίρια την Ορθόδοξη πίστη, το σωτηριολογικό δόγμα της

Εκκλησίας μας και την αποκλειστικότητα και μοναδικότητα της εν Χριστώ

σωτηρίας. Ο διάβολος και τα επί γης όργανά του, (Διεθνής Σιωνισμός και

Μασονία που προωθούν την παναίρεση του Οικουμενισμού), γνωρίζουν πολύ

καλά, ότι αν αμφισβητηθεί η μοναδικότητα του προσώπου του Χριστού ως

σωτήρα του κόσμου, είναι εύκολο στη συνέχεια να οδηγήσουν την Εκκλησία του

Χριστού στη χοάνη της Πανθρησκείας, και να την μεταβάλλουν σε μία από τις

πάμπολλες θρησκείες του κόσμου, η οποία όμως δεν θα μπορεί να προσφέρει

σωτηρία.

Αυτός είναι ο σατανικός χαρακτήρας και ο απώτερος σκοπός του

Οικουμενισμού και όχι αυτός που λανσάρουν τεχνηέντως οι θιασώτες του, ότι

δήθεν στοχεύουν να επιτύχουν την πανχριστιανική ενότητα με Ορθόδοξες

προϋποθέσεις. Όπως και το πελώριο ψέμα, ότι δεν κινδυνεύει δήθεν η Ορθοδοξία


6


από τον συμφυρμό και την συνεργασία της με τις θρησκείες και αιρέσεις του

κόσμου. Αυτά είναι φθηνές δικαιολογίες, οι οποίες αποδεικνύονται από το

γεγονός ότι αν και ο Οικουμενισμός έχει ιστορία 100 χρόνων, εν τούτοις δεν

προσέφερε την παραμικρή υπηρεσία την υπόθεση της παγκόσμιας ειρήνης και

της θρησκευτικής καταλλαγής. Αντίθετα τώρα παρατηρούμε πώς ο κόσμος

γίνεται όλο και πιο βίαιος με τις πολεμικές συγκρούσεις να γιγαντώνονται και τις

διαπροσωπικές σχέσεις να κονορτοποιούνται.

Εκ του Γραφείου επί των Αιρέσεων και των Παραθρησκειών

Τετάρτη 30 Μαρτίου 2022

Λειτουργία την Παρασκευή 1.4.22

Καλημέρα σε όλους σας !
Θέλω να σας ενημερώσω πως την ερχόμενη Παρασκευή 1/4/2022 ( 07:00 το πρωί με 09:30 ) θα Λειτουργήσει στον Ναό μας ο γέροντας αρχ π.Δωρόθεος Ηγούμενος της Μονής του Αγίου Νικολάου της Άνδρου. 
Θα είναι ευλογία για μας και για όσους παραβρεθούν και πάρουν την ευχή του. 
Καλημέρα σας και ο Θεός να σας ευλογεί  !
Π.Βονιφάτιος