https://www.facebook.com/enoriaintimioustavroukastellaspireaus/
Ιερός Ναός ΤΙΜΙΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ Καστέλλας Πειραιώςαυτού του ιστολογίου
Πέμπτη 16 Απριλίου 2020
Μεγάλη Πέμπτη
στο μεσοδόκι τ’ ουρανού
κρεμάται σήμερα σε ξύλο
ίλεως, Κύριε, γενού
και στ’ ασπαλάθια της ερήμου
μια μάνα φώναξε «παιδί μου!»
με των δαιμόνων το φιλί
μπήκε στο σπίτι κουκουβάγια
μπήκε κοράκι στην αυλή
κι όλα τ’ αγρίμια στο λαγκάδι
πήραν το δρόμο για τον Άδη
στην άγρια παγωνιά του νου
Αυτός που κάρφωσε τ’ αστέρια
στην άγια σκέπη τ’ ουρανού
κι εγώ κι εσύ κι εμείς κι οι άλλοι
θα γεννηθούμε τότε πάλι.
Τετάρτη 15 Απριλίου 2020
ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΚΕΙΜΕΝΟΥ
x |
|
Δευ, 13 Απρ, 12:32 μ.μ. (πριν από 2 ημέρες)
|
ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΡΑΘΡΗΣΚΕΙΩΝ
Εν Πειραιεί τη 13 η Απριλίου 2020
ΟΤΑΝ Ο ΔΟΓΜΑΤΙΚΟΣ «ΟΡΘΟΛΟΓΙΣΜΟΣ» ΓΙΝΕΤΑΙ ΠΑΡΑΛΟΓΙΣΜΟΣ
Στην προηγούμενη ανακοίνωσή μας με θέμα: «Η ‘μυθική ιδέα’ της Θείας
Κοινωνίας και τα μυθεύματα της φιλοσοφικής πολυπραγμοσύνης», (9-4-2020),
είχαμε ασχοληθεί με θέσεις και απόψεις του γνωστού φιλοσόφου κ. Στέλιου
Ράμφου, σε συνέντευξή του στην εφημερίδα «Καθημερινή» (30-3-2020), με θέμα:
«Παλεύουμε τον ιό με τον πολιτισμό μας». Είχαμε επισημάνει ότι ο κ. Ράμφος
έθεσε το παγκόσμιο πρόβλημα της επιδημίας του κορωνοϊού σε ανθρωποκεντρικά
πλαίσια, αποκομμένο από κάθε ίχνος πνευματικής διάστασης. Δεν δίστασε ακόμη
να στραφεί και κατά της Εκκλησίας. Προσπάθησε με ισχυρισμούς, αθεολόγητους
και αυθαίρετους, που δεν έχουν καμία βιβλική, πατερική, ή θεολογική βάση, να
αποδείξει ότι η Εκκλησία μας, (προφανώς εννοούσε τη διοίκησή της), δεν μπόρεσε
να κατανοήσει το πρόβλημα, ώστε να ταυτιστεί ευθύς εξ’ αρχής με την Πολιτεία.
Αντίθετα μάλιστα καλλιέργησε μια «μυθική ιδέα» για τη Θεία Ευχαριστία, η οποία
δεν είναι τίποτε άλλο κατ’ αυτόν παρά ένα παραμύθι, ή στην καλύτερη περίπτωση
ένα απλό σύμβολο. Μάλιστα προσπαθώντας να γίνει πειστικός στους αδαείς
θεολογικά αναγνώστες της εφημερίδας, δεν δίστασε να κατηγορήσει ευθέως την
Εκκλησία για παραχάραξη του Μυστικού Δείπνου του Χριστού! Ισχυρίστηκε
ακόμη ότι η ενότητα του Εκκλησιαστικού Σώματος στηρίζεται σε «όρους
μυθικούς, μιας πίστεως που είναι δεμένη μόνο με σύμβολα», καταρρίπτοντας την
πίστη στην εν Χριστώ ενότητα και μέθεξη.
Ένα ακόμη δημοσίευμα που κινείται στο ίδιο μήκος κύματος με αυτό του κ.
Ράμφου είδε το φως της δημοσιότητος στο ιστολόγιο «iefimerida.gr». Πρόκειται
για μια συνέντευξη του συγγραφέως κ. Δημήτρη Δημητριάδη, με θέμα: «Ο
κορωνοϊός εκμηδένισε δύο πράγματα, τον ΣΥΡΙΖΑ και την Εκκλησία»,
(7.4.2020). Στο δημοσίευμα αυτό ο κ. Δημητριάδης, παίρνοντας αφορμή από το
δράμα της πανδημίας του κορωνοϊού, καταπιάνεται με πολλά θέματα. Από την
σκληρή κριτική του για την κομματική παράταξη του ΣΥΡΙΖΑ, μέχρι την
παγκοσμιοποίηση και μέχρι τον εορτασμό των 200 χρόνων της Εθνικής μας
παλιγγενεσίας. Και το δημοσίευμα αυτό, όπως και το προηγούμενο του κ. Ράμφου,
κινείται αφ’ ενός μεν σε ανθρωποκεντρικά- ουμανιστικά πλαίσια και αφ’ ετέρου
στρέφεται εναντίον της Εκκλησίας. Δεν έχουμε ούτε τη διάθεση, αλλά ούτε και το
χρόνο να ασχοληθούμε με όλα τα θέματα που «αράδιασε» ο κ. Δημητριάδης στην
συνέντευξή του. Θα ασχοληθούμε μόνον με όσα καταλογίζει, με ιδιαίτερη μάλιστα
σφοδρότητα, κατά της Εκκλησίας μας. Με την συνήθη στείρα δογματική τακτική
και την έκδηλη εχθρότητα προς κάθε χριστιανικό στοιχείο, ίδιο γνώρισμα των
αθέων των τελευταίων αιώνων, προσπαθεί να πείσει τους αναγνώστες για τις
2
ιδεοληψίες του. Δογματίζει με την βεβαιότητα και την αυθεντία του «αλαθήτου»,
χωρίς όμως να μπορεί να αποδείξει τους ισχυρισμούς του.
Το πρώτο «δόγμα» του είναι ότι η Εκκλησία, είναι ένας «καρκίνος»! Είπε: «η
Αριστερά, εξαιτίας αυτής της συμμορίας η οποία παραμένει εκεί και που
πιστεύω ότι είναι ο δεύτερος καρκίνος που τρώει την Ελλάδα αυτή τη στιγμή. Ο
πρώτος είναι η Εκκλησία. Δεν είναι τυχαίο ότι συμπέσανε ΣΥΡΙΖΑ και
Εκκλησία με τέτοιο τρόπο, με φιλιά και αλληλοπροσκυνήματα…»! Η Εκκλησία
είναι, κατά τον κ. Δημητριάδη, όχι απλώς ένα «καρκίνωμα», αλλά το πρώτο
«καρκίνωμα», (πνευματικό προφανώς), για την πατρίδα μας με δεύτερο τον
ΣΥΡΙΖΑ. Είναι δηλαδή μια αρρώστια θανατηφόρα, που έχει ριζώσει στα σπλάγχνα
της ελληνικής κοινωνίας, «τρώει» αργά και σταθερά τα σωθικά της και την οδηγεί
σε βέβαιο θάνατο. Ένα πνευματικό «καρκίνωμα» που έχει κάνει μεταστάσεις και
έχει προσβάλει όλους τους πολιτειακούς και κοινωνικούς θεσμούς της χώρας, τις
ένοπλες δυνάμεις, τα σώματα ασφαλείας, την παιδεία, την υγεία, τη δικαιοσύνη
κλπ. Αλλά πως και με ποιο τρόπο η Εκκλησία επιτελεί αυτό το καταστρεπτικό της
έργο; Δεν μας εξηγεί ο κ. Δημητριάδης. Ίσως επειδή η Εκκλησία γίνεται «το άλας
της γής», (Ματθ.5,13), που προφυλάσσει την Ελληνική Κοινωνία από τη γενική
πνευματική σήψη και η τροχοπέδη, που την συγκρατεί από την πλήρη αλλοτρίωση
και μεταβολή της σε Σόδομα και Γόμορρα. Ίσως ακόμη επειδή εξευγενίζει και
εξανθρωπίζει την ζωή των ανθρώπων, επειδή κηρύττει την αγάπη προς τον
πλησίον, επειδή διδάσκει την ισότητα και την δικαιοσύνη και εμποδίζει την
ελληνική κοινωνία να μεταβληθεί σε μια ζούγκλα, στην οποία ο ισχυρότερος
καταπιέζει τον ασθενέστερο καταπατώντας το δίκαιό του. Ίσως ακόμη επειδή
επιδιώκει να δώσει μια θεανθρώπινη διάσταση στη ζωή του ανθρώπου,
ανυψώνοντας τον από τα πρόσκαιρα στα αιώνια.
Αλλά δόξα τω Θεώ αυτό το «καρκίνωμα» –Εκκλησία κατά τον κ. Δημητριάδη
«εκμηδενίστηκε». Πως; Μα είναι απλό! Από …τον κορονωϊό! Είναι εκπληκτικό
και μοιάζει περισσότερο με χιουμοριστικό ανέκδοτο αυτό που λέει παρά κάτω: «Ο
ιός εκμηδένισε και τις δύο αυτές καρκινοπαθείς περιοχές. [εννοεί τον «Σύριζα»
και την Εκκλησία]… Αυτή, [η Εκκλησία], κυριολεκτικά εκμηδενίστηκε.
Εικονικά υπήρχε μέχρι στιγμής, είναι ένα νεκρό σώμα». Δηλαδή ό,τι δεν
μπόρεσαν να επιτύχουν οι Ρωμαίοι Αυτοκράτορες κατά τους τρείς πρώτους αιώνες
της ζωής της Εκκλησίας και αμέτρητοι άλλοι πολέμιοί της, το πέτυχε ο
…κορωνοϊός! Μ’ άλλα λόγια ο κορωνοϊός αποδείχθηκε δυνατότερος και
αποτελεσματικότερος από τα μαρξιστικά καθεστώτα της πάλαι ποτέ Σοβιετικής
Ενώσεως, τα οποία με το δικό τους «δημοκρατικό» τρόπο, επεχείρησαν να
εξαφανίσουν την Εκκλησία του Χτιστού, οδηγώντας στη σφαγή πάνω από
100.000.000 αθώους χριστιανούς. Κόμπαζαν οι κουμουνιστές ότι «διόρθωσαν τα
λάθη του Διοκλητιανού» και ότι νίκησαν τον Ναζωραίο. Ωστόσο όχι μόνο δεν
κατόρθωσαν να εξαφανίσουν την Εκκλησία, αλλά εκείνοι εξαφανίστηκαν, οι
νομιζόμενες πανίσχυρες εξουσίες τους κατέρρευσαν σαν χάρτινοι πύργοι και η
Εκκλησία βγήκε τελικά από τις κατακόμβες πανίσχυρη. Ευτυχώς που τώρα
εμφανίστηκε ο κορωνοϊός και πέτυχε, ό, τι δεν πέτυχαν τα μαρξιστικά καθεστώτα!
3
Όμως δεν μας εξηγεί ο κ. Δημητριάδης, πως συμβαίνει αυτό το «καρκίνωμα»
–Εκκλησία να «τρώει» την Ελλάδα, να ασκεί καταστρεπτική δράση στην ελληνική
κοινωνία, αφού μέχρι τώρα, όπως ισχυρίζεται, «υπήρχε μόνον εικονικά και ήταν
ένα νεκρό σώμα»; Αλλά και πέραν τούτου: Είναι δυνατόν ποτέ να ισχυριστούμε,
ότι ένας ιός εκμηδένισε και κατέστρεψε ένα νεκρό καρκίνωμα; Όχι βέβαια, διότι
ποτέ ένας ιός δεν καταστρέφει νεκρά καρκινωματώδη κύτταρα, απλούστατα διότι
είναι ήδη νεκρά. Κατά παρόμοιο τρόπο δεν είναι παραλογισμός να ισχυριστούμε,
ότι ο κορωνοϊός εκμηδένισε και κατέστρεψε την Εκκλησία, αν υποτεθεί ότι αυτή
ήταν προ πολλού ένα νεκρό πνευματικό «καρκίνωμα»; Ασφαλώς. Διερωτώμεθα
λειτουργεί η λογική στα λεγόμενα του κ. Δημητριάδη;
Παρά κάτω προσθέτει νέο παραλογισμό. Λέει: «Ξέρετε, ο μεγαλύτερος εχθρός
του χριστιανισμού είναι η θνητότητα. Ο θάνατος. Από τη στιγμή που δεν
μπορούν να τα βγάλουν πέρα με τον θάνατο τελειώνουν. Αν θυμάστε ο
Απόστολος Παύλος στην προς Κορινθίους επιστολή Α΄ γράφει ότι αν δεν υπάρχει
Ανάσταση Χριστού δεν υπάρχουμε και εμείς. Μπορούν να σώσουν έναν
πληγέντα σήμερα από τον ιό;»! «Ο μεγαλύτερος εχθρός του χριστιανισμού» δεν
είναι πλέον ο θάνατος, διότι τον κατήργησε ο αρχηγός της πίστεώς μας, ο Χριστός,
με την Ανάστασή Του και επομένως όσοι πιστεύουν στον Χριστό και είναι
ζωντανά μέλη της Εκκλησίας, δεν φοβούνται τον θάνατο. Ο θάνατος είναι ο
μεγαλύτερος εχθρός γι’ αυτούς, που δεν πιστεύουν στον Κύριό μας και επομένως
δεν γίνονται κοινωνοί της ιδικής Του ζωής και της Αναστάσεώς του. Μνημονεύει
ακόμη όσα λέει ο απόστολος Παύλος στην Α΄ προς Κορινθίους επιστολή του, τα
οποία όμως παρερμηνεύει, διότι στα υπέροχα αυτά χωρία, (του 15 ου κεφαλαίου), ο
Απόστολος διαλαλεί την Ανάσταση του Κυρίου μας, το θάνατο του θανάτου και το
θρίαμβο της ζωής. Ο Απόστολος τονίζει ότι αν ο Χριστός δεν αναστήθηκε, είναι
μάταιη η πίστη μας. Όμως ο Χριστός αναστήθηκε και αυτό δεν το μαρτυρεί μόνο η
πίστη της Εκκλησίας μας, αλλά και η ίδια η ιστορία. Ο ακρογωνιαίος λίθος πάνω
στον οποίο στηρίζεται όλο το οικοδόμημα της Εκκλησίας είναι η Ανάσταση του
Χριστού. Μ’ άλλα λόγια η πίστη μας στηρίζεται πάνω στην Ανάσταση του
Χριστού και όχι το αντίθετο. Χωρίς την Ανάσταση καταρρέουν τα πάντα και ο
Χριστιανισμός μεταβάλλεται σε μια θρησκεία, όπως όλες οι θρησκείες. Ο Χριστός
μετά την Ανάστασή Του παραμένει απρόσβλητος από τον θάνατο, παραμένει
«χθες και σήμερον, ο Αυτός και εις τους αιώνας» (Εβρ.13,8), ενώ τα ανθρώπινα
σχήματα, έρχονται και παρέρχονται. Η Ανάσταση του Χριστού και η ίδρυση της
Εκκλησίας την ημέρα της Πεντηκοστής, ως «καινής κτίσεως» είχε ακόμη
καθοριστικές συνέπειες στην περαιτέρω πορεία της ανθρωπότητας. Η Εκκλησία
ανάστησε, (πνευματικά, θρησκευτικά, κοινωνικά, πολιτικά, ανθρωπιστικά), και
έδωσε νέα ζωή στον πνευματικά νεκρό προχριστιανικό κόσμο.
Όσο για τον ισχυρισμό του ότι εμείς οι χριστιανοί δεν μπορούμε να σώσουμε
«έναν πληγέντα από τον ιό», ενώ οι γιατροί κατόρθωσαν να σώσουν πολλούς
μέσω της ιατρικής επιστήμης, απαντούμε τα εξής: Τα θαύματα θεραπείας ασθενών
δεν τα επιτελούν οι χριστιανοί με τη δική τους δύναμη, αλλά ο Χριστός διά μέσου
αυτών. Όμως ό Χριστός, όταν θαυματουργεί, δεν το κάνει αυτό, για να
4
εντυπωσιάσει, όπως οι φακίρηδες, αλλά με σκοπό να βοηθήσει τους ανθρώπους να
πιστεύσουν σ’ Αυτόν και να σωθούν. Όπου ο Χριστός στην επί γης ζωή και δράση
Του έβλεπε διάθεση πίστεως, θαυματουργούσε, ενώ αντιθέτως, όπου έβλεπε
σκληροκαρδία και απιστία όχι, όπως αυτό φαίνεται στους παρά κάτω λόγους Του:
«Τότε απεκρίθησαν τινες των Γραμματέων και Φαρισαίων λέγοντες· διδάσκαλε,
θέλομεν από σου σημείον ιδείν. Ο δε αποκριθείς είπεν αυτοίς· γενεά πονηρά και
μοιχαλίς σημείον επιζητεί, και σημείον ου δοθήσεται αυτή ει μή το σημείον Ιωνά
του προφήτου», (Ματθ.12,38-39). Οι Γραμματείς και Φαρισαίοι ζήτησαν από τον
Κύριο να κάνει μπροστά στα μάτια τους ένα θαύμα, για να πιστεύσουν σ’ Αυτόν.
Όμως ο Κύριος δεν ικανοποίησε την περιέργειά τους, επειδή γνώριζε ότι κατά
βάθος δεν έχουν διάθεση να πιστεύσουν σ’ Αυτόν. Αρκέσθηκε μόνο να τους
παραπέμψει στο μέγιστο όλων των θαυμάτων Του, δηλαδή στην Ανάστασή Του, η
οποία εικονίζεται με το «σημείον Ιωνά του προφήτου», το οποίο αναλύει και
εξηγεί στον παρά κάτω στίχο, (40). Είμαστε βέβαιοι, ότι ό, τι είπε τότε ο Κύριος
στους Γραμματείς και Φαρισαίους, τα ίδια θα έλεγε και σήμερα στον κ.
Δημητριάδη και γενικότερα στην σημερινή κοινωνία μας, την οποία θα
χαρακτήριζε «γενεὰ πονηρὰ καὶ μοιχαλὶδα». Ενώ υπάρχουν πάμπολλες μαρτυρίες
θαυμάτων από αγίους παλαιοτέρους και νεωτέρους, οι σημερινοί Έλληνες στην
πλειοψηφία τους, όπως και ο κ. Δημητριάδης, εξακολουθούν να μην πιστεύουν
στον Χριστό.
Πέραν αυτών η παρούσα δοκιμασία της πανδημίας δεν μας ήρθε, έτσι, τυχαία,
ούτε εξελίσσεται ανεξέλεγκτα, αλλά βρίσκεται κάτω από τον απόλυτο έλεγχο και
την πρόνοια του Θεού. Παραχώρησε ο Θεός να έρθει εξ’ αιτίας της μεγάλης και
γενικής αποστασίας των ανθρώπων, που προηγήθηκε, όπως εξηγήσαμε σε
προηγούμενη ανακοίνωσή μας. Αποτελεί έκφραση της παιδαγωγίας, αλλά και της
αγάπης του Θεού και αποσκοπεί στην μετάνοια των ανθρώπων και τη σωτηρία
τους.
Κλείνουμε την ανακοίνωσή μας, εκφράζοντας για μια ακόμη φορά την
πραγματική μας λύπη, διότι υπάρχουν δυστυχώς και στις μέρες μας άνθρωποι, οι
οποίοι διακατέχονται από παρωχημένες δογματικές εμμονές, που χρονολογούνται
εδώ και τρεις αιώνες! Και το χειρότερο: Διακατέχονται από τις «προφητείες» των
«διαφωτιστών» του 18 ου αιώνα, περί «επικείμενης καταστροφής της
Εκκλησίας»! Και ενώ μετά από τριακόσια χρόνια η «επικείμενη καταστροφή» δεν
επήλθε, εκείνοι συνεχίζουν να «προφητεύουν» για το «σβήσιμο» της Εκκλησίας,
τρέφοντας ψευδαισθήσεις! Προσπαθούν με παραλογισμούς να αποδείξουν ότι ο
Θεός των χριστιανών είναι ένα νεκρό και ανύπαρκτο όν. Ένας από αυτούς και ο κ.
Δημητριάδης, ο οποίος, «είδε» αυτό που δεν βλέπουν τα εκατομμύρια των πιστών,
το «πέσιμο της Εκκλησίας», το οποίο «συνόδευσε» το πέσιμο του ΣΥΡΙΖΑ! Δεν
τον μισούμε, ούτε θέλουμε κακό γι’ αυτόν, αφού σύμφωνα με τον λόγο του Κυρίου
μας, δεν γνωρίζει τι κάνει, όπως οι σταυρωτές του, για τους οποίους είπε: «ου γαρ
οίδασι τι ποιούσι» (Λουκ.23,34), αλλά προσευχόμαστε για την μετάνοια και την
σωτηρία του. Όταν η καρδιά του κτυπήσει τον τελευταίο της κτύπο, τότε θα δεί την
αλήθεια των πραγμάτων. Ευχόμεθα μέχρι τότε να ανανήψει εκ της πλάνης του.
5
Εκ του Γραφείου επί των Αιρέσεων και των Παραθρησκειών.
Παρασκευή 10 Απριλίου 2020
Ανάσταση του Λαζάρου!
Τετάρτη 8 Απριλίου 2020
Αἱ θύραι θά ἀνοίγωνται τοὐλάχιστον δύο ὥρας μετά τό πέρας τῶν κατά τήν πρωίαν ἑκάστης ἡμέρας τῆς Μεγάλης Ἑβδομάδος ἱερῶν Ἀκολουθιῶν, ἤτοι ἀπό τῆς 11ης πρωϊνῆς ὥρας ἕως τήν 1ην μ.μ., πλήν τῆς Μεγάλης Παρασκευῆς, ὅτε, καί ἐξ αἰτίας τοῦ γεγονότος ὅτι αἱ ἱεραί Ἀκολουθίαι αὐτῆς περατοῦνται ἀργότερον, τό ἄνοιγμα τῶν θυρῶν γενήσεται ἀπό τῆς 1ης μ.μ. ὥρας ἕως τήν 5ην μ.μ.
† Ὁ Θεσσαλονίκης Ἄνθιμος
† Ὁ Παραμυθίας, Φιλιατῶν καί Γηρομερίου Τίτος
† Ὁ Μηθύμνης Χρυσόστομος
† Ὁ Τριφυλίας καί Ὀλυμπίας Χρυσόστομος
† Ὁ Μεσσηνίας Χρυσόστομος
† Ὁ Λευκάδος καί Ἰθάκης Θεόφιλος
† Ὁ Θηβῶν καί Λεβαδείας Γεώργιος
† Ὁ Παροναξίας Καλλίνικος
† Ὁ Φωκίδος Θεόκτιστος
† Ὁ Νέας Κρήνης καί Καλαμαριᾶς Ἰουστῖνος
† Ὁ Φιλίππων, Νεαπόλεως καί Θάσου Στέφανος
† Ὁ Σισανίου καί Σιατίστης Ἀθανάσιος Ὁ Ἀρχιγραμματεύς
† Ὁ Ὠρεῶν Φιλόθεος
Τρίτη 7 Απριλίου 2020
ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΡΑΘΡΗΣΚΕΙΩΝ
Εν Πειραιεί τη 6 η Απριλίου 2020
ΤΡΑΓΙΚΑ ΠΑΡΕΠΟΜΕΝΑ ΤΗΣ ΠΑΝΔΗΜΙΑΣ ΤΟΥ ΚΟΡΩΝΟΪΟΥ
Στις δύο προηγούμενες ανακοινώσεις μας αναφερθήκαμε διεξοδικά στο μέγιστο
πρόβλημα που ταλανίζει τους τελευταίους μήνες ολόκληρη την ανθρωπότητα, την
πανδημία του κορωνοϊού, η οποία εξαπλώθηκε σε όλο τον κόσμο και «θερίζει»
δεκάδες χιλιάδες ανθρώπους. Αναφερθήκαμε κυρίως στις πνευματικές και
σωτηριολογικές παραμέτρους της, αναλύοντας τις αιτίες που μας οδήγησαν σ’
αυτήν και γιατί Θεός την επέτρεψε, ως άριστος παιδαγωγός και από άπειρη αγάπη
προς τον άνθρωπο. Επίσης αναφερθήκαμε στα περιοριστικά μέτρα που έλαβε η
κυβέρνηση με την πλήρη απαγόρευση τελέσεως ιερών ακολουθιών και Θείας
Λειτουργίας, αλλά και στο μένος των λογίς χριστιανομάχων, οι οποίοι βρήκαν την
ευκαιρία της πανδημίας, για να ξεσπαθώσουν και πάλι κατά της Εκκλησίας.
Όπως είναι γνωστό, η κυβέρνηση με κοινή υπουργική απόφαση των Υπουργών
Υγείας και Παιδείας, (16.3.2020), απαγόρευσε την τέλεση κάθε είδους λειτουργιών
και ιεροπραξιών στους Ναούς μέχρι και τις 11.4.2020, ενώ έδωσε την άδεια
τελέσεως αυτών «κεκλεισμένων των θυρών», με την παρουσία μόνον ενός ιερέως
και ενός ψάλτου, αποκλειστικά προς το σκοπό μετάδοσης από εθνικής ή τοπικής
εμβέλειας τηλεοπτικό ή ραδιοφωνικό μέσο. Προχώρησε σ’ αυτή τη «λύση» με
υγειονομικά μόνον κριτήρια. Σύμφωνα με την Ορθόδοξη διδασκαλία και την
μακραίωνη Παράδοσή μας, Λειτουργία χωρίς τη συμμετοχή του λαού είναι
αδιανόητη, αφού και αυτή η λέξη «Λειτουργία» σημαίνει έργο του λαού. Η Δ.Ι.Σ.,
την 1 η Απριλίου, εισηγήθηκε στην κυβέρνηση να επιτρέψει την τέλεση των ιερών
ακολουθιών της Μ. Εβδομάδος και του Πάσχα, «κεκλεισμένων των θυρών», με
αποκλεισμό δηλαδή των λαϊκών, (πλην του ψάλτου), από τις ιερές ακολουθίες των
αγίων ημερών. Αλλά μέχρι στιγμής η κυβέρνηση δεν απάντησε σ’ αυτή την
«μεσοβέζικη λύση», παραπέμποντας το αίτημα στους ειδικούς. Φυσικά ο πιστός
λαός του Θεού αισθάνεται απέραντη πικρία, διότι ο αποκλεισμός του από τις ιερές
ακολουθίες φαίνεται να είναι μόνον «πρωτοτυπία» της ελληνικής κυβερνήσεως.
Στην Κύπρο υπάρχουν μεν περιορισμοί, αλλά οι πόρτες των Ιερών Ναών είναι
ανοιχτές και σε πολλές περιπτώσεις οι πιστοί συμμετέχουν στις ακολουθίες. Στη
Βουλγαρία η κυβέρνηση δεν απαγόρευσε τη λατρεία και δεν έκλεισε τους Ναούς.
Το ίδιο έγινε στην Ρωσία και την Πολωνία. Η Εκκλησία της Σερβίας αρνήθηκε
να κλείσει τους Ναούς, ερχόμενη σε σύγκρουση με την κυβέρνηση. Το ίδιο έκαμε
και η Εκκλησία της Γεωργίας.
Η γενική παγκόσμια εικόνα της ανθρωπότητας, από πνευματικής απόψεως
θεωρουμένη, ιδίως μετά την τρομακτική εξάπλωση της πανδημίας εξακολουθεί να
είναι εφιαλτική. Ενώ δηλαδή ο Θεός, εν τη αγάπη Του και εν τη πανσοφία Του,
παραχώρησε να έρθει η παρούσα δοκιμασία για να οδηγήσει τον άνθρωπο στη
μετάνοια και στη σωτηρία, τα γεγονότα από την σχετική ειδησεογραφία, τόσον
2
διεθνώς όσο και στην πατρίδα μας, δείχνουν ότι το ακριβώς αντίθετο συμβαίνει. Η
σύγχρονη ανθρωπότητα, σχεδόν στο σύνολό της, αντί να μετανοήσει, σκληρύνεται
ακόμη περισσότερο στην αμετανοησία και στην αποστασία, έτσι ώστε να
επαληθεύεται πλήρως ο προφητικός λόγος της Αποκαλύψεως: «και οι λοιποί των
ανθρώπων, οι ουκ απεκτάνθησαν εν ταις πληγαίς ταύταις, ου μετενόησαν εκ των
έργων των χειρών αυτών, ίνα μη προσκυνήσωσι τα δαιμόνια και τα είδωλα τα
χρυσά και τα αργυρά και τα χαλκά και τα λίθινα και τα ξύλινα, ά ούτε βλέπειν
δύναται ούτε ακούειν ούτε περιπατείν, και ου μετενόησαν εκ των φόνων αυτών
ούτε εκ των φαρμακειών αυτών ούτε εκ της πορνείας αυτών ούτε εκ των
κλεμμάτων αυτών», (Αποκ.9,20-21). Δηλαδή: «Και οι υπόλοιποι από τους
ανθρώπους, που δεν σκοτώθηκαν με τις πληγές αυτές, δεν μετάνιωσαν από τα
έργα των χεριών τους, ώστε να μην προσκυνήσουν τα δαιμόνια, και τα είδωλα
τα χρυσά, και τα αργυρά, και τα χάλκινα, και τα λίθινα, και τα ξύλινα, που ούτε
να βλέπουν μπορούν, ούτε να ακούνε, ούτε να περπατούν. Και δε μετάνιωσαν
από τους φόνους που έκαναν, ούτε από τις μαγείες τους, ούτε από την πορνεία
τους, ούτε από τις κλεψιές τους». «Και ο πέμπτος εξέχεε την φιάλην αυτού επί
τον θρόνον του θηρίου· και εγένετο η βασιλεία αυτού εσκοτωμένη, και εμασώντο
τας γλώσσας αυτών εκ του πόνου, και εβλασφήμησαν τον Θεόν του ουρανού εκ
των πόνων αυτών και εκ των ελκών αυτών, και ου μετενόησαν εκ των έργων
αυτών», (Αποκ.16, 10-11). Δηλαδή: «Και ο πέμπτος, (άγγελος), έχυσε τη φιάλη
του πάνω στο θρόνο του θηρίου, (Αντιχρίστου). Και έγινε η βασιλεία του
σκοτωμένη και μασούσαν τις γλώσσες τους από τον πόνο. Και βλαστήμησαν το
Θεό του ουρανού από τους πόνους τους και από τα έλκη τους και δεν
μετάνιωσαν από τα έργα τους».
Σύμφωνα με πλήθος δημοσιευμάτων, τη στιγμή που ο φονικός ιός σκορπάει
παντού τον θάνατο, οι κατ’ οίκον περιορισμοί αύξησαν την ασωτία. Στην Ισπανία
και άλλες χώρες, η αστυνομία συνέλαβε πολλές ομάδες ανθρώπων να επιδίδονται
κατ’ οίκον σε ομαδικά όργια και να διαπράττουν ανήκουστες αμαρτίες. Στο Βέλγιο
η πρωθυπουργός έκαμε έκκληση να απέχουν οι πολίτες από ομαδικούς έρωτες.
Φυσικά μπροστά σε τέτοιου είδους αποστασία, εν μέσω θανατικού λοιμού,
ωχριούν ακόμη και τα Σόδομα και τα Γόμορρα! Τα πορνομάγαζα και στη χώρα
μας, ξεπούλησαν την αισχρή πραμάτεια τους! Οι ιστοσελίδες με πορνογραφικό
υλικό «χτύπησαν κόκκινο» από την πρωτοφανή επισκεψιμότητα! Επίσης η
ενδοοικογενειακή βία αυξήθηκε στο έπακρο αυτές τις ημέρες. Η αναγκαστική
παραμονή στο σπίτι, αντί να γίνει αφορμή για περισυλλογή, μετάνοια και σύσφιξη
των οικογενειακών σχέσεων, έγινε αιτία συγκρούσεων και βιαιοτήτων. Ούτε
σκέψη βεβαίως για μεταστροφή από την αμαρτία, διότι η αμαρτία θεωρείται πια
«φυσική» ενώ η αρετή «βλακεία» και «αναχρονισμός»!
Αλλά και στον εκκλησιαστικό χώρο η κατάσταση είναι εξ’ ίσου τραγική. Η
υπάρχουσα διακοπή εκκλησιαστικής κοινωνίας μεταξύ πολλών Τοπικών
Ορθοδόξων Εκκλησιών, λόγω του γνωστού ουκρανικού ζητήματος, δεν επέτρεψε
δυστυχώς την συλλογική, από κοινού και σε πανορθόδοξο επίπεδο, μαρτυρία της
ανά την οικουμένην Ορθοδοξίας σχετικά με την παρούσα δοκιμασία, που βιώνει η
ανθρωπότητα. Δεν επέτρεψε την σύγκληση, (έστω και με τη μέθοδο της
3
τηλεδιασκέψεως), Συνάξεως Προκαθημένων, οι οποίοι με Κοινό Ανακοινωθέν θα
καλούσαν όλες τις Τοπικές Ορθόδοξες Εκκλησίες, κλήρο και λαό, σε γενική και
θερμή μετάνοια και όλη την ανθρωπότητα σε επιστροφή στην Ορθοδοξία.
Ορισμένοι εκκλησιαστικοί ηγέτες βγήκαν στα ΜΜΕ και μίλησαν βέβαια για την
πανδημία, ωστόσο απουσίαζε δυστυχώς από τους λόγους των η ανάδειξη του
πνευματικού νοήματος αυτής της παιδαγωγίας του Θεού και η κλήση προς
μετάνοια. Οι άγιοι Πατέρες της Εκκλησίας μας σε παρόμοιες περιπτώσεις
επιδημιών δεν παρέλειπαν να τονίσουν στους θεοφώτιστους λόγους των την
πνευματική διάσταση της δοκιμασίας που βίωνε το ποίμνιό τους, αλλά και την
ανάγκη της μετανοίας. Ήδη στην προηγούμενη ανακοίνωσή μας μνημονεύσαμε
απόσπασμα από τον υπέροχο λόγο του μεγάλου Βασιλείου, με τίτλο: «Ότι ουκ
έστιν αίτιος των κακών ο Θεός». Εδώ θα παραθέσουμε απόσπασμα από την 39η
ομιλία του αγίου Γρηγορίου του Παλαμά με τίτλο: «Εις την λιτανείαν δι’
ασυνήθη πληγήν», την οποία εξεφώνισε ο άγιος στη Λήμνο με αφορμή κάποια
επιδημία πανώλης, (πανούκλας), που ξέσπασε στο νησί: «Ας αντιληφθούμε
λοιπόν, αδελφοί, και από αυτό το πλήθος και το μέγεθος των αμαρτημάτων μας,
ας επιστραφή ο καθένας από τα σαρκικά του φρονήματα και ας στραφή προς
τον Κύριο. Ας μετανοήσωμε από ψυχή, ας απομακρυνθούμε από την πονηρή
συνήθεια και την αμαρτητική γνώμη, για να σταματήσωμε τη θεία οργή και την
μετατρέψωμε σε έλεος. Ας ιατρεύσωμε την κακία μας, για να μην
καταστραφούμε από την κακία». (Γρηγορίου του Παλαμά Έργα. Ε.Π.Ε. Τομ. 10,
σελ.504).
Πολύ περισσότερο δεν διαπιστώσαμε καμία διάθεση, (με αφορμή την
πανδημία), προσωπικής αυτοκριτικής και μετανοίας για την μέχρι τώρα στάση
απέναντι στην παναίρεση του Οικουμενισμού, απέναντι στο γνωστό, διαβόητο
ζήτημα του ουκρανικού Αυτοκεφάλου, απέναντι στα διαθρησκειακά δρώμενα, που
οδηγούν την ανθρωπότητα με μαθηματική ακρίβεια στην εφιαλτική πανθρησκεία.
Καμιά διάθεση αυτοκριτικής και μετανοίας για την στάση τους απέναντι στις
αποφάσεις της «Συνόδου» της Κρήτης. Το αντίθετο μάλιστα. Κάποιοι
«Ορθόδοξοι» Επίσκοποι συνεχίζουν να μεταδίδουν την Θεία κοινωνία σε
ετεροδόξους, ενώ κάποιοι άλλοι εξακολουθούν να επιδίδονται σε Διαχριαστιανικές
και Διαθρησκειακές Συναντήσεις, προχωρώντας ακόμα και σε συμπροσευχές με
αμετανόητους αιρετικούς, με πρόσχημα την αναχαίτιση της επιδημίας του
κορωνοϊού. Σύμφωνα με δημοσίευμα, «Ο Παπικός καρδινάλιος του Σικάγου μέσα
από τον παπικό μητροπολιτικό ναό, παρουσία του Ορθόδοξου μητροπολίτη και
του Προτεστάντη πάστορα, καλεί τους παπικούς, τους Ορθόδοξους αλλά και
τους Ευαγγελικούς – Μεθοδιστές Λουθηρανούς, να συμπροσευχηθούν στη
δύσκολη αυτή στιγμή, μέσω των social media. Οι τρεις εκκλησιαστικοί ηγέτες
απαγγέλλουν το Πάτερ ημών όλοι μαζί και στο τέλος προσεύχονται στο Θεό -και
οι τρεις μαζί πάλι- για να μας έχει όλους ο Θεός καλά» (Ιστ. Κατάνυξη)!
Σύμφωνα με άλλο δημοσίευμα «Ο Οικουμενικός Πατριάρχης ανταποκρίθηκε
στην πρόσκληση του Πάπα Φραγκίσκου, ο οποίος κάλεσε την περασμένη
Κυριακή τους Χριστιανούς ηγέτες, αλλά και όλους τους Χριστιανούς ανά τον
κόσμο, το μεσημέρι της ημέρας του Ευαγγελισμού να πουν όλοι μαζί, ο καθένας
4
από τον τόπο και την οικία του, το “Πάτερ Ημών”. Μαζί με λίγα μέλη της
πατριαρχικής αυλής, ο κ. Βαρθολομαίος προσευχήθηκε για την υγεία όλου του
κόσμου, αιτούμενος τη βοήθεια του Θεού στη δύσκολη αυτή περίοδο εξαιτίας
της πανδημίας» (Ιστ. Βήμα Ορθοδοξίας).
Πολύς λόγος γίνεται επίσης στην σύγχρονη ειδησεογραφία, σχετικά με τις
γεωπολιτικές συνέπειες της πανδημίας και την περαιτέρω πορεία της
ανθρωπότητας. Χωρίς να θέλουμε να εμπλακούμε στον κυκεώνα της
«συνωμοσιολογίας» αυτών των ημερών, πιστεύουμε ότι η πανδημία μπορεί να
γίνει προάγγελος μελλοντικών δραματικών εσχατολογικών εξελίξεων. Η στέρηση
της ελευθερίας και ο κατ’ οίκον περιορισμός στο ήμισυ των κατοίκων της
ανθρωπότητας με την ανάγκη της αναχαίτισης του φονικού ιού, είναι δυνατόν να
αποτελέσει το προοίμιο για την μετέπειτα φρικώδη στέρηση της ελευθερίας των
κατοίκων της υφηλίου από τον μεγάλο άνομο των εσχάτων ημερών, τον
Αντίχριστο. 5Δεν είναι τυχαία τα όσα λέγονται από υπευθύνους, ότι η μετά την
επιδημία ανθρωπότητα θα είναι διαφορετική. Επίσημα χείλη προτείνουν τη
συγκρότηση παγκόσμιας κυβέρνησης για την αντιμετώπιση του ιού. Ο ισραηλινός
Υπουργός Υγείας κ. Yaakov Litzman δήλωσε πρόσφατα ότι τον ιό θα τον
αντιμετωπίσει ο ερχόμενος «Μεσσίας» (Ιστ. Ακτίνες), τον οποίο περιμένουν οι
Εβραίοι διακαώς και προετοιμάζουν πυρετωδώς την έλευσή του. Δημοσιεύματα
αναφέρουν ότι μετά την κρίση της πανδημίας θα γίνει αναγκαστικό εμβόλιο σε
όλους με άγνωστο υλικό! Οι ηλεκτρονικές ταυτότητες, (με τσιπάκι, εφοδιασμένο
με πομπό τύπου R.F.I.D.) είναι προ των πυλών. Επίσης η τρομακτικών διαστάσεων
παγκόσμια οικονομική κρίση θα δοκιμάσει τις αντοχές της Ε.Ε. και θα φέρει
πρωτόγνωρες ανακατατάξεις στην παγκόσμια οικονομία.
Κλείνοντας θα θέλαμε και πάλι να εκφράσουμε την βαθειά ανησυχία μας για
όσα συμβαίνουν σε όλο τον κόσμο, εν μέσω της φονικής επιδημίας και να
επισημάνουμε και πάλι την ανάγκη της μετανοίας. Πιστεύουμε ότι η προσωπική
μας μετάνοια είναι ο καλύτερος τρόπος προσελκύσεως του ελέους του Θεού για
την κατάπαυση αυτής της φοβερής δοκιμασίας. Πιστεύουμε ότι ο Θεός, ο οποίος
βεβαίωσε τον Αβραάμ ότι αν στα Σόδομα ζούσαν έστω και δέκα δίκαιοι, δεν θα
κατέστρεφε την πόλη, το ίδιο θα κάνει και σήμερα: «και είπε, μήτι κύριε, εάν
λαλήσω έτι άπαξ· εάν δε ευρεθώσιν εκεί δέκα; και είπεν· ου μη απολέσω ένεκεν
των δέκα», (Γεν.18,32). Δηλαδή: «Είπε δε ο Αβραάμ· ‘Μήπως Κύριε, θα
οργιστείς εναντίον μου, εάν υποβάλω μίαν ακόμη ερώτηση; Εάν ευρεθούν εκεί,
[στα Σόδομα], δέκα, [δίκαιοι];’ Απάντησε ο Θεός· ‘δεν θα καταστρέψω την
πόλη για χάρη αυτών των δέκα’». Για χάρη των ολίγων δικαίων που έχουν
παρρησία ενώπιον του Θεού, ελπίζουμε, ότι θα καταπαύσει ο Θεός την πανδημία
και θα σώσει την ανθρωπότητα από την ολοκληρωτική καταστροφή.
Εκ του Γραφείου επί των Αιρέσεων και των Παραθρησκειών.
Δευτέρα 6 Απριλίου 2020
Το Άγιο Φως θα έρθει στην Ελλάδα με στρατιωτικό αεροπλάνο!
Σύμφωνα με τις μέχρι στιγμής πληροφορίες, το Άγιο Φως θα έλθει στην Ελλάδα με στρατιωτικό αεροσκάφος. Όπως αναφέρει το εκκλησιαστικό πρακτορείο ειδήσεων «Βήμα Ορθοδοξίας», σε αυτό δεν θα επιβαίνει εκπρόσωπος της κυβέρνησης, αλλά ο έξαρχος του Παναγίου Τάφου με έναν συνοδό, καθώς και ο εκπρόσωπος της Εκκλησίας της Ελλάδος, επίσης με έναν συνοδό. Από το αεροπλάνο μάλιστα, δεν πρόκειται να αποβιβαστεί κανείς στο Ισραήλ, καθώς το Άγιο Φως θα μεταφερθεί με ειδικό απεσταλμένο. Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, ο υφυπουργός Εξωτερικών θα υποδεχθεί το Άγιο Φως στο αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος», όπου η τελετή παραλαβής θα είναι λιτή. Αυτό που μένει να διευκρινιστεί είναι πώς θα γίνει η μεταφορά του σε όλη την Ελλάδα και αν θα υπάρξουν ειδικές πτήσεις.
Ωστόσο στην τέλεση των Ιερών Ακολουθιών κατά τη διάρκεια της Μεγάλης Εβδομάδας που θα γίνουν κεκλεισμένων των θυρών, σε κάθε ναό θα μπορούν να βρίσκονται μόλις τέσσερα άτομα. Στις περιπτώσεις που θα παρίσταται αρχιερέας, τα επιτρεπόμενα άτομα θα μπορούν να φθάσουν τα έξι, συμπεριλαμβανομένου του αρχιερέα. Στις μονές όπου θα επιτρέπεται επίσης να γίνονται ακολουθίες κεκλεισμένων των θυρών, ο αριθμός των παρισταμένων μοναχών εντός του ναού όπου θα τελείται η ακολουθία δεν θα μπορεί να υπερβαίνει τους δέκα ενώ στους ναούς από τους οποίους θα πραγματοποιείται τηλεοπτική, ραδιοφωνική ή διαδικτυακή μετάδοση το τεχνικό προσωπικό που δύναται να βρίσκεται εντός δεν θα μπορεί να υπερβεί τα τέσσερα άτομα. Δηλαδή, σε έναν ναό με αρχιερέα και τηλεοπτική μετάδοση ο ανώτατος αριθμός παρισταμένων είναι τα δέκα άτομα. Έξι εκκλησιαστικοί και τέσσερις τεχνικοί.