Ιερός Ναός ΤΙΜΙΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ Καστέλλας Πειραιώςαυτού του ιστολογίου

Τετάρτη 23 Δεκεμβρίου 2020

Διανομή τροφίμων από το Φιλόπτωχο του ναού μας στους απόρους ενορίτες μας.

  Με μέριμνα του Φιλοπτώχου  &   με προσφορές από το σούπερ μάρκετ Κρητικός στην Πειραϊκή
,από το κρεοπωλείο  Παναγιώτης Σπανός επί της οδού Θρασυβούλου Πειραιάς ,Μελομακάρονα προσφορά του φούρνου Παπαγεωργίου επί της οδού Σωτήρος 60 κ άλλων ανώνυμων φιλάνθρωπων δωρητών, διανεμήθηκαν τρόφιμα  κ κρέας στους άπορους ενορίτες μας. 
 Ευχαριστούμε όσους προσέφεραν με οποιοδήποτε τρόπο. 
 Ευχόμεθα σε όλους η γέννηση του Θεανθρώπου να χαρίζει υγεία ,πίστη κ δύναμη!

Τρίτη 22 Δεκεμβρίου 2020

ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣΓραφείο επί των Αιρέσεων και των ΠαραθρησκειώνΑρχ. Παύλος ΔημητρακόπουλοςEmail:Paulosdim@gmail.comΤηλ.2104524149&6979136828 Εν Πειραιεί τη 22α Δεκεμβρίου 2020Ευχές Χριστουγέννων

Σεβαστοί Πατέρες και αγαπητοί μου αδελφοί, 
 Η πρώτη και η μεγαλυτέρα χαρμόσυνος αγγελία, το πιό μεγάλο 
ευαγγέλιο, που ήταν δυνατόν να δώσει ο Θεός στον άνθρωπο και ο 
ουρανός στη γη είναι, ότι «ο Λόγος σάρξ εγένετο», παρατηρεί ένας από 
τους μεγαλύτερους θεολόγους της εποχής μας, ο άγιος Ιουστίνος 
Πόποβιτς. Και συνεχίζει: Ολόκληρο το ευαγγέλιο του ουρανού προς την 
γη συνοψίζεται στις τέσσερις αυτές λέξεις. Έξω από αυτό και χωρίς αυτό, 
άλλος ευαγγελισμός δεν υπάρχει για τον άνθρωπο, ούτε σ’ αυτόν ούτε 
στον άλλο κόσμο. Ο Θεός Λόγος έγινε άνθρωπος «ίνα θεόν τον αδάμ 
απεργάσηται», κατά τον Μέγαν Αθανάσιον, δηλαδή για να θεώσει τον 
άνθρωπο, για να τον επαναφέρει προς το αρχέτυπό του, προς τον 
δημιουργόν του, προς τον αρχικό προορισμό για τον οποίον τον έπλασε.
«Ου φέρει το μυστήριον έρευναν», αλλά «πίστει μόνη τούτο πάντες 
δοξάζομεν». Μόνον διά της πίστεως μπορεί ο άνθρωπος να φθάσει σε 
μιά μεγαλύτερη μέθεξη του μυστηρίου. Με την πίστη προσεγγίζει μέχρις 
ενός βαθμού, όσα η λογική και οι αισθήσεις αδυνατούν να προσεγγίσουν, 
σύμφωνα με τον λόγο του Παύλου «Έστι δε πίστις ελπιζομένων 
υπόστασις, πραγμάτων έλεγχος ού βλεπομένων» (Εβρ.11,1). Στο χώρο 
της πίστεως ο Θεός αποκαλύπτεται και ο άνθρωπος αποδέχεται. Ο Θεός 
προσφέρει τον εαυτό του, την αγάπη του, και ο άνθρωπος προσφέρει την 
πίστη του. Χωρίς να διστάζει. Με απόλυτη εμπιστοσύνη πιστεύει και 
ευχαριστεί. Πιστεύει και δοξολογεί. Πιστεύει και σώζεται.
Εύχομαι από βάθους καρδίας, όπως ο εν σπηλαίω γεννηθείς και εν φάτνη 
ανακληθείς διά την ημών σωτηρίαν Κύριος χαρίσει σε όλους μας μέθεξιν 
του μυστηρίου της αρρήτου Αυτού κενώσεως και αποκαλύψει στις 
καρδιές μας «τις η ελπίς της κλήσεως αυτού και ο πλούτος της δόξης 
της κληρονομίας Αυτού εν τοις αγίοις» (Εφ.1,18) και «τις η κληρονομία 
του μυστηρίου του αποκεκριμένου από των αιώνων εν τω Θεώ» 
(Εφ.3,9) κατά τον μέγαν Παύλον.
Του νέου ενιαυτού της χρηστότητος του Κυρίου επί θύραις όντος, 
εύχομαι επί τούτοις αυτόν εν παντί ευλογημένον, πλήρη αγαθών έργων 
και καρπών πνευματικών.
Μετά των εν Κυρίω ευχών και αγάπης εν Χριστώ επί γης τεχθέντι,
Ελάχιστος εν Χριστώ αδελφός
Αρχ. Παύλος

Δευτέρα 21 Δεκεμβρίου 2020

ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΠΑΡΑΘΡΗΣΚΕΙΩΝ 9 Εν Πειραιεί τη 21η Δεκεμβρίου 2020 ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΘΕΡΜΩΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ

ΙΕΡΑ
 ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΡΑΘΡΗΣΚΕΙΩΝ
Εν Πειραιεί τη 21η Δεκεμβρίου 2020
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΑ: ΜΙΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΟΨΗ ΤΟΥ 
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΟΥ ΣΥΓΚΡΗΤΙΣΜΟΥ
Η ανθρωπότητα βιώνει εδώ και περισσότερο από ένα αιώνα μια σκληρή και 
αυταπόδεικτη πραγματικότητα, ένα πρωτόγνωρο και εφιαλτικό μοντέλο 
αμοιβαιότητας των λαών, το οποίο συνθλίβει και εξαφανίζει κάθε ιδιαιτερότητα. 
Μέσα στα πλαίσια του παγκόσμιου Οικουμενισμού, γέννημα και θρέμμα του 
Διεθνούς Σιωνισμού, βρίσκεται σε εξέλιξη μια τιτάνια προσπάθεια να 
«πολτοποιηθούν» οι εθνικές και πολιτισμικές ιδιαιτερότητες, οι επί μέρους 
οικονομίες και οι θρησκείες σε μια χαώδη ομογενοποίηση με στόχο να 
δημιουργηθεί μια και μόνη παγκόσμια κυβέρνηση, μια παγκοσμιοποιημένη 
οικονομία, ένας παγκόσμιος τρόπος ζωής και τέλος μια θρησκεία, απαρτιζόμενη 
από τα κοινά στοιχεία των υπαρχόντων θρησκειών, η γνωστή σε όλους μας 
Πανθρησκεία. Το εξόχως τραγικό εν προκειμένω είναι το γεγονός, ότι μαζί με τις 
θρησκείες του κόσμου σύρθηκε σ’ αυτόν τον κυκεώνα και αγία μας Εκκλησία, 
θεωρούμενη ως μια από τις πολλές θρησκείες του κόσμου. Κλήθηκε να 
συμμετάσχει σε Διαθρησκειακές Συναντήσεις και Συνέδρια, στα οποία 
«Ορθόδοξοι» εκκλησιαστικοί ηγέτες διατύπωσαν και διακήρυξαν σε πάμπολλες 
περιπτώσεις βλάσφημες και αντορθόδοξες θέσεις και αντιλήψεις, ολότελα ξένες με 
την δογματική διδασκαλία της Εκκλησίας μας και διαμετρικά αντίθετες με τη φύση 
και την αποστολή της, γενόμενοι εκόντες άκοντες πειθήνια όργανα των σκοτεινών 
δυνάμεων της Νέας Τάξεως Πραγμάτων.     
Και άλλες φορές στο παρελθόν ασχοληθήκαμε με το θέμα των Διαθρησκειακών 
Διαλόγων και Συνεδρίων σε άρθρα και μελέτες μας, όπου τονίσαμε ότι τα 
Συνέδρια αυτά προωθήθηκαν από υπόγεια σκοτεινά κέντρα και πολιτικούς ηγέτες- 
μαριονέτες, διότι θεωρήθηκαν ως μία αναγκαιότητα για την αντιμετώπιση όχι 
μόνον του θρησκευτικού και ιδιαίτερα του ισλαμικού φανατισμού, αλλά και άλλων 
ποικίλων κοινωνικών προβλημάτων που μαστίζουν την ανθρωπότητα, για την 
προώθηση της παγκόσμιας ειρήνης, της δικαιοσύνης, της ελευθερίας και της 
αδελφοσύνης μεταξύ των λαών. Στην πραγματικότητα όμως εξυπηρετούν και 
προωθούν τα σκοτεινά σχέδια  της Νέας Εποχής, την ομογενοποίηση όλων των 
θρησκειών, προκειμένου έτσι να οικοδομηθεί η νέα θρησκεία του μέλλοντος, η 
πανθρησκεία του Αντιχρίστου. 
Θεωρήσαμε καθήκον μας και πάλι να επανέλθουμε στο ίδιο θέμα, διότι η 
παναίρεση του Διαθρησκειακού Οικουμενισμού, όχι μόνο δεν υποχωρεί, αλλά 
αντίθετα προχωρεί καλπάζοντας και οσημέραι γιγαντώνεται όλο και περισσότερο 
και επομένως ο κίνδυνος να μπλέξουν στα δίχτυα της αιρέσεως και να χαθούν 
ψυχές «υπέρ ων Χριστός απέθανε» είναι μεγάλος.  
2
Ένα ακόμη Διαθρησκειακό, Διεθνές Συνέδριο είδε το φως της δημοσιότητος εν 
μέσω της δίνης της πανδημίας, πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα, στη Λέσχη 
Αξιωματικών των Ενόπλων Δυνάμεων, στις 11 και 12 Νοεμβρίου ε.ε. Το θέμα 
ήταν  «Η Θρησκεία στον Σύγχρονο Κόσμο: Προκλήσεις και Προοπτικές για τον 
Διάλογο και την Ειρήνη», σε συνάφεια και άμεση σχέση με την θρησκευτική 
διπλωματία. Την πρωτοβουλία της διοργάνωσης είχε το περιοδικό «Foreign 
Affairs The Hellenic Edition», με τη συνδιοργάνωση του Εθνικού και 
Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Στο Συνέδριο συμμετείχαν, εκτός από 
παράγοντες της ελληνικής και ξένης διπλωματίας, εκπρόσωποι θρησκειών και 
εκκλησιαστικοί άνδρες. 
Κατ’ αρχήν ο όρος «θρησκευτική διπλωματία», ο οποίος χρησιμοποιήθηκε 
κατά κόρον από ορισμένους ομιλητές του Συνεδρίου, μπορεί μεν να έχει θέση και 
να θεωρείται αυτονόητος για τις θρησκείες του κόσμου, όχι όμως και για την 
Ορθόδοξη Εκκλησία του Χριστού, στην οποία θεωρείται αδόκιμος και 
αντιφατικός. Και τούτο διότι η Ορθόδοξη Εκκλησία, ως σώμα Χριστού, έχει ως 
έργο της την σωτηρία του κόσμου, δεν είναι εκ του κόσμου τούτου, ούτε μπορεί να 
γίνει ανεκτό μέσα στους κόλπους της το ψεύδος, σύμφωνα με τον λόγο του 
αποστόλου «διό αποθέμενοι το ψεύδος λαλείτε αλήθειαν έκαστος μετά του 
πλησίον αυτού», (Εφ.4,25). Αντίθετα η διπλωματία, (πολιτική και θρησκευτική), 
είναι μια ανθρώπινη επινόηση, στην οποία χρησιμοποιείται κατά κόρον το ψεύδος 
για την επίτευξη εγκοσμίων στόχων και επιδιώξεων, συχνά με αθέμιτα μέσα. Ο 
Αμερικανός συγγραφέας Αμβρόσιος Μπιρς έλεγε ότι διπλωματία «είναι η 
πατριωτική δραστηριότητα να ψεύδεσαι για την πατρίδα σου» και ο γνωστός 
πολιτικός Ντισραέλι χαρακτήριζε την διπλωματία ως «ατμόσφαιρα 
προμελετημένης ψευδολογίας» (βλ. https://el.wikiquote.org/wiki).
Ο παν. Οικουμενικός Πατριάρχης κ. Βαρθολομαίος στο μήνυμά του τόνισε ότι: 
«Σήμερα ζούμε την αναβίωση των θρησκειών ως δυναμικού πνευματικού 
κινήματος» και ότι «η θρησκεία είναι αδύνατον να απωθηθεί στο περιθώριο». 
Χαρακτήρισε ως άστοχες τις «εκρήξεις βίας με ιδεολογική επικάλυψη με άλλα 
κίνητρα» και ζήτησε «να λειτουργούν οι θρησκείες ως παράγοντες συγκλήσεως 
και συνεργασίας και αυτό επιτυγχάνεται με τον διάλογο των θρησκειών». (Πηγή: 
ΑΠΕ-ΜΠΕ)! Έχουμε επισημάνει ότι θρησκείες του κόσμου είναι ανθρώπινα 
κατασκευάσματα, που εμπνέονται από τον αρχηγό του ψεύδους, τον διάβολο. 
Όπου αναβιώνουν οι θρησκείες, εκεί αναβιώνει το ψεύδος, η πλάνη και ο 
πνευματικός θάνατος. Κατ’ επέκταση η αναβίωση των θρησκειών όχι μόνο δεν 
μπορεί να θεωρηθεί ως ένα «δυναμικό πνευματικό κίνημα», ωφέλιμο για την 
ανθρωπότητα, αλλά ως ένα σκοτεινό πνευματικό κίνημα, που οδηγεί την 
ανθρωπότητα στον όλεθρο και την καταστροφή. Και είναι βεβαίως ορθό, ότι το 
θρησκευτικό φαινόμενο «είναι αδύνατον να απωθηθεί στο περιθώριο», ούτε είναι 
δυνατόν να ξεριζωθεί και να εκλείψει, επειδή εκ φύσεως ο άνθρωπος είναι έτσι 
πλασμένος, ώστε να στρέφεται προς το θείον και να έχει την αναφορά του προς 
αυτό. Το γεγονός αυτό το έχουν αντιληφθεί οι ηγήτορες της Νέας Τάξεως 
Πραγμάτων, γι’ αυτό άλλωστε και δεν επιδιώκουν να καταστρέψουν τις θρησκείες 
3
του κόσμου, αλλά να τις στρέψουν προς την κατεύθυνση της Πανθρησκείας. Ορθή 
είναι επίσης και η παρατήρηση ότι οι «εκρήξεις βίας με ιδεολογική επικάλυψη με 
άλλα κίνητρα» είναι άστοχες. 
Δεν ευσταθεί όμως, κατά την ταπεινή μας γνώμη, η άποψις ότι οι θρησκείες 
οφείλουν να λειτουργούν «ως παράγοντες συγκλήσεως και συνεργασίας» και ότι 
«αυτό επιτυγχάνεται με τον διάλογο των θρησκειών». Και τούτο διότι 
συνεργασία σε διαθρησκειακὸ επίπεδο μεταξύ της Εκκλησίας και των θρησκειών 
του κόσμου με βάση τον λόγο του Θεού, ούτε δυνατὴ είναι, ούτε επιτρεπτή. Πως 
είναι δυνατόν να συνεργαστούμε  με τις άλλες θρησκείες, που βρίσκονται στο 
σκότος της πλάνης, χωρίς να προσκρούσωμε στον θεόπνευστο λόγο του 
αποστόλου: «Μη γίνεσθε ετεροζυγούντες απίστοις. Τις γαρ μετοχή δικαιοσύνη 
και ανομία; Τις δε κοινωνία φωτί προς σκότος;» (Β΄ Κορ. 6,14). Ποιά 
επικοινωνία και κατά συνέπεια ποιάς μορφής συνεργασία, μπορεί να υπάρχει 
μεταξύ του φωτός της Ορθοδοξίας και του σκότους των διαφόρων αιρέσεων και 
θρησκειών, που εμπνέονται από τον διάβολο; Ο Χριστός ουδέποτε δέχθηκε να 
συνεργαστεί με τον διάβολο, του οποίου τα έργα ήρθε να καταλύσει: «εις τούτο 
εφανερώθη ο υιὸς του Θεού, ίνα λύσῃ τα έργα του διαβόλου», (Α΄ Ιω.3,8). Όταν ο 
Κύριός μας ξεκινούσε το δημόσιο έργο του, τον πλησίασε ο διάβολος και του 
πρότεινε να συνεργασθεί μαζί του: «Πάλιν παραλαμβάνει αυτόν ο διάβολος εις 
όρος υψηλόν λίαν και δείκνυσιν αυτώ πάσας τας βασιλείας του κόσμου και την 
δόξαν αυτών και λέγει αυτώ· ταύτα πάντα σοι δώσω, εάν πεσών προσκυνήσης 
μοι», (Ματθ.4,8-9). Όμως ο Κύριος απέρριψε κατηγορηματικά κάθε πρόταση 
συνεργασίας: «τότε λέγει αυτώ ο Ιησούς· ύπαγε οπίσω μου, σατανά· γέγραπται 
γαρ, Κύριον τον Θεόν σου προσκυνήσεις και αυτώ μόνω λατρεύσεις», 
(Ματθ.4,10). Την ίδια συμπεριφορά βλέπουμε να τηρεί και ο απόστολος Παύλος. 
Όταν ήρθε να κηρύξει το ευαγγέλιο στους Φιλίππους, το δαιμόνιο που ομιλούσε 
διά μέσου της παιδίσκης, τον διαφήμιζε ως «δούλο του Θεού του Υψίστου», που 
καταγγέλλει στους ανθρώπους «οδόν σωτηρίας». Και όμως! Ο απόστολος δεν 
δέχεται να συνεργασθεί με τον διάβολο, παρ’ όλο που το δαιμόνιο δεν έλεγε 
ψέματα: «διαπονηθείς δε ο Παύλος και επιστρέψας τω πνεύματι είπε· 
παραγγέλλω σοι εν τω ονόματι Ιησού Χριστού εξελθείν απ’ αυτής. και εξήλθεν 
αυτή τη ώρα», (Πραξ.16,18). Συμπέρασμα: Διάλογος και συνεργασία με τις 
θρησκείες ίσον διάλογος και συνεργασία με τον διάβολο. Σήμερα όμως 
αγνοούντες και διαγράφοντες θεληματικά όλα τα πάρα πάνω, όπως και τις 
ερμηνείες των αγίων Πατέρων και την ιδίαν διδασκαλίαν «ζητούντες στήσαι», τη 
διδασκαλία του Θεού «ουχ υπετάγησαν» (πρβλ. Ρωμ. 10,3). Οραματίζονται μία 
κοσμικού τύπου ειρήνη και συνεργασία με τους αιρετικούς και αλλοθρήσκους, 
στην οποία «το νενοσηκώς» σώμα των αιρέσεων και θρησκειών δεν θα 
«αποτέμνηται», ούτε «το στασιάζον» θα χωρίζεται, αλλά θα εναρμονίζεται με το 
υγιές εκκλησιαστικό σώμα της Ορθοδόξου Εκκλησίας!
Η Ορθόδοξη Εκκλησία μας, ποτέ δεν καλλιέργησε μέσα στους κόλπους της τον 
θρησκευτικό φανατισμό και ποτέ δεν ενεθάρρυνε τα μέλη της σε άσκηση 
σωματικής βίας σε αιρετικούς, αλλοθρήσκους και αθέους, εξ αιτίας της αλλότριας 
4
πίστης των. Η θρησκευτική βία χρησιμοποιείται σήμερα κατ’ εξοχήν στο Ισλάμ, 
στον Σιχισμό, τον Ινδουϊσμό, αλλά και στον Παπισμό και Προτεσταντισμό. Ούτε 
ποτέ βεβαίως αρνήθηκε την συνύπαρξη και συμβίωση με ανθρώπους διαφορετικών 
πίστεων, έχοντας υπ’ όψιν της τον λόγο του αποστόλου, «ει δυνατόν, τὸ εξ υμών 
μετὰ πάντων ανθρώπων ειρηνεύοντες», (Ρωμ.12,18), σεβόμενη την ελευθερία 
του ανθρωπίνου προσώπου. Αυτό όμως σε καμιά περίπτωση δε σημαίνει, ότι δεν 
απέρριπτε ως πλάνη και ψεύδος κάθε αλλότρια πίστη. Σέβεται μεν την 
θρησκευτική ελευθερία του ανθρώπου, να επιλέξει την θρησκεία, που επιθυμεί να 
ακολουθήσει, ουδέποτε όμως θεώρησε το ψεύδος και την πλάνη, που εκπροσωπεί 
η κάθε αίρεση και η κάθε θρησκεία, ως αλήθεια. Απεναντίας πάντοτε ήλεγχε και 
απέρριπτε την πλάνη και καλούσε τους ανθρώπους στο φως της αληθείας του 
ευαγγελίου ως μοναδική οδόν σωτηρίας. Ένα πράγμα που σέβομαι, οπωσδήποτε το 
αποδέχομαι, (αυτό σημαίνει σεβασμός), δεν το περιφρονώ. Μια αλλότρια πίστη, 
όταν την απορρίπτω, τότε οπωσδήποτε την αποδοκιμάζω. Δεν υπάρχει δηλαδή 
περίπτωση, να απορρίπτω μια αλλότρια πίστη και ταυτόχρονα να μην την 
αρνούμαι, όπως επιδιώκεται σήμερα, έχοντας αναγάγει σε δόγμα πίστεως τον 
σεβασμό της πίστεως των άλλων. Οι άγιοι της Εκκλησίας μας με το ότι απέρριπταν 
κάθε αλλότρια πίστη, οπωσδήποτε απεδοκίμαζαν όλες τις άλλες πίστεις.  Αυτό το 
βλέπουμε, επίσης στη ζωή και στο ιεραποστολικό έργο των αγίων αποστόλων, οι 
οποίοι κηρύττοντες το ευαγγέλιο ως μοναδική οδόν σωτηρίας, ταυτόχρονα 
απέρριπταν την ειδωλολατρία και αυτόν ακόμη τον ιουδαϊσμό ως πλάνη και 
σκότος. Εάν εκήρυτταν στους ανθρώπους, ότι ο Χριστιανισμός είναι μία 
εναλλακτική οδός σωτηρίας μεταξύ και άλλων οδών σωτηρίας, που υπάρχουν σε 
άλλα θρησκεύματα, μόνον τότε θα εσέβοντο και δεν θα ηρνούντο τις άλλες 
θρησκείες. Απεναντίας εκήρυτταν ότι: «ουκ έστιν εν άλλω ουδενί η σωτηρία…» 
(Πραξ.4,12). Το ίδιο βλέπουμε και στους αγίους μάρτυρες, οι οποίοι, ενώ 
ομολογούσαν τον Χριστό, ως τον μόνο αληθινό Θεό, μυκτήριζαν τους ψεύτικους 
θεούς των ειδώλων. 
Μία μεγάλη αλήθεια, η οποία δεν έχει κατανοηθεί δεόντως, ούτε έγινε ποτέ 
αποδεκτή από τους θιασώτες του Οικουμενισμού,  είναι το γεγονός, ότι η 
Εκκλησία δεν μπορεί να μεταβληθεί σε έναν εγκόσμιο ειρηνευτικό οργανισμό, 
ούτε είναι δυνατόν να εγκλωβιστεί σε εγκόσμιους ρόλους, διότι τότε μοιραία 
εκκοσμικεύεται και εκφυλίζεται, χάνει την σωτηριολογική της αποστολή. Η 
Ορθόδοξη Εκκλησία είναι θεανθρώπινος οργανισμός, που σκοπό έχει να 
προσλάβει και να θεώσει τον κόσμο και όχι να γίνεται η ίδια κόσμος. Αποστολή 
της Εκκλησίας είναι να ειρηνεύσει τον άνθρωπο με τον Θεό, που είναι απαραίτητη 
προϋπόθεση για να ειρηνεύσουν και οι άνθρωποι στη συνέχεια μεταξύ τους. Να 
προσφέρει τον Χριστόν, ως τον μόνον ειρηνοποιόν, ο οποίος είναι «η ειρήνη 
ημών» (Εφ.2,14) κατά τον απόστολο. Για την Ορθόδοξη Εκκλησία ειρήνη δεν 
σημαίνει η απουσία πολέμου, διότι αυτή είναι καρπός του αγίου Πνεύματος: «ο δε 
καρπός του Πνεύματος εστίν αγάπη, χαρά, ειρήνη…» (Γαλ.5,22). Εξ άλλου και ο 
ίδιος ο Χριστός την αντιδιαστέλλει από την κοσμική ειρήνη: «ειρήνην την εμήν 
δίδωμι υμίν, ου καθώς ο κόσμος δίδωσιν, εγώ δίδωμι υμίν» (Ιω.14,27). Πέραν 
5
τούτου τόσον οι άγιοι απόστολοι, όσον και οι άγιοι Πατέρες της Εκκλησίας μας 
ποτέ δεν διανοήθηκαν να συμμαχήσουν και να συνεργαστούν με άλλες θρησκείες 
και αιρέσεις για να υπηρετήσουν μία κοσμικού τύπου παγκόσμια ειρήνη. 
Πέραν τούτου, η ειρήνη δεν είναι πάντοτε επαινετή, ούτε ο πόλεμος πάντοτε 
κακός. Υπάρχει κακή ειρήνη, όταν συμβιβαζόμαστε με την πλάνη και προδίδουμε 
την πίστη και καλός πόλεμος, για τον οποίον ομιλεί ο ίδιος ο Χριστός: «Μη 
νομίσητε, ότι ήλθον βαλείν ειρήνην επί την γην, ουκ ήλθον βαλείν ειρήνην, αλλά 
μάχαιραν. Ήλθον γαρ διχάσαι άνθρωπον κατά του πατρός αυτού και θυγατέρα 
κατά της μητρός αυτής και νύμφην κατά της πενθεράς αυτής και εχθροί του 
ανθρώπου οι οικιακοί αυτού» (Ματθ.10,34-36). Ο άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος 
σχολιάζει: «Ου γαρ πανταχού ομόνοια καλόν. Και επί του πύργου εκείνου, (της 
Βαβέλ), την κακήν ειρήνην η καλή διαφωνία έλυσε και εποίησε ειρήνην».  Ο 
άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος επιβεβαιώνει: «Κρείττων γαρ επαινετός πόλεμος 
ειρήνης χωριζούσης Θεού».
Περαίνοντας, θα θέλαμε να εκφράσουμε τη λύπη και την ανησυχία μας, για τις 
πυρετώδεις διοργανώσεις Διαθρησκειακών Συναντήσεων, οι οποίες, όπως 
αναλύσαμε, έχουν συγκεκριμένο και προγραμματισμένο σκοπό και έργο, να 
προωθήσουν δηλαδή τον θρησκευτικό συγκρητισμό, ως «ατραπό» δημιουργίας της 
Πανθρησκείας, δια της οποίας επαγγέλλονται οι διοργάνωτές, την εδραίωση της 
παγκόσμιας ειρήνης και ευδαιμονίας. Όμως, παρά τις πολυχρόνιες και πολύμοχθες 
προσπάθειές τους, αυτή η πολυπόθητη ειρήνη και καταλλαγή, όχι μόνο δεν ήρθε, 
ούτε φαίνεται στον ορίζοντα να έρχεται, αλλά μάλλον εντείνεται η θρησκευτική 
βία από μέρους των θρησκειών και αιρέσεων κατά της Εκκλησίας μας και κατά 
αθώων ανθρώπων!  
      
Εκ του Γραφείου επί των Αιρέσεων και Παραθρησκειών
         

Παρασκευή 18 Δεκεμβρίου 2020

Προσφορά τροφίμων στους έχοντες ανάγκη με μέριμνα του Ιερού Ναού μας.

Ευχαριστούμε το κατάστημα τροφίμων "Κρητικός" επί της οδού Ακτή Θεμιστοκλέους 278 στην Πειραϊκή για την πολύτιμη προσφορά του σε τρόφιμα ,προκειμένου να βοηθήσουμε στην μερική κάλυψη των αναγκών των ενοριτών μας ,  τους οποίους ,δια του Φιλοπτώχου    ,φροντίζει η ενορία μας! 

ο Αρχιμανδρίτης πατήρ Παύλος κ η κα Δήμητρα Λάσκαρη-Κούβαρη επι τω έργω!Ευχαριστούμε τον  Δικηγόρο κο Διονύσιο Βραχάτη για την μεσολάβηση κ την  πολύτιμη βοήθεια του!

Πέμπτη 17 Δεκεμβρίου 2020

Ανακοίνωση

ΙΕΡΑ  ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ  ΠΕΙΡΑΙΩΣ
ΙΕΡΟΣ  ΕΝΟΡΙΑΚΟΣ  ΝΑΟΣ
ΥΨΩΣΕΩΣ ΤΟΥ ΤΙΜΙΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ
ΚΑΣΤΕΛΛΑΣ
Τέρμα Σωτήρος Διός
18533 Πειραιάς
Τηλ.210 4118043, Fax210 4100298 


Εν Πειραιεί  τη  17η  Δεκεμβρίου 2020 
Αγαπητοί μας ενορίτες,
Κατόπιν των αποφάσεων της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου της 15ης.12.2020 ως προς 
την λειτουργία των Ιερών Ναών κατά το χρονικό διάστημα από την 15η 
Δεκεμβρίου 2020 έως και την 7η Ιανουαρίου 2021, σας ενημερώνουμε τα εξής: 
1. Ο Ναός μας θα παραμένει ανοιχτός για προσκύνηση, κατ’ ιδίαν προσευχή και 
συμμετοχή στις Θείες Λειτουργίες που προβλέπονται από το πρόγραμμα του 
αγίου Δωδεκαημέρου με την αυστηρή τήρηση των προβλεπομένων υγειονομικών 
μέτρων, (τήρηση αποστάσεων των 2 μέτρων μεταξύ των πιστών, (ένα άτομο ανά 
15 τ.μ.), χρήση μάσκας, απολύμανση χεριών κατά την είσοδο στο ναό κ.λ.π. Ο 
μέγιστος αριθμός πιστών που μπορούν να παρευρίσκονται στο ναό είναι 25 
άτομα. 
2. Κατά την προσέλευση στην Θεία μετάληψη, την διανομή του αντιδώρου, των 
κολλύβων κ.λ.π. παρακαλούμε να τηρείται η προβλεπόμενη απόσταση των 2 
μέτρων μεταξύ των πιστών. 
3. Ανήμερα των Χριστουγέννων θα τελεστούν δύο Θείες Λειτουργίες: Η πρώτη 
θα γίνει στον κυρίως Ναό, στις 5 π.μ. έως 8 π.μ. και η δεύτερη στο παρεκκλήσι 
του αγίου Νεκταρίου στις 8,30 π.μ. έως 9,30 π.μ. 
4. Ανήμερα της Πρωτοχρονιάς θα τελεστούν επίσης  δύο Θείες Λειτουργίες: Η 
πρώτη θα γίνει στον κυρίως Ναό, στις 7 π.μ. έως 10 π.μ. και η δεύτερη στο 
παρεκκλήσι του αγίου Νεκταρίου στις 10,30 π.μ. έως 11,30 π.μ. 
5. Κατά την εορτή των Θεοφανείων θα τελεστεί μία Θεία Λειτουργία. Μετά το 
πέρας της Θείας Λειτουργίας θα τελεστεί ο Μέγας Αγιασμός εντός του Ιερού 
Ναού. Η παραλαβή του Μεγάλου αγιασμού από τους πιστούς σε φιαλίδια θα γίνει 
μετά το τέλος της ακολουθίας με τάξη και με την τήρηση των προβλεπομένων 
αποστάσεων από τη φιάλη του αγιασμού, που θα βρίσκεται μπροστά από την 
είσοδο του Ναού.
6. Την παραμονή των Χριστουγέννων και των Θεοφανείων θα τελεστούν οι 
Μεγάλες Ώρες, ο Εσπερινός και η Θεία Λειτουργία του Μεγάλου Βασιλείου στις 
6,30 π.μ. έως 10,30 π.μ. περίπου. Ο όρθρος των εορτών αυτών θα τελεστεί το 
εσπέρας της προηγουμένης, (προπαραμονής), μετά το απόδειπνο. 
Εκ του Ιερού Ναού.

Τρίτη 15 Δεκεμβρίου 2020

Τηλεοπτική εμφάνιση του Πατέρα Παύλου.

Αύριο 16.12.20 το πρωί στις 11πμ στον τηλεοπτικό σταθμό ΑΛΦΑ θα μιλήσει ο αρχιμανδρίτης πατήρ Παύλος Δημητρακόπουλος, ως εκπρόσωπος του Γραφείου Αιρέσεων της Ιεράς Μητροπόλεως Πειραιώς κ ως προϊστάμενος του Ιερού Ναού μας ,σχετικά με τα περιοριστικά μέτρα που έχουν επιβληθεί στους ναούς ως προς την τέλεση των λειτουργιών κ την απαγόρευση της συμμετοχής κ την έκφραση  της λατρείας των πιστών λόγω της επιδημίας του κορωνοϊού .
Παρακαλούμε να τον παρακολουθήσουμε!

Τετάρτη 9 Δεκεμβρίου 2020

ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΠΑΡΑΘΡΗΣΚΕΙΩΝ Εν Πειραιεί τη 7η.12.2020 ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΘΕΡΜΩΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΤΟΥ ΠΑΡΑ ΚΑΤΩ ΑΡΧΕΙΟΥ ΚΑΙ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΕΚ ΤΩΝ ΠΡΟΤΕΡΩΝ


Αποστολή :Πατήρ Παύλος Δημητρακόπουλος

Αρχιμανδρίτης



ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ

ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΠΑΡΑΘΡΗΣΚΕΙΩΝ

 

Εν Πειραιεί τη 7η.12.2020

 

ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΘΕΡΜΩΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΤΟΥ ΠΑΡΑ ΚΑΤΩ ΑΡΧΕΙΟΥ ΚΑΙ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΕΚ ΤΩΝ ΠΡΟΤΕΡΩΝ

ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΡΑΘΡΗΣΚΕΙΩΝ
Εν Πειραιεί τη 7η Δεκεμβρίου 2020
ΦΡΙΚΤΟ ΚΑΙ ΑΝΗΚΟΥΣΤΟ: ΛΟΥΘΗΡΑΝΟΙ ΓΕΛΟΙΟΠΟΙΟΥΝ ΤΟ 
ΧΡΙΣΤΟ!
 
Με βαθειά θλίψη και φρίκη παρατηρούμε την ολοένα και περισσότερο 
κατρακύλα και εκκοσμίκευση του αιρετικού δυτικού Χριστιανισμού, ο οποίος 
πασχίζει να αποβάλλει και τα τελευταία ίχνη γνησιότητας, προς χάριν του 
κόσμου. Αφότου ο σεβάσμιος πατριαρχικός θρόνος της Ρώμης κατελήφθη τον 
11ο αιώνα από τους βαρβάρους και αιρετικούς Φράγκους, αποσπάσθηκε από την 
μία και αδιαίρετη Εκκλησία του Χριστού, έχασε την σωτηριολογική του 
αποστολή, χάραξε μια δική του πορεία και προοδευτικά μεταβλήθηκε σε έναν 
εγκόσμιο πολιτικό και οικονομικό οργανισμό. Μελετώντας κανείς την 
χιλιόχρονη ιστορία του, θα διαπιστώσει αβίαστα τις συνεχείς πτώσεις του, 
ηθικές και δογματικές, οι οποίες οφείλονται στην απώλεια της Θείας Χάριτος, η 
οποία, μόνον αυτή, μπορεί να μας προφυλάξει από τις παγίδες του διαβόλου, 
από την πλάνη και την ανηθικότητα. Οι πρόσφατες υπέρ του σοδομισμού 
δηλώσεις του «πάπα», τις οποίες σχολιάσαμε σε προηγουμένη ανακοίνωση μας, 
οι χιλιάδες περιπτώσεις παιδεραστίας και παιδοφθορίας του παπικού «κλήρου» 
και η καθιέρωση του γάμου των ομοφυλοφίλων σε πολλές προτεσταντικές 
ομολογίες, μηδέ της αγγλικανικής εξαιρουμένης, αποτελούν μερικές κλασικές 
περιπτώσεις. 
Μια ακόμη τραγική πλευρά της ηθικής σήψης του δυτικού Χριστιανισμού 
είναι η προσβολή και η γελοιοποίηση του Θεού και των ιερών προσώπων της 
χριστιανικής μας πίστεως. Μια τέτοια περίπτωση παρατηρήθηκε πριν από λίγο 
καιρό στην Ισλανδία, η οποία προκάλεσε παγκόσμια αίσθηση. Όπως 
δημοσιεύτηκε σε πρόσφατο φύλλο της εφημερίδας «Κιβωτός της Ορθοδοξίας», 
(1.10.2020), σε ιστολόγια, (βλ.  https://www.hlektra.gr/43805-2/), αλλά και σε 
άλλα ΜΜΕ, η «Εκκλησία» των Λουθηρανών στην Ισλανδία δημιούργησε μια 
άκρως βλάσφημη διαφήμιση, με σκοπό να ενθαρρύνει τα παιδιά να 
παρακολουθήσουν το Κυριακάτικο σχολείο. Δείτε την είδηση: «Σάλο έχει 
προκαλέσει μια διαφήμιση από τους Λουθηρανούς της Ισλανδίας, η οποία 
ενθαρρύνει τα παιδιά να παρακολουθήσουν το Κυριακάτικο σχολείο και 
απεικονίζει έναν γενειοφόρο Ιησού με μεγάλο στήθος, φορώντας ένα λευκό 
φόρεμα και έχοντας μακιγιάζ, χορεύοντας χαρούμενα κάτω από ένα ουράνιο 
τόξο. Η διαφήμιση δημοσιεύτηκε στον ιστότοπο και τη σελίδα του Facebook 
της Λουθηρανικής τοπικής εκκλησίας, αλλά απομακρύνθηκε το Σάββατο. 
Ο…. χαρούμενος Ιησούς πάντως θα συνεχίσει να στολίζει τα λεωφορεία του 
Ρέικιαβικ, για τουλάχιστον δύο ακόμη εβδομάδες». Φρίκη και αποτροπιασμός 
μας διακατέχει, βλέποντας την βλάσφημη αφίσσα, η οποία παρουσιάζει το 

2
Σωτήρα μας Χριστό σε μια άκρως γελοία παράσταση που τον παριστάνει ως 
«τρανς», δηλαδή αρσενικοθήλυκο, κάτω από το ουράνιο τόξο, το οποίο είναι το 
σύμβολο του σοδομισμού! 
Είναι φανερό ότι οι εμπνευστές της διαφημίσεως θέλουν να παρουσιάσουν το 
Χριστό να εναρμονίζεται με το «πνεύμα» της δαιμονικής «Νέας Εποχής του 
Υδροχόου», επειδή το ουράνιο τόξο είναι και βασικό σύμβολο της «Νέας 
Εποχής». Είναι γνωστό πως οι σκοτεινοί ηγήτορες του σατανικού αυτού 
πνεύματος επαγγέλλονται έναν διαφορετικό «Χριστό», όχι το Χριστό της 
χριστιανικής πίστεως, αλλά τον «Χριστό» της «Νέας Εποχής». Έναν «Χριστό» 
απόλυτα απογυμνωμένο από την θεία του φύση, ο οποίος διδάσκει ένα άλλο 
«ευαγγέλιο» το «ευαγγέλιο του όφεως». Το «ευαγγέλιο» αυτό αρνείται τον 
αληθινό Τριαδικό Θεό και διδάσκει ότι ο άνθρωπος από την φύση του είναι 
θεός. Έρχονται λοιπόν οι αιρετικοί Λουθηρανοί να διδάξουν στα αθώα παιδιά 
αυτόν τον άλλο «Χριστό», ο οποίος, αντί να σώζει από την αμαρτία, οδηγεί στην 
αμαρτία και στην απώλεια!   
Στη συνέχεια του δημοσιεύματος αναφέρεται πως «Ο Pétur Georg Markan, 
εκπρόσωπος επί των μέσων ενημέρωσης για την Λουθηρανική εκκλησία, 
δήλωσε πρόσφατα ότι η εκκλησία πιστεύει ότι είναι θετικό και φυσικό για τον 
Ιησού να εμφανίζεται στους ανθρώπους με όλες τις πιθανές μορφές. Με αυτόν 
τον τρόπο, η εκκλησία γιορτάζει την πολυμορφία. Ωστόσο, πρόσθεσε ότι η 
εκκλησία κατανοεί τη στάση που θα έπρεπε να είναι προσεκτική όταν 
πρόκειται για την προσωποποίηση του Ιησού. “Γνωρίζουμε ότι δεν 
συμφωνούν όλοι ότι ο Χριστός πρέπει να εμφανίζεται με αυτόν τον τρόπο, και 
φυσικά το σεβόμαστε”, δήλωσε»! Για την Λουθηρανική «εκκλησία» είναι 
«θετικό και φυσικό για τον Ιησού να εμφανίζεται στους ανθρώπους με όλες 
τις πιθανές μορφές», σε αντίθεση με την αληθινή Εκκλησία του Χριστού, η 
οποία εικονίζει το Λυτρωτή μας σ’ όλο το θεανθρώπινο μεγαλείο του! Κι ακόμα: 
η αιρετική αυτή «εκκλησία», «γιορτάζει την πολυμορφία»! Η λέξη 
«πολυμορφία» είναι προσφιλής στους νεοεποχίτικους κύκλους, και σημαίνει την 
αποδοχή, τόσο του καλού, όσο και του κακού. Της αρετής και ευσέβειας, όσο 
και της αμαρτίας και της ασέβειας. Γι’ αυτό έφτασε να γελοιοποιεί το Χριστό! 
Επίσης με τον όρο «πολυμορφία» σημαίνεται και η ομοφυλοφιλία ως αποδεκτή 
επιλογή σεξουαλικότητας και γι’ αυτό παριστάνεται στην αφίσσα ο Χριστός ως 
ομοφυλόφιλος! 
Στη συνέχεια ο εκπρόσωπος της Λουθηρανικής «εκκλησίας» «εξήγησε ότι 
περισσότερες διαφημίσεις με παραστάσεις του Ιησού από τον ίδιο καλλιτέχνη 
θα χρησιμοποιούνται κατά κόρον στη διαφημιστική καμπάνια. “Σύντομα, θα 
παρουσιάσουμε περισσότερες προσωποποιήσεις όπου, για παράδειγμα, θα 
δείτε τον Ιησού να συνεισφέρει σε περιβαλλοντικά θέματα”, δήλωσε. Το 
κόστος της διαφημιστικής καμπάνιας είναι περίπου 2 εκατομμύρια ISK, 
αποκάλυψε χθες ο Pétur. Η κύρια συνεισφορά προέρχεται από το γραφείο του 
επισκόπου και τα υπόλοιπα από ενορίες στην πρωτεύουσα»! Προαναγγέλλει 
ότι θα ακολουθήσουν και άλλες βλάσφημες παραστάσεις για το Χριστό, για 

3


άσχετα περί την σωτηρία θέματα. Επίσης αποκαλύπτει ότι ο τοπικός λουθηρανός 
«επίσκοπος» συνεισέφερε για την βλάσφημη διαφήμιση! 
Μετά το σάλο, που προκλήθηκε, η ετήσια συνέλευση των Λουθηρανών 
εξέδωσε την ακόλουθη δήλωση, η οποία έχει και αυτή τη σημασία της: «Η 
Συνέλευση της Εθνικής Εκκλησίας 2020 λυπάται που η εικόνα του Ιησού σε 
μια διαφήμιση του Κυριακάτικου σχολείου έχει πληγώσει το κοινό. Ο στόχος 
ήταν να δοθεί έμφαση στην ποικιλομορφία, ούτε να βλάψει τους ανθρώπους, 
ούτε να τους σοκάρει». Ο Pétur τονίζει πάντως ότι η συνέλευση δεν ζήτησε 
συγνώμη για την εικόνα. «‘Κάθε άτομο ερμηνεύει κάτι σε αυτήν την εικόνα’, 
λέει ο Guðrún Karls-gg Helgudóttir, επικεφαλής της εκκλησίας 
Grafarvogskirkja από την πλευρά του. ‘Μερικοί άνθρωποι το ερμηνεύουν ως 
τρανς Ιησού, άλλοι ως γυναίκα. Μερικοί βλέπουν τη Μαρία με γενειάδα, και 
άλλοι βλέπουν ένα άτομο με άλλο φύλο. Οι απόψεις μέσα στην εκκλησία είναι 
τόσο διαφορετικές όσο και αλλού’, καταλήγει»! Παρατηρούμε πως η 
συνέλευση των Λουθηρανών στην ουσία συμφωνεί με την αφίσσα που τόνιζε 
την «πολυμορφία», δηλαδή την ομοφυλοφιλία, γεγονός που σημαίνει ότι η 
«ενορία» είχε την έγκριση των ανωτέρων της!
Τελειώνοντας, θα θέλαμε να εκφράσουμε την πραγματική οδύνη μας για την 
έσχατη κατάπτωση του προτεσταντικού κόσμου, ο οποίος έφθασε στο σημείο να 
βλασφημεί και γελοιοποιεί το Σωτήρα και Λυτρωτή μας, σπέρνοντας παντού, σε 
μικρούς και μεγάλους, το δηλητήριο της πλάνης και νομιμοποιώντας την 
αποστασία και την ανηθικότητα. Αδυνατώντας να τους διδάξει την εν Χριστώ 
σωτηρία, τους εμπνέει την φαιδρότητα και γελοιότητα! Πλήρης δαιμονική 
κατάσταση! Επίσης εκφράζουμε την πικρία μας, διότι οι δικοί μας 
εκκλησιαστικοί ηγέτες δεν εξέφρασαν την παραμικρή διαμαρτυρία τους για τις 
βεβηλώσεις του θείου προσώπου του Λυτρωτή μας Χριστού και αντ’ αυτού 
παρακάθονται στους ανόσιους διαλόγους, αερολογώντας και το χειρότερο: 
αναγνωρίζοντας τις πτωτικές θρησκευτικές τους κοινότητες ως «Εκκλησίες», με 
τις οποίες αποζητούν την ένωση! Ασφαλώς το γεγονός αυτό είναι ένα «σημείο 
των καιρών», ένα σημάδι ότι ζούμε πλέον στους εσχάτους χρόνους. 
Εκ του Γραφείου επί των Αιρέσεων και των Παραθρησκειών.